номер провадження справи 20/164/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.08.2016 Справа № 908/4725/15
За позовом: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 206)
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю В«Статус КапіталВ» (69050, м. Запоріжжя, вул. Космічна, буд. 150)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 50)
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
Суддя Гандюкова Л.П.
Представники сторін:
Від позивача - ОСОБА_1 (дов. № 01/02-17/03463 від 10.06.2016 р.);
Від відповідача - ОСОБА_2 (дов. № б/н від 29.08.2016 р.);
Від третьої особи (Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області) - ОСОБА_3 (дов. № 6 від 29.04.2016 р.)
СУТНІСТЬ СПОРУ:
Запорізька міська рада звернулася до господарського суду Запорізької області з позовом про внесення змін до договору оренди землі, зареєстрованого 28.12.2007 р. за № 040726101366, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю В«Статус КапіталВ» .
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 28.08.2015 р. позовна заява прийнята до розгляду, порушено провадження у справі № 908/4725/15, справі присвоєно номер провадження 20/164/15, справу призначено до розгляду на 14.09.2015 р. На підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладався на 19.10.2015 р., потім у судовому засіданні оголошувалась перерва до 26.10.2015 р. Ухвалою господарського суду Запорізької області від 26.10.2015 р. на підставі ст. 27 ГПК України до участі в справі залучено Управління Держземагенства у Запорізькому районі Запорізької області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, на підставі ст. 79 ГПК України провадження в справі № 908/4725/15 зупинено до вирішення по суті адміністративної справи № 808/8387/15, що розглядається Запорізьким окружним адміністративним судом, та набрання рішенням по цій справі законної сили.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 01.08.2016 р. поновлено провадження у справі № 908/4725/15 із 15.08.2016 р. та розгляд справи призначено на 15.08.2016 р. Ухвалою суду від 15.08.2016 р. на підставі ст. 25 ГПК України здійснено заміну третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління Держземагенства у Запорізькому районі Запорізької області, його правонаступником - Управлінням Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області, на підставі ст. 69 ГПК України, за письмовим клопотанням позивача, продовжено строк вирішення спору в справі на 15 днів - до 30.08.2016 р. включно, на підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладено на 30.08.2016 р.
Починаючи з судового засідання 26.10.2015 р., за ініціативою суду згідно зі ст. 81-1 ГПК України здійснювалося фіксування судового процесу з допомогою звукозаписувального технічного засобу.
У судовому засіданні 30.08.2016 р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Позивач підтримав позовні вимоги, викладені у позовній заяві. Обґрунтовуючи позов ст.ст. 142, 144 Конституції України, ст.ст. 14, 271, 288 ПК України, ст.ст. 632, 651, 652 ЦК України, ст.ст. 18, 20, 23 Закону України «Про оцінку землі», ст.ст. 21, 30 Закону України В«Про оренду земліВ» , ст.ст. 10, 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», просить змінити п. 5 договору оренди землі, зареєстрованого 28.12.2007 р. за № 040726101366, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Статус Капітал», щодо земельної ділянки площею 1,2963 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 32, надана для розташування багатофункціонального житлового комплексу, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 8659672 грн. 89 коп. (вісім мільйонів шістсот п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот сімдесят дві грн. 89 коп.) в цінах 2015 року»; змінити п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 28.12.2007 р. за № 040726101366, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Статус Капітал», щодо земельної ділянки площею 1,2963 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 32, надана для розташування багатофункціонального житлового комплексу, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 259790 грн. 19 коп. (двісті п'ятдесят дев'ять тисяч сімсот дев'яносто грн. 19 коп.), що складає 3% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».
Відповідач проти позову заперечив, зазначивши в письмовому відзиві, наданому представником у судовому засіданні 30.08.2016 р., що оскільки правовідносини оренди між сторонами в справі виникли в 2007 році (у момент укладення договору оренди землі), на них не може розповсюджуватися дія Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 р., з огляду на приписи ст. 58 Конституції України. Наведений у ст. 23 Закону України «Про оренду землі» перелік підстав для зміни узгодженого сторонами розміру орендної плати є вичерпним і не містить такої підстави як зміна встановлених ст. 21 цього Закону граничних розмірів орендної плати. Не містять приписів щодо обов'язковості зміни або перегляду узгодженої у відповідних договорах орендної плати і положення ПК України. Просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. У письмовому відзиві, який надійшов до суду 23.10.2015 р., відповідач зазначив також, що нормативна грошова оцінка, на підставі якої позивачем обчислюється орендна плата за орендовану відповідачем земельну ділянку, розрахована невірно, без застосування коректного коефіцієнту. При розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яку орендує відповідач, мало бути враховано коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф у розмірі 0,5, як для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.
У письмовому поясненні третьої особи, яке надійшло до суду 15.08.2016 р., зазначено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя (2008 року) розроблялась на виконання Закону України «Про оцінку земель» відповідно до договору від 30.07.2007 р. із Запорізьким міським управлінням земельних ресурсів в місті Запоріжжя та УДНДІПМ «Дніпромісто». Відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. № 213, грошова оцінка земель населених пунктів визначається за встановленою формулою, яка є незмінною. Витяг з нормативної грошової оцінки, виданий позивачу, зроблено на підставі нормативних актів, коефіцієнт функціонального призначення Кф-1.00 застосований відповідно до вимог чинного законодавства. У судовому засіданні представник третьої особи підтримав позицію позивача, вважає, що позов підлягає задоволенню.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, суд
ВСТАНОВИВ:
Між Запорізькою міською радою (орендодавець за договором, позивач у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю В«Статус КапіталВ» (орендар за договором, відповідач у справі) 28.12.2007 р. був укладений договір оренди землі, згідно з умов якого (п.п. 1, 2, 8) орендодавець, відповідно до рішення 17 сесії 5 скликання Запорізької міської ради № 53/1 від 12.12.2007 р., надає, а орендар приймає в строкове платне користування на 10 років земельну ділянку загальною площею 1,2963 га для розташування багатофункціонального житлового комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 32. Договір зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства В«Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсахВ» , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 28.12.2007 р. за № 040726101366.
Відповідно до акту прийому-передачі від 28.12.2007 р. вказана земельна ділянка кадастровий № 2310100000:05:002:0284 була передана орендодавцем орендарю.
На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: спортивний майданчик та металева огорожа, які є власністю орендаря. Орендна ділянка передається в оренду разом із спортивним майданчиком та металевою огорожею (п.п. 3, 4 договору).
Згідно з п. 5 договору оренди нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3282979,98 грн. (в цінах 2007 року). Відповідно до п. 9 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 14153,00 грн. на протязі строку будівництва об'єкта (будівництво завершити в нормативний термін, визначений в проектній документації), у розмірі 25393,88 грн. з дня введення об'єкту до експлуатації, за календарний рік в цінах 2007 року (при невиконанні будівництва в термін, визначений в проектній документації, плата вноситься як за об'єкт, введений до експлуатації).
Пунктом 12 договору сторони встановили, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати; в інших випадках, передбачених законом.
Додатковою угодою від 10.08.2009 р., зареєстрованою у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства В«Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсахВ» , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 31.08.2009 р. за № 040926101639, сторони виклали в новій редакції п. 8: «Договір укладається на строк сорок дев'ять років».
03.03.2008 р. Запорізькою міською радою на 19 сесії 5 скликання було прийнято рішення № 79 В«Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста ЗапоріжжяВ» , відповідно до якого вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану Українським ДНДІПМ В«ДніпромістоВ» ; затвердити базову вартість 1 кв. м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 р.; впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008 року (п.п. 1, 3, 7 рішення). Рішення Запорізької міської ради від 15.06.01 № 17 В«Про затвердження грошової оцінки земель міста ЗапоріжжяВ» визнано таким, що втратило чинність з моменту впровадження нової нормативної грошової оцінки. Доручено Управлінню земельних ресурсів у місті Запоріжжі Запорізької області до 01.05.08 розробити та затвердити заходи щодо взаємодії органів влади усіх рівнів по проведенню перерахунків вартості земельних ділянок у розрізі землекористувачів та землевласників (п.п. 8, 9 рішення).
Рішенням позачергової сесії 6 скликання Запорізької міської ради від 27.07.2011 р. № 16 було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя, зокрема, затверджено коефіцієнт В« 3В» , згідно з яким визначається розмір орендної плати на всі земельні ділянки м. Запоріжжя (за виключеннями, переліченими у даному рішенні).
18.01.2012 р. сторони уклали додатковий договір до договору оренди землі від 28.12.2007 р. № 040726101366, зареєстрований в Управлінні Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області, про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 05.04.2012 р. за № 231010004000491. Відповідно до додаткового договору, зокрема, сторони, доповнили пункт 2 договору: «кадастровий номер земельної ділянки 2310100000:05:002:0284»; виклали пункт 5 договору в наступній редакції: «нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 9482304 грн. 87 коп. (дев'ять мільйонів чотириста вісімдесят дві тисячі триста чотири грн. 87 коп.) в цінах 2011 року»; виклали пункт 9 договору в наступній редакції: «орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 8534 грн. 07 коп. (вісім тисяч п'ятсот тридцять чотири грн. 07 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011 року»; пункт 12 договору виклали в наступній редакції: « 12. Розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку; підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі; в інших випадках, передбачених законом».
Рішенням 23 сесії 6 скликання Запорізької місткої ради від 26.06.2012 р. № 37 В«Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 В«Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. ЗапоріжжяВ» було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя, зокрема, затверджено коефіцієнт В« 3В» , згідно з яким визначається розмір орендної плати за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених нижче (у переліку).
Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» до виключної компетенції міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Статтею 25 Закону встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до ст. 59 вказаного Закону, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Запорізька міська рада на підставі ст. 188 ГК України звернулася до відповідача з письмовою пропозицією від 29.05.2016 р. за № 01/02-32/01694 внести зміни до договору оренди землі від 28.12.2007 р. № 040726101366 шляхом викладення п. 9 договору в іншій редакції. До пропозиції позивачем було додано проект відповідного додаткового договору до договору оренди землі. Пропозиція отримана відповідачем 05.06.2015 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідач додатковий договір до договору оренди не підписав.
Предметом спору в даній справі є вимога Запорізької міської ради внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 28.12.2007 р. щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та щодо розміру орендної плати. Заявлений позивачем розмір орендної плати складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки і ґрунтується на законодавчій зміні граничного розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.
Статтею 627 Цивільного кодексу України визначено, що згідно з статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Згідно з частини 3 статті 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або місцевого самоврядування.
Статтею 1 Закону України В«Про оренду земліВ» визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ст. 15 даного Закону).
Статтею 206 ЗК України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до ст.ст. 651, 652 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення такої згоди спір вирішується в судовому порядку.
При цьому, ч. 3 ст. 653 ЦК України встановлено, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Пунктом 32 договору оренди сторони передбачили, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку. Крім того, пунктом 12 договору (у редакції додаткового договору від 18.01.2012 р.) передбачено перегляд розміру орендної плати у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку; підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі; в інших випадках, передбачених законом».
Отже, чинним законодавством передбачено можливість зміни умов договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
01.01.2011 р. набув чинності Податковий кодекс України. Згідно ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (ч. 288.1). Розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (ч. 288.4), але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (п. 288.5.1).
Статтею 274 ПК України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
У п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 В«Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносинВ» роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі". Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Якщо зі зміною граничного розміру орендної плати таку ж зміну до договору оренди в установленому законом порядку не внесено, то застосуванню підлягає відповідна умова договору.
Статтею ст. 18 Закону України В«Про оцінку земельВ» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Частиною 2 ст . 20 даного Закону визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ст. 5 Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення, зокрема, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно з витягом від 20.04.2015 р. із технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим № 2310100000:05:002:0284 нормативно грошова оцінка кв.м. земельної ділянки під забудовою становить 668,03 грн., нормативно грошова оцінка земельної ділянки під забудовою площею 12963,00 кв.м. становить 8659672,89 грн. Відповідно до даного Витягу середня вартість земельної ділянки - 190,18 грн., коефіцієнт Кф = 1,0.
Суд зазначає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Слід зазначити, що постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 18.04.2016 р. у справі № 808/8387/15, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2016 р. (згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала набрала законної сили 06.07.2015 р.), до розгляду якої зупинялося провадження в даній справі, було повністю відмовлено в задоволенні адміністративного позову ТОВ «Статус Капітал». Відповідно до постанови від 18.04.2016 р. адміністративний суд відмовив у задоволенні адміністративного позову ТОВ «Статус Капітал» до Управління Держземагенства у Запорізькому районі Запорізької області, Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Запорізька міська рада, про визнання протиправними дії відповідача в частині незастосування коефіцієнту функціонального використання Кф 0,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 2310100000:05:002:0284, площею 1,2963 га для розташування багатофункціонального житлового комплексу, яка знаходиться за адресою: пр. Маяковського, 32 в м. Запоріжжя, яка знаходиться в оренді у позивача, відповідно до договору оренди земельної ділянки, який зареєстровано у Запорізькій регіональній філії ДП «Центр Державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 28.12.2007 р. № 040726101366; про зобов'язання відповідача провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:002:0284, площею 1,2963 га для розташування багатофункціонального житлового комплексу, яка знаходиться за адресою: пр. Маяковського, 32 в м. Запоріжжя, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання 0,5.
Відповідно до ч. 3 ст. 35 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість перегляду орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Всі вказані вище рішення Запорізької міської ради є чинними та у встановленому порядку не скасовані.
Отже, в даному випадку має місце законодавча зміна граничного розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, а саме: прийняття Запорізькою міською радою рішення № 37 від 26.06.2012 р., що є правовою підставою для перегляду розміру орендної плати і потребує, в свою чергу, внесення відповідних змін в спірний договір оренди земельної ділянки.
Розрахунок розміру орендної плати за користування земельною ділянкою кадастровий № 2310100000:05:002:0284 за договором оренди землі здійснено вірно та згідно з приписами чинного законодавства, а отже договір оренди землі підлягає приведенню у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом внесення до нього відповідних змін.
За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Доводи відповідача, викладені в відзиві, спростовуються наведеним вище.
Згідно з ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 22, 49, 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Змінити п. 5 договору оренди землі, зареєстрованого 28.12.2007 р. за № 040726101366, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Статус Капітал» (код ЄДРПОУ 34789964), щодо земельної ділянки площею 1,2963 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 32, надана для розташування багатофункціонального житлового комплексу, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 8659672 грн. 89 коп. (вісім мільйонів шістсот п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот сімдесят дві грн. 89 коп.) в цінах 2015 року».
Змінити п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 28.12.2007 р. за № 040726101366, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Статус Капітал» (код ЄДРПОУ 34789964), щодо земельної ділянки площею 1,2963 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 32, надана для розташування багатофункціонального житлового комплексу, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 259790 грн. 19 коп. (двісті п'ятдесят дев'ять тисяч сімсот дев'яносто грн. 19 коп.), що складає 3% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Статус Капітал» (69050, м. Запоріжжя, вул. Космічна, буд. 150, код ЄДРПОУ 34789964) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 206, розрахунковий рахунок 35419001034816 в ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: виконавчий комітет Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 02140892, МФО 813015) суму 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.
Повне рішення складено 02 вересня 2016 р.
Суддя Л.П. Гандюкова
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2016 |
Оприлюднено | 07.09.2016 |
Номер документу | 60750801 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Гандюкова Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні