Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
28 вересня 2016 р. Справа № 820/3292/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Нуруллаєва І.С., суддів Мар'єнко Л.М., Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Мараєвій О.В.,
за участю: представника позивача - ОСОБА_1,
представника першого відповідача - ОСОБА_2,
представника другого відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства фірми "КОНС" до ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Харківській області та Державної фіскальної служби України по незабезпеченню автоматичного збільшення у системі електрон ного адміністрування податку на додану вартість у визначений законом термін суми, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину Суми непогаше ного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець звітного періоду червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн., зазначеної в Уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, поданому Приватним підприємством фірма "КОНС" до податкової декларації з ПДВ за звіт ний (податковий) період - червень 2015р.;
- зобов'язати ОСОБА_4 ОДПІ Головного управління ДФС України у Харківській області та Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміні стрування ПДВ.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що дії (бездіяльність) ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області та Державної фіскальної служби України, які полягають у неврахуванні при обчисленні реєстраційної суми всієї задекларованої підприємством позивача суми від'ємного значення з податку на додану вартість за червень 2015 року є протиправними, оскільки порушують права Приватного підприємства фірми "КОНС" передбачені підпунктом 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України. Зазначені обставини зумовили звернення позивача до суду з даним позовом задля захисту своїх порушених прав.
Представник відповідача ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області у наданих до суду письмових запереченнях проти заявленого позову заперечував та зазначив, що відповідачем було до 10 серпня 2015 року платникам разово автоматично збільшено ліміт реєстрації податкових накладних в СЕА. Приватному підприємству фірмі "КОНС" ліміт було збільшено на 414378,00 грн за даними р. 24 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року, проте уточнюючі розрахунки позивачем було подано тільки у вересні 2015 року, а отже у відповідача відсутні підстави задля збільшення ліміту, оскільки такі було вчинено разово та в автоматичному режимі.
Представник відповідача Державної фіскальної служби України у наданих до суду письмових запереченнях проти заявленого позову заперечував та зазначив, що Відповідно до пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Кодексу після «обнуління» показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року та не перераховується надалі в зв'язку з уточненням показників такої звітності. Результати уточнення показників звітності за червень 2015 року в частині збільшення рядка 24 декларації з ПДВ підлягають відображенню в податковій декларації того звітного періоду, в якому було подано уточнюючий розрахунок (тобто в декларації за вересень - 2015 року). А отже, у відповідача відсутні підстави задля вчинення вказаних дій.
Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача, ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області в судове засідання, прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав викладених в письмових запереченнях проти позову та просив суд відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача, Державної фіскальної служби України в судове засідання, прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав викладених в письмових запереченнях проти позову та просив суд відмовити в задоволенні позову.
Колегія суддів, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановила наступне.
ПП Фірма "КОНС" подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2014 року із розрахунком суми бюджетного відшкодування у загальному розмірі 986411,00 грн та заявою про повернення суми бюджетного відшкодування відповідно до ст.. 200 розділу V Кодексу у розмірі 500000,00 грн.
Вказані суми підтверджені контролюючим органом, про що свідчить довідка документальної позапланової виїзної перевірки достовірності нарахування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту податку на додану вартість від 20.03.2015 року №311/20-11-15-01-22/24347932.
Отже, станом на 01.02.2015 р. підприємство позивача мало у інтегрованій картці платника податку з ПДВ суму бюджетного відшкодування, заявлену по рядку 23.1 Декларації за грудень 2014 року на рахунок платника у банку в розмірі 500 000,00 (П'ятсот тисяч гривень. 00 коп . ) та по рядку 23.2 - у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних періодів в розмірі 449 542,00 (Чотириста сорок дев'ять тисяч п'ятсот сорок дві гривні 00 коп.).
Вказані дані були перенесені при формуванні податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2015 р. у рядки 4 та 5 таблиці 1 Додатку 2 «Розрахунок залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 01 лютого 2015 року» Декларації, відповідно до вимог п.6 розділу V «Порядку заповнення податкової декларації», щодо заповнення показників Розділу IV «Погашення залишків сум від'ємного значення звітних (податкових) періодів до 01 лютого 2015 року».
ПП Фірма «КОНС» суму бюджетного відшкодування, що була заявлена у рахунок зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних звітних періодів в розмірі 449542,00 грн., направлено на збільшення реєстраційного ліміту у текстовому полі Додатка 2 з посиланням на підпункт «а» пункту 33 підрозділу XX ПКУ та визначило відповідно у рядках 4,6, 14 Додатку 2 та рядках 26, 31 розділу IV Декларації за лютий 2015 р.
Сума у розмірі 500000,00 грн була наведена у текстовому полі Додатка 2 з посиланням на підпункт «б» пункту 33 підрозділу XX ПКУ і у рядку 3 таблиці 2 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування за податкові періоди до 01 лютого 2015 року» з подальшим перенесенням до рядка 30 розділу IV Декларації за лютий 2015 р.
Представником позивача під час судового розгляду справи було надано пояснення та зазначено, що таке заповнення Додатку 2 щодо бюджетного відшкодування на рахунок платника податку з безпідставних причин призвело до зникнення 500000,00 грн з інтегрованої картки ПП Фірма "КОНС".
Уповноваженою особою підприємства позивача шляхом звернення до контролюючого органу отримано індивідуальну консультацію щодо помилкового заповнення Додатку 2 за лютий 2015 року у частині включення заявленого раніше бюджетного відшкодування (500 000) та необхідності сторнування показника по рядку 5 наданням уточнюючого розрахунку.
В подальшому підприємством 30.03.2015р. до ДПІ було надано такий уточнюючий розрахунок.
Платником податків 23.04.2015р. було надано ще один уточнюючій розрахунок до Декларації за лютий 2015р з від'ємними значеннями в графі 4 та графі 5 Таблиці 1 Додатку 2 до Декларації з ПДВ за лютий 2015р.
З врахуванням нарахованої контролюючим органом пені у розмірі 10162,00 грн, яку сплачено за рахунок зменшення заявлених до відшкодування 500000.00 грн. загальна сума склала - 489838,00 грн.
Приватним підприємством фірма «КОНС» 17.07.2015 року до ОСОБА_4 ОДПІ ГУ ДФС у Харківській обл. в електронній формі надано податкову декларацію з податку на додану вар тість (з позначкою " 0110" - загальна) за червень 2015 року з відображенням у рядку 24 суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового (звітного) періоду у розмірі 414 378,00 грн.
Згідно з квитанцією N2 від 17.07.2015 р. податкову звітність позивача прийнято податковим органом та зареєстровано за реєстраційним N НОМЕР_1.
Позивачем при отриманні відповіді на запит від 15.07.2015 р. про терміни надання відповідачем висновку до органів казначейства стало відомо, що сума заявленого бюджетного відшкодування у інтегрованій картці платника податку змінювалась (збільшувалась та зменшувалась) у повній відповідності з рішеннями ПП Фірма "КОНС", що були наведені ним в уточнюючих розрахунках до Декларації з ПДВ за лютий 2015 року, проте сума в розмірі 489838,00 грн до інтегрованої картки у якості суми , що підлягає відшкодуванню на рахунок підприємства так і не повернулась.
У подальшому у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок позивачем до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період - червень 2015 р. був складений уточнюючий розрахунок, який 21.09.2015 р. в електронній формі наданий до ОСОБА_4 ОДПІ.
Згідно з квитанцією N 2 від 21.09.2015 р. уточнюючий розрахунок позивача прийнятий податковим органом та зареєстрований за реєстраційним N НОМЕР_2.
У вказаному розрахунку підприємством було уточнено показники рядків 26 та 31 "Сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів", а саме: у графі 4 відображено показник, який виправляється, в сумі 0 гривень, у графі 5 - показник з урахуванням виправлення, який дорівнював 489838 гривень, у графі 6 - зазначено різницю 489838 гривень.
Представником позивача у наданих до суду письмових пояснення вказано, що помилки у заповненні декларація з ПДВ за лютий 2015 року призвели до втрати і грошей у якості відшкодування ПДВ і права на збільшення реєстраційного ліміту у сумі 489838 грн, оскільки декларація з ПДВ за червень 2015 року була надана без врахування фактичного права підприємства на збільшення суми, на яку платник податку може реєструвати податкові накладні (реєстраційного ліміту) у сумі 489838 грн., у зв'язку з чим підприємством у вересні 2015 року надано уточнюючі розрахунки за лютий, березень, квітень, травень та червень 2015 року, якими остаточно виправлено показники рядка 4 Додатка 2 та рядків 26 і 31 Декларації з ПДВ за лютий і всі послідовні періоди до червня 2015 року, зазначивши у них суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець поточного у розмірі 939380 грн (449542 були + 489838 додані виправленням).
Проте відповідачем не враховано вказану податкову звітність та не проведено вказаного збільшення.
Листом від 01.04.2016 року підприємство. звернулось до контролюючого органу із заявою щодо виконання законодавчо встановлених обов'язків, та збільшення ПП Фірмі «КОНС» суми у Системі електронного адміністрування податку на додану вартість на величину залишку сум непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів, задекларованого за червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн.
Проте листом від 29.04.2016 року ОСОБА_4 об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Харківській №1891/10/20-11-12-00-39 «Про надання інформації», у якому посилаючись на приписи пункту 34 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, зазначено, що реєстраційна сума в системі електронного адміністрування 05.08.2016 р. разово та автоматично була збільшена підприємству на суму від'ємного значення, що задекларована ним у рядку 24 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року у сумі 414378 грн, а тому ОСОБА_4 ОДПІ не має можливості збільшити у СЕА ПДВ на суму 489838,00 грн., яку підприємство задекларувало в уточнюючому розрахунку за звітний період червень 2015 року.
Колегія суддів зазначає, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України: - з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі; - з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ В«Перехідні положенняВ» Податкового кодексу України встановлено, що період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Отже, основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість визначено статтею 200-1 розділу V Податкового кодексу України.
Відповідно до п.200-1.1 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.200-1.2 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника.
Відповідно до приписів п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015р.) платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою:
SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де:
SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;
SПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника;
SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок;
SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 В«Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартістьВ» затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Відповідно до п.2 Порядку рахунок у системі електронного адміністрування податку - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
Відповідно до Закону України від 16.07.2015р. №643-VІІІ В«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартістьВ» , який набрав чинності 29.07.2015р., всі складові формули, визначені приписами п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України, на третій робочий день після набрання чинності цим Законом дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр, S НаклВид та S Митн, що були сформовані починаючи з 01 липня 2015 року (п.34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України). Під час обрахунку показників S НаклОтр та S НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників S НаклОтр, S НаклВид та S Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку суми S Накл також використовуються показники, визначені пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу (абз. 9, 10 п. 200-1.3 ПК України).
Згідно пункту 34 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України, встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр, S НаклВид та S Митн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом:
4) до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.
Пунктом 10 Порядку передбачено, що ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.
Державною фіскальною службою України 30 липня 2015 року повідомлено план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України В«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартістьВ» з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі ІІІ якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема:
- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (В«СУМАВ»Накл), сформовану відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ В«Перехідні положенняВ» Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників В«СУМАВ»НаклОтр, В«СУМАВ»Митн та В«СУМАВ»НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;
- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) сума В«СУМАВ»Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:
- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали (В«СУМАВ»овердрафт);
- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 (В«СУМАВ»Перепл);
- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200-1.6 статті 200-1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року;
- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (В«СУМАВ» Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX В«Перехідні положенняВ» Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України.
Відповідно до приписів підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, визначальним фактором для автоматичного збільшення реєстраційної суми у системі електронного адміністрування податку на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, є зазначення такої суми саме в податковій звітності з ПДВ платника податку.
Крім того суд зазначає, що до податкової звітності з податку на додану вартість згідно пункту 8 розділу 1 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 23 вересня 2014 року N 966 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23 січня 2015 року N 13), належать:
- податкова декларація з податку на додану вартість з додатками;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками;
- розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
Отже, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний період червень 2015 року, поданий позивачем 21.09.2015 року до контролюючого органу є однією з форм податкової звітності з ПДВ, а отже сформовані у ньому позивачем показники (зокрема рядку 24) мають бути враховані ДФС України при збільшенні суми, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на величину від'ємного значення за червень 2015 року у сумі 489838,00 грн.
Так, відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Колегія суддів зазначає, що відповідачами по справі не надано належних доказів правомірності вчиненої бездіяльності.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
З врахуванням встановлених під час судового розгляду справи обставин суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Приватного підприємства фірми "КОНС" до ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.
Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства фірми "КОНС" до ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити .
Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Харківській області та Державної фіскальної служби України по незабезпеченню автоматичного збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у визначений законом термін суми, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину Суми непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець звітного періоду червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн., зазначеної в Уточнюючому розрахунку податкових зобо в'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, поданому Приватним підприємством фірма "КОНС" до податкової декларації з ПДВ за звіт ний (податковий) період - червень 2015 року.
Зобов'язати ОСОБА_4 ОДПІ Головного управління ДФС України у Харківській області та Державну фіскальну службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку Приватне підприємство фірма "КОНС" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення за червень 2015 року у розмірі 489838,00 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.
Стягнути на користь Приватного підприємства фірми "КОНС" (код ЄДРПОУ - 24347932) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ - 39859941), судовий збір в розмірі 689 (шістсот вісімдесят дев'ять) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ - 39292197).
Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено 04 жовтня 2016 року.
Головуючий суддя Нуруллаєв І.С.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2016 |
Оприлюднено | 10.10.2016 |
Номер документу | 61783032 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні