cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Троянова О.В.
Суддя-доповідач - Ляшенко Дмитро Володимирович
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2016 року справа №805/834/16-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Ляшенка Д.В., суддів Ястребової Л.В., Компанієць І.Д.,
за участі секретаря судового засідання: Терзі Д.А.
представника позивача: Ворона Л.М.
представника відповідача 1: Борисевич Д.В.
розглянувши у вдкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунального закладу "Донецький палац молоді "Юність" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 липня 2016 року у справі № 805/834/16-а за позовом Комунального закладу "Донецький палац молоді "Юність" до Костянтинівської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, про зобов'язання привести дані інформаційної системи фіскального органу по Комунальному закладу "Донецький палац молоді "Юність" у відповідальність до податкової звітності зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014 року,-
ВСТАНОВИВ:
В березні 2016р. КЗ «Донецький палац молоді «Юність» звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (відповідач 1), Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (відповідач 2), про зобов'язання привести дані інформаційної системи фіскального органу по Комунальному закладу "Донецький палац молоді "Юність" у відповідність до податкової звітності зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014року у сумі 67 832,61грн. та відновивши дані по сплаті єдиного внеску, що були спрямовані на безпідставне погашення за рахунок поточних платежів у порядку календарної черговості (а.с.3-8).
В обґрунтування позову зазначив, що заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014 року у Комунального закладу " Донецький палац молоді " Юність " не має, оскільки ним не подавався звіт форми №Д4 за жовтень 2014 року, а був поданий невідомими особами, що скористалися електронним підписом керівника закладу. Дана обставина підтверджується меморіальним ордером №5 за жовтень 2014 року, з якого вбачається відсутність утримання із заробітної плати єдиного внеску та нарахування єдиного внеску на суму заробітної плати.
Позивач вважав, що податковий орган діяв неправомірно, прийнявши звіт форми №Д4 за жовтень 2014 року і включивши в облікову картку платника податків суму ЄСВ за жовтень 2014 року.
За жовтень 2014 р. заробітна плата не нараховувалась і в цей період із-за проведення бойових дій в м.Донецьку комунальний заклад свою діяльність не здійснював.
Ухвалою суду від 21 квітня 2016 року залучено в якості другого відповідача Жовтневу об'єднану державну податкову інспекцію м. Маріуполя ГУ ДФС у Донецькій області по адміністративній справі №805/834/16-а (а.с.78).
Ухвалою суду від 16 червня 2016 року замінено відповідача Жовтневу об'єднану державну податкову інспекцію м. Маріуполя Головного управління ДФС у Донецькій області на Маріупольську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області по адміністративній справі №805/834/16-а (а.с.114).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 05 липня 2016 року в задоволенні позовних вимог відмовлено, оскільки суд вважав доведеним подання саме позивачем відповідного звіту, і як наслідок виникнення обов'язку сплатити ЄСВ.
Не погоджуючись з рішенням суду 1 інстанції, позивач подав апеляційну скаргу в якій посилається на порушення норм матеріального та процесуального права. В обґрунтування скарги апелянт зазначив, що податковий орган діяв неправомірно, прийнявши звіт форми №Д4 за жовтень 2014 року і включивши в облікову картку платника податків суму ЄСВ за жовтень 2014 року. Апелянт зазначив що не мав можливості щодо невідкладного звернення АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, так як внаслідок проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, зокрема у м.Донецьк з 22.07.2014 року Державним підприємством «Укрпошта» було призупинено пересилання поштових відправлень до вказаних територій. Апелянт також зазначив, що головний бухгалтер комунального закладу перебував у відпустці з 01.10.2014 року по 19.11.2014 року, а відповідно до бази даних акредитованого центру сертифікації електронних ключів, власниками сертифікату електронних ключів були тільки дві особи: директор палацу та головний бухгалтер, і скористатися за відсутності головного бухгалтера електронним підписом заступник головного бухгалтера не міг.
Крім того з 15.10.2014 року Розділ VIII Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010 року було доповнено п.9-3 наступного змісту: «Тимчасово на період дії особливого правового режиму, визначеного Законом України"Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", зупиняється застосування до платників єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України норм статей 25 і 26 цього Закону». Дана норма є діючою і на теперішній час.
Також комунальний заклад зазначив, що як би звітність була подана з повним пакетом документів, передбачених Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року № 454 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», та підписана належною особою, заклад здійснював би господарську діяльність на території контрольованою українською владою, у відповідачів тоді виникало би право вважати такий звіт належною податковою звітністю, яка відображається в особовому рахунку платника податків. Враховуючи викладене, позивач просив скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 липня 2016 року, та прийняти нове рішення яким задовольнити позов.
В судовому засіданні представник позивача скаргу підтримав, а представник відповідача 1 проти її задоволення заперечував.
Відповідач 2 в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання здійснювалося за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Комунальний заклад "Донецький палац молоді "Юність" зареєстроване в якості юридичної особи, включене до ЄДРПОУ за номером 02549687(а.с.15-19). З 22 червня 2015 року зареєстрований за адресою: пл. Перемоги,8, м. Костянтинівка, Донецька область та знаходиться на обліку платників податків в Костянтинівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області. Здійснює господарську діяльність відповідно до Статуту підприємства.
У період з 01 жовтня 2014 року до 22.06.2015 року позивач був зареєстрований і здійснював свою діяльність за адресою: м. Донецьк, вул. Челюскінців, 189 , перебував на податковому обліку у Державній податковій інспекції у Київському районі м. Донецька Головного управління ДФС у Донецькій області, функції якої були покладені на Жовтневу ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецкій області.
Правовідносини, що виникли під час спірних питань регулюються Податковим кодексом України та Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Так, 14 жовтня 2014 року Комунальним закладом "Донецький палац молоді "Юність" подано звіт форми №Д4 за вересень 2014 року , відповідно до якого сума зобов'язань з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2014 року не є спірною в даному спорі ./а.с.34-36,33/. Звіт направлено до ДПІ у Київському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області засобами електронного зв'язку , на підставі укладеного Договору
18 листопада 2014 року Комунальним закладом "Донецький палац молоді "Юність" подано звіт форми №Д4 за жовтень 2014 року за №1414086765, відповідно до якого сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014року становить 67832,61грн.(а.с.126-129). Звіт направлено до ДПІ у Київському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області, виконання функцій якої було покладено на Жовтневу ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецькій області (правонаступником якої є Маріупольська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області).
Проте, в своїх поясненнях позивач зазначив, що ним не подавався звіт форми № Д4 за жовтень 2014 року, а був поданий невідомими особами, що скористалися електронним підписом керівника закладу. Дана обставина підтверджується меморіальним ордером № 5 за жовтень 2014 року, з якого вбачається відсутність утримання із заробітної плати єдиного внеску та нарахування єдиного внеску на суму заробітної плати., оскільки цей меморіальний ордер складений не позивачем і в жовтні комунальним закладом заробітна плата взагалі не нараховувалась і не сплачувалась.
Невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату позивач не мав можливості, так як внаслідок проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, зокрема у м.Донецьк з 22.07.2014 року Державним підприємством «Укрпошта» було призупинено пересилання поштових відправлень до вказаних територій.
На час подання оскаржуваної звітності комунальним закладом, діяв Наказ Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року № 454 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі-Порядок) відповідно до п.4.1 даного Порядку звіт формується на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до п.4.2 Порядку звіт формується страхувальником або відповідальною особою страхувальника та включає таблиці, що наведені у додатках 4-7 до цього Порядку.
Відповідно до п.4.9. Порядку таблиця 6 додатка 4 призначена для формування страхувальником у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу) у звітному місяці.
Колегія суддів вважає, що за відсутності передбачених вказаним Порядком додатків до звіту форми №Д4 за жовтень 2014 року, у відповідача не виникло достатніх правових підстав вважати його належною звітністю, приймати цей звіт і включати в облікову картку платника податків суму ЄСВ за жовтень 2014 року.
Судом встановлено, що у зв'язку з проведенням антитерористичної операції на території м.Донецьк позивач з 01.10.2014 року до 22.06.2015 року господарську діяльність не здійснював. Заробітна плата працівникам з 01.10.2014 року не нараховувалась, фінансування на здійснення видатків не надходило.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010 року (далі Закон № 2464-VI) платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно ч.8 ст.9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Платники єдиного внеску, зазначені у пункті 4 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року, крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, які сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Платники єдиного внеску, зазначені у пункті 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року.
Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
Позивач в жовтні 2014р. господарську діяльність не здійснював, заробітну плату за цей період не нараховував, не сплачував і звіт форми №Д4 із додатками до відповідачів не подавав.
Зазначені обставини відповідачами належними доказами не спростовані.
За таких обставин висновки 1 відповідача про наявність у КЗ «Донецький палац молоді «Юність» заборгованості з ЄСВ за спірний період є не обґрунтованими, а тому позовні вимоги в частині зобов»язання Костянтинівську ОДПІ виключити суму заборгованості 67832,61 грн. з особового рахунку позивача підлягають задоволенню..
Колегія суддів вважає, що судом 1 інстанції справа вирішена із помилковим застосуванням норм матеріального права, а тому постанова підлягає скасуванню..
На підставі викладеного, керуючись статтями: 9, 11, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Комунального закладу "Донецький палац молоді "Юність" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 05 липня 2016 року у справі № 805/834/16-а - задовольнити, і постанову суду 1 інстанції скасувати.
Позовні вимоги Комунального закладу "Донецький палац молоді "Юність" до Костянтинівської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про зобов'язання привести дані інформаційної системи фіскального органу по Комунальному закладу "Донецький палац молоді "Юність" у відповідальність до податкової звітності зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014 року - задовольнити частково.
Зобов'язати Костянтинівську об`єднану Державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області виключити з особового рахунку Комунального закладу "Донецький палац молоді "Юність" заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014 року в сумі 67832,61 грн. та зарахувати сплачені 67832,61 грн. в якості оплати поточних платежів зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період починаючи з липня 2015 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Костянтинівської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь Комунального закладу "Донецький палац молоді "Юність" понесені судові витрати в сумі 2827грн. 80 коп.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі.
Головуючий суддя Д.В. Ляшенко
Судді Л.В. Ястребова
І.Д. Компанієць
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2016 |
Оприлюднено | 27.09.2016 |
Номер документу | 61479873 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні