Постанова
від 23.09.2016 по справі 813/2866/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2016 року Справа № 813/2866/16

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Грень Н.М.,

секретар судового засідання Гавірко О.О.,

представник позивача ОСОБА_1,

представник відповідача не прибув,

представник третьої особи - не прибув,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сокленд" до Відділу Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 підприємство «АБМ Компані», про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сокленд» (далі - позивач, ТзОВ «Сокленд») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області (далі-відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 підприємство «АБМ Компані» про визнання протиправною та нечинною відмови в погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО, видану Відділом Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області від 12.04.2016 за № 410/0/41-16; про зобов'язання Відділу Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області погодити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що він як власник земельної ділянки, з метою зміни цільового призначення земельної ділянки з «ведення особистого підсобного господарства» на «для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО» уклав з ПП «АБМ Компані» договір про розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки. 04.04.2016 року ПП «АБМ Компані» було подано проект землеустрою в Управління Держгеокадастру у Пустомитівському районі та 12.04.2016 р. отримано відповідь за №410/0/41-16 про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення. Відмову в погодженні проекту Управління Держгеокадастру у Пустомитівському районі мотивувало тим, що на дану земельну ділянку поширюються положення розділу десятого Земельного кодексу України стосовно заборони зміни цільового призначення земель. Дану відмову позивач вважає безпідставною, не обґрунтовано, протиправною та такою, що суперечить п.а ч.1 ст. 121, ч.1,6,8, ст.186-1 Земельного кодексу України, та цільове призначення земельної ділянки, є не «для ведення особистого селянського господарства», а зовсім інше, тому на земельну ділянку ТОВ «Сокленд» не поширюється заборона на зміну її цільового призначення, передбачена п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, не повідомив про причини неявки, належно повідомлений про час та місце слухання справи, письмових заперечень на позовну заяву до суду не подав.

Представник третьої особи у судове засідання не прибув, не повідомив про причини неявки, належно повідомлений про час та місце слухання справи, письмових заперечень на позовну заяву до суду не подав

Суд заслухав пояснення учасників процесу, дослідив подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, та встановив наступне.

ТзОВ «Сокленд» є власником земельної ділянки площею 0,5362 га, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯН №493579 зареєстрованого в книзі записів реєстрації державних актів по праву власності на землю та реєстрації постійного користування землею, договору оренди землі за № 462360002000070 від 26.12.2012 року виданого на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки зареєстрований за №999 від 21.12.2012 року, з кадастровим номером 4623686400:05:000:004, цільове призначення для ведення особистого підсобного господарства, яка розташована на території Сокільницької сільської ради (за межами населеного пункту) Пустомитівського району Львівської області.

Згідно з розпорядженням Пустомитівської районної державної адміністрації за № 282 від 10.06.2014 р. «Про розроблення детального проекту території громадського центру поблизу вул. Стрийської на території Сокільницької сільської ради за межами населеного пункту» було вирішено розробити детальний план території громадського центру поблизу вул. Стрийської на території Сокільницької сільської ради за межами населеного пункту за рахунок коштів ТзОВ «Сокленд».

24.07.2015 р. проведені громадські обговорення щодо розробленого цього детального проекту території з приводу забудови земельної ділянки, що знаходиться у власності ТзОВ «Сокленд». За результатами проведених громадських слухань складено відповідний протокол № 79 від 24.07.2015 та Акт від 24.07.2015 про відсутність пропозицій та зауважень громадськості щодо громадського обговорення даного детального плану.

08.10.2015р. Пустомитівська районна державна адміністрація прийняла розпорядження за № 517, яким затвердила детальний план території громадського центру поблизу вул. Стрийської на території Сокільницької сільської ради за межами населеного пункту, який передбачає можливість здійснення будівництва на земельній ділянці, що перебуває у власності ТОВ «Сокленд», об'єктів громадського призначення (громадської забудови).

ТзОВ «Сокленд», як власник земельної ділянки, з метою зміни цільового призначення земельної ділянки з «ведення особистого підсобного господарства» на «для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО» уклав з ПП «АБМ Компані» договір про розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.

Згідно умов цього договору ПП «АБМ Компані» розробила проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та подала його на погодження компетентним органам відповідно до ст. 186, 186-1 Земельного кодексу України.

Відділ містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації погодив проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, надавши позитивний висновок від 14 грудня 2015 року №2205/02-07.

Відповідно до ст.186 1 Земельного кодексу України( надалі - ЗК України), даний проект відведення підлягає обов'язковому погодженню Управлінням держгеокадастру у Пустомитівському районі та Відділом містобудування та архітектури Пустомитівської РДА.

13.11.2015 року ПП «АБМ Компані» подано проект землеустрою у Відділ містобудування та архітектури Пустомитівської РДА та 14.12.2015 року та отримано висновок про погодження проекту.

04.04.2016 року ПП «АБМ Компані» подано проект землеустрою в Управління Держгеокадастру у Пустомитівському районі та 12.04.2016 р. отримано відповідь за №410/0/41-16 про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення. Відмову в погодженні проекту Управління Держгеокадастру у Пустомитівському районі мотивувало тим, що на дану земельну ділянку поширюються положення розділу десятого Земельного кодексу України стосовно заборони зміни цільового призначення земель.

Позивач не погодився з даною відмовою та оскаржив таку до суду.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 3 ст.20 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України (далі - ЗК України).

Згідно ч. 1 ст. 186 - 1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного суду є перевірка правомірності (легальності) дій суб'єкта владних повноважень з огляду на чіткі критерії, які зазначені у частині 3 статті 2 КАС України з урахуванням закріпленого статтею 9 КАС України принципу законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 6 ст. 186 - 1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Приймаючи оскаржувану відмову Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області не навів жодної невідповідності проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки документації із землеустрою або містобудівній документації. Тому, суд вважає що такий проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, відповідає розробленій містобудівній документації на дану земельну ділянку.

Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області вказав, що дана земельна ділянка надавалась у власність для ведення фермерського господарства, а тому є часткою (паєм), на яку поширюються обмеження, передбачені п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України.

Згідно до п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України до 1 січня 2017 року не допускається зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства. Тобто, лише у цих виключних випадках забороняється зміна цільового призначення земельної ділянки.

Однак, цільове призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності ТОВ «Сокленд», є не «для ведення особистого селянського господарства».

Більше того, відповідно до п. а ч.1 ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах зокрема для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району. З наведеного вбачається, що земельна ділянка для ведення фермерського господарства передається громадянам лише в розмірі середньої земельної частки (паї), але вона в такому разі не є/не вважається паєм та не вважається виділеною в натурі (на місцевості) із паю.

Таким чином, заборона на зміну цільового призначення землі стосується власне земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а не для ведення фермерського господарства.

Також, відповідно до ч.4 ст.24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється. Проте, у ТОВ «Сокленд» є належним чином розроблений та затверджений детальний план території громадського центру поблизу вул. Стрийської на території Сокільницької сільської ради за межами населеного пункту, який передбачає можливість здійснення будівництва на земельній ділянці, що перебуває у власності ТОВ «Сокленд», об'єктів громадського призначення (громадської забудови). Таким чином, ТОВ «Сокленд» на рівні закону дозволяється змінювати цільове призначення земельної ділянки з «ведення особистого підсобного господарства» на «для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО». Такий вид використання земельної ділянки, як «для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО» входить в категорію землі - землі житлової та громадської забудови та відповідає коду цільового призначення 03.10. згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗК України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Відтак, суд дійшов висновку, що на земельну ділянку ТОВ «Сокленд» не поширюється заборона на зміну її цільового призначення, передбачена п. 15 Перехідних положень ЗК України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне визнати протиправною та скасувати відмову в погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО, видану Відділом Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області від 12.04.2016 за № 410/0/41-16.

Стосовно вимог про зобов'язання Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області погодити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки Товариство з обмеженою відповідальністю «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО, видану Відділом Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області від 12.04.2016 за № 410/0/41-16, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 8 ст. 186 - 1 ЗК України не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Проте, Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області протиправно відмовляє ТзОВ «Сокленд» у погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО.

При цьому, відповідач, мотивуючи відмову, посилається на підстави, не передбачені Земельним кодексом України чи іншими законодавчими актами.

В даному випадку у відповідача є обов'язок погодити проект позивачу чи відмовити у погодженні такого дозволу, але на законних підставах.

Тому, у суду є всі законні підстави зобов'язати Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області погодити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки Товариство з обмеженою відповідальністю «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО.

В даному випадку не буде втручанням суду у дискреційні повноваження Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області, а буде обґрунтованим способом захисту порушеного права позивача, оскільки позивач звертався до відповідача з даного питання щодо погодження проекту землеустрою, проте відповідач протиправно надав ТзОВ «Сокленд» формальні відмови,

Таким чином, єдиним правильним способом захисту порушеного права є зобов'язання Відділу Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області погодити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки Товариство з обмеженою відповідальністю «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО, і це зобов'язання повністю узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, який у своєму рішенні від 16.09.2015 у справі № 21-1465а15 вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Враховуючі наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому такий підлягає задоволенню шляхом визнання протиправним та скасування рішення про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО, видану Відділом Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області від 12.04.2016 за № 410/0/41-16 та зобов'язання відповідача погодити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО».

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 157, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки ТзОВ «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО, видану Відділом Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області від 12.04.2016 за № 410/0/41-16.

3. Зобов'язати Відділ Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області погодити проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки Товариство з обмеженою відповідальністю «Сокленд» для будівництва та обслуговування торгово-офісного приміщення (автосалону), СТО.

4. Стягнути на користь ТзОВ «Сокленд» ( м. Львів, вул. Хімічна буд. 4; ЄДРПОУ 38501240) з Відділу Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області (Львівська обл., м. Пустомити, вул. Заводська, буд. 10, ЄДРПОУ 39948863), за рахунок бюджетних асигнувань, судовий збір в сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.

Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя Грень Н.М.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 23 вересня 2016 року.

Дата ухвалення рішення23.09.2016
Оприлюднено28.09.2016
Номер документу61521864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2866/16

Постанова від 23.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 26.08.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні