ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" вересня 2016 р. Справа № 809/849/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитин Н.М.
при секретарі судового засідання Мулі Х.О.
за участю: представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Долинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області до Долинського районного центру зайнятості про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку достроково призначених пенсій в розмірі 7029,24 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
15.07.2016 року Долинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області звернулося до суду з адміністративним позовом до Долинського районного центру зайнятості про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку достроково призначених пенсій ОСОБА_3 та ОСОБА_4 за січень, березень 2016 року в сумі 7029,24 грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що на виконання судових рішень управлінням Пенсійного фонду України було донараховано пенсіонерам ОСОБА_3 та ОСОБА_4 7029,24 грн. пенсії, однак відповідач безпідставно не прийняв до відшкодування витрати позивача на виплату достроково призначеної пенсії та оплату послуг на її доставку, що виникли в зв'язку з перерахунком розміру пенсії, за період з дати призначення пенсії по дату досягненння пенсійного віку.
Представник позивача вимоги викладені в позовній заяви підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача проти позову заперечила з підстав наведених в письмовому запереченні від 16.08.2016 року, просила в задоволенні позову відмовити. Зокрема, відповідач посилається на те, що розрахунки із позивачем по відшкодуванню витрат ОСОБА_4 та ОСОБА_3 завершено у квітні та червні 2016 відповідно, про що свідчать підписані акти звірки розрахунків по видатках, пов'язаних з достроковим виходом на пенсію. Крім того, в судовому засіданні представник пояснила, що оскільки розмір пенсії був не вірно призначений з вини пенсійного органу, то, згідно із ч. 1 ст. 107 Закону України «Про загальнобов'язкове державне пенсійне страхування», відповідальність за неналежне виконання обов'язків повинно нести Долинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши і оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з огляду на таке.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2015 № 876/514/15 апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області задоволено частково. Постанову Долинського районного суду Івано-Франківської області від 17.04.2015 року в справі №343/616/15-а скасувано та прийняти нову постанову, якою позов задоволено частково. Визнано неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області щодо неврахування при обчисленні розміру пенсії ОСОБА_4 усіх видів оплати праці, на які були нараховані та сплачені страхові внески (єдиний внесок). Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області здійснити перерахунок та виплату на користь ОСОБА_4 пенсії як державному службовцю, починаючи з 23.09.2014 року з розрахунку 80 відсотків від суми заробітної плати з урахуванням усіх видів оплати праці, на які були нараховані та сплачені страхові внески (єдиний внесок). Адміністративний позов ОСОБА_4 до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області про перерахунок та виплату пенсії за період з 01.04.2014 по 22.09.2014 року включно залишено без розгляду(а.с.114-117).
Постановою Долинського районного суду Iвано-Франкiвської областi від 03.09.2015 № 343/1290/15-а позов ОСОБА_3 до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі про визнання дій протиправними і зобов"язання здійснити перерахунок розміру пенсії задоволено частково. Визнано неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області щодо неврахування при обчисленні розміру пенсії ОСОБА_3 усіх видів оплати праці, на які були нараховані та сплачені страхові внески (єдиний) внесок. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Долиському районі Івано- Франківської області провести перерахунок та виплату ОСОБА_3 недоплаченої пенсії як державному службовцю, починаючи з 22.12.2014 року з розрахунку 80 відсотків від суми заробітної плати з урахуванням всіх видів оплати праці, на які були нараховані та сплачені страхові внески (єдиний) внесок. Адміністративний позов ОСОБА_3 до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі про визнання дій протиправними і зобов"язання здійснити перерахунок розміру пенсії за період з 01.04.2014 року по 22.12.2014 року включно - залишено без розгляду(а.с.51-53).
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2015 № 876/9462/15 апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області на постанову Долинського районного суду Iвано-Франкiвської областi від 03.09.2015р. № 343/1290/15-а, 2а/0343/72/15 за адміністративним позовом ОСОБА_3 до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі про визнання дій протиправними - повернуто особі, яка її подала(а.с.101-102).
На виконання вищевказаних судових рішень, позивач розпорядженням № 153427 від 17.11.2015 року здійснив перерахунок пенсії ОСОБА_3, а розпорядженням № 139916 від 10.08.2015 - ОСОБА_4О.(а.с. 100, 113 зв.)
У зв'язку з перерахуванням розміру пенсії позивач звернувся до Долинського районного центру зайнятості із поданням від 29.12.2015 року за січень 2016 _ на перерахування витрат у сумі 5649,08 грн. по ОСОБА_3 та поданням від 29.02.2016 року за березень 2016 на суму 1380,16 грн. по ОСОБА_4О.(а.с.14,16)
Однак, листами від 29.02.2016 № 356-05/21-16 та від 04.04.2016 № 588-05/21-16 відповідач відмовив у відшкодуванні заявлених витрат з огляду на те, що терміни відшкодування витрат, пов'язаних з достроковим виходом на пенсію по ОСОБА_3 та ОСОБА_4, закінчився, а у судових рішеннях відсутнє зобов'язання Долинського районного центру зайнятості відшкодувати пенсійному фонду вказані кошти. Зазначив, що оскільки розмір пенсії був не вірно призначений з вини пенсійного органу, то, згідно із ч. 1 ст. 107 Закону України «Про загальнобов'язкове державне пенсійне страхування», відповідальність за неналежне виконання обов'язків повинно нести Долинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області (а.с.18-21).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
10.04.2014 року ОСОБА_3 та ОСОБА_4 призначено пенсії державного службовця.
Сторонами не заперечується, що вказані вище особи достроково вийшли на пенсію на підставі направлень центру зайнятості.
За змістом статті 37 Закону України «Про державну службу» та статті 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» державні службовці мають право дострокового виходу на пенсію.
Відповідно до частини другої статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» виплата пенсій особам, які достроково вийшли на пенсію відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» , у період до досягнення ними пенсійного віку здійснюється в установленому законодавством України порядку Пенсійним фондом України за рахунок коштів, що відшкодовуються Фондом.
Механізм відшкодування витрат, пов'язаних з виплатою пенсій особам, яким вони призначені достроково, та оплатою послуг за їх доставку, відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" достроково до 01.01.2015 р., визначений у Порядку відшкодування Пенсійному фонду України за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття витрат на виплату достроково призначеної пенсії та оплату послуг за її доставку, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 11.02.2013 р. № 47 та постановою правління Пенсійного фонду України від 11.02.2013 р. № 2-3 (далі Порядок).
Суд погоджується з позицією відповідача, що термін відшкодування витрат, пов'язаних з достроковим виходом на пенсію гр. ОСОБА_4 сплив 26.04.2015 року, а по гр. ОСОБА_3 - 08.06.2015 року.
Однак, суд звертає увагу на те, що суми, заявлені позивачем до відшкодування, виникли на підставі судових рішень, якими було здійснено перерахунок пенсії.
Відповідно до п. 2 Порядку відшкодуванню підлягають суми пенсій, які виплачені в період, починаючи з дати їх призначення, до дати досягнення особою встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку або віку, що дає право на призначення пенсії відповідно до Законів України "Про державну службу" , В«Про статус народного депутата України" , "Про прокуратуру", В«Про наукову і науково-технічну діяльність" , з урахуванням передбачених законодавством надбавок, підвищень, цільової грошової допомоги, індексації, інших доплат до пенсій, встановлених законодавством (крім тих, що відшкодовуються за рахунок коштів державного бюджету), допомоги на поховання та коштів, витрачених Пенсійним фондом України на доставку зазначених виплат (далі - витрати Пенсійного фонду).
Відшкодування витрат Пенсійного фонду щодо пенсій, призначених відповідно до Законів України "Про державну службу" , "Про статус народного депутата України" , "Про прокуратуру", "Про наукову і науково-технічну діяльність" , за період після досягнення встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку здійснюється у частині, що перевищує розмір пенсії, визначений за нормами Закону України "Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування".
Згідно з п. 3 Порядку, відшкодування витрат Пенсійного фонду здійснюється на підставі подання щодо перерахування коштів Фонду загальнообовязкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) на відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату достроково призначеної пенсії та оплату послуг за її доставку (далі - подання) (додаток 1) та списку осіб, яким достроково призначена пенсія відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" (додаток 2), які подаються головним управлінням Пенсійного фонду України в місті Києві, управліннями Пенсійного фонду України у районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах (далі - управління Пенсійного фонду) до 1 числа місяця, у якому проводяться виплати, до відповідного управління державної служби зайнятості в районі, місті, районі у місті або у місті та районі (далі - управління державної служби зайнятості).
Так, обов'язок відповідача відшкодовувати витрати на виплату достроково призначеної пенсії ОСОБА_5 та ОСОБА_3 передбачено ст. 49 "Про зайнятість населення" . Зазначена стаття виключена Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 р. № 76, який набрав чинності з 01.01.2015 р.
У той же час п. 4 Прикінцевих положень вказаного закону встановлено, що витрати на виплату пенсії, достроково призначену згідно з умовами статті 49 Закону України "Про зайнятість населення" до набрання чинності цим Законом, та оплату послуг за її доставку відшкодовуються Пенсійному фонду України за рахунок коштів Фонду загальнообовязкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики та Пенсійним фондом України.
Оскільки ОСОБА_5 та ОСОБА_3 достроково призначено пенсію до 01.01.2015 р., відповідач зобов'язаний відшкодовувати позивачу витрати на виплату та доставку пенсії. Несвоєчасне нарахування витрат не позбавляє відповідача обов'язку їх відшкодовувати. Крім того, відповідно до ч. 15 ст. 106 Закону України "Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування" строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про протиправність відмови відповідача від остаточного розрахунку щодо відшкодування витрат органам Пенсійного фонду на виплату пенсії ОСОБА_5 та ОСОБА_3
При цьому, суд вважає безпідставним посилання відповідача на відшкодування витрат, пов'язаних з достроковим виходом на пенсію, на основі призначеної пенсії, як на підставу відмови у відшкодуванні, оскільки обов'язок відшкодувати витрати, пов'язані з достроковим виходом працівників на пенсію у сумі 7029,24 грн., виник у Долинського районного центру зайнятості на підставі судових рішень. Крім того, зазначена обставина не позбавляє відповідача обов'язку щодо відшкодування вказаних витрат.
Таким чином, відповідачем не спростовано того факту, що він зобов'язаний відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку достроково призначеної пенсії ОСОБА_5 та ОСОБА_3
Щодо посилання відповідача на вину пенсійного органу при не вірному призначені розміру пенсії, то суд, звертає увагу, що така обставина є предметом розгляду даної справи та не встановлена ні постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.07.2015 № 876/514/15, ні постановою Долинського районного суду Iвано-Франкiвської областi від 03.09.2015 № 343/1290/15-а. Натомість, у останній постанові, суд зазначив наступне: В«Суд вважає безпідставним посилання позивачки на ст. 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , де вказано, що суми пенсії, не одержані своєчасно з вини органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком, оскільки в даному випадку суд розглядає спір з приводу протиправності дій щодо проведення перерахунку розміру пенсії, а не про призначені та неодержанні своєчасно суми пенсіїВ» . Також, представник відповідача в судовомі засіданні зазначила, що подання щодо перерахування коштів на відшкодування витрат на виплату достроково призначеної пенсії Долинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області по ОСОБА_4 та ОСОБА_3 не були оскаржені Долинським районним центром зайнятості в судовому порядку.
Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Долинського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 19390268, місцезнаходження: 77500, Івано-Франківська область, місто Долина, вулиця Незалежності, будинок 3) на користь Долинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 40387826 , місцезнаходження: 77503, Івано-Франківська область, місто Долина, вулиця Грушевського, будинок 18) заборгованість по відшкодуванню витрат на вплату та доставку достроково призначених пенсій в розмірі 7029 (сім тисяч двадцять дев'ять) гривень 24 копійки.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ ОСОБА_6
Постанова складена в повному обсязі 28.09.2016 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2016 |
Оприлюднено | 05.10.2016 |
Номер документу | 61679052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні