Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 вересня 2016 р. № 820/3763/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Зінченка А.В.,
при секретарі - Абоян І.І.
за участі представників сторін:
позивача - не прибув
відповідачів - не прибули
ІІІ - особи - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАСТОНИЯ" до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради, Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, за участі третіх осіб Державної казначейської служби України та Державної фіскальної служби України, про скасування рішень, скасування запису, зобов'язання вчинити певні дії , -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАСТОНИЯ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд:
1) скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 та вважати податкову звітність подану засобами електронного зв'язку прийнятою;
2)скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ГАСТОНИЯ» від 07.08.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «ГАСТОНИЯ» (індивідуальний податковий номер 396100426506) від 01.03.2015 року;
3) скасувати запис Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням ТОВ "ГАСТОНИЯ";
4) зобов'язати Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "ГАСТОНИЯ" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
5) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ «ГАСТОНИЯ» (код ЄДРПОУ 39610043) (індивідуальний податковий номер 396098926509) з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 20520727,45грн. на рахунку № 26009050279595 відкритому у центральному відділенні КБ ПРИВАТБАНК, МФО 305299, спецрахунок №37519000238655 платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ «ГАСТОНИЯ» (код ЄДРПОУ 39610043);
6) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи ТОВ «ГАСТОНИЯ» (код ЄДРПОУ 39610043) щодо суми податку на додану вартість у розмірі 20520727,45грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних а саме: № 31028 на суму 1 379 207,00 грн., в т. ч ПДВ 229 867,83 грн., -№31090 на суму 330 970,61 грн., в т. ч ПДВ 55 161,77 грн., -№31091 на суму 965 022,18 грн., в т. ч ПДВ 160 837,03 грн., № 31014 на суму 370 784,00 грн., в т. ч ПДВ 61 797,33 грн., -№ 1028 на суму 1 113 533,00 грн., в т. ч ПДВ 185 588,83 грн., -№3171027 на суму 488 136,00 грн., в т. ч ПДВ 81 356,00 грн., № 310029 на суму 2 392 720,00 грн., в т. ч ПДВ 398 786,67 грн., № 270 на суму 868 010,00 грн., в т. ч ПДВ 144 668,33 грн., № 31097 на суму 2 266 378,97 грн, в т. ч ПДВ 377 729,83 грн, № 1974 на суму 1 599 495,00 грн, в т. ч ПДВ 266 582,50 грн, -№31042 на суму 261 129,11 грн, в т. ч ПДВ 43 521,52 грн, -№ 12 на суму 318 047,52 грн, в т. ч ПДВ 53 007,92 грн, № 327 на суму 1 035 170,00 грн, в т. ч ПДВ 172 528,33 грн, -№31051 на суму 814 687,04 грн, вт. ч ПДВ 135 781,17 грн, № 1238 на суму 450 502,73 грн, в т. ч ПДВ 75 083,79 грн, № 1237 на суму 655 541,29 грн, в т. ч ПДВ 109 256,88 грн, -№ 1503069 на суму 1 086 126,00 грн, в т. ч ПДВ 181 021,00 грн, № 564 на суму 537 516,00 грн, в т. ч ПДВ 89 586,00 грн, № 4525 на суму 602 024,04 грн, в т. ч ПДВ 100 337,34 грн, -№ 31033 на суму 653 589,85 грн, в т. ч ПДВ 108 931,64 грн, -№ 125 на суму 866 176,00 грн, в т. ч ПДВ 144 362,67 грн, -№31342 на суму 1 180 059,00 грн, в т. ч ПДВ 196 676,50 грн, № 6 на суму 1 731 924,35 грн, в т. ч ПДВ 288 654,06 грн, № 31055 на суму 1 715 672,02 грн, в т. ч ПДВ 285 945,34 грн, № 31116 на суму 2 559 083,00 грн, в т. ч ПДВ 426 513,83 грн, -№31018 на суму 916 100,00 грн, в т. ч ПДВ 152 683,33 грн, № 31014 на суму 919 249,00 грн, в т. ч ПДВ 153 208,17 грн, -№31023 на суму 438 221,00 грн, в т. ч ПДВ 73 036,83 грн, №31021 на суму 239 096,02 грн., в т. ч ПДВ 39 849,34 грн., № 922 на суму 561 298,00 грн., в т. ч ПДВ 93 549,66 грн., №31079 на суму 713 780,22 грн., в т. ч ПДВ 118 963,37 грн., № 1009 на суму 1 325 798,00 грн., в т. ч ПДВ 220 966,33 грн., № 540 на суму 318 034,00 грн., в т. ч ПДВ 53 005,67 грн., №31092 на суму 702 600,55 грн., в т. ч ПДВ 117 100,09 грн., № 329 на суму 381 878,29 грн., в т. ч ПДВ 63 646,38 грн., № 855 на суму 2 101 422,00 грн., в т. ч ПДВ 350 237,00 грн., №31025 на суму 573 742,29 грн., вт. ч ПДВ 95 623,71 грн., № 439 на суму 526 678,30 грн., в т. ч ПДВ 87 779,72 грн., №31089 на суму 833 729,88 грн., в т. ч ПДВ 138 954,98 грн., № 31088 на суму 2 176 374,27 грн., в т. ч ПДВ 362 729,04 грн., №31087 на суму 405 465,98 грн., в т. ч ПДВ 67 577,66 грн., №31030 на суму 258 351,84 грн., в т. ч ПДВ 43 058,64 грн., № 972 на суму 380 183,00 грн., в т. ч ПДВ 63 363,83 грн., № 10 на суму 1 211 204,24 грн., в т. ч ПДВ 201 867,39 грн., №1196 на суму 148 185,97 грн., в т. ч ПДВ 24 697,66 грн., №1194 на суму 208 336,00 грн., в т. ч ПДВ 34 722,67 грн., № 1195 на суму 127 040,00 грн., в т. ч ПДВ 21 173,33 грн., № 1193 на суму 115 585,00 грн., в т. ч ПДВ 19 264,16 грн., № 1197 на суму 64 415,68 грн., в т. ч ПДВ 10 735,95 грн., № 33889 на суму 24,00 грн., в т. ч ПДВ 4,00 грн., №31045 на суму 1 486 659,92 грн., в т. ч ПДВ 247 776,65 грн., № 31042 на суму 1 550 398,00 грн., в т. ч ПДВ 258 399,67 грн., № 3 на суму 725 420,35 грн., в т. ч ПДВ 120 903,39 грн., № 31017 на суму 1 278 419,00 грн., в т. ч ПДВ 213 069,83 грн., № 31081 на суму 860 248,58 грн., в т. ч ПДВ 143 374,76 грн., № 31072 на суму 472 996,60 грн., в т. ч ПДВ 78 832,77 грн., №31007 на суму 344 419,55 грн., в т. ч ПДВ 57 403,26 грн., №1102 на суму 1 408 243,00 грн., в т. ч ПДВ 234 707,17 грн., № 3171110 на суму 584 557,31 грн., в т. ч ПДВ 97 426,22 грн., №310028 на суму 2 717 394,00 грн., вт. ч ПДВ 452 899,00 грн., № 350 на суму 797 767,00 грн., в т. ч ПДВ 132 961,17 грн., № 1766 на суму 1 653 212,00 грн., в т. ч ПДВ 275 535,33 грн., №31030 на суму 299 224,32 грн., в т. ч ПДВ 49 870,72 грн., № 7на суму 435 918,65 грн., в т. ч ПДВ 72 653,11 грн., № 31037на суму 746 845,00 грн., в т. ч ПДВ 124 474,17 грн., № 1265 на суму 443 171,11 грн., в т. чПДВ 73 861,85 грн., № 1264 на суму 588 834,91 грн., в т. ч ПДВ 98 139,15 грн., № 153101 на суму 1 417 505,00 грн., в т. ч ПДВ 236 250,83 грн., № 709 на суму 467 321,00 грн., в т. ч ПДВ 77 886,83 грн., № 3611 на суму 1 497 947,80 грн., в т. ч ПДВ 249 657,97 грн., № 3618 на суму 101 188,28 грн., в т. ч ПДВ 16 864,71 грн., № 31033 на суму 622 848,86 грн., в т. ч ПДВ 103 808,14 грн., № 207 на суму 364 158,00 грн., в т. ч ПДВ 60 693,00 грн., №31062 на суму 1 159 195,00 грн., в т. ч ПДВ 193 199,17 грн., № 9 на суму 1 993 670,16 грн., в т. ч ПДВ 332 278,36 грн., № 3 на суму 0,00 грн., в т. ч ПДВ 0,00 грн., №31022 на суму 1 027 367,52 грн., в т. ч ПДВ 171 227,92 грн., №31023 на суму 670 948,93 грн., в т. ч ПДВ 111 824,82 грн., № 31048 на суму 894 515,65 грн., в т. ч ПДВ 149 085,94 грн., №31046 на суму 105 760,47 грн., в т. ч ПДВ 17 626,75 грн., №31047 на суму 540 461,03 грн., вт. ч ПДВ 90 076,84 грн., № 31045 на суму 957 317,28 грн., вт. ч ПДВ 159 552,88 грн., №31013 на суму 953 178,00 грн.,вт. ч ПДВ 158 863,00 грн., №31015 на суму 829 616,00 грн., в т. ч ПДВ 138 269,33 грн., №31023 на суму 627 691,00 грн., в т. ч ПДВ 104 615,17 грн., №31021 на суму 71 018,77 грн., в т. ч ПДВ 11 836,46 грн., № 31022 на суму 166 427,27 грн., в т. ч ПДВ 27 737,88 грн., № 936 на суму 621 880,19 грн., в т. ч ПДВ 103 646,70 грн., № 31072 на суму 2 368 337,59 грн., в т. ч ПДВ 394 722,93 грн., № 31068 на суму 519 613,85 грн., вт. ч ПДВ 86 602,31 грн., № 1337 на суму 1 279 750,10 грн., в т. ч ПДВ 213 291,68 грн., № 563 на суму 132 480,42 грн., в т. ч ПДВ 22 080,07 грн., №31079 на суму 133 783,24 грн., в т. ч ПДВ 22 297,21 грн., № 31074 на суму 228 559,79 грн., в т. ч ПДВ 38 093,30 грн., № 608 на суму 1 059 692,91 грн., в т. ч ПДВ 176 615,49 грн., № 259 на суму 329 134,99 грн., в т. ч ПДВ 54 855,83 грн., № 983 на суму 1 725 822,00 грн., в т. ч ПДВ 287 637,00 грн., №31011 на суму 601 825,52 грн., вт. ч ПДВ 100 304,25 грн., № 237 на суму 446 622,24 грн., в т. ч ПДВ 74 437,04 грн., №31043 на суму 851 878,70 грн., в т. ч ПДВ 141 979,78 грн., №31042 на суму 305 028,12 грн., вт. ч ПДВ 50 838,02 грн., №31044 на суму 1 417 599,64 грн., в т. ч ПДВ 236 266,61 грн., №31065 на суму 790 125,94 грн., вт. ч ПДВ 131 687,66 грн., № 31025 на суму 299 937,47 грн., вт.ч ПДВ 49 989,58 грн., № 801 на суму 402 986,00 грн., в т. ч ПДВ 67 164,33 грн., № 9 на суму 1 012 599,00 грн., в т. ч ПДВ 168 766,50 грн., № 1725 на суму 774 265,97 грн., в т. ч ПДВ 129 044,33 грн., № 31023 на суму 1 384 725,20 грн., в т. ч ПДВ 230 787,53 грн., № 31028 на суму 1 438 444,00 грн., в т. ч ПДВ 239 740,67 грн., № 30003 на суму 1 166 997,00 грн., в т. ч ПДВ 194 499,50 грн., № 30022 на суму 465 693,36 грн., в т. ч ПДВ 77 615,56 грн., №30007 на суму 314 401,30 грн., в т. ч ПДВ 52 400,22 грн., №920 на суму 1 285 507,00 грн., в т. ч ПДВ 214 251,17 грн., № 3071002 на суму 533 609,66 грн., в т. ч ПДВ 88 934,94 грн., № 300002 на суму 2 480 557,00 грн., в т. ч ПДВ 413 426,17 грн., № 30063 на суму 2 161 930,67 грн., в т. ч ПДВ 360 321,78 грн., № 1590 на суму 1 509 125,00 грн., в т. ч ПДВ 251 520,83 грн., № 30020 на суму 87 627,30 грн., в т. ч ПДВ 14 604,55 грн., №30018 на суму 185 518,37 грн., в т. ч ПДВ 30 919,73 грн., №331 на суму 967 335,05 грн., вт.ч ПДВ 161 222,51 грн., №30001 на суму 681 752,99 грн., в т. ч ПДВ 113 625,50 грн., № 1062 на суму 942 062,94 грн., в т. ч ПДВ 157 010,49 грн., №153101 на суму 1 293 961,00 грн., в т. ч ПДВ 215 660,17 грн., № 528 на суму 426 591,00 грн., в т. ч ПДВ 71 098,50 грн., № 2445 на суму 703 841,98 грн., в т. ч ПДВ 117 307,00 грн., № 2379 на суму 755 919,73 грн., в т. ч ПДВ 125 986,62 грн., № 30001 на суму 568 562,28 грн., в т. ч ПДВ 94 760,38 грн., № 175 на суму 332 419,00 грн., в т. ч ПДВ 55 403,17 грн., № 30007 на суму 1 058 164,00 грн., в т. ч ПДВ 176 360,67 грн., №30001 на суму 917 625,91 грн., в т. ч ПДВ 152 937,65 грн., № 30002 на суму 648 030,02 грн., в т. ч ПДВ 108 005,00 грн., № 30001 на суму 870 103,00 грн., в т. ч ПДВ 145 017,17 грн., № 144 на суму 300 436,98 грн., в т. ч ПДВ 50 072,83 грн., № 650 на суму 1 575 406,00 грн., в т. ч ПДВ 262 567,67 грн., №30001 на суму 549 372,83 грн., в т. ч ПДВ 91 562,14 грн., № 33 на суму 407 695,74 грн., в т. ч ПДВ 67 949,29 грн., № 30013 на суму 273 795,60 грн., в т. ч ПДВ 45 632,60 грн., № 894 на суму 367 864,00 грн., в т. ч ПДВ 61 310,67 грн., № 1 на суму 924 345,00 грн.,вт. ч ПДВ 154 057,50 грн., № 1052 на суму 706 784,08 грн., в т. ч ПДВ 117 797,35 грн., № 30013 на суму 1 264 037,86 грн., в т. ч ПДВ 210 672,98 грн., № 30008 на суму 1 313 074,69 грн., в т. ч ПДВ 218 845,78 грн. Всього на суму 123 124 364,70рн., в т. ч ПДВ 20 520 727,45грн.;
7) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ «ГАСТОНИЯ» (код ЄДРПОУ 39610043) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок № 26009050279595 відкритий у центральному відділенні КБ ПРИВАТБАНК, МФО 305299, спецрахунок № 37519000238655), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 20520727,45 грн;
8) зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийняти та укласти наданий товариством з обмеженою відповідальністю «ГАСТОНИЯ» (код ЄДРПОУ 39610043) договір про визнання електронних документів № 190120161 від 19.01.2016 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідачів є такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства України та порушують його права та інтереси.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, але надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача, Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача, до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради, в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача, Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник третьої особи, Державної фіскальної служби України, в судове засідання прибув, проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позову.
Представник третьої особи, Державної казначейської служби України, в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Суд, заслухавши пояснення представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини справи.
Судом встановлено, що 30.01.2015 року було внесено запис про те, що ТОВ «ГАСТОНИЯ» зареєструвалося у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за номером запису 10681020000038643. Ідентифікаційний код юридичної особи присвоєно: 39610043, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015 р.
Згідно з Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015 року, зареєстровані дані про взяття на облік, як платника податків у ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік, платника єдиного внеску ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві з 31.01.2015 року. Місцезнаходження юридичної особи зазначається за адресою: 03680, м. Київ, вул. Горького буд. 172.
Як свідчать докази у справі, з 01.03.2015 року ТОВ «ГАСТОНИЯ» зареєстровано платником податку на додану вартість, місцезнаходження (місце проживання) платника зареєстрували за адресою: 03680, місто Київ, Голосіївський район, вулиця Горького, будинок 172 та отримано індивідуальний податковий номер 396100426506, про що свідчить Витяг №1526504501916 з реєстру платників ПДВ від 20.02.2015 року.
З доказів справи вбачається, що 27.03.2015 року між позивачем та ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві був підписаний договір про визнання електронної звітності №270320151, предметом даного ОСОБА_2 було визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу, відповідно до п. 1 р.1 зазначеного ОСОБА_2.
Так, зазначений договір прийнято ДФС України, що підтверджується квитанцією № 2, договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами, тобто з 27.03.2015 р.
ОСОБА_2 передбачено обов'язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р.3. ОСОБА_2).
Судом встановлено, що відповідачем, ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві, не прийнято податкову накладну №2 від 30.05.2015 року з посиланням на порушення вимог п. «г» ст. 201 ПКУ, а саме: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. З аналогічної підстави не була прийнята податкова накладна № 1 від 29.06.2015 про що свідчить квитанція №1 від 13.07.2015 року та податкова накладна №1 від 30.06.2015, доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 15.07.2015.
06.08.2015 року відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 10681430007038643 про відсутність про юридичної особи - ТОВ "ГАСТОНИЯ" за адресою місцезнаходження.
Рішенням № 302/26-50-11-01-27 від 07.08.2015 року відповідачем-4 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "ГАСТОНИЯ".
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Щодо позовних вимог позивача про скасування рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 та вважати податкову звітність подану засобами електронного зв'язку прийнятою, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 188 ГК України зміни і розірвання договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачене законом або договором. Сторона договору, яка вважає необхідним змінити або розірвати договір, повинна направити пропозицію іншій стороні в письмовій формі. Сторона договору, яка отримала пропозицію щодо змін або розірвання договору, в двадцятиденний термін після її отримання, повідомляє іншу сторону про результат розгляду.
Стаття 188 Господарського кодексу України кореспондується з статтею 651 Цивільного кодексу України, яка передбачає: договір може бути зміненим або розірваним лише за згодою сторін, якщо інше не передбачено договором або законом.
Суд зазначає, що позивачем не надано будь-яких доказів розірвання договору № 270320151, у зв'язку із чим суд дійшов висновку, що зазначені позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.
Так, 06.08.2015 року відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 10681430007038643 про відсутність про юридичної особи - ТОВ "ГАСТОНИЯ" за адресою місцезнаходження.
Суд звертає увагу, що вичерпний перелік підстав та порядок анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено в ст. 184 Податкового кодексу України.
Відповідно до підпункту В«жВ» пункту 184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. №755-VI .
Згідно п.3 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Згідно розділу 3 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 року № 336 (далі по тексту - Положення № 336) щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (п.3.2. Положення).
Пунктом 4.3. Положення № 336 передбачено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).
За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п. 4.4.Положення).
У п. 4.5. цього Положення вбачається, що за встановленими адресами здійснюються виїзди та обпитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).
Пунктом 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далі по тексту - Порядок № 1588) визначено, що підрозділи контролюючого органу: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи, а також стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Згідно п. 12.3. Порядку № 1588 у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.
Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту ( п. 12.4. Порядку).
Також п. 12.5. цього Порядку передбачено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
Згідно ч.13 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
Згідно ч.14 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" - у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Тобто, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками органів ДПС за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників, які проведені не були.
Також суд звертає увагу, що позивач не отримував від державного реєстратора повідомлення, щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Дана обставина відповідною стороною не спростована.
Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в статті 184 Податкового Кодексу України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1130 (далі - Положення).
Відповідно до Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора. Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру.
Відповідно до п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації у підпунктах В«бВ» - В«зВ» пункту 184.1 цієї статті може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Згідно із п. 5.5 розд. 5 Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтверджених документів (відомостей). Одним з таких відомостей, зокрема, є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу)
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ.
Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення.
У п.184.10 ст.184 Податкового кодексу України зазначається, що після прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, контролюючий орган зобов'язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Однак, такого рішення позивач не отримував і зворотнє при судовому розгляді не встановлено.
Відповідно до п. 184.5 ст. 184 ПКУ з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних.
Оскільки позивач дізнався про анулювання його, як платника податків, зі скриншота, а відповідачем-4 не було надіслано позивачу жодних повідомлень, що дає суду дійти висновку про недотримання в даному випадку процедури встановлення місцезнаходження, то слід вважати рішення про анулювання ТОВ "ГАСТОНИЯ" як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу від 07.08.2015 року необґрунтованим та вчиненим з порушенням підстав та способу передбачених законодавством.
Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, суд зазначає, що висновки відповідача-1 про відсутність позивача за місцезнаходженням не відповідають дійсності, а рішення, щодо анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ТОВ "ГАСТОНИЯ" від 07.08.2015 року є протиправним на незаконним, що в свою чергу є підставою для його скасування.
Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "ГАСТОНИЯ" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, суд зазначає наступне.
З системного аналізу положень ч.1 ст.2 та ч.3 ст.2 КАС України в кореспонденції з приписами ст.6 Конституції України, якою закріплений принцип розподілу державної влади та ст.8 Конституції України, якою запроваджений принцип верховенства права, слідує, що адміністративному суду при вирішенні адміністративного спору належить перевірити, зокрема, обґрунтованість саме тих висновків, стосовно обставин спірних правовідносин, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного рішення. Перевірка судом інших обставин спірних правовідносин виходить за межі предмету доказування в адміністративній справі і має своїм фактичним наслідком перебирання судом на себе функцій суб'єкта владних повноважень, а правовим мотивуванням спірного рішення додатковими фактичними підставами, що не відповідає запровадженому ст. 6 Конституції України принципу розподілу державної влади та запровадженому ст. 8 Конституції України принципу верховенства права. При цьому, суд зауважує, що приписи перелічених норм права встановлюють, що суд не має прав перебирати на себе функції органів державної влади, на які законами України покладені певні обов'язки, надані повноваження та віднесені до виключної компетенції такого суб'єкта.
Отже, суд не може перебирати на себе функцій суб'єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб'єкта та зобов'язувати його приймати рішення, які входять до його компетенції.
Щодо позовних вимог, звернених до звернених до Центральної об'єднаної ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, суд зазначає, що позивачем не надано до суду будь-яких доказів бездіяльності або протиправних дій з боку відповідача, а тому суд дійшов висновку, що вказані позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 11, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов - задовольнити частково.
Скасувати запис Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Київського міського управління юстиції щодо відсутності за місцезнаходженням ТОВ «ГАСТОНИЯ».
Скасувати Рішення №302/26-50-11-01-27 ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києва про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ГАСТОНИЯ» від 07.08.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «ГАСТОНИЯ» (індивідуальний податковий номер 396100426506) від 01.03.2015 року.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Постанова в повному обсязі виготовлена 27 вересня 2016 року.
Суддя А.В. Зінченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2016 |
Оприлюднено | 30.09.2016 |
Номер документу | 61573968 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні