Постанова
від 30.08.2016 по справі 820/3124/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

30 серпня 2016 р. № 820/3124/16

Харківський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Самойлової В.В.

за участю секретаря судового засідання - Тимошенко О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, третя особа: ОСОБА_2 про скасування наказу,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до належного суду з адміністративним позовом, в якому просить скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Харківській області №518-СГ від 24.07.2015 р. "Про надання в оренду земельної ділянки", згідно до якого гр. ОСОБА_2 надано в оренду земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення, площею 41,4820 га із кадастровим номером 6325182300:01:006:0039, зареєстровану у Державному реєстрі речових прав 15.07.2015 року (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 685340263251), яка розташована за межами населених пунктів Лук'янцівської сільської ради на території Харківського району Харківської області, для ведення фермерського господарства, строком на 49 років.

Позивач обґрунтовує свої вимоги наступним чином.

Так, він посилається на те, що оскаржуваний наказ є таким, що прийнятий всупереч вимог діючого законодавства України, що порушує його права та законні інтереси і що потребує судового захисту.

Представник позивача за довіреністю - ОСОБА_3 позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача за довіреністю - ОСОБА_4 та третьої особи - ОСОБА_5 проти позову заперечували, посилаючись на те, що в даному випадку відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв'язку з чим підстави для задоволення позову відсутні.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Встановлено, що позивач є власником земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 2 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер: 6325182300:01:006:0029), яка знаходиться за межами населеного пункту на території Лук'янцівської сільської ради Харківського району.

Як свідчать докази у справі, 16 квітня 2016 року з інформаційної довідки отриманої через веб-сайт з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно позивачу стало відомо, що відповідач по договору оренди землі від 13 серпня 2015 року, без проведення земельних торгів, передав в оренду громадянину ОСОБА_2 на 49 років земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення, площею 41,48 га, кадастровий номер: 6325182300:01:006:0039, яка є суміжною з ділянкою ОСОБА_1

Так, підставою для цього був раніше виданий наказ ГУ Держгеокадастру у Харківській області від 24. 07. 2015 року № 518 - СГ "Про надання в оренду земельної ділянки".

Наведені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з даним позов, оскільки недотримання відповідачем процедури передачі в оренду вказаної земельної ділянки, порушило його право на рівних правах взяти участь у земельних торгах та на конкурентних засадах отримати можливість взяти в оренду земельну ділянку державної власності площею 41,48 га, кадастровий номер: 6325182300:01:006:0039.

При вирішенні даного спору суд враховує наступне.

Відповідно до ст. 3 Земельного Кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно із ч. 4 ст. 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або користування для всіх потреб.

Нормами ст. 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч. 2, 3 ст. 134 цього Кодексу.

Статтею 134 ЗК України встановлено, що земельні ділянки державної комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених ч. 2 цієї статті.

З посиланнями відповідача на ту обставину, що на час виникнення спірних правовідносин не потребувалось проведення торгів для передачі земельних ділянок в оренду, суд погоджується.

Однак, зазначає, що відповідач в даному випадку діяв всупереч вимогам Закону України "Про фермерське господарство", оскільки при розгляді заяви ОСОБА_2, яка не містить дати звернення та обгрунтованості необхідності надання земельної ділянки з можливістю її використання, оскільки не зазначено перспектив фермерського господарства, наявність транспортних засобів для обробітку землі, членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, про що зазначено у ч. 1 ст. 7 даного закону та що спростовується встановленими при судовому розгляді обставинами, а саме: ОСОБА_2 є членом фермерського господарства в одній особі, ніяких транспортних засобів зареєстрованих не має. Тобто, можливостей для обробітку орендованої землі у значному розмірі ОСОБА_2 не має.

А від так, суд не може погодитися, що оскаржуваний наказ є законним та обгрунтованим.

Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 статті 9 КАСУ суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Таким чином, в даному випадку відповідач, як суб"єкт владних повноважень, діяв всупереч приписам закону, що регулює спірні правовідносини, а тому його оскаржуване рішення є неправомірним, що дає суду підстави для задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 159, 160, 162 КАСУ, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Харківській області №518-СГ від 24.07.2015 р. "Про надання в оренду земельної ділянки", згідно до якого гр. ОСОБА_2 надано в оренду земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення, площею 41,4820 га із кадастровим номером 6325182300:01:006:0039, зареєстровану у Державному реєстрі речових прав 15.07.2015 року (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 685340263251), яка розташована за межами населених пунктів Лук'янцівської сільської ради на території Харківського району Харківської області, для ведення фермерського господарства, строком на 49 років.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Повний текст постанови виготовлено 01.09.2016 року.

Суддя Самойлова В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2016
Оприлюднено07.09.2016
Номер документу60197363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3124/16

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 26.09.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 30.08.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні