ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2016 р. Справа № 815/1541/16
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітова А.І.
- ОСОБА_1
при секретарі - Татарин Б.Т.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОТТ» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2016 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОТТ» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, третя особа - Державна фіскальна служба України, про визнання протиправними дій,-
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОТТ» звернулось до суду з адміністративним позовом до ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними дій відповідача з неприйняття податкових накладних №54, №55, №56, №57, №59, №60 від 21 березня 2016 року та вважати податкові накладні №54, №55, №56, №57, №59, №60 від 21 березня 2016 року прийнятими та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних 30 березня 2016 року.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2016 року в задоволенні адміністративного позову ТОВ «ЛОТТ» відмовлено.
В апеляційній скарзі товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОТТ» ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОТТ», перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 16 вересня 2014 року ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області та ТОВ «ЛОТТ» з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку уклали договір №030920141 про визнання електронних документів.
Відповідно до п.п.1-3 вказаного договору його предметом є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу. Договір надає платнику податків можливість, а не зобов'язує його подавати до органу ДПС додаткові документи у електронному вигляді, якщо інше не передбачено законом. Включення платника податків до системи подання податкових документів в електронному вигляді виконується органом ДПС безкоштовно.
Згідно з п.п.1, 3, 5 розділу 6 договору від 16 вересня 2014 року №030920141 про визнання електронних документів договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами. Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до органу ДПС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. Орган ДПС має право розірвати договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.
Договір від 16 вересня 2014 року №030920141 про визнання електронних документів зареєстровано у встановленому законом порядку за реєстраційним номером НОМЕР_1, що підтверджується квитанцією №2.
30 березня 2016 року позивач подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку податкові накладні від 21 березня 2016 року №54 на загальну суму з ПДВ 14 859, 62 грн., №55 на загальну суму з ПДВ 7 038, 90 грн., №56 на загальну суму з ПДВ 188, 59 грн., №57 на загальну суму з ПДВ 408, 31 грн., №59 на загальну суму з ПДВ 865, 20 грн., №60 на загальну суму з ПДВ 17 903, 62 грн.
Однак, зазначені податкові документи не було прийнято з тих підстав, що, як вказано в квитанціях №1 від 30 березня 2016 року (час - 12:01:09), №1 від 30 березня 2016 року (час - 12:03:46), №1 від 30 березня 2016 року (час 12:04:17), №1 від 30 березня 2016 року (час - 12:04:46), №1 від 30 березня 2016 року (час - 12:07:51) та №1 від 30 березня 2016 року (час - 12:08:30), ТОВ «ЛОТТ» було порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року №233, а саме - «Можливо, розірвано Договір про...».
Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що у відповідності до Тимчасового порядку податкові накладні ТОВ «ЛОТТ» були надіслані в електронному вигляді на шлюз прийому звітності Державної податкової служби України, що підтверджується матеріалами справи, тобто, відповідач не несе відповідальність за належне реєстрування електронних податкових документів, оскільки такі накладні були прийняті на рівні центрального порталу прийому звітності, а не на районному рівні, у зв'язку з чим жодних перешкод у реєстрації податкових накладних ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не вчиняла та й не могла вчинити, оскільки не наділена повноваженнями щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Пунктом 49.3 статті 49 Податкового кодексу України передбачено право платника податків подавати за його вибором податкову декларацію засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (підпункт «в»).
Пунктом 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено обов'язок контролюючого органу прийняти податкову декларацію. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених п.48.3 та п.48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Пунктом 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Згідно положень п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до Державної податкової адміністрації України є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п.201.1 ст. 201 та/або п.192.1 ст. 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки.
Пунктом 49.17 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, впроваджує та утримує автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронної звітності» для надання послуг з подання за допомогою мережі Інтернет в електронному вигляді звітності, обов'язковість подання якої встановлено законодавством, до міністерств, інших органів державної влади та фондів загальнообов'язкового державного страхування.
Автоматизована система «Єдине вікно подання електронної звітності» повинна забезпечувати підтримку роботи засобів електронного цифрового підпису всіх акредитованих центрів сертифікації ключів, що працюють на ринку України відповідно до чинного законодавства.
Згідно Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, подання податкової накладної та/або розрахунку коригування ДФС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого в установленому порядку.
Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС (п. 8 Порядку).
Відповідно до п.9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до п.200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); 5) порушення вимог, установлених п.201.1 ст. 201 та/або п.192.1 ст. 192 Податкового кодексу України.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття (п.10 Порядку).
Відповідно до розділів ІІ та ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом ДПА України від 10 квітня 2008 року №233 - податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.
Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов встановлених в ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис»; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).
Згідно п.п.7.3, п.п.7.4 вказаної Інструкції після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту). Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС (п.7.5 Інструкції).
Згідно п.7.6 Інструкції, якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п.7.7 Інструкції).
16 вересня 2014 року між апелянтом та ДПІ у Київському районі м. Одеси з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку було укладено договір №030920141 про визнання електронних документів.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 30 березня 2016 року ТОВ «ЛОТТ» направило до податкового органу засобами телекомунікаційного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку податкові накладні від 21 березня 2016 року №54 на загальну суму з ПДВ 14 859, 62 грн., №55 на загальну суму з ПДВ 7 038, 90 грн., №56 на загальну суму з ПДВ 188, 59 грн., №57 на загальну суму з ПДВ 408, 31 грн., №59 на загальну суму з ПДВ 865, 20 грн., №60 на загальну суму з ПДВ 17 903, 62 грн.
При цьому, як вірно зазначено судом першої інстанції, вказану податкову звітність доставлено саме до центрального рівня ДПС України 30 березня 2016 року та вони не були прийняті на рівні центрального порталу прийому електронної звітності ДФС України (АС «Єдине вікно подання електронних документі» ДФС України), що підтверджується квитанціями №1 (а.с.14, 16, 18, 20, 22, 24), які надійшли підприємству після направлення зазначених податкових накладних.
Докази того, що податкова звітність ТОВ «ЛОТТ» була доставлена саме до ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області в матеріалах справи відсутні.
Отже, з наведеного слідує, що ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, яка є відповідачем у спірних правовідносинах не порушувала права позивача, а відтак висновки суду першої інстанції щодо відсутності обов'язку ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області прийняти подану апелянтом податкову звітність, яка була доставлена до центрального рівня ДПС України та не була прийнята саме на рівні центрального порталу прийому електронної звітності ДФС (АС «Єдине вікно подання електронних документі» ДФС України) є правильними.
Більш того, відповідно до доповідної записки №1760/11 від 13 травня 2016 року вбачається, що податкові накладні від 21 березня 2016 року №54 на загальну суму з ПДВ 14 859, 62 грн., №55 на загальну суму з ПДВ 7 038, 90 грн., №56 на загальну суму з ПДВ 188, 59 грн., №57 на загальну суму з ПДВ 408, 31 грн., №59 на загальну суму з ПДВ 865, 20 грн., №60 на загальну суму з ПДВ 17 903, 62 грн. були прийняті та заресєтровані 08 квітня 2016 року, що не заперечувалось представником позивача (а.с.65-71), а тому твердження апелянта щодо порушення його права та настання в майбутньому певних негативних наслідків, які передбачені ст. 201 Податкового кодексу України є необґрунтованими.
З огляду на викладене, колегія суддів не приймає до уваги доводи апеляційної скарги та вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «ЛОТТ».
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Разом з цим, зважаючи на те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, відповідно до ст. 94 КАС України, вимоги щодо стягнення судових витрат за подання адміністративного позову, апеляційної скарги та витрати на правову допомогу з відповідача на користь апелянта є такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОТТ» залишити без задоволення, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2016 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Повний текст судового рішення виготовлений 04 жовтня 2016 року.
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
ОСОБА_1
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2016 |
Оприлюднено | 10.10.2016 |
Номер документу | 61784789 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні