ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2010 р. Справа № 2-а-2971/10/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді: Свентуха Віталія Михайловича ,
суддів: Загороднюка Андрія Григоровича
ОСОБА_1
при секретарі судового засідання: Котюжанській Тетяні Олександрівні
за участю представників сторін:
позивача: не з"явився;
відповідача 1: не з"явився:
відповідача 2,3: ОСОБА_2 - представник за довіреністю;
відповідача 4: не з"явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом : ОСОБА_3
до : 1. Державного казначейства України, 2. Державної судової адміністрації України, 3. Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області, 4. Міністерства фінансів України
про : визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів на придбання житла судді
ВСТАНОВИВ :
В липні 2010 року до Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_3 з позовом до Державного казначейства України, Державної судової адміністрації України, Територіального управління державної судової адміністрації, Міністерства фінансів України про визнання протиправною бездіяльності відповідачів, що полягає у незабезпеченні судді Стадника І.М. житлом впродовж встановленого законом строку та стягнення коштів в розмірі 551 250 грн. для придбання і передачі у користування позивачу житла, у вигляді благоустроєної трикімнатної квартири, жилою площею не менше 64,5 кв.м..
Позов мотивовано тим, що відповідно до Указу Президента України від 04.11.2004р. № 1367/2004 "Про призначення суддів" ОСОБА_3 призначено на посаду судді Чернівецького районного суду Вінницької області. Указом Президента України від 30.12.2008р. ОСОБА_3 переведено на посаду судді Вінницького районного суду Вінницької області в межах п'ятирічного строку. ОСОБА_3 разом із сім'єю (дружина, донька, син) рішенням виконкому міської ради від 08.10.2009р. № 2194 включений до списку осіб , які користуються правом позачергового отримання житла, як суддя, за № 176 по Замостянському району м. Вінниці. Крім того, ОСОБА_3 включений до контрольного списку суддів, які потребують поліпшення житлових умов. Згідно контрольного списку, ОСОБА_3 потребує забезпечення квартирою, житловою площею 75 кв.м. та загальною площею 100 кв.м., що відповідає розмірам трикімнатних квартир, які надходять у продаж в м. Вінниці. Так, згідно довідки ТОВ "БМУ-3", станом на 14.07.2010р., вартість 1 кв.м. житлової площі квартир, без врахування оздоблювальних робіт, коефіцієнту поверху та поверховості складає 5980 грн.. Загальна площа трикімнатних квартир, що будуються (за умови, якщо житлова площа не є меншою за 64 кв.м.) складає від 100 кв.м., а середня вартість зазначених квартир станом на 14.07.2010р. становить 601 891 грн.. Розрахунок вартості житла проводиться територіальними управліннями Державної судової адміністрації (стосовно суддів місцевих суддів) або судом виходячи з розміру житла, визначеного згідно з п. 3 Порядку забезпечення житлом суддів апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів, затвердженого постановою КМУ № 707 від 03.08.2005р., та вартості 1 кв. м. його загальної площі, яка не може перевищувати більш як на 25% опосередковану вартість будівництва житла за даними Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства у відповідному регіоні на час його придбання. Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.07.2009р. № 285 затверджено Прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2010 рік, згідно з якими вартість 1 кв.м. загальної площі квартир будинку (з урахуванням ПДВ) у Вінницькій області складає 4410 грн.. Таким чином, вартість 1 кв.м. житла не може перевищувати 5512 грн. 50 коп. (4410 грн./кв.м. + 25%), а загальний розмір коштів Державного бюджету України для придбання житла ОСОБА_3 складає 551 250 грн. (5512,50грн./кв.м. х 100 кв.м.).
Ухвалою суду від 06.08.2010р. залучено до участі у справі в якості відповідача - Міністерство фінансів України.
Позивач в судове засідання не з'явився, письмових пояснень з обґрунтуванням причин неявки суду не надав, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений завчасно та належним чином, що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.44).
Представник відповідача 1 - Державного казначейства України, в судове засідання не з'явився, 06.08.2010р. на адресу суду надійшли письмові заперечення № 5-13/4445-14455 від 03.08.2010р., в яких відповідач не погодився з заявленими позовними вимогами з тих мотивів, що Державне казначейство України здійснює перерахування коштів з рахунку відповідного розпорядника бюджетних коштів за його дорученням. В даному випадку Державна судова адміністрація України виконує функції головного розпорядника бюджетних коштів, розподіл коштів за напрямками видатків Державна судова адміністрація України, як головний розпорядник коштів здійснює самостійно. Тобто, здійснювати певні заходи щодо забезпечення житлом суддів повинен відповідний розпорядник бюджетних коштів, на якого також покладено обов'язок щодо фінансового забезпечення суддів. В даному випадку позивач повинен був звернутись до Державної судової адміністрації України, як головного розпорядника бюджетних коштів. Державне казначейство не має права розпоряджатись коштами, які призначені для фінансового забезпечення судів загальної юрисдикції. Розгляд справи просив проводити без участі представника Державного казначейства України.
Представник відповідачів 2, 3 - Державної судової адміністрації України, територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в їх задоволенні з підстав викладених в письмових запереченнях (а.с. 28-29). Додатково суду пояснив, що суддя Стадник І.М. включений до контрольного списку суддів загальних місцевих судів Вінницької області, які потребують поліпшення житлових із зазначенням: максимальної житлової площі - 75 кв.м., загальної площі житла - 100 кв.м., 3999 грн. - ціна 1 кв.м (опосередкована вартість) та відповідно вартості житла в сумі 399 900 гривень. Також пояснив, що відносно розрахованої позивачем вартості 1 кв. м. житла в сумі 5512,50 грн. у ДСА України та ТУ ДСА України у Вінницькій області відсутні заперечення.
Представник відповідача 4 - Міністерства фінансів України в судове засідання не з'явився, письмових пояснень з обґрунтуванням причин неявки суду не надав, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений завчасно та належним чином, що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 45).
Розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши та дослідивши наявні в ній докази у своїй сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до Указу Президента України від 04.11.2004р. № 1367/2004 "Про призначення суддів" ОСОБА_3 призначено на посаду судді Чернівецького районного суду Вінницької області.
Указом Президента України від 30.12.2008р. № 1219/2008 переведено суддю Чернівецького районного суду Вінницької області Стадника Ігоря Михайловича на роботу на посаді судді Вінницького районного суду Вінницької області в межах п'ятирічного строку.
Рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради № 2194 від 08.10.2009р., ОСОБА_3 з сім'єю з чотирьох осіб (позивач, дружина, донька, син), включений до списку осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як суддя, за № 176 по Замостянському району м. Вінниці.
Крім того, станом на 01.04.2010р., ОСОБА_3 включений до контрольного списку щодо суддів загальних місцевих судів Вінницької області, які потребують поліпшення житлових умов (а.с.15-18). Згідно з контрольним списком, ОСОБА_3 потребує забезпечення квартирою житловою площею 75 кв.м. та загальною площею 100 кв.м..
Відповідно до довідки № 2282 від 01.09.2009р., виданої приватним підприємством "Житловик-Люкс" (код ЄДРПОУ 34886923), ОСОБА_3 зареєстрований в гуртожитку, розташованому за адресою: вул. Червоноармійська, 31, м. Вінниця (а.с.10).
Довідкою № 582 від 25.08.2009 року КП "ВМБТІ" підтверджено, що згідно облікових даних по м. Вінниці станом на 25.08.2009р. в реєстрі прав власності на об'єкти нерухомого майна за ОСОБА_3 не зареєстровано.
Згідно ч. 7, 8 ст. 44 Закону України «Про статус суддів» (чинний на час виникнення спірних правовідносин), не пізніш як через шість місяців після обрання суддя Конституційного Суду, Верховного Суду, вищого спеціалізованого суду, апеляційного та місцевого суду, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується благоустроєним житлом у вигляді окремої квартири чи будинку або службовим житлом за місцем знаходження суду. У разі незабезпечення судді благоустроєним житлом у зазначені строки суд за рахунок державного бюджету може придбати квартиру або будинок за ринковими цінами і передати їх у користування судді. Порядок фінансування судів для цієї мети, а також порядок розрахунків з державним бюджетом органу державної виконавчої влади, який своєчасно не надав судді житло, визначається Кабінетом Міністрів України.
Суддя має право на додаткову жилу площу відповідно до вимог статті 49 Житлового кодексу України.
Відповідно до ст. 47 Житлового кодексу України норма жилої площі в Україні встановлюється в розмірі 13,65 квадратного метру на одну особу.
Згідно статті 49 Житлового кодексу України понад норму жилої площі окремим категоріям громадян надається додаткова жила площа у вигляді кімнати або в розмірі десяти квадратних метрів.
До складу сім'ї судді Стадника Ігоря Михайловича входять: дружина - ОСОБА_4, син - ОСОБА_5 (2000 р.н.), донька - ОСОБА_6 (2006 р.н.).
Виходячи із норми житлової площі в Україні, яка становить 13, 65 кв.м. на особу, та з урахуванням прав на додаткову житлову, мінімальний розмір житлової площі, якою має бути забезпечений суддя Стадник І.М. становить 64,60 кв.м..
Як вбачається з довідки товариства з обмеженою відповідальністю "БМУ-3" № 409/01-9 від 14.07.2010р., станом на 14.07.2010р., 1 кв.м. житлової площі квартир, що будуються, без врахування оздоблювальних робіт, коефіцієнтів поверху та комфортності складає 5980 грн. за 1 кв.м.. Загальна площа трикімнатних квартир, що будуються (виходячи з житлової не менше 64 кв.м.) складає від 100 кв.м., середня вартість таких квартир становить 601 891 грн..
Відповідно до Порядку забезпечення житлом суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів, затвердженого постановою КМУ від 3 серпня 2005р. № 707, суддям, які відповідно до житлового законодавства перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов (далі - облік), надають окрему квартиру або будинок місцеві органи виконавчої влади не пізніше ніж через шість місяців після їх обрання на посаду.
Розмір житла визначається відповідно до норм забезпечення житловою площею згідно із законодавством та з урахуванням права на додаткову житлову площу. Взяття, перебування та зняття з обліку судді здійснюється виконавчими комітетами рад за місцем роботи відповідно до житлового законодавства.
У разі коли місцевий орган виконавчої влади або Міноборони у шестимісячний строк не забезпечили житлом суддю, який потребує поліпшення житлових умов, суд на підставі його заяви за погодженням з Державною судовою адміністрацією або її територіальним управлінням (стосовно судді місцевого суду) може прийняти рішення про придбання житла за рахунок коштів державного бюджету та передачу його у користування судді.
Придбання житла здійснюється згідно з вимогами Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Розрахунок вартості житла проводиться територіальними управліннями Державної судової адміністрації (стосовно суддів місцевих судів) або судом виходячи з розміру житла, визначеного згідно з пунктом 3 цього Порядку, та вартості 1 кв. метра його загальної площі, яка не може перевищувати більш як на 25 відсотків опосередковану вартість будівництва житла за даними Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства у відповідному регіоні на час його придбання.
Під час визначення загальної вартості житла враховуються витрати, пов'язані з переоформленням права власності на нього та внесенням передбачених законодавством податків, зборів та інших обов'язкових платежів. Розрахунок вартості житла погоджується з Державною судовою адміністрацією.
Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.07.2009р. № 285 затверджено Прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2010р., згідно з якими вартість 1 кв. м. загальної площі квартир будинку (з урахуванням ПДВ), у Вінницькій області складає 4410 грн..
При вирішенні даної справи, суд враховує чинність Постанови КМУ №1246 від 17.10.2007 року, відповідно до якої рішення про придбання житла на ринку приймають розпорядники. Вартість такого житла визначається за результатами проведення тендеру з урахуванням найменшої ціни, що склалася у регіоні, але не вище опосередкованої вартості спорудження житла: для м. Києва - опосередкованої вартості спорудження житла, збільшеної у 2,5 рази; для м. Севастополя, обласних центрів, міст Київської області та Чорноморського узбережжя Криму - опосередкованої вартості спорудження житла, збільшеної у 2 рази.
Визначаючись щодо суми коштів, необхідної для придбання житла судді Стаднику І.М. суд враховує відсутність заперечень, відносно визначеної позивачем вартості 1 кв. м. житла в розмірі 5512,50 грн., у ДСА України та ТУ ДСА у Вінницькій області на яких законодавством покладено обов'язок проведення відповідного розрахунку, а також суд враховує наявність затвердженого контрольного списку суддів загальних місцевих судів Вінницької області, які потребують поліпшення житлових умов, в якому сума коштів необхідних для придбання житла ОСОБА_3 визначалась виходячи із розміру 100 кв.м загальної площі житла.
Таким чином, вартість 1 кв.м. житла не може перевищувати 5512 грн. 50 коп., а загальний розмір коштів державного бюджету України для придбання житла судді Стаднику І.М. складає 551 250 грн., за умови, що житлова площа становить не менше 64 кв., а загальна площа складає не більше 100 кв.м., що відповідає розмірам трикімнатної квартири.
На думку суду, причиною невиплати вказаних коштів є бездіяльність Державної судової адміністрації України, територіального управління Державної судової адміністрації України у Вінницькій області та Міністерства фінансів України.
Так, згідно ст. 126 Закону України "Про судоустрій України" Державна судова адміністрація України здійснює матеріальне і соціальне забезпечення суддів.
Відповідно ч. 2 п. 1 до Указу Президента України "Про Положення про Державну судову адміністрацію України" від 3 березня 2003 року на Державну судову адміністрацію України покладено обов'язок щодо організаційного забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи, а ч. 4 п. 3 передбачає, що основним завданням ДСА України є здійснення матеріального і соціального забезпечення суддів та працівників судів.
Крім того, п. 4 Положення встановлено, що ДСА України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: готує матеріали для формування пропозицій до державного бюджету судів та здійснює заходи щодо їх фінансування; виконує функції головного розпорядника бюджетних коштів, передбачених на фінансове забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції та діяльності кваліфікаційних комісій суддів усіх рівнів, органів суддівського самоврядування, інших органів і установ судової системи та ДСА України; здійснює матеріальне і соціальне забезпечення суддів, у тому числі суддів у відставці, а також працівників апаратів судів.
Так як Державна судова адміністрація України є головним розпорядником бюджетних коштів передбачених в Державному бюджеті на утримання суддів, тому несе відповідальність за фінансове забезпечення кожного суду. А оскільки ДСА України та ТУ ДСА у Вінницькій області не виконали в повному обсязі вимоги постанови КМ України від 3 серпня 2005р. № 707 щодо забезпечення житлом судді, який потребує поліпшення житлових умов, в їх діях вбачаються очевидні ознаки бездіяльності, яка виходячи з обставин справи є протиправною.
Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 р. №1837, Мінфін у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
Згідно з даним Положенням Міністерство фінансів України, зокрема, забезпечує підготовку проекту основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період; розроблення в установленому порядку проекту Закону про Державний бюджет України на відповідний рік, прогнозних показників зведеного бюджету України, організацію роботи, пов'язаної із складенням та виконанням Державного бюджету України, координацію діяльності учасників бюджетного процесу.
Відповідно до положень ст. 32 Бюджетного кодексу України проект закону про Державний бюджет України розробляє Кабінет Міністрів України. Міністр фінансів України відповідає за складання проекту закону про Державний бюджет України, визначає основні організаційно-методичні засади бюджетного планування, які використовуються для бюджетних запитів і розроблення пропозицій проекту Державного бюджету України.
Головні розпорядники бюджетних коштів, згідно ст. 35 Бюджетного кодексу України організовують розроблення бюджетних запитів для подання Міністерству фінансів України.
Мінфін відповідно до покладених на нього завдань і повноважень на будь-якому етапі складання і розгляду проекту Державного бюджету України проводить аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, з точки зору його відповідності меті, пріоритетності, а також ефективності використання бюджетних коштів. На основі результатів аналізу Міністр фінансів України приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції проекту Державного бюджету України перед поданням його на розгляд Кабміну.
Міністерству фінансів України як державному органу був відомий зміст постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005р. № 707 "Про затвердження Порядку забезпечення житлом суддів Апеляційного суду України, апеляційних і місцевих судів", а відтак при аналізу бюджетних запитів розпорядника бюджетних коштів - ДСА України, відповідачем 4 мало б бути перевірено їх відповідність вимогам зазначеної постанови та здійснено відповідне коригування.
Суд відмічає, що ці чинники не були поза межами контролю держави в особі її органів і, отже, визнає відповідальність Міністерства фінансів України за ситуацію, що склалася.
Згідно ч. 2 ст. 11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін, про захист яких вони просять.
Оскільки не забезпечення житлом судді, який потребує поліпшення житлових умов пов'язане також із бездіяльністю Міністерства фінансів України, яким при формуванні проектів Державних бюджетів на 2009-2010 роки не було враховано відповідність бюджетних запитів ДСА України вимогам постанови Кабінету Міністрів України № 707 від 03.08.2005р., суд, з метою захисту прав, свобод та інтересів позивача вважає за необхідним вийти за межі заявлених позовних вимог та визнати таку бездіяльність Міністерства фінансів України протиправною.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що права та інтереси позивача слід захистити та стягнути з Міністерства фінансів України за рахунок Державного бюджету України шляхом списання коштів з Державного казначейства України на розрахункові рахунки територіального управління Державної судової адміністрації у Вінницькій області, яка виконує функції розпорядника бюджетних коштів і обов'язком якої є забезпечення судді Стадника І.М. благоустроєним житлом, 551 250 грн. для придбання та передачі у користування судді Вінницького районного суду Вінницької області Стаднику І.М. благоустроєного житла в м. Вінниця.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 КАС України.
Враховуючи викладене, з урахуванням обставин справи, матеріалів справи, позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 11, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 122, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, ст. ст. 32, 35 Бюджетного кодексу України, Положенням про Міністерство фінансів України, Указом Президента України "Про Положення про Державну судову адміністрацію України", ст.ст. 14, 126 Закону України "Про судоустрій України", постановою Кабінету Міністрів України № 707 від 03.08.2005р., ст.ст. 11, 44, 45 Закону України "Про статус суддів", ст. ст. 47, 48, 49 Житлового кодексу України, ст. ст. 129, 130 Конституції України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправною бездіяльність Державної судової адміністрації України, територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області щодо не забезпечення житлом судді Стадника Ігоря Михайловича у встановлений законом строк.
3. Визнати протиправною бездіяльність Міністерства фінансів України щодо не врахування при розробленні проекту Державного бюджету України на 2009 - 2010 роки коштів на придбання благоустроєного житла в м. Вінниця для судді Вінницького районного суду Вінницької області Стадника Ігоря Михайловича.
4. Стягнути з Міністерства фінансів України за рахунок Державного бюджету України шляхом списання коштів з Державного казначейства України на розрахункові рахунки територіального управління Державної судової адміністрації у Вінницькій області 551 250 гривень для придбання та передачі у користування судді Вінницького районного суду Вінницької області Стаднику І.М. благоустроєного житла в м. Вінниця.
5. Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_3 3 грн 40коп. судового збору.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови оформлено: 30.08.10
Головуючий суддя: Свентух Віталій Михайлович
судді: Загороднюк Андрій Григорович
ОСОБА_1
30.08.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2016 |
Номер документу | 62055871 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні