ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2016 р. Справа № 804/773/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіТурлакової Н. В. при секретаріЧудновській А.С. за участю: представника позивача представника відповідача Дробот Є.С. Москаленко О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «12 квартал» до Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпропетровська міська рада про скасування витягів, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «12 квартал» до Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, в якому позивач просить:
- визнати дії Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо кумулятивного застосування коефіцієнтів індексації Товариства з обмеженою відповідальнітю «12 квартал» (код ЄДРПОУ 30944394) за період до набрання чинності рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 року №4/65 (до 01 січня 2016 року) протиправними;
- скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (станом на 14.01.2016 року) від 19.01.2016 року №03-07/150116/5 (кадастровий номер 1210100000:02:162:0091), від 19.01.2016 року № 03-07/150116/6 (кадастровий номер 1210100000:02:162:0103), від 19.01.2016 року № 03-07/150116/2 (кадастровий номер 1210100000:02:162:0070), від 19.01.2016 року №03-07/150116/3 (кадастровий номер 1210100000:02:162:0071), від 19.01.2016 року №03-07/150116/4 (кадастровий номер 1210100000:02:162:0072);
- стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «12 квартал» судові витрати в розмірі 2 756,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що у січні 2016р. позивачем були отримані Витяги з інформацією про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в яких базова вартість земельних ділянок встановлена в розмірі 548,31 грн./кв.м., тобто із застосування коефіцієнту індексації починаючи з 2013 року, що є порушенням чинного законодавства. Оскільки Дніпропетровською міською радою 15.07.2015р. рішенням №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська» затверджено: «1.2. Нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35грн. та ввести в дію з 01.01.2016 року нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі- 306,35 грн».
Таким чином, позивач вважає, що оскільки вказане рішення починає свою дію з 01.01.2016 року, то до базової вартості не має застосовуватись коефіцієнт індексації за 2013-2015 роки.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, просила у задоволені позовних вимог відмовити. Надала письмові заперечення, у яких зазначено, що нормативно грошову оцінку проведено у відповідності до вимог п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України, а тому оскаржувані витяги, є законними та такими, що відповідають вимогам законодавства.
Враховуючи, що судом при розгляді адміністративної справи було встановлено, що судове рішення може вплинути на права і обов'язки третьої особи, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2016 р. постановленою у судовому засіданні в порядку ч. 2 ст. 53 Кодексу адміністративного судочинства України було залучено до участі у справі як третю особу на стороні відповідача, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Дніпропетровську міську раду.
Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав письмові заперечення на позов, у яких посилався на те, що прийнятим 15.07.2015 р. Дніпропетровською міською радою рішенням № 4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська» визначений механізм введення в дію з 01.01.2016 року нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв. м. землі - 306, 35 грн. Вказаним рішенням міської ради зазначено, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства. На підставі викладеного, у задоволенні позову просив суд відмовити.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «12 квартал» укладено з Дніпропетровською міською радою наступні договори оренди земельної ділянки:
- договір оренди земельної ділянки від 09.06.2005 р. на оренду земельної ділянки площею 0,2264 га та цільовим використанням - інша комерційна діяльність, кадастровий номер 1210100000:02:162:0072, строком на 15 років;
- договір оренди земельної ділянки від 09.06.2005 р. на оренду земельної ділянки площею 0,0575 га та цільовим використанням - інша комерційна діяльність, кадастровий номер 1210100000:02:162:0070, строком на 15 років;
- договір оренди земельної ділянки від 09.06.2005 р. на оренду земельної ділянки площею 0,1580 га та цільовим використанням - інша комерційна діяльність, кадастровий номер 1210100000:02:162:0071, строком на 15 років;
- договір оренди земельної ділянки від 23.10.2008 р. на оренду земельної ділянки площею 0,8248 га та цільовим використанням - інша комерційна діяльність, кадастровий номер 1210100000:02:162:0091, строком на 15 років;
- договір оренди земельної ділянки від 23.10.2008 р. на оренду земельної ділянки площею 0,4397 га та цільовим використанням - інша комерційна діяльність, кадастровий номер 1210100000:02:162:0103, строком на 15 років.
Вказані договори укладені на підставі рішення Дніпропетровської міської ради №326/26 від 20.04.2005 р. про передачу земельних ділянок по вул. Бориса Кротова, 1-Б у м. Дніпропетровську в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «12 квартал».
Згідно вимог чинного законодавства України позивач замовив відповідачу витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку вищезазначених земельних ділянок.
У січні 2016 року позивачем були отримані Витяги з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки (станом на 14.01.2016 року):
- №03-07/150116/5 від 19.01.2016 р. (кадастровий номер 1210100000:02:162:0091);
- №03-07/150116/6 від 19.01.2016 р. (кадастровий номер 1210100000:02:162:0103);
- №03-07/150116/2 від 19.01.2016 р. (кадастровий номер 1210100000:02:162:0070);
- №03-07/150116/3 від 19.01.2016 р. (кадастровий номер 1210100000:02:162:0071);
- №03-07/150116/4 від 19.01.2016 р. (кадастровий номер 1210100000:02:162:0072).
Вказані Витяги містили інформацію про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в яких базова вартість земельних ділянок встановлена в розмірі 548,31 грн./кв.м.
Судом встановлено, що нормативно грошова оцінка земель міста Дніпропетровська вперше проводилася у 1996 році та вводилася поетапно з 01.01.1997 року на підставі рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 1794 від 19.12.1996 року «Про грошову оцінку земель м. Дніпропетровська» та 29.11.2000 №2/17 «Про вдосконалення грошової оцінки земель міста», яка почала діяти з 01.01.2001 року (базова вартість 1 кв.м. складала 100 грн. 73 коп.).
Вдруге нормативна грошова оцінка землі м. Дніпропетровська була проведена у 2007 році на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 5/26 від 26.12.2007 року «Про затвердження проекту «Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська», яка діяла з 01.01.2008 року до 31.12.2015 року (базова вартість 1 кв.м. складала 236 грн. 37 коп.).
В межах Програми розвитку земельних відносин у м. Дніпропетровську на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради №20/61 від 06.10.2010 року, Дніпропетровською міською радою, як замовником, укладено договір від 29.10.2012 року № 573-0702012 з Державним підприємством науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто» ім. Ю.М. Білоконя (переможець відкритих торгів) щодо розроблення у 2012-2013 роках технічної документації з нормативної грошової оцінки земель у межах території м. Дніпропетровська.
У травні 2013 року було виготовлено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель у межах території м. Дніпропетровська та надано на проведення обов'язкової державної землеврядної експертизи.
У розділі 3 Технічної документації зазначено, що основою для грошової оцінки земельної ділянки є визначення базової вартості 1 кв.м земель в середньому по місту. Базова вартість земель населеного пункту відображає результат дії зовнішніх та внутрішніх факторів, рентоутворення на рівні населеного пункту. Інформаційною базою для визначення витрат на освоєння та облаштування території в місті стали данні державної та відомчої статистичної звітності про натуральні та вартісні показники, надані міськими службами комунального господарства.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська проведена станом на 01.01.2013 року.
Цей факт підтверджується самою Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська та листом Інституту від 02.02.2016.
Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013 №103/36 «Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська» погоджено проект «Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська» з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн за 1 кв.м.
Рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 року №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська» затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська.
Пунктом 2 рішення затверджено Нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартості 1 кв. м. землі - 306,35 грн., яка введена в дію з 01.01.2016 року
Крім того, п.3 вказаного рішення зазначено, що нормативно грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно зі ст.5 Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ч.1 ст.13 вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно із ч.1 ст.18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Частиною 2 ст. 20 вказаного Закону визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до положень ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до п.п.1,2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 р. №213 та пунктів 1.3 та розділу 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. N 18/15/21/11, нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Відповідно до п. 289.2 ст.289 Податкового кодексу України, Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
11.01.2016 року Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) листом №6-28-0.22-201/2-16 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» проінформувало всі Головні управління Держгеокадастру в областях по встановленому коефіцієнту індексації. У абзаці 4 листа зазначено, що коефiцiєнт iндексацiї нормативної грошової оцiнки земель застосовується кумулятивно залежно вiд дати проведення нормативної грошової оцiнки земель. Коефiцiєнти iндексацiї нормативної грошової оцiнки земель становлять: 1996 рiк - 1,703, 1997 рiк - 1,059, 1998 рiк - 1,006, 1999 рiк - 1,127, 2000 рiк - 1,182, 2001 рiк - 1,02, 2005 рiк - 1,035, 2007 рiк - 1,028, 2008 рiк - 1,152, 2009 рiк - 1,059, 2010 рiк - 1,0, 2011 рiк - 1,0, 2012 рiк - 1,0, 2013 рiк - 1,0, 2014 рiк - 1,249, 2015 рiк - 1,433. Нормативна грошова оцiнка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не iндексувалася.
Отже, при визначенні коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки, з урахуванням того, що нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська розроблена станом на 01.01.2013р., необхідно при наданні Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська на 01.01.2016р. застосувати наступні коефіцієнти індексації: за 2013 рік у розмірі 1,0; за 2014 рік у розмірі 1,249; за 2015 рік у розмірі 1,433, що складає станом на 01.01.2016 року 548,31 грн.
Таким чином, суд приходить до висновку, що посилання позивача на неправомірність застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки є не обґрунтованими та спростовуються вищевикладеним.
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві, є будь-які фактичні дані, на підставі яких, суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Статтею 86 вищевказаного Кодексу, зазначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішені справи по суті, суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю, або частково.
З огляду на сукупність викладених обставин, з урахуванням вимог чинного законодавства, суд доходить висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо судового збору, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення, ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
У зв'язку з чим, судові витрати, понесені Товариством з обмеженою відповідальністю «12 квартал», не повертаються.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 69, 70, 71, 86, 94, 122, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «12 квартал» до Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпропетровська міська рада, про скасування витягів - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2016 |
Оприлюднено | 16.09.2016 |
Номер документу | 61249828 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні