Копія
Справа № 822/1451/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 серпня 2016 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіПольового О.Л. при секретаріБачок О.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аккорд Імпорт" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за наслідками камеральних перевірок податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "Аккорд Імпорт" за березень, квітень 2016 року, відповідачем неправомірно винесені податкові повідомлення-рішення №0001791202, № 0001731501 від 06.07.2016 року.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги, з підстав викладених в позовній заяві просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечив, просив в задоволенні позовних вимог ТОВ "Аккорд Імпорт" відмовити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Суд встановив, що ДПІ у м. Хмельницькому було проведено камеральну перевірку ТОВ "Аккорд Імпорт" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника у банку за березень 2016 року.
За наслідками перевірки складено акт № 1214/12-02/39785943 від 20.05.2016 року.
За висновками перевірки встановлено, зокрема, такі порушення:
- в порушення абз. "б" п.200.4 ст.200 ПК України платником за березень 2016 року завищено бюджетне відшкодування на рахунок платника у банку на 208807,00 грн.;
- в порушення абз. "в" п.200.4 ст.200 ПК України платником за березень 2016 року занижено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 208807,00 грн.
На підставі висновків, викладених в акті перевірки, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0001791202 від 06.07.2016 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 208807,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 52202,00 грн.
ДПІ у м. Хмельницькому було проведено камеральну перевірку ТОВ "Аккорд Імпорт" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок платника у банку за квітень 2016 року.
За наслідками перевірки складено акт № 1499/12-02-39785943 від 16.06.2016 року.
За висновками перевірки встановлено, зокрема, такі порушення:
- в порушення абз. "б" п.200.4 ст.200 ПК України платником за березень 2016 року завищено бюджетне відшкодування на рахунок платника у банку на 18630,00 грн.;
- в порушення абз. "в" п.200.4 ст.200 ПК України платником за березень 2016 року занижено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 18630,00 грн.
На підставі висновків, викладених в акті перевірки, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0001731501 від 06.07.2016 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 18630,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 4658,00 грн.
Досліджуючи правомірність зроблених податковим органом висновків, суд встановив наступне.
Відповідно до пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно з п.198.1, п.198.2 ст.198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 ПК України, бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Відповідно до п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пунктом 192.1 ст.192 ПК України передбачено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Розрахунки коригування, складені платником податку до податкових накладних, що не видаються отримувачу, що складені до 1 лютого 2015 року, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних таким платником податку.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Згідно з п.102.5 ст.102 ПК України заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
При цьому, відповідно до п.192.1.1 ст.192 ПК України, якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;
б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.
Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
Відповідач в Акті перевірки № 1214/12-02/39785943 від 20.05.2016 року зазначає, що платником подано Додаток 1 до декларації з ПДВ за березень 2016 року за № 9060628025 від 20.04.2016 року та задекларовано у р.7 коригування податкових зобов'язань у бік їх зменшення на загальну суму - 3882395,00 грн., суму ПДВ - 776479,00 грн. Але враховуючи той факт, що платник сформував частину суми від'ємного значення за рахунок коригування податкових зобов'язань попередніх періодів в сторону їх зменшення в розмірі 713167,00 грн. ТОВ "Аккорд Імпорт" не може претендувати на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість у частині такої оплати на суму 208807,00 грн.
ДПІ у м. Хмельницькому в Акті перевірки № 1499/12-02/39785943 від 16.06.2016 року зазначає, що платником подано Додаток 1 до декларації з ПДВ за квітень 2016 року за №9082330825 від 20.05.2016 року та задекларовано у р.7 коригування податкових зобов'язань у бік їх зменшення на загальну суму - 98308,00 грн., суму ПДВ - 19662,00 грн. Вказує, що частина суми залишку від'ємного значення квітня 2016 року у розмірі 18630,00 грн. не була оплачена в квітні 2016 року, що фактично була сформована за рахунок коригування податкових зобов'язань у напрямку їх зменшення по податкових накладних, складених у попередніх до звітного періодах. Тому позивач не має права на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість в частині такої оплати.
Однак суд враховує те, що вищевказані розрахунки коригування були належним чином зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанціями про прийняття.
Право на отримання бюджетного відшкодування у платника ПДВ виникає щодо суми, яку він фактично сплатив у попередніх податкових періодах, за наявності у нього від'ємного значення різниці між податковим зобов'язанням та податковим кредитом у поточному та попередньому податковому періоді, за умови правомірного та обґрунтованого формування податкового зобов'язання та податкового кредиту з ПДВ у відповідних податкових періодах. Інших умов або обмежень для отримання права на бюджетне відшкодування Законом не встановлено.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивач із дотриманням вимог податкового законодавства України визначив суму бюджетного відшкодування з ПДВ у деклараціях за березень, квітень 2016 року, обґрунтовано відобразивши її у заяві про повернення бюджетного відшкодування, що випливає із встановлених обставин та досліджених в судовому засіданні доказів.
Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.11,71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Частиною 2 ст.71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладені норми відповідачем не доведено правомірність спірних податкових повідомлень-рішень, а отже позовні вимоги позивача про скасування податкових повідомлень-рішень № 0001791202, № 0001731501 від 06.07.2016 року підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області № 0001791202, №0001731501 від 06.07.2016 року.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аккорд Імпорт" (код ЄДРПОУ 39785943) судовий збір у розмірі 4264,45 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови складено 22 серпня 2016 року
Суддя /підпис/О.Л. Польовий "Згідно з оригіналом" Суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2016 |
Оприлюднено | 31.08.2016 |
Номер документу | 59959970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні