Ухвала
від 29.09.2016 по справі 809/761/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2016 року Справа № 876/6478/16

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Большакової О.О., Глушка І.В..

за участю секретаря судового засідання - Бедрій Х.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Надвірнянської районної державної адміністрації на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.07.2016р. по справі № 809/761/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Струмок" до ОСОБА_1 територіальне управління юстиції в Івано-Франківській області, державного реєстратора ОСОБА_2 третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" про визнання недійсним та скасування рішення №28913143 від 24.03.2016,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Струмок" звернулося в суд із адміністративним позовом до ОСОБА_1 територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції №28913143 від 24.03.2016.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.07.2016 залучено державного реєстратора ОСОБА_2, до участі в даній адміністративній справі як другого відповідача; Товариство з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" залучено як третю особу на стороні відповідачів.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.07.2016р.,- позов задоволено частково.

Скасовано рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції ОСОБА_2 за №28913143 від 24.03.2016 про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки, кадастровий номер 2624086900:03:001:0002, укладеного 16.03.2016 між Надвірнянською райдержадміністрацією та ТОВ "Тарновицький кар'єр-карпати". В задоволенні позову до іншого відповідача відмовлено.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, особа яка не брала участі у справі Надвірнянська районна державна адміністрація оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. Апелянт свої вимоги мотивує тим, що судом 1 інстанції неповно з'ясовано обставини справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, висновки суду вважає необґрунтованими з підстав викладених в апеляційній скарзі, та порушено норми матеріального та процесуального права. Зокрема апелянт свої вимоги мотивує тим, що суд першої інстанції при винесенні постанови не врахував того , що державний реєстратор Реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції Івано-Франківської області ОСОБА_2 при прийнятті рішення про державну реєстрацію права оренди вищеназваної земельної ділянки керувався ст.18 Закону України « Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та постановою КМУ від 25.12.2015 року № 1127 « Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Представники Товариства з обмеженою відповідальністю "Струмок", ОСОБА_1 територіальне управління юстиції в Івано-Франківській області, державного реєстратора ОСОБА_2, Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності згідно із ч.4 ст. 196 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та стверджується матеріалами справи, що Розпорядженням Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 28.09.2015 №618 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання Товариству з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" земельної ділянки в оренду" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 8.3000га. Дану земельну ділянку надано в оренду третій особі терміном на 49 років. Надвірнянській районній державній адміністрації доручено укласти договір оренди, відділу Держгеокадстру у Надвірнянському районі доручено внести зміни в земельно-облікові документи (а.с.74)

На виконання розпорядження Надвірнянської районної державної адміністрації від 16.03.2016 №73, того ж дня між Надвірнянською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" укладено договір оренди земельної ділянки площею 8,3000га для обслуговування складу паливно-мастильних матеріалів, будівлі щитової з пультом управління, масло станції та нежитлових будівель, яка розташована за межами населеного пункту с.Фитьків Фитьківської сільської ради Надвірнянського району, кадастровий номер 2624086900:001:0002 (а.с.75,83-87).

Державним реєстратором Реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції Івано-Франківської області ОСОБА_2, на підставі звернення директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати", проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 8,3000га, що підтверджується рішенням №28913143 (а.с.71-73, 100).

Правові, економічні та організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації, визначені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до ч. 2 ст. 9 вищевказаного Закону державний реєстратор, зокрема, встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону.

Умови, підстави та процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначається Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від № 1127 від 25.12.2015.

Статтею 18 Закону визначено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Пунктом 1 частини 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката.

В пунктом 8 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що під час формування та реєстрації заяви у базі даних заяв уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник встановлює особу заявника, що здійснюється за документом, що посвідчує таку особу.

У разі подання заяви уповноваженою на те особою уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник перевіряє обсяг повноважень такої особи за документом, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.

Обсяг повноважень особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи, перевіряється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за допомогою порталу електронних сервісів.

Як стверджується матеріалами справи, що Державним реєстратором Реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції Івано-Франківської області ОСОБА_2 21.03.2016, на підставі звернення директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати", проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 8,3000га.

Згідно Виписки з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців керівником Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" є ОСОБА_3. Згідно Статуту учасниками даного Товариства є Товариство з обмеженою відповідальністю "Струмок" (а.с.15-26).

З матеріалів справи видно , що представник позивача у суді першої інстанції зазначив ,що на момент проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки площею 8,3000га., у директора Товариства були відсутні повноваження щодо вчинення будь-яких дій щодо державної реєстрації цієї земельної ділянки.

Судом встановлено, що згідно пп. "й" п.15.2 Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" до компетенції загальних зборів учасників Товариства належить надання згоди директорові на укладення та підписання будь-яких договорів від імені Товариства, що потребують нотаріального посвідчення, державної реєстрації, договорів ціна яких перевищує 50 000 грн. та /або договорів оренди землі, орендованої товариством (а.с.24).

Протоколом №10 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" від 19.02.2016 заборонено директору даного Товариства ОСОБА_3 проводити дії по державній реєстрації договору оренди землі на земельну ділянку за кадастровим номером 2624086900:001:0002 для обслуговування складу паливно-мастильних матеріалів, будівлі щитової з пультом управління, масло станції та нежитлових будівель, загальною площею 8,3000га, яка розташована за межами населеного пункту с.Фитьків Фитківської сільської ради Надвірнянського району, зі ставкою орендної плати визначеною в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с.34).

Також дану обставину не заперечив представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати", проте вказав, що саме про такий зміст рішення зборів директору Товариства ОСОБА_3 стало відомо після вчинення ним дій щодо державної реєстрації права оренди земельної ділянки.

Колегія суддів вважає, що керівнику Товариства ОСОБА_3 в силу виконання ним своїх обов'язків директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" повинно і було відомо, щодо обмеження його прав подавати документи для державної реєстрації права оренди земельної ділянки згідно пп. "й" п.15.2 Статуту ТЗОВ «Тарновицький Кар'єр-Карпати від 01.04.2015 затвердженого загальними зборами учасників ТзОВ «Тарновицький Кар'єр-Карпати» протоколом №8, однак він не повідомив про це державного реєстратора.

Згідно п.п.1,2 ч. 3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

З огляду на наявні в матеріалах справи докази, судом встановлено відсутність цивільної дієздатності у директора третьої особи для вчинення дій пов'язаних з державною реєстрацією договору оренди землі від 16.03.2016, як наслідок спірне рішення №28913143 від 24.03.2016 про державну реєстрацію права власності земельної ділянки за суб'єктом Товариством з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" підлягає скасуванню.

Також колегія суддів зазначає, що при вчиненні реєстраційної дії щодо державної реєстрації права оренди вищевказаної земельної ділянки, державному реєстратору Реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції ОСОБА_2 не було та не могло бути відомо про рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Тарновицький кар'єр-карпати" щодо заборони директору даного Товариства вчиняти будь-які дії по державній реєстрації такого договору оренди.

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки спірне рішення приймалося не ОСОБА_1 територіальним управління юстиції в Івано-Франківській області, а державним реєстратором Реєстраційної служби Надвірнянського районного управління юстиції, суд дійшов вірного висновку, що позов підлягає до часткового задоволення, оскільки вимог у позовній заяві до відповідача ОСОБА_1 територіального управління юстиції в Івано-Франківській області не звернуті.

У зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, на підставі правильно встановлених обставин справи та визначених їм правовідносин, прийшов до обґрунтованих і законних висновків. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції і не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи і відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Надвірнянської районної державної адміністрації залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.07.2016р. у справі № 809/761/16 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: В.Я. Макарик

Судді: О.О. Большакова

ОСОБА_4

Повний текст ухвали складений 04 жовтня 2016 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2016
Оприлюднено10.10.2016
Номер документу61814579
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/761/16

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Постанова від 18.07.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 18.07.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 27.06.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні