Постанова
від 19.04.2007 по справі а-13/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-13/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2007 р.   Справа № А-13/14   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндера П.А. при секретарі судового засідання  Федорук О.М. розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом  Державного міського підприємства "Івано-Франківськтеплокомуненерго" вул.Б.Хмельницького,59А, м.Івано-Франківськ, 76007  

до відповідача  Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області вул.Шашкевича,6, м.Івано-Франківськ, 76000

ІІІ  особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору   УМГ "Прикарпаттрансгаз", м.Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 48 , 76000

  

Представники сторін:

позивача: Білий З.Р.-юрисконсульт (доручення № 03-2/06 від 03.01.2006року

відповідача: Матвіенко Р.В.-представник (доручення № 16/65 від 23.01.2007року), Літвінова С.М.-головний спеціаліст (доручення б/н від 30.01.2007року)  

про визнання нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисциплани цін №61 від 23.10.2006року.

           Представникам позивача та відповідача  роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Відповідно до п.2-1 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні  положення” Кодексу адміністративного судочинства України, технічна фіксація судового процесу не здійснюється.

          Позивач заявлений позо підтримує та просить суд визнати нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисциплани цін №61 від 23.10.2006року.

        Відповідач проти позову заперечує, вказаує що оскаржуване рішення прийняте  відповідно до чинного законодавства.

           Розглянувши матеріали справи та вислухавши представникам сторін, суд встановив, що Рішенням "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін" №61 від 23.10.2006року Дердавна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області вирішила вилучити у ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" в дохід державного бюджету 63 368,47грн. необгрунтовано одержаної виручки та штрафу в сумі 126 736,94грн.

Рішення суперечить вимогам чинного законодавства України та фактичним обставинам і підлягає визнанню недійсним з наступних підстав:

У відповідності до ст.6 Закону України "Про ціни і ціноутворення" в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.

У відповідності до ст.8 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державне регулювання цін і тарифів здійснюється, зокрема, шляхом встановлення державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлення цін/тарифів на житлово - комунальні послуги віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування.

Відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами функції контролю за додержанням державної дисципліни цін покладено на Державну інспекцію з контролю за цінами.

Таким чином, при проведені перевірки щодо правильності застосування тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області повинна була встановити, чи застосувало  ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" тарифи, які встановлені виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, чи застосувало інші, не передбачені законодавством тарифи.

Рішення про застосування економічних санкцій грунтується на твердженні відповідача, що позивач порушив вимоги рішення Івано-Франківського міськвиконкому №164 від 31.05.05р. "Про тарифи на послуги теплопостачання та гарячого водопостачання для населення" та застосував завищені тарифи, внаслідок чого необгрунтовано одержав виручки на суму 63 368,47грн.

Проте, у відповідності до п.2 ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ч.7 ст.13 Закону України "Про теплопостачання", ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення тарифів щодо оплати комунальних послуг, які надаються підприємствами комунальної власності.

Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради прийнято рішення №164 від 31.05.05р. "Про тарифи на послуги теплопостачання та гарячого водопостачання для населення, яким встановлено тарифи на відповідні послуги, що надаються населенню, та рішення №478 від 28.12.04р. "Про впорядкування житлово-комунальних послуг", в яке внесено зміни рішенням №167 від 31.05.05р. "Про внесення змін у рішення від 28.12.04р. №478", якими встановлено тарифи для надання відповідних послуг юридичним особам.

Згідно пункту 5 Рішення №478 в редакції згідно п.3 Рішення №167 послуги з теплопостачання всім споживачам (крім населення) повинні надаватися за тарифами, що формуються з врахуванням 50%-го рівня рентабельності до економічно обгрунтованих витрат на надання послуг.

Між позивачем та УМГ "Прикарпаттрансгаз" було укладено Договір №298 від 01.10.2003р. про постачання теплової енергії.

Відповідно до умов цього договору, який укладений між двома юридичними особами, одна сторона зобов"язувалась постачати теплову енергію, а друга сторона зобов"язувалась оплачувати одержані послуги.

Жодних правових відносин між ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" та мешканцями квартир житлових будинків, що знаходились на балансі УМГ "Прикарпаттрансгаз" не було.

Щодо того, яким рішенням, №164 чи №478 повинно було керуватися ДМП "Івано-Франівськтеплокомуненерго" при нарахуванні розміру оплати за постачання теплової енергії УМГ "Прикарпаттрансгаз", то  право на таке визначення належить виключно органам місцевого самоврядування, які приймали відповідні рішення, а саме - Виконавчому комітету Івано-Франківської міської Ради.

Відповідно до роз"яснень Виконавчого комітету Івано-Франківської міської Ради послуги теплопостачання юридичним особам повинні надаватись у відповідності до п.5 рішення №478 від 28.12.04р. "Про впорядкування житлово-комунальних послуг" за тарифами, що формуються з врахуванням встановленого рівня рентабельності для категорії "інші споживачі".

      Отже, Виконавчий комітет Івано-Франківської міської Ради зобов"язав ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" послуги теплопостачання юридичним особам надавати за тарифами, встановленими рішенням № 478, відповідно застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисциплани цін №61 від 23.10.2006року не відповідає вище вказаному рішенню.

          За таких обставин, позов слід задоволити та визнати нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисциплани цін №61 від 23.10.2006року.

         Судові витрати слід віднести на рахунок відповідача  та повернути позивачу зайво сплачене державне мито та витрати пов"язані зі сплатоюінформаційно-технічних послуг.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.158-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                   ПОСТАНОВИВ:

позов задоволити.

Визнати нечинним рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області  про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №61 від 23.10.2006року.

       Стягнути з Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області , вул.Шашкевича,6, м.Івано-Франківськ, (код 02745496) на користь ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" вул.Б.Хмельницького,59а, м.Івано-Франківськ , 76007 /р/р 260038012901 в Івано-Франківській філії ВАТ "Кредобанк", МФО 336161, код 03346058/ - 3,40грн. судового збору.

Повернути ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" вул.Б.Хмельницького,59а, м.Івано-Франківськ , 76007 /р/р 260038012901 в Івано-Франківській філії ВАТ "Кредобанк", МФО 336161, код 03346058/ з Державного бюджету України зайво сплачене державне мито в сумі 98,60грн.

ДП "Судовий інформаційний центр" повернути ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" вул.Б.Хмельницького,59а, м.Івано-Франківськ , 76007 /р/р 260038012901 в Івано-Франківській філії ВАТ "Кредобанк", МФО 336161, код 03346058/ - 118,00грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення.

На постанову господарського суду, яка не набрала законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) постанови через місцевий господарський суд.

 

"26" квітня 2007року

                                                            

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


26.04.07  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення19.04.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу599445
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-13/14

Постанова від 19.04.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П.А.

Ухвала від 04.08.2006

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Слука М.Г.

Постанова від 01.06.2006

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні