Ухвала
від 06.10.2016 по справі 810/756/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

06 жовтня 2016 року №810/756/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2, довіреність б/н від 24.07.2015

від відповідача: Стужук О.В., довіреність №23/9/10-13-10-025 від 14.03.2016

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.11.2015 №10164025, 10164026, 10164027, 10164028, 10164029, 10164030, 10164031, 10164032, 10164033, 10164034, 10164035, 10164036, 10164037, 10164038, 10164039, 10164040, 10164041, 10164042, 10164043, 10164044, 10164045, 10164046, 10164047, 10164048, 10164049, 10164050, 10164051, 10164052, 10164053, 10164054, 10164055, 10164056, 10164057, 10164058, 10164059, 10164060, 10164061, 10164062, 10164063, 10164064, 10164065, 10164066, 10164067, 10164068, 10164069, 10164070, 10164071, 10164072, 10164073, 10164074, 10164075, 10164076, 10164077, 10164078, 10164079, 10164080, 10164081, 10164082, 10164083, 10164084, 10164085, 10164086, 10164087, 10164088, 10164089, 10164090, 10164091, 10164092, 10164093, 10164094, 10164095, 10164096, 10164097, 10164098, 10164099, 10164100, 10164101.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 30.03.2016 відкрито провадження в адміністративній справі №810/756/16, витребувано докази по справі від сторін, закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні по справі 06.10.2016 судом було поставлено на обговорення питання про заміну відповідача правонаступником.

Представники сторін проти заміни відповідача правонаступником не заперечеували.

Постановою Кабінету Міністрів України №892 від 04.11.2015 "Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби" перейменовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.

Згідно з додатком №2 до постанови Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 р. № 892 Державна податкова інспекція в Обухівському районі Головного управління ДФС у Київській області та Васильківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області реорганізовані шляхом приєднання до Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області.

Відповідно до Наказу Києво-Святошинськогої ОДПІ ГУ ДФС у Київській області №3 від 16.06.2016 "Про початок діяльності Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області " розпочато виконання Києво-Святошинською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області покладених на неї наказом Державної фіскальної служби України від 13.04.2016 №314 "Про затвердження у новій редакції положень про деякі територіальні органи ДФС у Київській області", функцій і повноважень Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області, що припиняється.

Згідно з частиною 4 статті 87 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" 15.05.2003 № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що Києво-Святошинська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області є правонаступником Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області, а отже має певне коло прав та обов'язків останньої.

Відповідно до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Отже, суд вважає за необхідне замінити відповідача - Державну податкову інспекцію у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області правонаступником - Києво-Святошинською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Київській області.

Суд зазначає, що вимоги ухвали суду від 16.08.2016 сторони та Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області не виконано, зокрема, не надано акту звірки податкових зобов'язань із земельного податку щодо всіх земельних ділянок, які знаходились у власності позивача впродовж 2015 року із урахуванням всіх складових розрахунку земельного податку (нормативна грошова оцінка за 1 кв.м., коефіцієнт індексації, площа, період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності позивача протягом 2015 року) та не надано витребуваних судом доказів.

Згідно з частиною 4 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до частини 5 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.

Частиною 4 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язкову суд витребує названі документи та матеріали.

При цьому, витребування доказів є не правом, а обов'язком суду, що направлений на повний та всебічний розгляд справи.

Статтею 129 Конституції України обов'язковість рішень суду (до яких належать і ухвали) визначена як одна з основних засад судочинства.

Статтею 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

У статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України також зазначено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання (ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України).

При цьому, у разі відмови особи (підприємства, установи, організації, посадової особи, фізичної особи тощо) в наданні документів і матеріалів, необхідних для вирішення спору і витребуваних судом у порядку статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний суд може реагувати, зокрема, шляхом винесення в порядку ст. 166 Кодексу адміністративного судочинства України окремої ухвали у зв'язку з виявленням порушення законності, що містить ознаки дії, переслідуваної в кримінальному порядку, а саме - порушення, передбаченого статтею 382 Кримінального кодексу України, у вигляді невиконання судового рішення (ухвали суду). В свою чергу, невжиття заходів щодо окремої ухвали суду тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену статтею 185-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За таких обставин та приймаючи до уваги те, що вирішення спору по суті потребує дослідження доказів, необхідних для всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи, суд дійшов висновку щодо необхідності повторного витребування доказів по справі від Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі та повторного зобов'язання сторін здійснити звірку податкових зобов'язань із земельного податку щодо всіх земельних ділянок, які знаходились у власності позивача впродовж 2015 року.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України суд може зупинити провадження у справі за наявності інших причин за обґрунтованим клопотанням сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.

В судовому засіданні по справі 06.10.2016 представником позивача подано письмову заяву про зупинення провадження у справі у зв'язку з необхідністю надання нових доказів по справі.

Враховуючи обмежені строки розгляду справи, суд вважає за доцільне зупинити провадження по справі, призначивши при цьому дату наступного судового засідання, зобов'язати сторін провести звірку податкових зобов'язань із земельного податку та витребувати докази по справі.

Керуючись статтями 11, 71, 156, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Замінити відповідача - Державну податкову інспекцію у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області правонаступником - Києво-Святошинською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Київській області (ідентифікаційний код 39471029, місцезнаходження 08132, Київська область, Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Ломоносова, будинок 34).

2. ПОВТОРНО зобов'язати позивача та відповідача провести звірку податкових зобов'язань із земельного податку щодо всіх земельних ділянок, які знаходились у власності позивача впродовж 2015 року із урахуванням всіх складових розрахунку земельного податку (нормативна грошова оцінка за 1 кв.м., коефіцієнт індексації, площа, період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності позивача протягом 2015 року).

3. В акті звірки мають бути зазначені такі відомості щодо кожної земельної ділянки, яка знаходилась у власності позивача впродовж 2015 року у прив'язці до конкретного податкового повідомлення-рішення: кадастровий номер; площа; документ, на підставі якого земельна ділянка перебувала у власності; період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності; розрахунок земельного податку за формулою, яка має бути обґрунтованою відповідачем із урахуванням всіх складових самого розрахунку земельного податку.

4. Для складання акта звірки податкових зобов'язань із земельного податку зобов'язати позивача надати відповідачу для проведення звірки оригінали (чи засвідчені належним чином копії) документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки, що перебували у власності позивача впродовж 2015 року.

5. Обов'язок по складанню акту звірки покласти на відповідача.

6. Обов'язок подати суду у строк до 10:00 год. 08.11.2016 підписаний обома сторонами акт звірки (в тому числі із зауваженнями позивача у разі незгоди) покласти на відповідача.

7. ПОВТОРНО витребувати докази по справі від Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі (м. Київ, вул. Янтарна, 12):

- надати витяги з нормативної грошової оцінки земель на території Білогородської сільської ради за 2015 рік на земельні ділянки з наступними кадастровими номерами: НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9.

8. Додатково витребувати докази по справі

від відповідача:

- формулу розрахунку податкових зобов'язань із земельного податку;

від Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (08140, Київська обл., Києво-Святошинський район, село Білогородка, вулиця Леніна, будинок 33):

- рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які розташовані на території Білогородської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області в с. Білогородка на 2015 рік.

9. Витребувані докази по справі надати до суду в строк до 08.11.2016 або в судове засідання.

10. Попередити Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі про можливість застосування заходів реагування, передбачених статтею 166 Кодексу адміністративного судочинства України (постановлення окремої ухвали), в разі невиконання вимог ухвали суду.

11. Провадження у справі зупинити до 08.11.2016, призначити дату наступного судового засідання у справі на 08 листопада 2016 року о 10:00 год.

12. Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі та до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі - для виконання.

Ухвала суду в частині витребування доказів по справі та зобов'язання провести звірку податкових зобов'язань набирає законної сили з моменту постановлення і не може бути оскаржена окремо. Заперечення на ухвалу можуть бути викладені в апеляційній скарзі на постанову суду першої інстанції.

Ухвала суду в частині зупинення провадження у справі набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2016
Оприлюднено13.10.2016
Номер документу61888915
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/756/16

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 08.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 08.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 16.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні