Постанова
від 23.08.2016 по справі 805/1741/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 серпня 2016 р. Справа №805/1741/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 12 година 30 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.

за участі секретаря судового засідання Відющенка О.М.

представника позивача - не з'явився

представника відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом Донецького обласного благодійного фонду «Центр соціального розвитку «Міст» до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним і скасування рішення, -

встановив:

29 червня 2016 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донецького обласного благодійного фонду «Центр соціального розвитку «Міст» (далі - позивач або ДОБФ «ЦСР «Міст») до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач або Красноармійська ОДПІ), в якому позивач просив визнати протиправним та скасувати рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у сумі 96 847,12 грн.

Фактичні підстави для звернення до суду з вказаним позовом позивач вбачав в наступному.

03 лютого 2016 року Красноармійською ОДПІ прийнято рішення № 0000621302, яким на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464) за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до ДОБФ «ЦСР «Міст» застосовані штрафні санкції у розмірі 86 854,91 грн. та нарахована пеня за період з 21 листопада 2015 року по 27 січня 2016 року у розмірі 9 992,21 грн.

Позивач стверджував, що 01 жовтня 2015 року ДОБФ «ЦСР «Міст» змінив своє місцезнаходження з м. Донецька на м. Покровськ, у зв'язку з чим мав сплачувати єдиний внесок на рахунок № 37190201010516 Красноармійської ОДПІ.

Здійснюючи сплату єдиного внеску за жовтень-листопад 2015 року, ДОБФ «ЦСР «Міст» перерахував кошти на загальну суму 267 248,07 грн. на рахунок № 37191201012803, що належить Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку МГУ ДФС (далі - СДПІ з ОВП у м. Донецьку).

Самостійно виявивши цю помилку, 11 січня 2016 року позивач звернувся до СДПІ з ОВП у м. Донецьку з заявою про перерахування коштів на належний рахунок.

27 січня 2016 року СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС перерахувала сплачені позивачем кошти на відповідний рахунок Красноармійської ОДПІ.

Посилаючись на п. 1 ч. 2 ст. 6, ч. ч. 5-6 ст. 9 Закону № 2464, позивач стверджував, що рахунок № 37191201012803 СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС є рахунком для зарахування єдиного внеску, а тому ДОБФ «ЦСР «Міст» своєчасно і в повному обсязі виконав свої зобов'язання щодо перерахування єдиного внеску.

Крім того, посилаючись на абз. 1 ст. 2, ст. 11 Закону України «Про тимчасової заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02 вересня 2014 року № 1669-VII (далі - Закон № 1669), п. 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р, позивач стверджував, що належить до категорії платників єдиного внеску, до яких не можуть бути застосовані відповідальність, штрафні і фінансові санкції, передбачені ст.ст. 25, 26 Закону № 2464 за невиконання обов'язків платників єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції (а.с. 4-10).

В судовому засіданні 19 липня 2016 року представник позивача підтримала заявлені вимоги з підстав, викладених в позові, надала пояснення, аналогічні тим, що наведені у позовній заяві, просила задовольнити позов.

Відповідач - Красноармійська ОДПІ позов не визнав, надав письмові заперечення, сутність яких полягала у наступному.

ДОБФ «ЦСР «Міст» прийнятий на облік до Красноармійської ОДПІ 01 жовтня 2015 року.

На підставі наданого страхувальником Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за жовтень 2015 року (№ 1524940818 від 10 листопада 2015 року) нарахований єдиний внесок у сумі 151 692,76 грн. по строку сплати 20 листопада 2015 року, який станом на 20 листопада 2015 року погашено частково за рахунок наявної переплати в сумі 37 604,10 грн. Станом на 21 листопада 2015 року недоїмка становила 114 088,66 грн. і була остаточно погашена 29 грудня 2015 року.

На підставі наданого страхувальником Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за листопад 2015 року (№ 1527069128 від 17 грудня 2015 року) нарахований єдиний внесок у сумі 146 6682,98 грн. по строку сплати 21 грудня 2015 року. Станом на 21 грудня 2015 року недоїмка склала 260 771,64 грн. і була остаточно погашена 27 січня 2016 року.

У зв'язку з цим на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 щодо ДОБФ «ЦСР «Міст» прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03 лютого 2016 року № 0000621302, яке вручене платнику 12 лютого 2016 року.

Відповідач доводив, що вказані санкції застосовані з дотриманням Закону № 2464 та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449.

Відповідач стверджував, що згідно з п. 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 платники єдиного внеску, визначені ст. 4 Закону № 2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону № 1669, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідач наголошував, якщо платники єдиного внеску, які перебувають на обліку в фіскальних органах, розташованих на території, де проводилась антитерористична операція або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, продовжують здійснювати господарську діяльність, нараховувати, обчислювати і сплачувати заробітну плату, то вони зобов'язані виконувати всі вимоги Закону № 2464.

Посилаючись на ст. 10 Закону № 1669, відповідач стверджував, що єдиним належним та допустимим документом на підтвердження настання обставин непереборної сили (форм-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Відповідач стверджував, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» не визначає умов і порядку сплати єдиного внеску. Ці правовідносини врегульовані Законом № 2464, який пов'язує можливість звільнення від сплати єдиного внеску, а також незастосування штрафних санкцій з наявністю сертифікату Торгово-промислової палати України.

З урахуванням наведеного просив відмовити в позові, а справу розглянути за відсутності його представника (а.с. 76-78, 195-197).

Про дату, час і місце судового розгляду сторони повідомлені належним чином з дотриманням вимог ст.ст. 33-36, 38 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Сторони явку своїх представників до судового засідання не забезпечили.

На підставі ч. 4 ст. 128 КАС України справа розглянута за відсутності представників сторін.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Відповідач - Красноармійська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області (ідентифікаційний код 39882614) зареєстрована як юридична особа 08 липня 2015 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 271 102 0000 001833 (а.с. 70-73).

Позивач - Донецький обласний благодійний фонд «Центр соціального розвитку «Міст» (ідентифікаційний код 36615761) зареєстрований як юридична особа 28 липня 2009 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 266 102 0000 033636.

З часу державної реєстрації як юридичної особи місцезнаходження позивача було зареєстроване за адресою: 83049, Донецька обл., м. Донецьк, Куйбишевський р-н, вул. Лебединського, буд. 1, кв. 5.

Як платник єдиного внеску ДОБФ «ЦСР «Міст» перебував на обліку у Державній податковій інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька за реєстраційним № 05-19-03-6239.

Вказані обставини встановлені на підставі Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22 червня 2016 року № 1001060795 (а.с. 11-15).

В подальшому ДОБФ «ЦСР «Міст» змінив своє місцезнаходження на адресу: 85307, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Київська, буд. 62.

У зв'язку з цим позивач прийнятий на облік до Красноармійської ОДПІ, що підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22 червня 2016 року № 1001060789 (а.с. 16-21, 67-69).

Відомості з «Реєстру страхувальників» свідчать, що до 01 жовтня 2015 року ДОБФ «ЦСР «Міст» перебував на обліку у ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька, а з 01 жовтня 2015 року - у Красноармійській ОДПІ (а.с. 79-80).

10 листопада 2015 року ДОБФ «ЦСР «Міст» надав Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за жовтень 2015 року. Згідно з рядком 8 Звіту «Загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті» становила 151 692,76 грн. (а.с. 123-137).

17 грудня 2015 року ДОБФ «ЦСР «Міст» надав Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за листопад 2015 року. Згідно з рядком 8 Звіту «Загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті» становила 146 682,98 грн. (а.с. 138-149).

15 січня 2016 року ДОБФ «ЦСР «Міст» надав Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за грудень 2015 року. Згідно з рядком 8 Звіту «Загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті» становила 173 502,88 грн. (а.с. 150-163).

Впродовж жовтня - грудня 2015 року, перебуваючи на обліку у Красноармійській ОДПІ, ДОБФ «ЦСР «Міст» перераховував єдиний внесок на рахунок № 37191201012803, що належить СДПІ у м. Донецьку МГУ ДФС, а саме:

16 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 1562 перераховано 4 644,92 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 22);

16 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 1563 перераховано 454,89 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 23);

16 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 1568 перераховано 8 784,35 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 24);

16 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 1569 перераховано 860,27 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 25);

16 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 4 перераховано 4 066,54 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 26);

16 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 5 перераховано 398,25 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 27);

20 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 14 перераховано 12 953,25 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 28);

20 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 15 перераховано 1 268,54 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 29);

20 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 21 перераховано 103,51 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 30);

21 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 25 перераховано 1 056,92 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 1 половину жовтня 2015 року» (а.с. 31);

29 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 1584 перераховано 8 344,96 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 2 половину жовтня 2015 року» (а.с. 32);

29 жовтня 2015 року платіжним дорученням № 1585 перераховано 817,25 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 2 половину жовтня 2015 року» (а.с. 33);

02 листопада 2015 року платіжним дорученням № 1590 перераховано 18 067,20 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 2 половину жовтня 2015 року» (а.с. 34);

02 листопада 2015 року платіжним дорученням № 1591 перераховано 1 769,37 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 2 половину жовтня 2015 року» (а.с. 35);

02 листопада 2015 року платіжним дорученням № 81 перераховано 50 345,88 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 34,7% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за жовтень 2015 року» (а.с. 36);

02 листопада 2015 року платіжним дорученням № 82 перераховано 3 772,31 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 2,6% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за жовтень 2015 року» (а.с. 37);

03 листопада 2015 року платіжним дорученням № 87 перераховано 9 366,68 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 34,7% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за жовтень 2015 року» (а.с. 38);

03 листопада 2015 року платіжним дорученням № 88 перераховано 701,83 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 2,6% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за жовтень 2015 року» (а.с. 39);

06 листопада 2015 року платіжним дорученням № 95 перераховано 1 873,34 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 34,7% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за жовтень 2015 року» (а.с. 40);

06 листопада 2015 року платіжним дорученням № 96 перераховано 140,37 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 2,6% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за жовтень 2015 року» (а.с. 41);

30 листопада 2015 року платіжним дорученням № 1 перераховано 12 959,34 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за листопад 2015 року» (а.с. 42);

30 листопада 2015 року платіжним дорученням № 2 перераховано 1 269,14 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за листопад 2015 року» (а.с. 43);

30 листопада 2015 року платіжним дорученням № 5 перераховано 26 547,76 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за листопад 2015 року» (а.с. 44);

30 листопада 2015 року платіжним дорученням № 6 перераховано 2 599,89 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за листопад 2015 року» (а.с. 45);

30 листопада 2015 року платіжним дорученням № 135 перераховано 73 060,07 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 34,7% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за листопад 2015 року» (а.с. 48);

30 листопада 2015 року платіжним дорученням № 136 перераховано 5 474,24 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 2,6% нарахований на винагороду за договорами цивільно-правового характеру за листопад 2015 року» (а.с. 49);

14 грудня 2015 року платіжним дорученням № 22 перераховано 14 160,25 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 36,76% нарахування на заробітну плату найманих працівників за 1 половину грудня 2015 року» (а.с. 46);

14 грудня 2015 року платіжним дорученням № 23 перераховано 1 386,75 грн. з призначенням платежу «ЄСВ 3,6% утриманий із заробітної плати найманих працівників за 1 половину грудня 2015 року» (а.с. 47).

Виявивши допущену помилку, 08 січня 2016 року ДОБФ «ЦСР «Міст» звернувся до СДПІ з ОВП у м. Донецьку з заявою № 08/01Б, в якій просив перерахувати кошти у сумі 267 248,07 грн., помилково сплачені на рахунок № 37191201012803 як єдиний внесок за жовтень-листопад 2015 року, на рахунок Красноармійської ОДПІ № 37190201010516 (а.с. 50-51).

02 лютого 2016 року позивач звернувся до Красноармійської ОДПІ з заявою № 02/02Б, в якій повідомляв про помилкову сплату єдиного внеску за період з жовтня по листопад 2015 року на загальну суму 267 248,07 грн. на рахунок СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУ ДФС (а.с. 186-188).

27 січня 2016 року СДПІ з ОВП у м. Донецьку перерахувала сплачений позивачем єдиний внесок на рахунок Красноармійської ОДПІ.

На підставі даних картки особового рахунку платника - ДОБФ «ЦСР «Міст» за кодом платежу 71010000 встановлено наступне:

20 листопада 2015 року платником самостійно нараховано 151 692,76 грн.; зменшено переплату на 10 756,56 грн., на 1 592,30 грн., на 16 259,17 грн., на 802,43 грн., на 8 193,64 грн.; збільшено недоїмку на 114 088,66 грн.

21 грудня 2015 року платником самостійно нараховано 146 682,98 грн.; збільшено недоїмку на 146 682,98 грн.

23 грудня 2015 року зараховано 1 151,57 грн., зменшено недоїмку на 1 151,57 грн., нараховано пеню 38 грн., штрафна санкція 230,31 грн.

23 грудня 2015 року зараховано 11 758,83 грн., зменшено недоїмку на 11 758,83 грн., нараховано пеню 388,04 грн., штрафна санкція 2 351,77 грн.

23 грудня 2015 року зараховано 2 198,17 грн., зменшено недоїмку на 2 198,17 грн., нараховано пеню 72,54 грн., штрафна санкція 439,63 грн.

23 грудня 2015 року зараховано 22 445,69 грн., зменшено недоїмку на 22 445,69 грн., нараховано пеню 740,71 грн., штрафна санкція 4 489,14 грн.

24 грудня 2015 року зараховано 135,88 грн., зменшено недоїмку на 135,88 грн., нараховано пеню 4,62 грн., штрафна санкція 27,18 грн.

24 грудня 2015 року зараховано 1 387,52 грн., зменшено недоїмку на 1 387,52 грн., нараховано пеню 47,18 грн., штрафна санкція 277,50 грн.

29 грудня 2015 року зараховано 4 678,84 грн., зменшено недоїмку на 4 678,84 грн., нараховано пеню 182,47 грн., штрафна санкція 935,77 грн.

29 грудня 2015 року зараховано 62 444,45 грн., зменшено недоїмку на 62 444,45 грн., нараховано пеню 2 435,33 грн., штрафна санкція 12 488,89 грн.

06 січня 2016 року зараховано 1 158,04 грн., зменшено недоїмку на 1 158,04 грн., нараховано пеню 54,43 грн., штрафна санкція 231,61 грн.

06 січня 2016 року зараховано 11 824,91 грн., зменшено недоїмку на 6 729,67 грн., нараховано пеню 316,29 грн., штрафна санкція 1 345,93 грн.; зменшено борг минулих років на 5 095,24 грн., нараховано пеню 81,52 грн., штрафна санкція 1 019,05 грн.

06 січня 2016 року зараховано 2 791,29 грн., зменшено борг минулих років на 2 791,29 грн., нараховано пеню 44,66 грн., штрафна санкція 558,26 грн.

06 січня 2016 року зараховано 28 502,17 грн., зменшено борг минулих років на 28 502,17 грн., нараховано пеню 456,03 грн., штрафна санкція 5 700,43 грн.

14 січня 2016 року зараховано 667,03 грн., зменшено борг минулих років на 667,03 грн., нараховано пеню 16,01 грн., штрафна санкція 133,41 грн.

14 січня 2016 року зараховано 6 811,14 грн., зменшено борг минулих років на 6 811,14 грн., нараховано пеню 163,47 грн., штрафна санкція 1 362,23 грн.

15 січня 2016 року зараховано 3 948,50 грн., зменшено борг минулих років на 3 048,50 грн., нараховано пеню 76,21 грн., штрафна санкція 609,70 грн.

20 січня 2016 року платником самостійно нараховано 173 502,88 грн., збільшена недоїмка на 173 502,88 грн.

25 січня 2016 року зараховано 5 208,80 грн., зменшено борг минулих років на 5 208,80 грн., нараховано пеню 182,31 грн., штрафна санкція 1 041,76 грн.

25 січня 2016 року зараховано 2 310,00 грн., зменшено борг минулих років на 2 310,00 грн., нараховано пеню 80,85 грн., штрафна санкція 462,00 грн.

25 січня 2016 року зараховано 5 596,14 грн., зменшено борг минулих років на 5 596,14 грн., нараховано пеню 195,86 грн., штрафна санкція 1 119,23 грн.

26 січня 2016 року зараховано 4 994,66 грн., зменшено борг минулих років на 4 994,66 грн., нараховано пеню 179,81 грн., штрафна санкція 998,93 грн.

27 січня 2016 року зараховано 267 248,07 грн., зменшено борг минулих років на 81 658,01 грн., нараховано пеню 3 021,35 грн., штрафна санкція 16 331,60 грн.; погашена недоїмка 173 502,88 грн., нараховано пеню 1 214,52 грн., штрафна санкція 34 700,58 грн., збільшено переплату на 12 087,18 грн. (а.с. 81-113).

03 лютого 2016 року в.о. начальника Красноармійської ОДПІ ГУ на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 прийняв рішення № 0000621302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Цим рішенням за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до ДОБФ «ЦСР «Міст» застосований штраф у розмірі 20% суми недоїмки у сумі 86 854,91 грн. та нарахована пеня за період з 21 листопада 2015 року по 27 січня 2016 року у розмірі 0,1% від суми недоїмки у сумі 9 992,21 грн., а разом - 96 847,12 грн.

Розрахунок штрафної санкції здійснений наступним чином:

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 06 січня 2016 року, кількість днів прострочення 47, недоїмка 7 887,70 грн., штраф 20% 1 577,54 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 29 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 39, недоїмка 62 444,45 грн., штраф 20% 12 488,89 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 29 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 39, недоїмка 4 678,85 грн., штраф 20% 935,77 грн.

17 грудня 2015 року нарахування єдиного внеску № 1527069128, період з 22 грудня 2015 року по 27 січня 2016 року, кількість днів прострочення 37, недоїмка 81 658,00 грн., штраф 20% 16 331,60 грн.

17 грудня 2015 року нарахування єдиного внеску № 1527069128, період з 22 грудня 2015 року по 26 січня 2016 року, кількість днів прострочення 36, недоїмка 4 994,65 грн., штраф 20% 998,93 грн.

17 грудня 2015 року нарахування єдиного внеску № 1527069128, період з 22 грудня 2015 року по 25 січня 2016 року, кількість днів прострочення 35, недоїмка 13 114,95 грн., штраф 20% 2 622,99 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 24 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 34, недоїмка 135,90 грн., штраф 20% 27,18 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 24 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 34, недоїмка 1 387,50 грн., штраф 20% 277,50 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 33, недоїмка 11 758,85 грн., штраф 20% 2 351,77 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 33, недоїмка 1 151,55 грн., штраф 20% 230,31 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 33, недоїмка 22 445,70 грн., штраф 20% 4 489,14 грн.

10 листопада 2015 року нарахування єдиного внеску № 1524940818, період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року, кількість днів прострочення 33, недоїмка 2 198,15 грн., штраф 20% 439,63 грн.

17 грудня 2015 року нарахування єдиного внеску № 1527069128, період з 22 грудня 2015 року по 15 січня 2016 року, кількість днів прострочення 25, недоїмка 3 048,50 грн., штраф 20% 609,70 грн.

17 грудня 2015 року нарахування єдиного внеску № 1527069128, період з 22 грудня 2015 року по 14 січня 2016 року, кількість днів прострочення 24, недоїмка 7 478,20 грн., штраф 20% 1 495,64 грн.

17 грудня 2015 року нарахування єдиного внеску № 1527069128, період з 22 грудня 2015 року по 06 січня 2016 року, кількість днів прострочення 16, недоїмка 36 388,70 грн., штраф 20% - 7 277,74 грн.

15 січня 2016 року нарахування єдиного внеску № 1601405096, період з 21 січня 2016 року по 27 січня 2016 року, кількість днів прострочення 7, недоїмка 173 502,90 грн., штраф 20% - 34 700,58 грн., а разом - 86 854,91 грн.

Розрахунок пені проведений наступним чином: за період з 21 січня 2016 року по 27 січня 2016 року пеня 1 214,52 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 06 січня 2016 року пеня 370,72 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року пеня 38,00 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року пеня 72,54 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року пеня 388,04 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 23 грудня 2015 року пеня 740,71 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 24 грудня 2015 року пеня 47,18 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 24 грудня 2015 року пеня 4,62 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 29 грудня 2015 року пеня 2 435,33 грн.; за період з 21 листопада 2015 року по 29 грудня 2015 року пеня 182,47 грн.; за період з 22 грудня 2015 року по 06 січня 2016 року пеня 582,21 грн.; за період з 22 грудня 2015 року по 14 січня 2016 року пеня 179,48 грн.; за період з 22 грудня 2015 року по 15 січня 2016 року пеня 76,21 грн.; за період з 22 грудня 2015 року по 25 січня 2016 року пеня 459,02 грн.; за період з 22 грудня 2015 року по 26 січня 2016 року пеня 179,81 грн.; за період з 22 грудня 2015 року по 27 січня 2016 року пеня 3 021,35 грн., а разом - 9 992,21 грн.

Вказані обставини встановлені на підставі рішення від 03 лютого 2016 року № 0000621302 та розрахунку штрафної санкції і пені (а.с. 52-53, 114-115).

Рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року № 0000621302 разом з повідомленням від 03 лютого 2016 року надіслані на адресу ДОБФ «ЦРС «Міст» рекомендованою поштовою кореспонденцією 04 лютого 2016 року і отримані адресатом 12 лютого 2016 року, що підтверджено рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 116-117).

Не погодившись із вказаним рішенням, ДОБФ «ЦРС «Міст» звернувся до Головного управління ДФС у Донецькій області зі скаргою від 18 лютого 2016 року, в якій просив скасувати рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року № 0000621302 (а.с. 54-55).

18 березня 2016 року за результатами розгляду скарги позивача від 18 лютого 2016 року (вхідний № 1046/10 Головного управління ДФС у Донецькій області від 23 лютого 2016 року) заступником начальника Головного управління ДФС у Донецькій області Погосян М.Л. прийнято рішення № 1401/10/05-99-10-01-12-1, яким скарга ДОБФ «ЦСР «Міст» залишена без задоволення.

Під час розгляду скарги встановлено, що згідно з даними інформаційної системи ДОБФ «ЦСР «Міст» за платежем 71010000 «Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності або добровільна участь у пенсійному страхуванні», на підставі Звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів:

- від 10 листопада 2015 року № 1524940818 нарахований єдиний внесок у сумі 151 692,76 грн., термін сплати 20 листопада 2015 року; 37 604,10 грн. погашено за рахунок переплати; сума боргу станом на 21 листопада 2015 року становила 114 088,66 грн. (платіжними дорученнями від 23 грудня 2015 року №№ 44, 45, 55, 56 сплачено 36 402,69 грн. з затримкою 33 дні; платіжними дорученнями від 24 грудня 2015 року №№ 71, 72 сплачено 1 523,40 грн. з затримкою 34 дні; платіжними дорученнями від 29 грудня 2015 року №№ 183, 184 сплачено 67 123,29 грн. з затримкою 39 днів; платіжними дорученнями від 06 січня 2016 року №№ 2, 3 сплачено 9 039,28 грн. з затримкою 47 днів).

- від 17 грудня 2015 року № 1527069128 нарахований єдиний внесок у сумі 146 682,98 грн., термін сплати 21 грудня 2015 року (платіжними дорученнями від 06 січня 2016 року №№ 2, 8, 9 сплачено 36 602,84 грн. з затримкою 16 днів; платіжними дорученнями від 14 січня 2016 року №№ 30, 31 сплачено 7 478,17 грн. з затримкою 24 дні; платіжним дорученням від 15 січня 2016 року № 82 сплачено 3 048,50 грн. з затримкою 25 днів; платіжними дорученнями від 25 січня 2016 року №№ 43, 54, 90 сплачено 12 900,80 грн. з затримкою 35 днів; платіжним дорученням від 26 січня 2016 року № 62 сплачено 4 994,66 грн. з затримкою 36 днів; платіжним дорученням від 27 січня 2016 року № 61 сплачено 81 658,01 грн. з затримкою 37 днів).

від 15 січня 2016 року № 1601405096 нарахований єдиний внесок у сумі 173 502,88 грн., термін сплати 20 січня 2016 року (платіжним дорученням від 27 січня 2016 року № 61 борг сплачено з затримкою 7 дні).

За вказане порушення до ДОБФ «ЦСР «Міст» застосовані штрафні санкції та нарахована пеня (а.с. 56-59, 118-121).

11 квітня 2016 року ДОБФ «ЦСР «Міст» звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою, в якій просив скасувати рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року № 0000621302 (а.с. 60-61).

18 травня 2016 року за результатами розгляду скарги позивача від 11 квітня 2016 року (вхідний № 10551/6 від 20 квітня 2016 року) головою Державною фіскальної служби України Насіровим Р.М. прийнято рішення № 10790/6/99-99-11-02-02-25, яким скарга ДОБФ «ЦСР «Міст» залишена без задоволення (а.с. 62-64).

В судовому засіданні представник позивача пояснила, що сертифікат (висновок) Торгово-промислової палати України ДОБФ «ЦСР «Міст» не отримував, з заявою про списання заборгованості не звертався.

Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.

Надані позивачем письмові докази, а саме Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за січень 2016 року (а.с. 164-176), а також вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 11 січня 2016 року № Ю-4023-23 (а.с. 189) суд не бере до розгляду на підставі ч. 1 ст. 70 КАС України як такі, які не стосуються предмету доказування.

З приводу дотримання позивачем строку для звернення до суду із вказаним позовом суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 4 ст. 99 КАС України, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то для звернення до адміністративного суду встановлюється місячний строк, який обчислюється з дня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

Судом встановлено, що ДОБФ «ЦСР «Міст» скористався досудовим порядком оскарження, передбаченим ч. 4 ст. 25 Закону № 2464.

Позивач стверджував, що отримав рішення Державної фіскальної служби України від 18 травня 2016 року № 10790/6/99-99-11-02-02-25 01 червня 2016 року.

Докази, які б спростовували це твердження позивача, суду не надані.

Правова норма, що міститься у ч. 4 ст. 99 КАС України, пов'язує початок перебігу строку звернення до суду з днем, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги (незалежно від того чи розглянув суб'єкт владних повноважень таку скаргу по суті, чи прийняв рішення про залишення її без розгляду).

Із вказаним позовом ДОБФ «ЦСР «Міст» звернувся до суду 29 червня 2016 року, надавши його безпосередньо до відділу діловодства та документообігу суду, тобто в межах місячного строку, визначеного ч. 4 ст. 99 КАС України.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує наведені нижче правові норми.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства, крім іншого, є захист прав, свобод та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, їхніх посадових і службових осіб при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку, що передбачено ч. 3 ст. 2 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464).

Закон № 2464 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, передбачав наступне.

П. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464 визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, що визначено п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464.

Ч. 1 ст. 2 Закону № 2464 встановлено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Збір та ведення обліку єдиного внеску здійснюються за принципами: законодавчого визначення умов і порядку його сплати; обов'язковості сплати; законодавчого визначення розміру єдиного внеску; прозорості та публічності діяльності органу, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску; захисту прав та законних інтересів застрахованих осіб; державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску; відповідальності платників єдиного внеску та органу, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, за порушення норм цього Закону, а також за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов'язків, що визначено ч. 1 ст. 3 Закону № 2464.

Платники єдиного внеску визначені ст. 4 Закону № 2464.

Так, відповідно до абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464 крім іншого платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону № 2464 платники єдиного внеску, зазначені в пункті 1 частини першої цієї статті, є страхувальниками для платників єдиного внеску, зазначених у пунктах 2, 3, 6-14 частини першої цієї статті.

Права та обов'язки платників єдиного внеску визначені ст. 6 Закону № 2464.

Відповідно до п.п. 4-5 ч. 1 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску має право оскаржувати в установленому законом порядку рішення органу доходів і зборів та Пенсійного фонду та дії, бездіяльність його посадових осіб; захищати свої права та законні інтереси, а також права та інтереси застрахованих осіб, на користь яких він сплачує єдиний внесок, у тому числі в суді.

П.п. 1, 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Ст. 25 Закону № 2464 регламентовані заходи впливу та стягнення за порушення вимог цього Закону.

Так, відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 25 Закону № 2464 рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Згідно з ч. 10 ст. 25 Закону № 2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (в редакції від 01 січня 2015 року - у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум).

Ч. 14 ст. 25 Закону № 2464 передбачено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Аналіз наведених вище положень Закону № 2464 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, зумовлює висновок, що за загальним правило платники єдиного внеску, в тому числі юридичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Невиконання цього обов'язку має наслідком застосування до платника єдиного внеску штрафу у розмірі 10 відсотків своєчасно несплачених сум, а починаючи з 01 січня 2015 року - у розмірі 20 відсотків, а також нарахування пені з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу, про що посадовою особою органу доходів і зборів приймається відповідне рішення.

Надаючи оцінку доводам сторін стосовно того, чи можна вважати своєчасною та повною сплатою єдиного внеску перерахування коштів на рахунок СДПІ з ОВП у м. Донецьку платником, який знаходиться на обліку у Красноармійській ОДПІ, суд зазначає таке.

Порядок сплати єдиного внеску визначений ст. 9 Закону № 2464.

Згідно з абз. 1 ч. 5 ст. 9 Закону № 2464 сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування.

Абз. 1 ч. 6 ст. 9 Закону № 2464 встановлено, що для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.

Таким чином, для певного органу доходів і зборів (фіскального органу) відкривається окремий небюджетний рахунок, призначений для зарахування єдиного внеску.

Відповідно до абз. 1 ч. 7 ст. 9 Закону № 2464 єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Згідно з абз. 1-2 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у п.п. 4 і 5 ч. 1 ст. 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Згідно з п. 1 ч. 10 ст. 9 Закону № 2464 днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Відповідно до ч. 11 ст. 9 Закону № 2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

При цьому, за приписами ч. 13 ст. 9 Закону № 2464 суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Системний аналіз положень абз. 1 ч. 6, ч. 10, ч. 13 ст. 9 Закону № 2464 зумовлює висновок, що належним виконанням обов'язку щодо сплати (перерахування) єдиного внеску є сплата (перерахування) коштів не на будь-який рахунок, призначений для зарахування єдиного внеску, а лише на відповідний рахунок, призначений для зарахування єдиного внеску органу доходів і зборів (фіскального органу), в якому платник перебуває на обліку.

Як наслідок, суд приймає доводи відповідача стосовно того, що перерахування ДОБФ «ЦСР «Міст» єдиного внеску на рахунок СДПІ з ОВП у м. Донецьку не можна вважати належною сплатою єдиного внеску.

Стосовно доводів позивача про те, що він перерахував єдиний внесок на рахунок 3719, який хоча і належить СДПІ з ОВП у м. Донецьку, проте також призначений для зарахування єдиного внеску, суд зазначає наступне.

Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 16 січня 2016 року № 6, зареєстрованим в Міністерстві фінансів України 05 лютого 2016 року за № 193/28323 (далі - Порядок № 6).

Порядок № 6 містить визначення термінів «надміру сплачені суми єдиного внеску», «помилково сплачені суми єдиного внеску», «рахунок 3719» тощо.

Так, згідно з абз. 2 п. 3 Порядку № 6 надміру сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на відповідний рахунок 3719 понад нараховані суми єдиного внеску на таку дату (крім сум авансових платежів, граничний строк сплати яких не настав, сплачених відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 9 Закону).

Відповідно до абз. 5 п. 3 Порядку № 6 помилково сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на невідповідний рахунок 3719 та/або сплачені з рахунку неналежного Платника.

Згідно з абз. 6 п. 3 Порядку № 6 рахунок 3719 - відповідні небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування», відкриті в органах Державної казначейської служби України.

Отже, наряду з Законом № 2464 Порядок № 6 виокремлює поняття «відповідний» та «невідповідний» рахунок 3719, а також правові наслідки перерахування коштів на них.

Так, сплата коштів понад нараховані на певну дату суми на відповідний рахунок 3719 вважається надмірною сплатою. Сплата коштів на невідповідний рахунок 3719 - помилковою сплатою.

При цьому, у випадку надмірної сплати сум єдиного внеску на рахунок 3719 органом доходів і зборів здійснюється зарахування цих коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком (п. 4 Порядку № 6).

У випадку надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719 здійснюється повернення цих коштів (пп. 2 п. 5 Порядку № 6).

Аналогічний підхід застосований і у Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, що був затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 450, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 вересня 2013 року за № 1601/24133 (втратив чинність у зв'язку з набранням чинності Порядком № 6).

Так, п. 3 Порядку № 450 було визначено, що у випадку помилкової сплати сум єдиного внеску на відповідні небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування» (далі - рахунок 3719), відкриті в органах Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) відповідно до законодавства, територіальними органами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіональним головним управлінням Міндоходів - Центральним офісом з обслуговування великих платників, державними податковими інспекціями в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаними та спеціалізованими державними податковими інспекціями Міндоходів (далі - органи доходів і зборів) здійснюється зарахування помилково сплачених сум єдиного внеску у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком відповідно до встановленого розміру єдиного внеску в порядку календарної черговості виникнення зобов'язань платника з цього платежу.

Відповідно до п. 4 Порядку № 450 повернення коштів здійснюється у випадках помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок органу доходів і зборів.

Таким чином, внаслідок перерахування єдиного внеску на невідповідний рахунок 3719 у ДОБФ «ЦСР «Міст» виникла недоїмка зі сплати єдиного внеску, що слугувало підставою для застосування Красноармійською ОДПІ штрафних санкцій та нарахування пені.

Разом з цим 02 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнятий Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон № 1669).

Закон № 1669 визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Ст. 1 Закону № 1669 визначено, що період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Ч. ч. 1-3 ст. 11 Закону № 1669 передбачають, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону.

Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення.

Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

На підставі пп. «б» пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669 внесені зміни до Закону № 2464, а саме розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнений пунктом 9-3 такого змісту:

«9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу».

Аналіз абз. 1 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 зумовлює висновок, що правові норми, закріплені у цьому пункті, поширюються на платників єдиного внеску, визначених ст. 4 Закону № 2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону № 1669, де проводилася антитерористична операція.

Абз. 1 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 передбачає звільнення таких платників єдиного внеску від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою звільнення платників єдиного внеску, згаданих у абз. 1 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, є заява, подана ними до органу доходів і зборів, про що свідчить абз. 2 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464.

Крім того, в силу положень абз. 3 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 до платників єдиного внеску, зазначених у абз. 1 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, не застосовується відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.

При цьому, на відміну від звільнення від виконання обов'язків, передбачених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464, незастосування до платників єдиного внеску, зазначених в абз. 1 п. 9-3 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску законодавець не обумовлював додатковими умовами, зокрема необхідністю подання відповідної заяви.

Суд відзначає, що пп. 8 п. 5 розділу ІІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» від 12 серпня 2014 року № 1636-VII (далі - Закон № 1636) внесені зміни до Закону № 2464, а саме розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 доповнено пунктом 9-3 такого змісту:

«9-3 Тимчасово на період дії особливого правового режиму, визначеного Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», зупиняється застосування до платників єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України норм статей 25 і 26 цього Закону.

Податкова інформація про суми недоїмки платників єдиного внеску, визначених абзацом першим цього пункту, зберігається та опрацьовується в інформаційних базах контролюючих органів в окремому (позабалансовому) порядку».

Внаслідок цього зміни до Закону № 2464, внесені на підставі пп. «б» пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669, включені до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 як пункт 9-4.

На виконання абз. 3 п. 5 ст. 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1669 п. 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком.

Місто Красноармійськ включене до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція під номером 18.

На підставі постанови Верховної Ради України «Про перейменування деяких населених пунктів» від 12 травня 2016 року № 1353-VIII місто Красноармійськ перейменовано на місто Покровськ.

Предметом спору у справі є рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року № 0000621302, яким до позивача застосована штрафна санкція та нарахована пеня за жовтень 2015 року (термін сплати 20 листопада 2015 року), листопад 2015 року (термін сплати 20 грудня 2015 року) та грудень 2015 року (термін сплати 20 січня 2016 року).

На час виникнення спірних правовідносин як платник єдиного внеску ДОБФ «ЦСР «Міст» перебував на обліку у Красноармійській ОДПІ.

Отже, в силу положень абз. 3 п. 9-4 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 з 14 квітня 2014 року відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, до ДОБФ «ЦСР «Міст» не застосовуються.

Як наслідок, спірне рішення Красноармійської ОДПІ від 03 лютого 2016 року № 0000621302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Щодо можливості застосування до спірних правовідносин п. 28 розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24 грудня 2015 року № 911-VIII (далі - Закон № 911) суд зазначає наступне.

На підставі п. 28 розділу І Закону № 911 виключений підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Закон № 911 набрав чинності з 01 січня 2016 року, що передбачено п. 1 розділу ІІ цього Закону.

Згідно з ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

В п. 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 09 лютого 1999 року у справі № 1-7/99 про зворотну дію в часі законів та інших нормативно правових актів зазначено, що в регулюванні суспільних відносин застосовуються різні способи дії в часі нормативно-правових актів. Перехід від однієї форми регулювання суспільних відносин до іншої може здійснюватися, зокрема, негайно (безпосередня дія), шляхом перехідного періоду (ультраактивна форма) і шляхом зворотної дії (ретроактивна форма).

За загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у ч. 1 ст. 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

З огляду на положення ч. 1 ст. 58 Конституції України та рішення Конституційного Суду України від лютого 1999 року у справі № 1-7/99 до спірних правовідносин суд не застосовує п. 28 розділу І Закону № 911 як такий, що не має зворотної дії.

Суд не приймає доводи відповідача щодо сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України, оскільки на відміну від звільнення від виконання обов'язків, передбачених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464, незастосування до платників єдиного внеску, зазначених в абз. 1 п. 9-4 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску законодавець не обумовлював додатковими умовами, зокрема необхідністю подання відповідної заяви та отримання сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України.

Суд також не приймає доводи відповідача, що платники єдиного внеску, які перебувають на обліку в фіскальних органах, розташованих на території, де проводилась антитерористична операція або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, продовжують здійснювати господарську діяльність, нараховувати, обчислювати і сплачувати заробітну плату, зобов'язані виконувати всі вимоги Закону № 2464. Оскільки такі висновки не ґрунтуються на законі.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд входить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем, на користь якого ухвалено судове рішення, документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1 452,72 грн. ( а.с. 3).

Таким чином, судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 452,72 грн. підлягають присудженню на користь ДОБФ «ЦСР «Міст» за рахунок бюджетних асигнувань Красноармійської ОДПІ.

Керуючись Конституцією України, ст.ст. 2-15, 17-20, 23, 26, 69-72, 94, 98, 159-163, 167, 185-186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

1. Адміністративний позов Донецького обласного благодійного фонду «Центр соціального розвитку «Міст» до Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним і скасування рішення - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Красноармійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області № 0000621302 від 03 лютого 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 96 847,12 грн.

3. Стягнути зі Красноармійської об'єднаної державної податкової службу Головного управління ДФС у Донецькій області (ідентифікаційний код 39882614, місцезнаходження: 85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Горького, буд. 1) на користь Донецького обласного благодійного фонду «Центр соціального розвитку «Міст» (ідентифікаційний код 36615761, місцезнаходження: 85307, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Київська, буд. 62) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1 452 (одна тисяча чотириста п'ятдесят дві) гривні 72 копійки.

4. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частина проголошені у судовому засіданні.

5. Повний текст постанови виготовлений 29 серпня 2016 року.

6. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

7. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

8. Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2016
Оприлюднено16.09.2016
Номер документу61252543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1741/16-а

Постанова від 31.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 23.08.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні