Справа № 815/1905/14
Номер провадження 2а/522/801/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
« 27» листопада 2014 року м. Одеса
Приморський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді - Суворової O.В.,
при секретарі - Бондаренко Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Одесі адміністративну справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Діона Тайм» до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, за участю третьої особи фірми «Київ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (ЛТД) про визнання протиправними дій, -
ВСТАНОВИВ:
ПП «Діона Тайм» звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, у якому просить визнати незаконними дії Приморської районної адміністрації Одеської міської ради та Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про відмову у погодженні розташування елемента торгівлі – торгівельного майданчику(без огорож, торгівельних навісів), розміром 51 кв.м , на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що у лютому 2014 року ПП «Діона Тайм» звернулось до відповідачів із заявами про можливість розміщення елемента торгівлі за адресою: м. Одеса, площа Грецька, 1 та надало повний пакет документів до цих заяв, проте у березні отримало відмову із посиланням на те, що позивач має намір розмістити елемент торгівлі на земельній ділянці, на якій здійснюється будівництво підземного паркінга.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.
Представник відповідача - Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позову.
Приморська районна адміністрація Одеської міської ради до судового засідання представника не направила, про дату, час та місце судового засідання сповіщена належним чином, про поважні причини неявки у судове засідання суд не сповістила.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню. Судом встановлені наступні фактичні обставини на підставі представлених особами, які беруть участь у справі, доказів.
21 лютого 2014 року ПП «Діона Тайм» звернулось до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради із заявою про можливість розміщення елемента торгівлі вих. № 2102 від 21 лютого 2014 року, яким просило погодити можливість розміщення елементів торгівлі – торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів та ін.), розміром 51 кв.м на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1.
До заяви було додано фотофіксацію місця розташування, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування торгівельного майданчика на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленням контурів елемента торгівлі з прив'язкою до місцевості, реквізити замовника, інформацію про тип, розміри та спосіб розміщення елемента торгівлі, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4 березня 2014 року за вих. № 0113/445 Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради відмовило позивачеві у розміщенні елемента торгівлі та укладенні договору у зв'язку із тим, що запропоноване місце розташування елемента торгівлі – торгового (літнього) майданчику є частиною споруди та не знаходиться у власності територіальної громади.
6 березня 2014 року ПП «Діона Тайм» звернулось до Приморської районної адміністрації Одеської міської ради із заявою про можливість розміщення елемента торгівлі вих. № 2102 від 21 лютого 2014 року, яким просило погодити можливість розміщення елементів торгівлі – торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів та ін.), розміром 51 кв.м , на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1.
До заяви було додано фотофіксацію місця розташування, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування торгівельного майданчика на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленням контурів елемента торгівлі з прив'язкою до місцевості, реквізити замовника, інформацію про тип, розміри та спосіб розміщення елемента торгівлі, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
17 березня 2014 року за вих. № 01-13/136 Приморська районна адміністрація Одеської міської ради відмовила позивачеві у погодженні розміщення елемента торгівлі у зв'язку із тим, що запропоноване місце розташування елемента торгівлі – торгового (літнього) майданчику є частиною споруди.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
У відповідності до ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі нормативно врегульовано Правилами розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затвердженими рішенням Одеської міської ради № 3961-VI від 9 жовтня 2013 року.
Згідно п. 1.2 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, правила регулюють відносини між органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання, незалежно від форм власності, які виникають в процесі розміщення та експлуатації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів торгівлі.
У відповідності до п. 1.4 цих Правил, лист-рішення – письмове повідомлення яке надається особі, яка подала заяву на розміщення елементу торгівлі, відповідною за територіальною ознакою місця розміщення елементу торгівлі районною адміністрацією Одеської міської ради; уповноважений орган – управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, виконавчий орган Одеської міської ради, визначений Одеською міською радою для регулювання діяльності з дотримання фізичними та юридичними особами Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі.
Згідно п.п. 13.1-13.10 цих Правил, встановлення та розміщення елементів торгівлі здійснюється на підставі позитивної відповіді у вигляді листа – рішення та договору на право тимчасового користування місцями для розташування елементів торгівлі, який укладається з Уповноваженим органом.
Розміщення елементів торгівлі на території ринку як торговельного об'єкта визначається планувальною документацією території цього ринку або іншою супутньою документацією із цього приводу.
Розміщення елементів торгівлі під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів на строк проведення таких заходів здійснюється згідно розпорядження відповідної районної адміністрації та з урахуванням цих Правил.
Договір на право тимчасового користування місцями для розташування елементів торгівлі укладається між Уповноваженим органом та Заявником (додаток 3).
Заявник, який має намір встановити елемент торгівлі, звертається до відповідної районної адміністрації Одеської міської ради з заявою про можливість розміщення елемента торгівлі до якої додається фотофіксація місця розташування з прив'язкою до місцевості та інформація про тип, розміри та спосіб розміщення елемента торгівлі, а також реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація та таке інше). У разі надання заяви фізичною особою – підприємцем, або юридичною особою додатково надається витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (п. 13.5).
Підставами для відмови у розміщенні елементу торгівлі є:
- подача неповного пакету документів, зазначених в п. 13.5. цих Правил;
- в поданих документах виявлено недостовірну інформацію.
Зазначені підстави не є вичерпними (п. 13.6).
Відповідність намірів щодо місця розташування елемента торгівлі положенням діючого законодавства, державним стандартам та актам органів місцевого самоврядування м. Одеси визначає відповідна районна адміністрація Одеської міської ради, яка протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви та доданих до неї документів зобов'язана письмово листом - рішенням проінформувати Заявника щодо можливості розміщення елемента торгівлі на запропонованому місці, або надати мотивовану відмову щодо реалізації намірів розміщення елемента торгівлі та повернути всі подані ним документи (п. 13.7).
Відповідна районна адміністрація Одеської міської ради письмово інформує Уповноважений орган про видачу Заявнику листа – рішення про можливість розміщення елемента торгівлі або про відмову в реалізації намірів розміщення елемента торгівлі протягом 2-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
У разі отримання листа – рішення, яке є дійсним протягом тридцяти календарних днів із дня реєстрації заяви про можливість розміщення елементів торгівлі, Заявник в межах зазначеного строку звертається до Уповноваженого органу через управління надання адміністративних послуг із заявою про укладання договору на право тимчасового користування місцем для розташування елемента торгівлі.
На підставі вказаних в п. 13.5. Правил документів між Уповноваженим органом та Заявником в розумний строк, який не може перевищувати строк дії листа – рішення, укладається договір на право тимчасового користування місцем для розташування елемента торгівлі.
Таким чином, суд доходить до висновку, що в Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради відсутні повноваження щодо визначення відповідності намірів щодо місця розташування елемента торгівлі положенням діючого законодавства, державним стандартам та актам органів місцевого самоврядування м. Одеси, оскільки у відповідності до п. 13.7 вказаних правил таке визначення входить до компетенції Приморської районної адміністрації Одеської міської ради.
За таких обставин, оцінка заяви позивача у розрізі п. 13.6 даних Правил, та відповідно, відмова у її задоволенні на підставі даного пункту, з боку Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради є перевищенням наданих цьому органу повноважень у сфері, що врегульована вказаними Правилами.
Що стосується оскаржуваних дій Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, суд зауважує наступне.
Пунктом 13.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, що відмова районної адміністрації щодо реалізації намірів розміщення елемента торгівлі має бути мотивованою.
Суд вважає, що під мотивованістю у даному випадку слід розуміти викладення районною адміністрацією чіткого та послідовного причинно-наслідкового зв'язку між обставинами, які на думку районної адміністрації перешкоджають реалізації намірів з розміщення елемента торгівлі та відмовою у такій реалізації з посиланням на норми чинного законодавства України.
Однак, відповідь Приморської районної адміністрації Одеської міської ради вих. № 01-13/136 від 17 березня 2014 року не містить ані підстав, з яких Приморська районна адміністрація Одеської міської ради вважає запропоноване позивачем місце розміщення елемента торгівлі частиною споруди, ані підстав , з яких цей факт може бути перешкодою у наданні відповідного погодження, ані посилань на законодавство, яке надало Приморській районній адміністрації Одеської міської ради підстави для таких висновків.
Не надано Приморською районною адміністрацією Одеської міської ради доказів на підтвердження даних доводів й підчас розгляду справи.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням встановлених судом обставин, суд доходить до висновку, що дії Приморської районної адміністрації Одеської міської ради та Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про відмову у погодженні розташування елемента торгівлі наведеним критеріям не відповідають.
При цьому суд зауважує, що сам по собі такий висновок жодним чином не спростовує необхідності одержання позивачем усіх необхідних погоджень та дозволів для розташування елемента торгівлі – торгівельного майданчику (без огорож, торгівельних навісів), розміром 51 кв.м, на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1 у порядку, визначеному Правилами розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затвердженими рішенням Одеської міської ради № 3961-VI від 9 жовтня 2013 року.
На підставі викладеного, керуючись 160-163 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов приватного підприємства «Діона Тайм» до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, за участю третьої особи фірми «Київ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (ЛТД) про визнання протиправними дій – задовольнити.
Визнати незаконними дії Приморської районної адміністрації Одеської міської ради та Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про відмову у погодженні розташування елемента торгівлі – торгівельного майданчику(без огорож, торгівельних навісів), розміром 51 кв.м, на замощеній ділянці об'єкту благоустрою за адресою: м. Одеса, Грецька площа, 1.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в 10-тиденний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя O.B.Суворова
27.11.2014
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2014 |
Оприлюднено | 07.09.2016 |
Номер документу | 60787377 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Приморський районний суд м.Одеси
Суворова О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні