Ухвала
від 23.08.2016 по справі 814/822/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 серпня 2016 р.м.ОдесаСправа № 814/822/16

Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Марич Є. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого - судді Бойка А.В.,

суддів: Танасогло Т.М.,

Яковлєва О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 07 червня 2016 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Альтус-Про" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування припису та постанови про накладення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

26.04.2016 року товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Альтус-Про" звернулось до суду першої інстанції з позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування припису від 30.03.2016 року № 49 та постанови про накладення штрафу від 12.04.2016 року № 31.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 07.06.2016 року позов задоволено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області подало апеляційну скаргу на вказану постанову суду.

Апелянт посилається на те, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим ставиться питання про скасування постанови Миколаївського окружного адміністративного суду від 07.06.2016 року та прийняття нової, якою відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ «Спеціалізоване підприємство "Альтус-Про".

Управління ДАБІ у Миколаївській області зазначило, що позивачем було виконано будівельні роботи на об'єкті: Капітальний ремонт фасаду житлового будинку за адресою: вул.. Веселинівська, 46, м. Миколаїв» з порушенням вимог ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», а саме з відхиленням від затвердженої проектної документації, що і стало підставою для прийняття припису та постанови про накладення штрафу.

Відповідач вважає, що оскаржувані припис та постанова про накладення штрафу прийняті правомірно та обґрунтовано, а тому скасуванню не підлягають.

На підставі викладеного в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови Миколаївського окружного адміністративного суду від 07.06.2016 року та ухвалення нової постанови, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть учать у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи колегія суддів дійшла наступного:

Судом першої інстанції встановлено, що 22.09.2015 року ТОВ «Спеціалізоване підприємство «Альтус-Про» було укладено з Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради договір підряду № 1065, за умовами якого позивач зобов'язувався у строк до 31.12.2015 року на свій ризик з використанням своїх матеріалів виконати капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. Веселинівській, 46 у м. Миколаєві, а Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради зобов'язувався прийняти та оплатити роботи (а.с. 17-20).

У підтвердження виконання будівельних робіт позивачем були надані дефектний акт, складений підрядником ТОВ «СП «Альтус-Про» та затверджений Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1, відомість ресурсів витрат підрядника, акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2015 року, акт приймання виконаних будівельних робіт № 2 за листопад 2015 року, відомість використаних ресурсів витрат підрядника, акт приймання виконаних будівельних робіт № 3 за листопад 2015 року (а.с. 21-48).

12.03.2016 року Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради було подано до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області декларацію про готовність об'єкта до експлуатації.

30.03.2016 року, з метою перевірки достовірності даних, наведених у зазначеній декларації, відповідачем була проведена позапланова перевірка дотримання Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті "Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. Веселинівській, 46 м. Миколаєва", за результатами якої складено акт від 30.03.2016 року (а.с. 12-14).

В ході проведення перевірки головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю повноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ у Миколаївській області було встановлено будівельні роботи на об'єкті виконані підрядною організацією ТОВ «СП «Альтус-Про» з порушенням ст. 9 Закону України "Про архітектурну діяльність", а саме:

1) роботи з бетонування вимощення виконані з відхиленням від проекту РП 053-00-15-АР лист 16 та лист "паспорт опорядження фасаду", а саме: армобетонне вимощення виконане без поверхневого вібрування, вирівнення та залізнення стяжки, а також вимощення виконане без укліну від будинку, а місцями і з контрукліном;

2) роботи по заміні вікон виконані з відхиленням від проекту РП 053-00-15-АР лист 2, а саме: замість дерев'яних віконних блоків змонтовано металопластикові;

3) покриття козирків входу виконано з оцинкованого металопрофілю замість профнастилу з емальованим покриттям, що є відхиленням від проекту РП 053-00-15-АР лист "паспорт опорядження фасаду".

Тобто встановлено, що будівельні роботи на об'єкті виконані підрядною організацією ТОВ «СП «Альтус-Про» з відхиленням від затвердженої проектної організації.

Також відповідачем встановлено порушення п. 4.2 ДБН А.3.2-2-2009 "Охорона праці і промислова безпека у будівництві", а саме: на об'єкті відсутній проект виконання робіт.

У зв'язку з виявленими порушеннями 30.03.2016 року Управлінням ДАБІ у Миколаївській області винесено припис № 49 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, відповідно до якого позивача зобов'язано в термін до 30.05.2016 р. усунути відхилення від затвердженого проекту, державних будівельних норм, стандартів і правил, виявлені за результатом позапланової перевірки (а.с. 10).

Крім того, 12.04.2016 року Управлінням ДАБІ у Миколаївській області було прийнято постанову № 31 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ «СП «Альтус-Про» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 8 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 62010 грн.

Не погоджуючись з прийнятими приписом та постановою про накладення штрафу, ТОВ «СП «Альтус-Про» оскаржило їх до суду першої інстанції.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно задоволення позовних вимог ТОВ «СП «Альтус-Про», зважаючи на наступне:

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ержавний державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч.ч. 3, 4 зазначеної статті орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема, складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил;

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

За виконання будівельних робіт з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил або затверджених проектних рішень п. 8 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» передбачено відповідальність суб'єктів містобудування, які виконують будівельні роботи, у вигляді штрафу у розмірі сорока п'яти мінімальних заробітних плат.

В ході розгляду справи було встановлено, що будівельні роботи виконувались позивачем на підставі проекту, який був розроблений товариством з обмеженою відповідальністю "Н.Проект-Тайм" (а.с. 56-58).

23.09.2015 року за вих. № 1273/08/02 замовник будівництва Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, звернувся до директора ТОВ «Н.Проект-Тайм» з проханням внести зміни до проектно-кошторисної документації з «капітального ремонту фасаду житлового будинку по вул. Веселинівській, 46 у м. Миколаєві» та врахувати наступне:

- виконання робіт без використання будівельних рештувань; - улаштування вимощення біля будинку без армування бетонного шару; - уточнити обсяги роботи з улаштування вимощення; - усунути невідповідність проектних рішень в кресленнях та кошторисах матеріалів вікон, покриття козирків, вимощення.

На підставі вказаного звернення замовника будівництва «Н.Проект-Тайм» до проектно-кошторисної документації були внесені зміни (а.с. 54).

Заперечуючи проти виявлених порушень, позивач посилався на те, що всі будівельні роботи виконані без відхилення від проекту РП 053-00-15-АР.

У підтвердження вказаного позивачем були надані наступні докази: лист Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради від 23.092015 року за вих. № 1273/08/02, Листи 2 «Таблицы цветов и отделки фасадов» та «Ведомость объемов работ проекта РП 053-00-15-АР, видаткову накладну № 6755 від 16.10.2015 року на придбання профнастилу з емальованим покриттям для покриття козирків входу, фотознімки об'єкту будівництва.

Зазначеними доказами підтверджується, що будівельні роботи на об'єкті будівництва: «Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. Веселинівській, 46 м. Миколаєва» виконані у відповідності до затвердженого проекту.

Крім того, позивачем були надані докази наявності проекту проведення робіт по капітальному ремонту фасаду житлового будинку по вул. Веселинівська, 46 в м. Миколаєві», розробленого директором виробництва ТОВ СП «Альтус-Про» ОСОБА_2, з яким був ознайомлений та виконроб ОСОБА_3 та який отримано вказаною особою, що підтверджується підписом на титульному аркуші проекту (а. с. 59-61).

З огляду на все вищезазначене колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з думкою суду першої інстанції стосовно того, що надані позивачем докази спростовують висновок Управління ДАБІ у Миколаївській області про порушення ТОВ «СП «Альтус-Про» ст. 9 Закону України "Про архітектурну діяльність", що виразилось у виконані будівельних робіт з відхиленням від затвердженої проектної організації.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про недоречність посилань відповідача на те, що відповідно до п. 16 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 року № 560 передбачено необхідність проведення повторної експертизи після коригування проекту, якщо це призвело до зміни проектних рішень, зважаючи на те, що не проведення експертизи проекту, у разі коли така експертиза повинна проводитись обов'язково, створює інший склад правопорушення, ніж зазначений в акті перевірки та за який позивача притягнуто до відповідальності.

Враховуючи викладене, прийняті Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області припис від 30.03.2016 р. № 49 та постанова від 12.04.2016 р. № 31 є протиправними та підлягають скасуванню.

Слід зазначити, що при зверненні до суду апеляційної інстанції, Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області не було сплачено судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.07.2016 року апелянту було відстрочено сплату судового збору у розмірі 3037,6 грн. до ухвалення судового рішення у справі.

При цьому, ч.2 ст. 88 КАС України встановлено, що якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

З огляду на несплату апелянтом суми судового збору за подачу апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає за необхідне стягнути з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області на користь Державного бюджету України несплачений апелянтом судовий збір у розмірі 3037,60 грн.

Оскільки судом першої інстанції вірно встановлено обставини справи, правильно по суті вирішено справу, та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 07 червня 2016 року - без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області (54056, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, 61) до Державного бюджету України на рахунок №31212206781008, одержувач УК у м. Одесі / Приморський р-н./ 22030101, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області МФО: 828011, Код ЄДРПОУ суду 34380461, код класифікації доходів бюджету 22030101 несплачений судовий збір за подачу апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції у розмірі 3037 (три тисячі тридцять сім) грн. 60 коп.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: А.В. Бойко

Судді: Т.М. Танасогло

О.В. Яковлєв

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.08.2016
Оприлюднено07.09.2016
Номер документу60806695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/822/16

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 23.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 07.06.2016

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні