Ухвала
від 29.08.2016 по справі 802/902/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

29 серпня 2016 р. Справа № 802/902/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сала П.І.,

за участю

секретаря судового засідання Коляденка О.Л.,

представника позивача Голівського В.В.,

представника відповідача Цибка В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Господарство ЛЕКС Г.С."

до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

16.06.2016 року товариство з обмеженою відповідальністю "Господарство ЛЕКС Г.С." (далі - ТОВ "Господарство ЛЕКС Г.С.") звернулось до суду з адміністративним позовом, у якому просить визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 92,9086 га, що складається із земельної ділянки площею 46,9370 га (кадастровий № 05221480200:06:002:0003) та земельної ділянки площею 45,9716 га (кадастровий № НОМЕР_1), розташованих на території Безіменської сільської ради Козятинського району Вінницької області, для ведення фермерського господарства, та зобов'язати відповідача повторно розглянути клопотання ТОВ "Господарство ЛЕКС Г.С." від 11.04.2016 року про надання такого дозволу з урахуванням висновків суду.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 11.04.2016 року ТОВ "Господарство ЛЕКС Г.С." подало Головному управлінню Держгеокадастру у Вінницькій області клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 92,9086 га на території Безіменської сільської ради Козятинського району Вінницької області з метою ведення фермерського господарства. Однак відповідач відмовив у наданні такого дозволу, посилаючись на те, що спірні земельні ділянки належать до земельних ділянок, передача яких в оренду здійснюється виключно за результатами проведення земельних торгів. Крім того, згідно із земельно-обліковими документами ці землі перебувають у користуванні. Позивач вважає вказану відмову неправомірною, оскільки право користування спірними земельними ділянками припинено у відповідності до вимог чинного законодавства та вони є вільними. Вважає, що при зверненні до відповідача з клопотанням товариством було дотримано усіх вимог закону. Відтак правових підстав відмовляти у наданні йому дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок не було.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві. Додатково пояснив, що спірні земельні ділянки перебувала у користуванні ОСОБА_4 на підставі договору оренди, укладеного із Козятинською районною державною адміністрацією від 10.11.2010 року та зареєстрованого у державному реєстрі земель 19.04.2011 року. Строк дії такого договору оренди закінчився 19.04.2016 року. Водночас орендар ОСОБА_4 помер 10.08.2015 року, а тому не міг виконати вимоги щодо письмового повідомлення орендодавця про намір продовжити дію договору оренди. Натомість відповідач безпідставно 09.06.2016 року видав накази № 2-7097/15-16-СГ та № 2-7101/15-16-СГ про поновлення договорів оренди землі, укладених 10.11.2010 року між Козятинською районною державною адміністрацією Вінницької області та ОСОБА_4 на земельні ділянки державної власності сільськогосподарського призначення площами 46,9370 га (кадастровий номер НОМЕР_2) та 45,9716 га (кадастровий номер НОМЕР_1), які розташовані на території Безіменської сільської ради Козятинського району Вінницької області. Поновлення договорів оренди земельних ділянок на підставі відповідних наказів відбулось з ОСОБА_5, державна реєстрація права оренди якої зареєстрована у Державному земельному кадастрі лише 13.04.2016 року, тобто за 6 днів до закінчення дії договорів оренди та через 24 дні після останнього дня, до якого можливо було орендарю звернутись письмово з клопотанням до орендодавця про намір продовжити дію договорів оренди земельних ділянок. Також представник позивача посилається на те, що поновленням дії договорів оренди вказаних земельних ділянок проведено з порушенням вимог закону на безконкурентних засадах, тобто без проведення земельних торгів. Просить суд адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги заперечив. Пояснив, що позивачу було правомірно відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок в оренду у зв'язку з їх перебуванням у користуванні іншої особи. Крім того, передача таких земельних ділянок в оренду може здійснюватись виключно за результатами проведення земельних торгів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши інші докази в їх сукупності, суд приходить до переконання про необхідність закриття провадження у цій адміністративній справі.

Так, за визначеннями, наведеними у пунктах 1, 7 частини 1 статті 3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень; суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1 статті 17 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

В силу положень пункту 1 частини 1 статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Під час розгляду цієї адміністративної справи судом встановлено, що 10.11.2010 року між Козятинською районною державною адміністрацією Вінницької області (орендодавець) та ОСОБА_4 (орендар) було укладено договори оренди землі, за якими орендарю строком на 5 років у платне користування були передані земельні ділянки площею 46,9370 га та площею 45,9716 га, розташовані на території Безіменської сільської ради Козятинського району Вінницької області. 19.04.2011 року вищезазначені договори зареєстровані у Державному реєстрі земель.

10.08.2015 року під час проходження військової служби в зоні АТО ОСОБА_4 помер, що підтверджується свідоцтвом про смерть серії I-АМ № 333357 від 13.08.2015 року та витягом з протоколу № 305 від 06.11.2015 року засідання Військово-лікарської комісії Центрального регіону по встановленню причинного зв'язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв.

Згідно із свідоцтвом про право на спадщину за законом № 217 від 17.03.2016 року, виданим державним нотаріусом Козятинської державної нотаріальної контори ОСОБА_6, ОСОБА_7, дружина померлого ОСОБА_4, стала спадкоємцем прав на оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення для фермерського господарства площами 46,9370 га (кадастровий номер НОМЕР_2) та 45,9716 га (кадастровий номер НОМЕР_1) на території Безіменської сільської ради Козятинського району Вінницької області.

13.04.2016 року про ОСОБА_7 як орендаря вказаних земельних ділянок внесено інформацію до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Клопотаннями від 19.04.2016 року ОСОБА_7 звернулась на адресу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області щодо повновлення договорів оренди землі, укладених 10.11.2010 року між Козятинською районною державною адміністрацією Вінницької області та ОСОБА_4.

09.06.2016 року відповідачем прийнято накази № 2-7097/15-16-СГ та № 2-7101/15-16-СГ про поновлення договорів оренди землі, укладених 10.11.2010 року між Козятинською районною державною адміністрацією Вінницької області та ОСОБА_4 на земельні ділянки державної власності сільськогосподарського призначення площами 46,9370 га (кадастровий номер НОМЕР_2) та 45,9716 га (кадастровий номер НОМЕР_1), які розташовані на території Безіменської сільської ради Козятинського району Вінницької області.

Отже, відповідач розпорядився спірними земельними ділянками та передав їх у користування третій особі.

Згідно з правовою позицією Верховного Суду України, наведеною у постановах від 09.12.2014 року (справа № 21-308а14), від 11.11.2014 року (справа № 21-493а14) та від 17.02.2015 року (справа № 21-551а14), в разі прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про передачу земельних ділянок у власність чи оренду (тобто ненормативного акта, який вичерпує свою дію після його реалізації), подальше оспорювання правомірності набуття фізичною чи юридичною особою спірної земельної ділянки має вирішуватися в порядку цивільної (господарської) юрисдикції, оскільки виникає спір про цивільне право.

На сьогодні спірні земельні ділянки передані у користування іншій особі, а тому спірні правовідносини перейшли у площину цивільно-правових.

Водночас захист прав та інтересів позивача можливий лише у разі надання судом правової оцінки чинності договорів оренди землі від 10.11.2010 року, питанню про те, чи вважаються вони припиненими і з якого саме моменту, чи правомірно відповідачем поновлено строк їх дії та передано у користування третій особі, що однак не належить до компетенції адміністративного суду.

З огляду на викладене суд приходить до переконання, що спір між сторонами не є публічно-правовим та не підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції.

Відтак провадження в адміністративній справі підлягає закриттю на підставі положень пункту 1 частини 1 статті 157 КАС України з одночасним роз'ясненням позивачу його права на звернення до суду за захистом своїх прав та інтересів в порядку цивільного або господарського судочинства, залежно від обраного способу захисту таких прав та інтересів, а також предмету спору.

Керуючись ст.ст. 3, 17, 157, 160, 165, 186, 254 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Закрити провадження в адміністративній справі № 802/902/16-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Господарство ЛЕКС Г.С." до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Роз'яснити позивачу можливість звернення за захистом своїх прав та інтересів в порядку цивільного або господарського судочинства, залежно від обраного способу захисту таких прав та інтересів і предмету спору.

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2016
Оприлюднено08.09.2016
Номер документу60912386
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/902/16-а

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 15.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні