Справа № 815/3771/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2016 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
за участю секретаря Тишковій Л.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Одеської міської прокуратури №1 в інтересах держави в особі ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармовет») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17 000, 00 грн.
В С Т А Н О В И В :
Одеська міська прокуратура №1 в інтересах держави в особі ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до товариства з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармовет») «Асоль» про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000 грн. на р/р № 31119106700475, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38012170 ГУДКСУ в Одеській області.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів» від 28.10.2014 №1483 передбачено, що у зв'язку з виявленням в діях товариств, які є правонаступниками акціонерних товариств в порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.05.2013 №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 №222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.03.1999 за №180/3473), з метою захисту інтересів держави зобов'язано товариство з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (відповідно до додатку 1 Рішення НКЦПФР), як правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармавет» у строк до 28.01.2015 усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.05.2013 №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку), а саме: подати до Комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
Також представник позивача зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс», як правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармавет» (надалі - TOB «Агроветсервіс»), не виконало пункт 1 Рішення НКЦПФР від 28.10.2014 №1483 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів та в строк до 28.01.2015 не усунуло порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.05.2013 №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку) і не подало до Комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово не повідомило Комісію про усунення порушення. Факт вчинення правопорушення підтверджується Рішенням НКЦПФР від 28.10.2014 №1483 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів TOB «Агроветсервіс». Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення, постановою від 13.02.2015 №210-ПУ-1-Е у відношенні TOB «Агроветсервіс» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів та зобов'язано керівника або повноваженого представника товариства з'явитись до відділу контрольно-правової роботи ОСОБА_1 територіального управління НКЦПФР 25.02.2015 для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання відповідних пояснень з приводу скоєного правопорушення. Про своєчасність відправлення постанови від 13.02.2015 №210-ПУ-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 16.02.2015 №2.
25 лютого 2015 року у відношенні TOB «Агроветсервіс» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №187-ПУ-1-Е, для ознайомлення та підписання якого керівник або повноважений представник до ОСОБА_1 територіального управління, не з'явився. Постановою від 27.02.2015 №183-ПУ-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні TOB «Агроветсервіс» було призначено на 12.03.2015 року. Про своєчасність отримання постанови від 27.02.2015 №183-ПУ-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 02.03.2015 №3. Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів керівник або повноважений представник TOB «Агроветсервіс» до Південно українського територіального управління, не з'явився.
За невиконання товариством з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» пункту 1 Рішення НКЦПФР від 28.10.2014 №1483 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, ОСОБА_1 територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.03.2015 №154-ПУ-1-Е. Цією постановою до відповідача застосована загальна фінансова санкція у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) гривень. Своєчасність відправлення постанови від 12.03.2015 №154-ПУ-1-Е, про накладення штрафних санкції на TOB «Агроветсервіс» за правопорушення на ринку цінних паперів свідчить реєстр рекомендованих листів від 19.03.2015 №2.
Однак, ТОВ Агроветсервіс» до теперішнього часу штрафну санкцію не сплатило, а тому позивач просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармовет») «Асоль» про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000 грн. на р/р № 31119106700475, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38012170 ГУДКСУ в Одеській області.
В судовому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Представник позивача - ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позовні вимоги, заявлені представником прокуратури, підтримав в повному обсязі та наголосив на тому, що Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР при застосуванні постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів діяло у межах та у спосіб, як це передбачено чинним законодавством.
Представник ТОВ «Агроветсервіс» проти задоволення позову заперечувала, з підстав викладених в письмових запереченнях. В обґрунтування заперечень зазначила, що підстав для прийняття постанови №154-ПУ-1-Е не було, з огляду на відсутність у діях ТОВ «Агроветсервіс» складу правопорушення, оскільки Рішення та журнал реєстрації вхідної документації не можуть підтверджувати факт вчинення правопорушення. Також представник відповідача зазначив, що ТОВ «Агроветсервіс» взагалі не міг вчинити жодного правопорушення як правонаступник ВАТ «Фармовет», оскільки не таким, а є правонаступником ВАТ «Фармавет».
Разом з тим, представник відповідача зазначає, що на її думку постанова № 154-ПУ-1-Е від 12.03.2015 року винесена зі спливом 30 робочих днів, передбачених ч. 5 ст. 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», розділом VІІІ Правил, що є протиправним.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступні обставини та дійшов таких висновків.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні врегульовані Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
У ст. 3 Закону № 448-96-ВР визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією.
Відповідно до ст. 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 3 глави 3 розділу ІІ Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації. Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Згідно до п. 6), 7) ст. 11 Закону № 448/96-ВР національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 12 Закону № 448/96-ВР уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення. Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Згідно зі ст.108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Відповідно до п.5 ст.59 Господарського кодексу України у разі перетворення одного суб'єкта господарювання в інший до новоутвореного суб'єкта господарювання переходять усі майнові права і обов'язки попереднього суб'єкта господарювання.
Згідно із п.1 ст.79, п.2 ст.80, п.п.1,2 ст.87 Закону України В«Про акціонерні товаристваВ» №514-VI від 17.09.2008 року акціонерне товариство припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим підприємницьким товариствам - правонаступникам (шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Перетворенням акціонерного товариства визнається зміна організаційно-правової форми акціонерного товариства з його припиненням та передачею всього майна, прав і обов'язків підприємницькому товариству - правонаступнику згідно з передавальним актом.
При цьому, акції товариства, що перетворюється, конвертуються в частки (паї) підприємницького товариства - правонаступника та розподіляються серед його учасників із збереженням співвідношення кількості акцій, що було між акціонерами у статутному капіталі акціонерного товариства, що перетворилося.
Отже, враховуючи вищевказані приписи законодавства до правонаступника акціонерного товариства переходить не тільки майно, а й всі права та. обов'язки припиненого суб'єкта господарювання із збереженням співвідношення кількості акцій учасників акціонерного товариства до частки (паю) правонаступника.
Рішенням НКЦПФР від 23.04.2013 року №737 затверджено Порядок скасування реєстрації випусків акцій, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України за №822/23354 (далі - Порядок №737).
Порядок №737 встановлює механізм вчинення дій з метою скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва (тимчасового свідоцтва) про реєстрацію випуску акцій у разі: припинення акціонерного товариства шляхом ліквідації або перетворення (зокрема порядок зупинення обігу акцій; порядок відновлення обігу акцій; порядок скасування реєстрації випусків акцій); нерозміщення, відмови від розміщення або не затвердження результатів розміщення акцій.
Розділом III Порядку №737 врегульовано скасування реєстрації випусків акцій у зв'язку з припиненням акціонерного товариства шляхом перетворення.
Пунктом 3 Розділу III Порядку №737 встановлено, що протягом десяти робочих днів з дати затвердження передавального акта комісія з припинення подає до реєстраційного органу такі документи для скасування реєстрації випуску акцій: а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій; б) копію рішення про затвердження передавального акта, що засвідчується підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, при цьому: у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів подається копія протоколу загальних зборів акціонерів, оформленого відповідно до статті 46 Закону України В«Про акціонерні товаристваВ» ; у разі прийняття відповідного рішення єдиним акціонером товариства подається копія рішення акціонера, оформленого відповідно до статті 49 Закону України В«Про акціонерні товаристваВ» ; в) копію затвердженого передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства; г) копію опублікованого згідно з вимогами законодавства повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів); ґ) довідку про персональне повідомлення акціонерів згідно з порядком, установленим у статуті товариства, про проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства (подається у разі прийняття відповідного рішення загальними зборами акціонерів); д) копію повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення про припинення акціонерного товариства шляхом перетворення, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог законодавства України, засвідчену підписом голови комісії з припинення і печаткою товариства; е) копію статуту акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, у чинній редакції, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства або нотаріально; є) копію рішення засновників (учасників) створюваного товариства-правонаступника про затвердження його установчих документів і обрання (призначення) органів управління відповідно до вимог законодавства, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою акціонерного товариства, що припиняється; ж) копію затверджених установчих документів створюваного товариства-правонаступника, підписаних його засновниками (учасниками) або їх уповноваженими особами, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально. Перелік засновників (учасників) створюваного товариства-правонаступника, зазначений у його установчих документах, має включати усіх акціонерів товариства, що припиняється, станом на день затвердження установчих документів створюваного товариства-правонаступника, із зазначенням розміру частки (паю) кожного засновника (учасника). Розподіл часток (паїв) створюваного товариства-правонаступника відбувається із збереженням співвідношення кількості акцій, що було між акціонерами у статутному капіталі акціонерного товариства, що перетворюється. Розмір статутного (пайового) капіталу товариства, що створюється шляхом перетворення акціонерного товариства, на дату його створення має дорівнювати розміру статутного капіталу акціонерного товариства, що перетворюється, зменшеному на загальну номінальну вартість акцій, що не підлягають обміну; з) копію зведеного облікового реєстру власників цінних паперів (при без документарній формі існування акцій) або копію реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі існування акцій) акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення, складеного станом на 24 годину за три робочих дні до дня прийняття рішення про затвердження передавального акта, засвідчену підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства, що припиняється, або нотаріально; и) довідку про укладення договору про обслуговування емісії цінних паперів і оформлення глобального сертифіката, засвідчену підписом уповноваженої особи та печаткою депозитарію (при без документарній формі існування акцій), або довідку про укладення договору на ведення реєстру власників іменних цінних паперів, засвідчену підписом керівника та печаткою реєстратора (при документарній формі існування акцій). У разі самостійного ведення реєстру власників іменних цінних паперів товариством надається засвідчена підписом голови комісії з припинення та печаткою товариства копія ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів; і) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що припиняється шляхом перетворення.
На момент прийняття рішення про перетворення акціонерного товариства відкритого типу у товариство з обмеженою відповідальністю був чинним Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року №222, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за №180/3473 (далі - Порядок №222), яким також (як і на сьогоднішній день Порядком №737) було встановлено, що скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації повинно містити такі етапи, як: зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Також, Порядком №737 та Порядком №222 чітко закріплено, що для скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації необхідно подати відповідний пакет документів, який відповідає вимогам законодавства.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05.04.2016 року по справі № 815/4329/15, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.06.2016 року, в задоволенні позову ТОВ «Агроветсервіс» до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на боці відповідача ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року №1483 В«Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперівВ» в частині зобов'язання ТОВ В«АгроветсервісВ» усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року №822/23354 (пункту 3.1 глави 2 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року №222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за №180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення, визнання протиправним та скасування пункту 23 Переліку Товариств, в діях яких виявлено порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 року №822/23354 (пункту 3.1 глави 2 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 року №222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 року за №180/3473), який є додатком 1 до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.10.2014 року №1483 В«Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперівВ» - відмовлено. Зазначене рішення набрало законної сили.
Відповідно до ч 1. ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Отже, обставини, встановлені вищевказаними рішеннями судів не доказуються.
Так, постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05.04.2016 року по справі № 815/4329/15 встановлено, що ТОВ В«АгроветсервісВ» , як правонаступник ВАТ В«ФармаветВ» , що допустило порушення на ринку цінних паперів та фондового ринку не виконав вимоги законодавства, яке регулює порядок скасування випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Вказана дія повинна була бути виконана правонаступником реорганізованого ВАТ В«ФармаветВ» ТОВ В«АгроветсервісВ» у 2014 році, а тому відповідачем правомірно до вказаних правовідносин застосовані положення Порядку №737, який набув чинності 23.04.2013 року та який діяв станом на час винесення оскаржуваного рішення НКЦПФР від 28.10.2014 року №1483, в зв'язку із чим, в діях відповідача відсутні порушення положень ст.58 Конституції України щодо застосування норм законодавства у часі.
Інші наведені у позовній заяві та додаткових поясненнях представника позивача доводи не спростовують правонаступництва ТОВ В«АгроветсервісВ» та його обов'язку подати до НКЦПФР перелічені вище документи, необхідні для прийняття рішення про скасування випуску акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, а тому не приймаються судом до уваги.
Зокрема, суд не прийняв до уваги посилання представника ТОВ «Агроветсервіс», як підставу від звільнення позивача від виконання рішення від 28.10.2014 року №1483, на те, що він не є правонаступником ВАТ В«ФармоветВ» , яке зазначено у додатку №1 до оскаржуваного рішення відповідача від 28.10.2014 року №1483, оскільки згідно статуту ТОВ В«АгроветсервісВ» від 22.05.2001 року це товариство є правонаступником ВАТ В«ФармаветВ» , оскільки згідно п.1.1 Статуту ТОВ В«АгроветсервісВ» (а.с.22 т.1) воно є правонаступником ВАТ В«ФармаветВ» , яке мало Код ЄДРПОУ 20972685, який саме зараз має позивач по справі, що підтверджується даними позовної заяви а.с.6 т.1) та саме до ВАТ В«ФармоветВ» з таким саме Кодом ЄДРПОУ 20972685 мала претензії НКЦПФР щодо неподання заяви та документації про скасування випуску акцій, що підтверджується додатком №2 до оскарженого рішення від 28.10.2014 року №1483 (зворотний бік а.с.13 т.2), тобто ВАТ В«ФармаветВ» та ВАТ В«ФармоветВ» є одним й тим саме товариством, правонаступником якого є позивач по справі.
13 лютого 2015 року, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення, уповноваженою особою Комісії винесено постанову № 210-ПУ-1-Е від 13.02.2015 року про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та постановив керівнику (або уповноваженому представнику) з'явитись до відділу контрольно-правової роботи ОСОБА_1 територіального управління НКЦПФР 25.02.2015 для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання відповідних пояснень з приводу скоєного правопорушення. (а.с. 10)
Постанова №210 від 13.02.2015 року направлена позивачем відповідачу засобами поштового зв'язку (а.с. 11).
25 лютого 2015 року у відношенні TOB «Агроветсервіс» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №187-ПУ-1-Е. як зазначено в акті та не заперечувалось відповідачем, для ознайомлення та підписання акта керівник або повноважений представник до ОСОБА_1 територіального управління, не з'явився. (а.с. 12).
Постановою від 27.02.2015 №183-ПУ-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні TOB «Агроветсервіс» було призначено на 12.03.2015 року на 10 год. 15 хв. (а.с. 13)
Постанова від 27.02.2015 №183-ПУ-1-Е направлена позивачем відповідачу засобами поштового зв'язку. (а.с. 14).
12.03.2015 року ОСОБА_1 територіальним управлінням НКЦПФР за невиконання товариством з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» пункту 1 Рішення НКЦПФР від 28.10.2014 №1483 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №154-ПУ-1-Е. Цією постановою до відповідача застосована загальна фінансова санкція у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) гривень. (а.с. 15)
Постанова від 12.03.2015 №154-ПУ-1-Е, про накладення штрафних санкції на TOB «Агроветсервіс» за правопорушення на ринку цінних паперів направлена засобами поштового зв'язку. (а.с. 16).
Згідно пункту 14 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року №1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів вважється надісланою (врученою) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо її вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
У разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається того самого дня, на який було викликано особу, за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце та час складання акта, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів.
Суд не приймає доводи представника відповідача, щодо того, що комісією розглянуті справи про правопорушення на ринку цінних паперів без наявної інформації про повідомлення правопорушника ТОВ «Агроветсервіс» належним чином про дату розгляду справи та направлення відповідачу постанов, оскільки дані твердження спростовуються зібраними по справі доказами.
Крім того, 28 липня 2015 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю В«АгроветсервісВ» до ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови від 12.03.2015 року № 154-ПУ-1-Е.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 29.07.2015 року по справі №815/4328/15 зазначений адміністративний позов залишений без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду з даним адміністративним позовом ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15.10.2015 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю В«АгроветсервісВ» залишено без задоволення, а
ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 29 липня 2015 року про залишення без розгляду позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю В«АгроветсервісВ» до ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови від 12.03.2015 року № 154-ПУ-1-Е - залишено без змін.
За таких обставин постанова ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.03.2015 року № 154-ПУ-1-Е про накладення штрафу на ТОВ «Агроветсервіс» у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) гривень не скасована та є чинною.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, адміністративний позов Одеської міської прокуратури №1 в інтересах держави в особі ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармовет») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17 000, 00 грн. є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника Одеської міської прокуратури №1 в інтересах держави в особі ОСОБА_1 територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармовет») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17 000, 00 грн. задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агроветсервіс» (правонаступник відкритого акціонерного товариства «Фармовет») код ЄДРПОУ 20972685 в Державний бюджет України 1700 грн. штрафних санкцій на р/р 31119106700475 МФО: 828011, код ЄДРПОУ 38012170 ГУДКСУ в Одеській області.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 03 жовтня 2016 року.
Суддя О.А. Левчук
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2016 |
Оприлюднено | 10.10.2016 |
Номер документу | 61803370 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні