Ухвала
від 22.01.2014 по справі 815/5606/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2014 р.Справа № 815/5606/13-а

Категорія: 5.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Турецький О.С.

Суддя: Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Лук'янчук О.В.

суддів - Зуєвої Л.Є.,

- ОСОБА_1

при секретарі - Троян І.В.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2013 року та ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача, Одеське міське управління юстиції, Одеська обласна державна адміністрація, Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації про визнання недійсним запису в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців, зобов'язання вчинити дії; заборону вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И Л А :

ОСОБА_2 звернулася до суду з зазначеним позовом, в якому просить визнати недійсним запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10 травня 2006 року про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації в результаті ліквідації (код 02145062), як такий, що виконаний з порушенням чинного на той час законодавства; зобов'язати відповідача скасувати запис в ЄДР 10 травня 2006 року про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації; відновити запис про державну реєстрацію юридичної особи Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації (код 02145062) з метою виконання рішення Приморського районного суду м. Одеси від 21 лютого 2006 року по справі №2-332/06, яке належить до негайного виконання; заборонити відповідачу вчиняти будь-які дії щодо Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, які перешкоджатимуть виконанню рішення Приморського районного суду м.Одеси від 21 лютого 2006 року по справі №2-332/06.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року зобов'язано відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції надати суду завірену належним чином копію матеріалів реєстраційної справи щодо припинення Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, завірені належним чином копії свідоцтв про державну реєстрації та установчих документів цього Управління.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року зобов'язано відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції надати суду для огляду оригінали матеріалів реєстраційної справи щодо припинення Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, завірені належним чином копії свідоцтв про державну реєстрації та установчих документів цього Управління.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2013 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_2 ставиться питання про скасування зазначених судових рішень в зв'язку з тим, що вони постановлені з порушенням норм матеріального та процесуального права, оскільки судом першої інстанції не було досліджено обставини справи, що мають значення для справи, наслідком чого стало постановлення необґрунтованого та неправомірного рішення суду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції встановив, що 21 червня 2005 року голова Обласної державної адміністрації видав розпорядження №299/а-2005 "Про затвердження структури обласної державної адміністрації, розподіл основних обов'язків та галузей народногосподарського комплексу, сфер соціально-економічного, політичного, культурного життя Одеської області між головою облдержадміністрації та його заступниками для здійснення власних і делегованих повноважень виконавчої влади".

Відповідно до пункту 3 даного розпорядження з метою впорядкування та оптимізації структури обласної державної адміністрації, підвищення ефективності роботи, ліквідації дублювання функцій, унормування штатної чисельності і професіоналізації державної служби було ліквідовано Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації.

10 травня 2006 року Відділ державних реєстраторів Виконавчого комітету Одеської Міської ради провів реєстраційні дії, а саме - вніс запис до Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації в результаті ліквідації .

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що процедура припинення юридичної особи - Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації відбулася відповідно до вимог чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003р. №755-IV (надалі - Закон №755-IV).

Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації визначений статтею 36 цього Закону в редакції, яка була чинною на момент існування спірних правовідносин.

Так, відповідно до вимог частин 1 та 2 статті 36 Закону №755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;

- свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

- оригінал установчих документів;

- акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу;

- довідку відповідного органу державної податкової служби про зняття юридичної особи з обліку як платника податків;

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про зняття з обліку; - довідки відповідних органів фондів соціального страхування про зняття з обліку;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

У випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.

Підписи на ліквідаційному балансі повинні бути нотаріально посвідчені".

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.

Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:

- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

- ліквідаційний баланс не відповідає вимогам абзацу другого частини другої цієї статті;

- документи подані не у повному обсязі;

- документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті".

За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (частина 12 статт36 Закону).

Дата внесення до єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації юридичної особи".

Як вбачається із матеріалів справи, 10 травня 2006 року довірена особа комісії з ліквідації управління освіти і науки Одеської облдержадміністрації ОСОБА_3 подав до державного реєстратора наступні документи:

- Реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією (форма №7) від 10.05.2006р., за підписом ОСОБА_3;

- Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

- Оригінал установчих документів;

- Акт з ліквідації та ліквідаційний баланс за 2005 рік який затверджений рішенням засновників, підписи на ліквідаційному балансі нотаріально посвідчені;

- Довідку ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 04.05.2006р. №3443/9/29-0013;

- Довідку УПФУ у Приморському районі м. Одеси від 20.03.2006р.№4018/03;

- Довідку фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 29.12.2006р.;

- Довідку центру зайнятості від 26.12.2005р.№2099/02/03;

- Довідку державного архіву області від 23.03.3006 року №11/04-23 про надання документів за 1995-2005 рр. для науково - технічнго опрацювання та подальшої передачі на державне зберігання до Державного архіву області;

- Довіреність на ОСОБА_3, видану заступником голови ліквідаційної комісії ОСОБА_4

10 травня 2006 року Відділ державних реєстраторів Виконавчого комітету Одеської Міської ради провів реєстраційні дії, а саме - вніс запис до Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації в результаті ліквідації .

Отже, на виконання вказаних вимог уповноваженою особою державному реєстратору були надані необхідні документи, і в зв'язку з відсутністю підстав для залишення їх без розгляду, у Єдиний державний реєстр на законних підставах внесено запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

У зв'язку з викладеним, правильним є висновок суду першої інстанції, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації довірена особа голови ліквідаційної комісії після спливу двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі інформації надала всі необхідні документи у відповідності до чинного на той час законодавства, а державний реєстратор на підставі поданих документів здійснив державну реєстрацію припинення юридичної особи у відповідності до норм Закону.

Доводи апелянта щодо не опублікування оголошення про ліквідацію підприємства в спеціалізованому ЗМІ спростовується матеріалами справи. Зокрема, як убачається з копії офіційного спеціалізованого засобу масової інформації "Бюлетень державної реєстрації" (№28), оголошення про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи - Управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації було розміщено 21 липня 2005 року.

Так, ч.1 ст. 34. Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлює документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи, зокрема: для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи засновники (учасники) юридичної особи або уповноважені ними орган чи особа повинні подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

- нотаріально посвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

- документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Колегія суддів звертає увагу, на те, подання документу, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації передбачено у разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи

На підставі викладеного, суд першої інстанції, з врахуванням встановлених обставин справи, дійшов правильного висновку про те, що відповідач діяв в спосіб, що передбачений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та дотримався принципів, встановлених в ч.3 статті 2 КАС України для здійснення його повноважень. А відтак - позов не може бути задоволений.

Крім того, колегія суддів вважає необхідним зазначити, що звернувшись до суду з зазначеним позовом позивачем невірно вибрано спосіб захисту порушеного право щодо поновлення на роботі.

Щодо оскарження апелянтом ухвал про витребування доказів, то колегія судів вважає, що судом першої інстанції правильно відповідно до ст.79 КАС України з метою всебічного та об'єктивного розгляду і вирішення справи витребувані докази ухвалами Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року .

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2013 року залишити без змін ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року залишити без змін. .

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

Суддя:

Дата ухвалення рішення22.01.2014
Оприлюднено09.09.2016
Номер документу61058439
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5606/13-а

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні