Дата документу 11.10.2016
Справа № 320/5798/16-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 жовтня 2016 року Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області у складі:
головуючого - Судді Міщенко Т.М,
при секретарі - Макаренко В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Мелітополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Мелітопольського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Запорізької області про визнання протиправними рішення та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Позивачка звернулась до Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області із адміністративним позовом до Мелітопольського об'єднаного УПФ України в Запорізької області про визнання протиправними рішення та зобов'язання вчинити певні дії. Свої вимоги мотивує тим, що їй відмовлено у призначенні пенсії за віком, у зв'язку з тим, що страховий стаж по довідкам, які видані в період тимчасової окупації території України, складає 6 років 1 місяць, однак пенсійний фонд цей стаж, не враховує для визначення права на пенсію за віком, оскільки довідки видані після 20.02.2014 організаціями, які розташовані на тимчасово окупованій території.
Позивачка в судовому засіданні на задоволенні позову наполягала та пояснила, що вона звернулася до пенсійного фонду для оформлення пенсії за віком, трудова книжка нею була втрачена, проте вона надала довідки, видані за місцями роботи та архівами, що підтверджують її трудовий стаж. Однак рішенням Мелітопольського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України їй відмовлено в призначенні пенсії, оскільки довідки видані організаціями, які розташовані на тимчасово окупованій території України, тому не вони не враховуються.
Представник позивачки - адвокат ОСОБА_2 в судовому засіданні на задоволенні позову наполягала та пояснила, що рішенням Мелітопольського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України позивачці відмовлено в призначенні пенсії за віком, оскільки без врахування довідок про підтвердження трудового стажу - 6 років 1 місяцю, що видані організаціями розташованими на тимчасово окупованій території України, становить 9 років 8 місяців, а необхідно не менше 15 років. Проте, дані Державного реєстру підтверджують, що підприємства та організації, які видали позивачці довідки на підтвердження трудового стажу були створені до моменту окупації АРК та відповідно до діючого законодавства України.
Представник відповідача - ОСОБА_3 у судовому засіданні позов не визнала, пояснила, що позивачка до заяви про призначення пенсії за віком надала довідки, що підтверджують її трудовий стаж, видані організаціями розташованими на тимчасово окупованій території України. Тому ці довідки не були враховані, оскільки вони не створюють правові наслідки згідно п.п. 2, 3 ст. 9 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасом окупованій території України». Таким чином, позивачці було відмовлено в призначені пенсії за віком через відсутність необхідного страхового стажу передбаченого п. 1 ст. 26 Закону № 1058.
Суд, заслухавши пояснення позивачки, її представника, представника відповідача, вивчивши матеріали справи, письмові докази, вважає, що адміністративний позов підлягає повному задоволенню за наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.
В силу абз. 2 ч. 1 ст. 26 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» до досягнення віку, встановленого абзацом першим цієї статті, право на пенсію за віком мають жінки ІНФОРМАЦІЯ_1 і старші після досягнення ними такого віку, зокрема, 57 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1958 року по 31 березня 1959 року.
ОСОБА_1 народилась 25.01.1959, про що свідчить ксерокопія паспорту громадянину України/а.с.5/.
Тому 18.07.2016 позивачка звернулась до Мелітопольського об'єднаного управління ПФУ в Запорізькій області з заявою для призначення пенсії за віком.
У зв'язку з тим, що позивачка втратила трудову книжку, вона до заяви для призначення пенсії за віком додала довідки, що підтверджують її трудовий стаж, а саме:
довідку про період роботи від 06.08.2015 № 37 та довідку про заробітну плату віл 06.08.2015 № 36, видані ВАТ «Сімферопольське АТП № 14327»/а.с.8/; довідка про період роботи від 07.04.2014р. № 7 та довідка про заробітну плату від 07.04.2014 № 8, видані виконавчим комітетом Азовської селищної ради Джанкойського району АРК/а.с.11/; довідка про період роботи від 20.03.2014 № 03-33/108, видану Українським державним підприємством поштового зв'язку «Укрпошта» Кримської дирекції/а.с.9/; довідка про період роботи від 19.03.2014 № 2ш/1 та довідка про заробітну плату № 2ш/2, видані архівним відділом Роздольненської районної державної адміністрації АРК/а.с.7/.
Проте, рішенням відповідача № 3701 від 21.07.2016 позивачці було відмовлено в призначені пенсії/а.с.6/. Своє рішення відповідач вмотивував тим, що страховий стаж по довідкам, які видані в період тимчасової окупації території України з датою видачі після 20.02.2014 (дати початку окупації території України) складає - 6 років 1 місяць. Документи, які видані організаціями РФ на території Криму не мають юридичної сили на території України, тому надані довідки неможливо врахувати для розрахунку стажу. Страховий стаж по довідкам, виданим після 20.02.2014 організаціями, які розташовані на тимчасово окупованій території врахувати для визначення права на пенсію за віком немає підстав. Згідно ст. 26 Закону 1058 особи мають право на призначення пенсії за віком при наявності страхового стажу не менше 15 років. Без врахування вказаних довідок, трудовий страховий стаж позивачки на 18.07.2016 становить 9 років 08 місяців, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Статтею 46 Конституції України передбачено право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Згідно частини 2 статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що є загальнодоступними:
ВАТ "Сімферопольське автотранспортне підприємство № 14327 (ВАТ «АТП № 14327») (Ідентифікаційний код 03114649, розташоване: індекс 95017, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, 4) дата державної реєстрації 05.06.1998, дата запису 14.07.2009, номер запису 1 882 120 0000 015819/а.с.20-/;
виконавчий комітет Азовської селищної ради (ідентифікаційний код 36928011, місце знаходження: індекс 96178, АРК, Джанкойський район, смт Азовське, вул. Леніна, 35) дата державної реєстрації 21.05.1997, дата запису 11.05.2010, номер запису 1 125 120 0000 000728/а.с.17-18/;
архівний відділ Роздольненської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 34193503, місце знаходження: індекс, 96200, АРК, Роздольненський район, смт Роздольне, вул. Леніна, 5) дата та номер запису в ЄДР про проведення державної реєстрації юридичної особи 26.05.2006, номер запису: 1 132 102 0000 000210/а.с.24/;
Українське державне підприємство поштового зв'язку «Укрпошта» (УДППЗ «УКРПОШТА»), дата державної реєстрації: 15.12.1993, дата запису. 03.12.2004, номер запису: 1 074 120 0000 003470/а.с.13-15/.
Крім того, в матеріалах справи знаходиться довідка № 03-33/108 віл 20.03.2014, в якій зазначено в якому порядку було створено Центр поштового зв'язку № 4 Кримської дирекції Українського ДП поштового зв'язку «Укрпошта»/а.с.9/.
Таким чином, ці офіційні дані вказаного реєстру підтверджують, що підприємства та організації, які видали позивачці довідки на підтвердження трудового стажу були засновані до моменту окупації Автономної республіки Крим та відповідно до діючого законодавства України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 45 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку: пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачка звернулася у встановлений законом термін та порядок до Мелітопольського об'єднаного УПФ України в Запорізької області за призначенням їй пенсії за віком.
Отже, судом встановлено, що позивачка працювала на підприємствах, що засновані до моменту окупації Автономної республіки Крим та відповідно до діючого законодавства України, тому вказані довідки з датою видачі після 20.02.2014 підтверджують трудовий стаж позивачки - 6 років 1 місяць.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9-11, 70-71, 158-163 КАС України, ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-ІV, ст. 46 Конституції України, суд,
постановив:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Мелітопольського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Запорізької області про визнання протиправними рішення та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.
Визнати незаконним та скасувати рішення Мелітопольського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Запорізької області № 3701 від 21.07.2016 про відмову ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком.
Зобов'язати Мелітопольське об'єднане Управління Пенсійного фонду України в Запорізької області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком відповідно до ст. 26 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з 25.07.2016, зарахувавши до стажу період роботи 6 років 1 місяць, що підтверджений довідками, які видані в період тимчасової окупації території України з 20.02.2014 підприємствами та установами, розташованими на тимчасово окупованій території України.
Стягнути з Мелітопольського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України в Запорізької області на користь держави судовий збір у розмірі 551,20 грн.
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду через Мелітопольський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя:
Суд | Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2016 |
Оприлюднено | 20.10.2016 |
Номер документу | 62006928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Міщенко Т. М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Міщенко Т. М.
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Міщенко Т. М.
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Міщенко Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні