Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення апеляційної скарги без руху
21 жовтня 2016 р. справа № 805/1645/16-а
Суддя Донецького апеляційного адміністративного судуБлохін А.А. розглянувши апеляційну скаргу Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2016 року у справі № 805/1645/16-а (головуючий І інстанції Галатіна О.О.) за позовом Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до Публічного акціонерного товариства «Маріупольський завод важкого машинобудування» про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
Донецького апеляційного адміністративного суду надійшла справа № 805/1645/16-а, разом з апеляційною скаргою Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2016 року.
Ознайомившись з даною апеляційною скаргою, вважаю, що вона не відповідає вимогам ст.187 Кодексу адміністративного судочинства України, в зв'язку з чим така скарга підлягає залишенню без руху, з наступних підстав.
Відповідно до приписів ч.2 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно ч.6 ст. 187 КАС України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
З позовної заяви вбачається, що позивачем були заявлені вимоги майнового характеру про стягнення заборгованості 7 265 218,44 грн.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" № 3674-VI від 8 липня 2011 року (далі - Закон № 3674), судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону № 3674-VI, ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.
Відповідно до підпункту 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону № 3674-VI, ставки судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду встановлюються в розмірі 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги. Тобто, вказана ставка судового збору розраховується з суми судового збору, яку позивач повинен був сплатити за подання позову до суду першої інстанції на час звернення з апеляційною скаргою.
З матеріалів справи вбачається, що при поданні позовної заяви повинно було бути сплачено судовий збір у розмірі 108 978,28 грн.
Таким чином при поданні даної апеляційної скарги судовий збір повинен сплачуватися у розмірі 119 876 грн.
До апеляційної скарги додано клопотання про звільнення від сплати судового збору, в якому податковий орган посилається на ст. 8 Закону України «Про судовий збір», рішення Конституційного суду України №12-рп/2013 від 28.11.2013 у справі за конституційним зверненням асоціації «Дім авторів музики в Україні» щодо офіційного тлумачення положень пункту 7 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» у взаємозв'язку з положеннями пункту «г» частини першої статті 49 Закону України «Про авторське право і суміжні права», постанову Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.10.2014 №10 «Про застосування судами законодавства про судові витрати у цивільних справах», постанову Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 №7, постанову Пленуму Вищого адміністративного суду України від 23.01.2015 №2 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 року №3674-VI «Про судовий збір», Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини.
Ознайомившись з даним клопотання суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1,2 ст. 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі; суд може зменшити розмір судового збору або звільнити вій його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Тобто, звільнення від сплати судового збору є правом суду, але не його обов'язком.
Пунктом 2 Прикінцевих положень закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» від 22 травня 2015 року №484 -VІІІ зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Отже, інспекціям Державної фіскальної служби мали бути передбачені на 2016 рік бюджетні призначення на сплату судового збору.
Наказом Міністерства фінансів України №84 від 12.02.2016 «Про затвердження паспортів бюджетних програм на 2016 рік» затверджено паспорти бюджетних програм на 2016 рік Державної фіскальної служби України у сумі 6369 млн. грн. на різні види витрат.
З метою сплати судового збору Державна фіскальна служба України може здійснити перерозподіл планових показників та встановити бюджетні призначення на зазначені цілі.
Крім того, суд залишає поза увагою твердження податкового органу щодо необхідності врахування майнового стану позивача з посиланням на наведені вище постанови Пленумів відповідних судів, з огляду на наступне.
Зокрема, в Постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 №7 зі змінами та доповненнями, на який посилається податковий орган, зазначено про те, що « …оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже, в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати».
А постанови Пленумів Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.10.2014 №10 та Вищого адміністративного суду України від 23.01.2015 №2 приймалися до змін до Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI (набрали чинності 01.09.2015), відповідно до яких податковий орган був позбавлений пільг зі сплати судового збору, і питання судового збору з урахуванням Закону №3674-VI не було предметом розгляду на зазначених Пленумах, зміни до них не вносилися з урахуванням Закону №3674-VI.
Податковий орган є державним органом і незабезпечення державою необхідного фінансування витрат зі сплати судового збору не може бути підставою для відстрочення або звільнення від сплати судового збору, оскільки це порушує інтереси фізичних та юридичних осіб.
Також суд не бере до уваги посилання податкового органу на Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини з огляду на наступне.
Приписи Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосуються захисту прав і свобод людини і не розповсюджуються на органи державної влади.
Завданням Європейського суду з прав людини є захист прав юридичних та фізичних осіб, зокрема, від незаконних дій чи бездіяльності органів державної влади.
Також суд залишає поза увагою посилання відповідача на рішення Конституційного суду України №12-рп/2013 від 28.11.2013 у справі за конституційним зверненням асоціації «Дім авторів музики в Україні» щодо офіційного тлумачення положень пункту 7 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» у взаємозв'язку з положеннями пункту «г» частини першої статті 49 Закону України «Про авторське право і суміжні права», оскільки положення пункту 7 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» стосуються питання звільнення від сплати судового збору громадян, які у випадках, передбачених законодавством, звернулися із заявами до суду щодо захисту прав та інтересів інших осіб.
Таким чином, зазначене клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору, з підстав зазначених у клопотанні, задоволенню не підлягає.
При цьому несплачену суму судового збору належить перераховувати за наступними реквізитами: рахунок - 31211206781059, код ЄДРПОУ - 37944338, МФО банку - 834016 , отримувач - Краматор.УК/м.Краматорськ/22030101, банк - ГУДКСУ у Донецькій обл., код класифікації доходів бюджету - 22030101, символом звітності 206 з параметром RR (81), призначення платежу - "судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050), за апеляційною скаргою (ПІБ скаржника), Донецький апеляційний адміністративний суд".
Згiдно ч. 2, 3 ст. 189 КАС України отримавши апеляційну скаргу, суддя - доповідач протягом трьох днів перевіряє її відповідність вимогам статті 187 цього Кодексу i за відсутністю перешкод постановляє ухвалу про відкриття апеляційного провадження. До апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог встановлених статтею 187 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу.
Вiдповiдно до ч. 1 ст. 108 КАС України, суддя встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позивної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення i встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копiя ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається ocoбi, що звернулася iз позовною заявою.
Керуючись ч.1 та ч. 5 ст. 108, ст. 187, ч.5 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2016 року у справі № 805/1645/16-а - залишити без руху.
Скаржнику усунути встановлені недоліки апеляційної скарги шляхом невідкладного подання до Донецького апеляційного адміністративного суду доказів сплати судового збору в сумі 119 876 грн.
Встановити строк для усунення виявлених недоліків апеляційної скарги - сім днів з моменту отримання ухвали.
Після усунення недоліків апеляційної скарги у строк, встановлений судом, вона вважатиметься поданою у день первинного її подання до суду.
В разі невиконання вимог цієї ухвали апеляційна скарга повертається апелянту.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів.
Суддя-доповідач: А.А. Блохін
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2016 |
Оприлюднено | 25.10.2016 |
Номер документу | 62132562 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні