ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 листопада 2011 р. № 2а-12545/10/1370
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.;
за участю:
секретаря судового засідання Русенко І.Я.,
прокурор не з'явився,
представник позивача не з'явився,
представника відповідача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Золочівському районі Львівської області до Селянського (фермерського) господарства «Підлісне»про стягнення штрафних (фінансових) санкцій, -
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспекція у Золочівському районі Львівської області (далі -ДПІ у Золочівському районі Львівської області) звернулася до суду з адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства «Підлісне»(далі -СФГ «Підлісне»), в якому просить суд стягнути з відповідача суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 12122 грн. 00 коп.
Ухвалою від 24.12.2010 року суддя відкрив скорочене провадження у даній справі, надав відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснив наслідки такого неподання.
Відповідачем подано до суду заперечення від 10.01.2011 року № 1, в якому проти позову заперечує, просить суд відмовити позивачу у його задоволенні. За результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суддя дійшов висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, а тому, відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, дійшов висновку про необхідність розгляду справи за загальними правилами КАС України та ухвалою від 10.01.2011 року призначив справу до судового розгляду.
Ухвалою суду від 30.05.2011 року провадження у справі № 2а-12545/10/1370 зупинено до набрання законної сили судовим рішення у справі № 2а-4821/11/1370 за позовом СФГ «Підлісне»до ДПІ у Золочівському районі Львівської області про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 09.11.2010 року № НОМЕР_1, ухвалою суду від 28.10.2011 року провадження у справі поновлено.
Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», у зв'язку з чим, винесено рішення, яким до відповідача застосовано штрафні санкції. Проте, вказане рішення позивачем не виконано, штрафні санкції не сплачено, що зумовило звернення позивача з вказаним позовом до суду.
Позивач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце його проведення, а тому суд ухвалив розглядати справу без участі представника позивача. В судових засіданнях, в яких брав участь представник позивача позов підтримав з підстав, наведених в позовній заяві. Додатково пояснив, що під час проведення перевірки встановлено порушення відповідачем вимог ст. 3 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Просить суд задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечив. Свої заперечення обґрунтовує відсутністю порушень здійснення торгівлі через реєстратор розрахункових операцій, у зв'язку з чим вважає рішенням позивача про застосування штрафних (фінансових) санкцій протиправним. Просить суд відмовити позивачу у задоволенні позову.
Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 ОСОБА_2 України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Згідно з ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»контроль за застосуванням реєстраторів розрахункових операцій здійснюється податковими органами у вигляді планових і позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач -СФГ «Підлісне», що знаходиться за адресою: 80726, Львівська область, Золочівський район, с. Підгайчики, зареєстроване державним реєстратором Золочівської районної державної адміністрації Львівської області як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.
Судом встановлено, що позивачем проведено перевірку за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено акт від 19.10.2010 року № 0273/13/19/23/25233122.
Вказаним вище актом встановлено порушення відповідачем ст. 3 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року № 265/95-ВР, а саме невідповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО. При цьому розбіжність становить 2297 грн. 50 коп. Крім того, перевіркою встановлено ведення обліку товарних запасів на складах або за місцем їх реалізації з порушенням встановленого законодавством порядку, виявлено не облікований товар на суму 320 грн. 00 коп.
На підставі акту перевірки від 19.10.2010 року № 0273/13/19/23/25233122, згідно з ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», позивачем прийнято рішення від 09.11.2010 року № НОМЕР_1 про застосування фінансових санкцій, яким до відповідача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 12127 грн. 50 коп.
Відповідно до п. 12 ст. 3 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування, послуг, зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Згідно з ст. 6 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»облік товарних запасів фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Під час розгляду справи судом встановлено, що позивач є юридичною особою, перебуває на загальній системі оподаткування. Відтак, позивач зобов'язаний вести облік доходів і витрат, у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку.
Відповідно до п. 13 ст. 3 ОСОБА_2 України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування, послуг, зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про порушення відповідачем п. 13 ст. 3 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Згідно з п. 1 ст. 17 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»за порушення вимог цього ОСОБА_2 до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Відповідно до ст. 22 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-4821/11/1370 за позовом СФГ «Підлісне»до ДПІ у Золочівському районі Львівської області визнано правомірним рішення ДПІ у Золочівському районі Львівської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 09.11.2010 року № НОМЕР_1.
Відповідно до ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, відповідачем правомірно застосовано штрафні (фінансові) санкції за порушення п.п. 12,13 ст. 3 ОСОБА_2 України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Під час розгляд справи суд встановив, що відповідачем рішення не виконано, сума штрафних (фінансових) санкцій, що підлягає сплаті становить 12122 грн. 50 коп. Докази сплати відповідачем у встановлені строки до бюджету вказаної суми штрафу в матеріалах справи відсутні.
Враховуючи наведене вище, суд вважає, що з відповідача слід стягнути на користь бюджету суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 12122 грн. 50 коп.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Селянського (фермерського) господарства «Підлісне» (код ЄДРПОУ - 25233122) до бюджету суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 12122 грн. 50 коп.
3.Судові витрати відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України стягненню зі сторін не підлягають.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 18 листопада 2011 року.
Суддя Гулик А.Г.
З оригіналом згідно
Суддя Гулик А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2011 |
Оприлюднено | 05.10.2016 |
Номер документу | 61679398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні