ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Театральна, 18
тел. /0552/ 49-31-78
Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
У Х В А Л А
04 серпня 2016 року Справа № 5024/1408/2012
Господарський суд Херсонської області у складі судді Литвинової В.В. при секретарі Горголь О. М., розглянувши заяву Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду у справі
за позовом: Державного підприємства "Херсонський морський торговельний порт", м. Херсон
до: Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області, м. Херсон
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача: Відділ капітального будівництва Управління матеріально-технічного забезпечення УМВС України в Херсонській області, м. Херсон
про розірвання договору та стягнення 561334,09 грн.
за участю представників сторін:
від позивача - представник ОСОБА_1, довіреність № 18-15/49 від 30.06.2016р.;
від відповідача - представник ОСОБА_2, довіреність № б/н від 25.11.2015р., представник ОСОБА_3, дов. № б/н від 24.06.2016р.;
від третьої особи - не з'явивися;
в с т а н о в и в:
Рішенням господарського суду Херсонської області від 12.11.2012 року позовні вимоги задоволено частково. Розірвано договір № 1659/1 від 28.09.2000р., укладений між державним підприємством "Херсонський морський торгівельний порт" та Управлінням міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області. З відповідача на користь позивача стягнено 1073 грн. 00 коп. судових витрат. В решті позову відмовлено.
Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року, яка залишена в силі постановою Вищого господарського суду України від 22.04.2013 року, рішення господарського суду Херсонської області скасовано частково, у зв'язку з чим п. 3 рішення викладено в наступній редакції: Стягнути з Управління міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області на користь Державного підприємства "Херсонський морський торговельний порт" 507369,18 грн. витрат на дольову участь у будівництві житлового будинку, 16294,18 грн. судового збору, в т.ч. за апеляційний перегляд.
25.02.2013 року судом видано наказ.
Ухвалою господарського суду Херсонської області від 03.06.2013 року, яка залишена в силі постановою Одеського апеляційного господарського суду від 05.08.2013 року, відмовлено в задоволенні заяви Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про заміну боржника на державне підприємство "Будівельне управління УМВС України в Херсонській області".
21.08.2013 року до суду надійшла заява Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про зміну порядку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року шляхом заміни сторони безспірного списання коштів з УМВС України в Херсонській області на державне підприємство "Будівельне управління УМВС України в Херсонській області".
22.08.2013 року до суду надійшла заява Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року на 2 місяці.
Ухвалою господарського суду Херсонської області від 05.09.2013 року в задоволенні заяви Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про зміну порядку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року шляхом заміни сторони безспірного списання коштів з УМВС України в Херсонській області на державне підприємство "Будівельне управління УМВС України в Херсонській області" відмовлено.
Ухвалою господарського суду Херсонської області від 06.09.2013 року Управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області надано відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року по справі № 5024/1408/2012 до 01.11.2013 року.
Ухвалою господарського суду Херсонської області від 18.11.2014 року Управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області надано відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року по справі № 5024/1408/2012 до 08.05.2016 року.
23.06.2016 року від Управління міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області надійшла заява про відстрочку виконання постанови ОАГС від 07.02.2013 року.
Ухвалою від 29.06.2016 року заяву про відстрочку виконання рішення суду повернуто заявнику без розгляду.
04.07.2016 року від Управління міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області надійшла заява про відстрочку виконання постанови ОАГС від 07.02.2013 року.
Розпорядженням № 90 від 04.07.2016 р. керівника апарату суду у зв'язку з відпусткою судді Литвинової В.В. справу призначено до повторного автоматичного розподілу. Цим розподілом справу передано до провадження судді Ярошенко В.П.
Ухвалою від 20.07.2016 року відмовлено в задоволенні заяви Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про відстрочку виконання рішення у справі №5024/1408/2012.
26.07.2016 року до суду надійшла заява Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області про відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року по справі № 5024/1408/2012 до 01.02.2017.
Розпорядженням № 30 від 03.08.2016р. В.о керівника апарату суду у зв'язку з відпусткою судді Ярошенко В. П. справу призначено до повторного автоматичного розподілу. Цим розподілом справу передано до провадження судді Литвинової В. В.
Розгляд заяви відбувався у відкритому судовому засіданні з викликом представників сторін 04.08.2016р. о 10 год. 00 хв.
Відповідно до п.7.8 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 року № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" питання про відстрочку або розстрочку виконання постанови апеляційної чи касаційної інстанції за наявності обставин, передбачених частиною першою статті 121 ГПК, вирішує сама апеляційна чи касаційна інстанція, якщо ці обставини стали їй відомі до прийняття постанови за результатами перегляду рішення господарського суду першої інстанції. У цих випадках припис про відстрочку або розстрочку, зміну способу та порядку виконання відповідної постанови має міститися в її резолютивній частині.
В інших випадках, тобто коли відповідну заяву подано стороною, державним виконавцем після прийняття постанови апеляційною чи касаційною інстанцією, питання про відстрочку або розстрочку, зміну способу та порядку виконання цієї постанови вирішує господарський суд першої інстанції.
У судовому засіданні представник відповідача підтримав вимоги заяви про відстрочку виконання рішення по справі з підстав, зазначених у заяві.
Представником позивача у справі в судовому засіданні надано відзив на заяву відповідача. Даний документ, суд прийняв до розгляду та долучив до матеріалів справи.
Позивач у відзиві на заяву про відстрочку проти задоволення заяви не заперечує , посилаючись на ту обставину, що УМВС України в Херсонській області не має можливості виконати постанову Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року до внесення змін до кошторису, а також з огляду на суспільно-політичну ситуацію на Україні, на те, що накладення арешту на розрахункові рахунки УМВС України в Херсонській області фактично зупинить роботу УМВС України в Херсонській області та для надання часу на внесення змін до кошторису з метою фактичного виконання рішення суду.
Третя особа в засідання суду не прибула, причини неявки не повідомила.
Розглянувши заяву відповідача, заслухавши представників сторін, суд дійшов до висновку про те, що заява відповідача підлягає задоволенню з урахуванням наступного.
Згідно з ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, за поданням прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Відповідно до п. 7.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 року № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення.
Наказом № 1674 від 26.11.2015 року на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 року № 730, "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства внутрішніх справ у переліку (додатку) до якого серед іншого значиться Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області.
Відповідно до ч.8 ст.111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред’явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
У відповідності до вимог ЦК України головою ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області листами від 12.03.2016р. № 30-13/1/152/85 та від 03.06.2016р. № 25/178 повідомлено ДП «Херсонський морський торговельний порт» про включення кредиторських вимог на суму 507369,18грн. до проміжного ліквідаційного балансу УМВС України в Херсонській області.
Порядком здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011р. № 1074, передбачено, що фінансування заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією органів виконавчої влади або територіальних органів, здійснюється в межах коштів, передбачених на їх утримання законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.7 Бюджетного кодексу України бюджетна система України ґрунтується на принципах цільового використання бюджетних коштів - бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
Згідно з ч.1 ст.116 Бюджетного кодексу України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання. Відповідно до п.24 ч.1 цієї статті таким порушенням є нецільове використання бюджетних коштів.
Частиною 1 ст.119 Бюджетного кодексу України нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:
- бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України,
- напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів;
- бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).
Відповідно до п.п.1 п.2.6 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012р. № 333 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.03.2012р. за № 456/20769, передбачено код 2800 "Інші поточні видатки". За цим кодом здійснюються видатки, які не пов'язані з придбанням товарів та послуг установами, у тому числі: 9) відшкодування моральних збитків та майнової шкоди юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду.
Згідно з кошторисом наданим УМВС України в Херсонській області на 2016 рік фінансування УМВС здійснюється із загального та спеціального фонду бюджету. Коштів на сплату інших поточних видатків за кодом 2800 на 2016 рік не передбачено.
Відповідно до п.2.16 «Положення про Департамент фінансово-облікової політики Міністерства внутрішніх справ України», затвердженого наказом МВС України від 22.12.2015р. № 1607 до функцій Департаменту належить розгляд проектів кошторисів бюджетних установ, системи МВС планів використання бюджетних коштів одержувачів та внесення керівництву МВС пропозицій щодо їх затвердження.
Як вбачається з матеріалів справи ліквідаційною комісією Управління міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області на адресу Департаменту фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку Міністерства внутрішніх справ України 01.03.2016р. та 24.04.2016р. направлено листи № 186/10/01-2016 та 347/10/01/-201.6 щодо внесення змін до кошторису та збільшення фінансування, до якого включено вимоги Державного підприємства "Херсонський морський торговельний порт" в сумі 507 369,18грн.
Частиною 1 ст.3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" визначено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
16.06.2016р. Головним управлінням Державної казначейської служби України у Херсонській області на адресу голови ліквідаційної комісії Управління міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області отримано вимогу щодо необхідності вжиття заходів для встановлення асигнувань.
Абз. 6 п.31 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів, або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845 (далі Порядок № 845).
На період виконання вимоги орган казначейства відкладає безспірне списання коштів та здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями боржника лише за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України.
Відтак органом Казначейства не здійснюється проведення платежів, що фактично позбавляє можливості здійснення ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області своїх повноважень.
Слід зазначити, що незахищеному рахунку знаходяться кошти необхідні для сплати судового збору, платіжні доручення на списання яких також не проводяться Казначейством, що фактично позбавляє Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області на захист своїх прав та законних інтересів в суді.
Станом на 23.07.2016р. УМВС України в Херсонській області не має можливості виконати постанову Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013р. у зв’язку з відсутністю коштів на вказані видатки. Дана обставина ставить УМВС у скрутне становище, оскільки рішення суду підлягає виконанню у примусовому порядку, що негативно позначається на майнових правах та інтересах УМВС у вигляді не проведення платежів за платіжними дорученнями, що фактично паралізує роботу ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області.
Частиною 1 ст.3 Бюджетного кодексу України встановлено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.
Відповідно до ч.1 ст.44 Бюджетного кодексу України, Державний бюджет України виконується за розписом, який затверджується Міністром фінансів України, відповідно до бюджетних призначень у місячний строк з дня прийняття закону про Державний бюджет України. До затвердження розпису Державного бюджету України Міністром фінансів України затверджується тимчасовий розпис Державного бюджету України на відповідний період.
У зв’язку з виконанням рішення суду про стягнення коштів на користь ДП "Херсонський морський торговельний порт", органом Казначейства на підставі норм Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" та Порядку виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів, або бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845 наразі не здійснюється проведення платежів, що фактично позбавляє можливості здійснення ліквідаційною комісією Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області своїх повноважень.
Відповідно до п.19 Порядку № 845,безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
П.31 Порядку № 845 у разі коли за визначеними органом Казначейства кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган казначейства надсилає боржнику вимогу щодо необхідності вжиття боржником заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення.
Безспірне списання коштів з рахунків боржника здійснюється з моменту відкриття відповідних асигнувань.
На період виконання вимоги орган Казначейства відкладає безспірне списання коштів та здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями боржника лише за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України.
Також, як вбачається з матеріалів справи, заявником надано копії документів, направлених на адресу Міністерства внутрішніх справ України (листи № 186/10/01-2016 та 347/10/01/- 2016), які свідчать про вжиття заходів Управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області з метою виконання судового рішення.
Враховуючи той факт, що оскільки управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області перебуває в стані припинення, то фінансування заходів, пов'язаних ліквідацією територіального органу, здійснюється в межах коштів, передбачених на їх утримання законом про Державний бюджет України на відповідний рік. Відтак, відкриття відповідних асигнувань на відповідному рахунку, саме з якого буде проводитись списання коштів на користь ДП "Херсонський морський торговельний порт" можливо лише після внесення відповідних змін до кошторису.
До внесення змін до кошторису, УМВС України в Херсонській області не має можливості виконати постанову Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013р. у зв’язку з відсутністю коштів на вказані видатки. Дана обставина ставить УМВС у скрутне становище, оскільки рішення суду підлягає виконанню у примусовому порядку, що негативно позначається на майнових правах та інтересах УМВС у вигляді не проведення платежів за платіжними дорученнями, що фактично паралізує роботу ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області та фактично позбавляє Управління Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області права на захист своїх прав та законних інтересів в суді.
Вищезазначене свідчить про обставини, які на день розгляду заяви ускладнюють виконання постанови апеляційного суду від 07.02.2013року, але надання відповідачу відстрочки до 01.02.2017 року буде сприяти вирішенню питання внесення змін до кошторису та включення в кошторис суми заборгованості.
З огляду на викладене, заява відповідача про відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013року підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 86, 121 ГПК України, суд -
у х в а л и в:
1. Прийняти справу до свого провадження.
2. Надати Управлінню Міністерства внутрішніх справ України в Херсонській області (м. Херсон вул. Кірова 4, ідентифікаційний код 08592322) відстрочку виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 07.02.2013 року по справі № 5024/1408/2012 до 01.02.2017 року.
Суддя В.В.Литвинова
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2016 |
Оприлюднено | 31.08.2016 |
Номер документу | 59926044 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Литвинова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні