Постанова
від 16.08.2016 по справі 826/8205/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 серпня 2016 року № 826/8205/16

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Келеберда В. І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю «Фракія» Філатова Владислава Арнольдовича

до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві

про зобов'язання вчинити дії

Обставини справи:

Голова ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю «Фракія» Філатов Владислав Арнольдович (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві (далі - відповідач) про зобов'язання Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві підготувати та подати Головному управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві висновок про повернення грошових коштів у сумі 19252,00 грн. на розрахунковий рахунок ТОВ «Фракія» код 38497800, № 26002269486 в АТ «Укргазбанк» МФО 320478.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем в порушення положень статті 43 Податкового кодексу України не вчинено дії щодо повернення переплати з податку на додану вартість у сумі 19 252,00 грн.

Ухвалою суду від 08.06.2016 року до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено Головне управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві.

Відповідач проти позову заперечував, проте письмових заперечень суду не надав.

Третя особа надала суду письмові пояснення та просила здійснювати розгляд справи за відсутності представника Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві.

В судовому засіданні за згодою сторін відповідно д ч. 4 ст. 122 КАС України ухвалено про вирішення справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 05.06.2015 року на Загальних Зборах Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Фракія» прийнято рішення про припинення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Фракія» шляхом ліквідації та призначення ліквідаційної комісії.

08.06.2015 року до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи про припинення ТОВ «Фракія» в результаті ліквідації.

На письмову вимогу голови ліквідаційної комісії ТОВ «Фракія» Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві листами від 17.06.2015 № 4/ЗПІ та від 15.03.2016 № 2713/10/26-53-08-01-11 надало акти звірки по всіх інтегрованих картках по платнику податків ТОВ «Фракія» в тому числі і по ПДВ, якими підтверджено відсутність податкового боргу підприємства зі сплати податків, зборів та обов'язкових платежів станом на 31.12.2014 року, станом на дату внесення запису до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців про припинення юридичної особи та станом на 31.12.2015 року.

Згідно Актів № 12425-20 від 15.06.2015 року, № 5504-20 від 15.06.2015 року та № 1857-07 від 11.03.2016 за позивачем станом на 31.12.2014 року, 08.06.2015 та 31.12.2015 рахується переплата з податку на додану вартість у сумі 19 252,00 грн.

Як вказує позивач дана переплата утворилась шляхом надміру перерахованих грошових коштів у сумі 19 252,00 грн. 29.05.2014 року платіжним дорученням № 7 на рахунок № 311114029700005 в УДКСУ у Дніпровському районі ГУ ДКСУ у м. Києві, що підтверджується копією виписки банку від 29.05.2014, яка наявна в матеріалах справи.

Відповідно до листа ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС від 15.10.2015 № 22430/10/26-53-11-01-11 Товариству з обмеженою відповідальністю «Фракія» анульовано реєстрацію платника податку 09.10.2015.

22.03.20126 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Фракія» подало засобами поштового зв'язку до ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві заяву про повернення переплати по податку на додану вартість ТОВ «Фракія» у сумі 19 252,00 грн.

Листом від 26.04.2016 року № 4923/10/26-53-12-01-11 ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомило ТОВ «Фракія» про відсутність в інтегрованій картці платника податків ТОВ «Фракія» переплати по ПДВ в розмірі 19 252,00 грн.

Позивач не погодився з такою позицією відповідача, тому звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 43 Податкового кодексу України, визначені умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань. Відповідно п.43.1. цієї статті, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Згідно п.43.2. ст.43 Податкового кодексу України, у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Відповідно до п.43.3. ст.43 Податкового кодексу України, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Пунктом 43.4. ст.43 Податкового кодексу України зазначено, що платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Згідно п.43.5. ст.43 Податкового кодексу України, контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Взаємовідносини територіальних органів Державної фіскальної служби України з місцевими фінансовими органами та територіальними органами Державної казначейської служби України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань за платежами, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, з метою належного виконання положень статей 43, 102 Податкового кодексу України, частини другої статті 45 та частини другої статті 78 Бюджетного кодексу України регламентовано Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, який затверджено Наказом Мінфіну України від 15.12.2015 року № 1146 (далі - Порядок № 1146).

Відповідно до п. 3 Порядку № 1146 у разі наявності у платника податкового боргу повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Як вказувалось вище Актами звірки по інтегрованих картках по платнику податків ТОВ «Фракія» відповідачем підтверджено відсутність податкового боргу підприємства зі сплати податків, зборів та обов'язкових платежів.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, до якого такі кошти були зараховані.

Якщо платіж, що повертається, був сплачений до загального (спеціального) фонду державного або відповідного місцевого бюджету, але згідно із законодавством не передбачений серед джерел формування відповідного бюджету, повернення здійснюється за рахунок податків та зборів, не віднесених до інших категорій (код класифікації доходів бюджету 19090000) або інших надходжень (код класифікації доходів бюджету 24060300) відповідного бюджету (п. 4 Порядку № 1146).

Пунктом 5 Порядку № 1146 передбачено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Відповідно до п. 6 вказаного Порядку у заяві платник вказує суму і вид помилково та/або надміру сплаченого платежу та визначає напрям(и) перерахування коштів, що повертаються:

1) на поточний рахунок платника податку в установі банку;

2) на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, незалежно від виду бюджету;

3) готівкою за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в установі банку;

4) готівкою з рахунків банків у разі відсутності у платника податків рахунку в установі банку;

5) поштовим переказом через підприємства поштового зв'язку;

6) для подальших розрахунків як авансові платежі (передоплата) або грошова застава:

на небюджетний рахунок з обліку коштів забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів - рахунок 3734, відкритий на балансі Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві;

банківський балансовий рахунок 2603, відкритий для органу ДФС у відповідному уповноваженому банку (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплати), доплати тощо вносилися готівкою).

Після реєстрації в органі ДФС заява платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань (крім грошових зобов'язань з митних та інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів) передається на розгляд до структурних підрозділів, що виконують функції з адміністрування відповідних податків і зборів та погашення заборгованостей. Не пізніше другого робочого дня, наступного за днем реєстрації, заява з відміткою вказаних підрозділів щодо правомірності повернення передається до структурного підрозділу, на який покладено функцію з підготовки висновку. Заява платника про повернення помилково або надміру сплачених грошових зобов'язань з митних та інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, після реєстрації передається до структурного підрозділу митниці ДФС, на який покладено функцію з підготовки висновку (п. 7 Порядку № 1146).

За приписами п. 8 у разі якщо вказана у заяві платника сума (її частина) за даними інформаційних систем обліковується як помилково та/або надміру сплачена, орган ДФС готує:

висновок на повернення такої суми (її частини) за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

два примірники реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку;

три примірники реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.

Відповідний орган, визначений відповідно до частини першої статті 67 2 глави 11 розділу III Бюджетного кодексу України, у строк протягом двох робочих днів погоджує отримані висновки шляхом засвідчення підписом керівника відповідного органу, скріпленим гербовою печаткою, і не пізніше наступного робочого дня після погодження повертає їх згідно з реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу ДФС.

Орган ДФС не пізніше наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого місцевим фінансовим органом або відповідним органом, визначеним відповідно до частини першої статті 67 2 глави 11 розділу III Бюджетного кодексу України, передає його згідно з реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Казначейства.

Орган ДФС несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі висновку органу Казначейства для виконання (п. 9 Порядку № 1146).

Матеріалами справи підтверджено та не заперечується відповідачем, що у ТОВ «Фракія» станом на 31.12.2014 та 31.12.2015 року наявна переплата з податку на додану вартість у сумі 19 252,00 грн. щодо повернення якої на розрахунковий рахунок ТОВ «Фракія» в банківській установі 22.03.2016 року подано відповідну заяву.

При цьому в матеріалах справи відсутні та відповідачем не надані докази того, що Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві ставиться під сумнів обґрунтованість вказаних позивачем причин повернення коштів, в даному випадкуу відсутній спір про суму коштів, яка має бути повернена .

Отже, враховуючи наявність чітко визначеного механізму повернення платникам податків коштів помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, а саме обов'язку відповідача підготувати висновок на повернення заявлених ТОВ «Фракія» коштів у сумі 19 252,00 грн. та подати його для виконання відповідному органові суд приходить до висновку, що оскільки відмова відповідача у поверненні надмірно сплачених коштів не ґрунтуються на нормах законодавства, суд вбачає наявними підстави для зобов'язання Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві підготувати та подати Головному управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві висновок про повернення надмірно сплачених грошових коштів у сумі 19252,00 грн. на розрахунковий рахунок ТОВ «Фракія» код 38497800, № 26002269486 в АТ «Укргазбанк» МФО 320478.

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Задовольнити адміністративний позов.

2. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі Головного управління ДФС у місті Києві підготувати та подати Головному управлінню Державної казначейської служби України у м. Києві висновок про повернення грошових коштів у сумі 19252,00 грн. на розрахунковий рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Фракія» код 38497800, № 26002269486 в АТ «Укргазбанк» МФО 320478.

Постанова набирання законної сили в строки та порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.І. Келеберда

Дата ухвалення рішення16.08.2016
Оприлюднено06.09.2016
Номер документу60197558
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8205/16

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 20.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 16.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні