Ухвала
від 19.10.2016 по справі 922/3223/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"19" жовтня 2016 р.Справа № 922/3223/13

Господарський суд Харківської області у складі:

головуючий суддя Аріт К.В.

судді: Макаренко О.В. , Лавренюк Т.А.

розглянувши заяву боржника (вх.№32976 від 06.10.2016 р.) про зміну способу і порядку виконання рішення по справі

за позовом Комунального підприємства "Харківські теплові мережі", м.Харків до Державного підприємства "Харківський національний академічний театр опери та балету ім.М.В.Лисенка", м.Харків 3-я особа №1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Обласне комунальне підприємство Харківської обласної ради "Знахідка", м.Харків, 3-я особа №2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальний заклад "Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва", м.Харків про стягнення 7898706,96 гривень

за участю представників:

стягувача - ОСОБА_1О.(дов.№40-2310/129 від 27.05.2016р.);

боржника - ОСОБА_2 (дов. № 01-07/582 від 23.08.2016 року),

ОСОБА_3 (дов.№01/07/1614 від 23.12.2015 року).

ВСТАНОВИВ:

В провадженні господарського суду Харківської області знаходилась справа №922/3223/13.

Рішенням господарського суду Харківської області від 18.12.2013 р. позов задоволено частково, стягнуто з відповідача на користь позивача 7798706,96 гривень основного боргу та 68820,00 гривень судового збору. Виконання рішення розстрочене на 30 місяців щомісячними платежами (до 20-го числа місяця) згідно графіку.

09.01.2014 р. на виконання вищезазначеного рішення судом видано наказ.

06.10.2016 р. боржник надав до суду заяву (вх.№32976) про зміну способу і порядку виконання вищезазначеного рішення шляхом надання розстрочки в частині несплаченої суми заборгованості, що складає 7595726,71 грн., рівними частинами по 35000,00 грн. щомісячно до 20-го числа місяця протягом першого календарного року з дня винесення ухвали (всього - 420000,00 грн., та сплатити 7172726,71 грн. протягом наступних 4-х років згідно графіку:

- 1781430,00 грн. - до 31.12.2018 р. включно;

- 1781430,00 грн. - до 31.12.2019 р. включно;

- 1781430,00 грн. - до 31.12.2020 р. включно;

-1828436,71 грн. - до 31.12.2021 р. включно.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 10.10.2016 р. було прийнято вищевказану заяву до розгляду та призначено до розгляду у судовому засіданні на 19.10.2016 р.

19.10.2016 р. боржник надав до суду за супровідним листом нормативно-правове обґрунтування поданої заяви (вх.№34408).

19.10.2016 р. стягувач надав до суду заяву (вх.№34397) про долучення пояснень, в яких запропонував свій графік надання розстрочки рішення.

Судом було досліджено та долучено до матеріалів справи надані документи.

В судовому засіданні 19.10.2016 р. боржник заяву підтримував, просив її задовольнити.

В судовому засіданні 19.10.2016 р. стягувач заперечував проти заяви боржника про зміну способу і порядку виконання рішення в частині наданого боржником графіку погашення заборгованості, проте пояснив, що не заперечує проти розстрочки виконання рішення на 60 місяців, шляхом сплати боргу щомісячно рівними частинами.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, враховуючи згоду стягувача, суд прийшов до висновку про часткове задоволення заяви про зміну способу і порядку виконання рішення, виходячи з наступного.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 18 грудня 2013 року по справі № 922/3223/13 з ДП В«Харківський національний академічний театр опери та балету імені ОСОБА_4В» (далі - Заявник, Відповідач, Театр, ДП В«ХНАТОБВ» ) стягнуто на користь Комунального підприємства В«Харківські теплові мережіВ» 7 798 706,96грн. основного боргу, та 68 820,00 грн. судового збору, з розстрочкою виконання рішення платежами щомісячно (до 20-го числа місяця) протягом тридцяти місяців після набрання рішенням законної сили, згідно графіку.

На підставі виконавчого документу відділом примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області 14.12.2014 року було відкрито виконавче провадження (ВП № 45893625).

17 квітня 2015 року державний виконавець відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області ОСОБА_5, керуючись статтями 52, 57 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» виніс Постанову про арешт коштів, що перебувають у касі ДП В«ХНАТОБВ» або надходять до неї. 29 квітня 2015 року винесено постанову про арешт коштів заявника, що містяться на його рахунках.

ДП В«ХНАТОБВ» звертався до Господарського суду Харківської області щодо оскарження вищевказаних постанов про арешти. Відповідно до ухвали суду від 28.05.15 постанову від 29.04.15 про арешт коштів заявника, що містяться на його рахунках скасовано.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 30.09.15 у задоволенні скарги ДП В«ХНАТОБВ» щодо скасування постанови ДВС від 17.04.15 про арешт коштів, що перебувають у касі театру - відмовлено.

Заявник вимушений звернутися до суду з цією заявою про зміну способу і порядку виконання рішення, у зв'язку з наявністю обставин, що ускладнюють його виконання, виходячи з наступного.

Заборгованість Державного підприємства В«Харківський національний академічний театр опери та балету імені ОСОБА_4В» - правонаступника обласного комунального підприємства Харківський державний академічний театр опери та балету ім. М.В. Лисенка (далі - ОКП ХАТОБ) за спожиту теплову енергію по договору поставки теплової енергії № 12000 від 15.10.09 та по договору № 12000/12 від 15.03.2012 про закупівлю теплової енергії, укладеними з КП В«Харківські теплові мережіВ» , виникла за період з 01.01.2011 по 09.11.12, а саме до моменту реорганізації ОКП ХАТОБ та створення ДП В«ХНАТОБВ» , борг на 01.01.2013 по ОКП ХАТОБ - 5 411 259 грн.

Фінансова підтримка із обласного бюджету за вищевказаний період на комунальні послуги (в тому числі і на оплату за тепло) ОКП ХАТОБ не виділялася.

ОКП ХАТОБ неодноразово звертався до Харківської обласної ради та облдержадміністрації, департаменту культури і туризму облдержадміністрації з листами щодо виділення із обласного бюджету коштів на оплату за теплопостачання, оскільки театр самостійно не взмозі за рахунок власних надходжень оплачувати теплопостачання.

09 листопада 2012 на підставі наказу Міністерства культури України від 02.11.2012 № 1238 В«Про внесення змін до наказу Міністерства культури України від 19.10.12 р. № 1169В» створено та зареєстровано державне підприємство В«Харківський національний академічний театр опери та балету імені ОСОБА_4В»

(далі - ДП В«ХНАТОБВ» , код ЄДРПОУ 38385217).

15 листопада 2012 року Харківською обласною радою було прийнято рішення № 552-VІ В«Про припинення обласного комунального підприємства Харківського державного академічного театру опери та балету ім. М.В. Лисенка (код ЄДРПОУ 02224712) шляхом приєднання до державного підприємства В«Харківський національний академічний театр опери та балету імені ОСОБА_4В»

(ЄДРПОУ 38385217).

Відповідно до Закону України В«Про Державний бюджет України на 2013 рікВ» Міністерству культури України за бюджетною програмою 1801110 В«Фінансова підтримка національних театрівВ» передбачалися видатки на фінансову підтримку національних театрів, у тому числі і ДП В«ХНАТОБВ» .

За 2013 рік КП В«Харківські теплові мережіВ» нараховано за спожиту теплову енергію у сумі 3278570 грн.; за січень-грудень 2014 р. - 3611999 грн.; за січень - грудень 2015 р. - 3808230 грн; за січень-липень 2016 року - 2769908 грн.

У 2013 році фінансова підтримка театру на погашення заборгованості за теплопостачання не виділялась, а в 2014 році передбачалося виділення 850 000 грн. на поточні платежі за тепло, із них фактично виділено та сплачено 548 000 грн.

За рахунок власних надходжень сплачено: в 2013 році на поточні платежі - 295367 грн. (оплата боргу - 104367грн. та поточні платежі - 191000 грн.); у 2014 році- 322770 грн. (оплата боргу - 194 000 грн. та поточні платежі - 128770 грн.), у 2015 році- 677 400грн. (оплата боргу - 587400 грн. та поточні платежі - 90 000 грн.).

Протягом 2015 року за рахунок виділених із бюджету коштів сплачено 1189000грн.

Однак, незважаючи на складну фінансову ситуацію, Відповідач не відмовляється від прийнятих на себе зобов'язань та докладає максимум зусиль для виконання поточних зобов'язань. У період з січня по липень 2016 р. сплачено Відповідачу 1 846 977,16 грн., із них: 447000,0 грн. - за рахунок коштів, виділених із бюджету, та 1 399 977,16 грн. - за рахунок власних надходжень, тобто поступово погашає заборгованість перед КП В«Харківські теплові мережіВ» , сплачуючи останньому заборгованість за прострочення виконання грошових зобов'язань.

Боржником на виконання наказу № 922/3223/13 виданого Господарським судом Харківської області 09.01.14р., сплачено згiдно графiку та вилучено державними виконавцями:

у січні 2014р. - 144 000, 00 грн., а саме:

- 40 000,00 грн. (платіжне доручення № 1159 від 10.01.14р.);

- 55 000,00 грн. (платіжне доручення № 21 від 11.01.14р.);

- 20 000,00 грн. (платіжне доручення № 22 від 13.01.14р.);

- 20 000,00 грн. (платіжне доручення № 48 від 20.01.14р.);

- 9 000,00 грн. (платіжне доручення № 56 від 22.01.14р.).

у лютому 2014р. - 50 000,00 грн., а саме:

- 10 000 грн. (платіжне доручення № 100 від 06.02.14р.);

- 10 000 грн. (платіжне доручення № 110 від 10.02.14р.);

- 10 000 грн. (платіжне доручення № 124 від 14.02.14р.);

- 20 000 грн. (платіжне доручення № 151 від 20.02.14р.).

у квітні 2015 р. - 40 000 грн., а саме:

- 3 000,00 грн. (платіжне доручення № 279 від 07.04.15р.);

- 15 000,00 грн. (платіжне доручення № 302 від 20.04.15р.);

- 7 000,00 грн. (платіжне доручення № 308 від 22.04.15р.);

- 5 000,00 грн. (платіжне доручення № 312 від 27.04.15р.);

- 5 000,00 грн. (платіжне доручення № 318 від 28.04.15р.);

- 5 000,00 грн. (платіжне доручення № 332 від 29.04.15р.).

у червні 2015р. - 15 000,00 грн. (платіжне доручення № 344 від 09.06.15р.).

Тобто, за 2015 рік боржником оплачено по рішенню суду 72550,00 грн. (в тому числі вилучені державними виконавцями по актам кошти на суму 17 550,25 грн.); 5250,00 грн. було перераховано позивачем по договору зберігання №170930 від 31.12.2013р.; 05.09.2016 року оплачено КП В«Харківські теплові мережіВ» 3000,00 грн. (платіжне доручення № 719 від 05.09.2016р.);

Всього перераховано станом на 07.09.2016р. на загальну суму 274800,25грн.

Державне підприємство В«ХНАТОБВ» за період утворення боргу не отримувало фінансову підтримку із бюджету в повному обсязі та не мало можливості сплатити суму боргу одноразово за власні кошти. За таких обставин, існувала загроза настання вкрай негативних для театру наслідків - наявної загрози банкрутства, ліквідації національного закладу культури на Слобожанщині.

Театр, як заклад культури, опинився в критичній ситуації, та був не взмозі самостійно, без підтримки із бюджету, погасити заборгованість за спожиту теплову енергію, так як дохід театру навіть у театральний сезон в декілька разів менший ніж його обов'язкові витрати, що забезпечують життєдіяльність Театру.

Театр з 1 вересня 2013 р. втратив можливість показу вистав, концертів та здійснення репетиційного процесу у ОСОБА_4 залі та галереї В«МаестроВ» (які за рішенням Харківської Обласної ради були передані у комунальну власність).

Враховуючи ці причини, загальну кількість вистав на стаціонарі було зменшено з 275 у 2013 році, до 217 у 2014 році (на 58 вистав менше від попереднього року), у 2015 році - 210 вистав.

У 2015 році також зменшено обсяг фінансової підтримки з бюджету на заробітну плату працівникам ДП В«ХНАТОБВ» в порівнянні з 2014 роком на 841,4 тис. грн.

Також, за угодою між працівниками структурних підрозділів та керівником театру, відповідно до ст. 56 КЗпП України, встановлювався працівникам структурних підрозділів за їх згодою неповний робочий тиждень з 01.08.2015р. по 30.09.2015р.

Крім того, на виконання вимог п. 15 Розділу III Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 р. № 76-19 В«Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів УкраїниВ» театром проведено скорочення на 20 % чисельності адміністративно-управлінського персоналу театру.

Також, за період серпень, частково вересень, жовтень 2015р. Театр не отримував доходів від основної діяльності, у зв'язку із встановленням простою творчих підрозділів театру з причини реалізації проекту В«Капітальний ремонт кабельних ліній і систем управління постановочного освітлення великої сцени ДП В«ХНАТОБВ» в рамках Угоди між Урядом України та Урядом Японії про надання грантової допомоги.

Крім того, наказом театру від 19.11.2015 року № 112 - з 20 січня по 31 грудня 2016 року був встановлений неповний робочий тиждень з одним додатковим днем працівникам адміністративно-керівного складу театру та художньо-артистичного персоналу.

Винятковий характер вищенаведених обставин, що ускладнюють виконання судового рішення, також обумовлений особливим статусом Відповідача як закладу культури, діяльність якого спрямована на створення, публічне виконання та публічний показ творів театрального мистецтва (Закон України В«Про театри та театральну справуВ» )

Відповідно до ст. 8 вищевказаного Закону метою основної діяльності театру є розвиток театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві. Основна діяльність театру не має на меті одержання прибутку.

Отже, специфіка діяльності ДП В«Харківський національний академічний театр опери та балету імені ОСОБА_4В» та реалізація основних його завдань (створення і показ глядачам високохудожніх творів сценічного мистецтва, забезпечення реалізації державної політики у галузі культури, пропаганда досягнень національної культури в Україні та за кордоном) потребують виділення фінансової підтримки із бюджету.

У зв'язку з відсутністю бюджетної підтримки на протязі спірного періоду, театр опинився у край важкому фінансовому стані.

Станом на 31.12.2015:

- дебіторська заборгованість - 4 798,00 грн.;

- кредиторська заборгованість - 13 797,00 грн. - це заборгованість за теплопостачання, у зв'язку з відсутністю надання фінансової підтримки із обласного бюджету за період з 01.01.2011 р. по 08.11.2012 р. та із державного бюджету за період з 09.11.2012 р., а також заборгованість за обслуговування ліфтів та інші.

Відповідно до балансу (звіту про фінансовий стан Відповідача) на 31.12.2015 року непокритий збиток складає 17 551,00 грн.

Станом на 30.06.16р.:

- дебіторська заборгованість - 3 469,00 грн.; кредиторська заборгованість - 17235,00 грн. (зросла на 3 438,00 грн.!). Непокритий збиток складає 1 801,00 грн.

Середньомісячний дохід (власні кошти) боржника у 2014-2015рр. - 698195,00 грн., середньомісячні витрати власних коштів:

- податки 105 000,00 грн., заробітна плата - 170 000,00 грн., водопостачання - 18 000,00 грн., водовідведення 16 000,00 грн., енергопостачання 275 000,0 грн., пожежна охорона - 43 680,0 грн., ліфтове господарство - 19 215,00 грн., утримання споруди - 35 000,00 грн.; постановочні витрати - 16 300,00 грн.

Шукаючи вихід із критичної фінансової ситуації та прийняття екстрених заходів щодо забезпечення рятування єдиного на Сході України державного культурного закладу національного рівня - Харківського національного академічного театру опери та балету ім. М.В.Лисенка, Театр звернувся до народних депутатів України з пропозицією підтримати Театр та ініціювати внесення змін до Закону України В«Про Державний бюджет України на 2015 рікВ» щодо здійснення збільшення видатків до бюджету на погашення заборгованості Театру за теплопостачання та часткової компенсації витрат на теплопостачання в другому півріччі 2015 року.

У відповідь на звернення Театру, ініціативною групою народних депутатів України розроблено та зареєстровано у ОСОБА_6 України проект Закону України В«Про внесення змін до додатку № 3 до Закону України В«Про Державний бюджет України на 2015 рікВ» за № 2165а від 25.06.2015 р. (далі - законопроект № 2165а).

Законопроект № 2165а був розроблений з метою призупинення кризових процесів, які відбуваються протягом останніх п'яти років в єдиному на цей час державному національному академічному культурному закладі на сході України. Ним передбачалося збільшення загального обсягу видатків загального фонду Міністерства культури за рахунок збільшення надходжень до Державного бюджету порівняно з плановими показниками на суму 14700,00 гривень. Ці кошти передбачалося спрямувати цільовим чином на погашення боргів за теплопостачання ДП В«ХНАТОБВ» на суму 13100,00 грн., та збільшення державної підтримки в 2015 році цього закладу на суму 1600,00 грн. для часткової компенсації витрат на теплопостачання в другому півріччі 2015 року.

З метою виконання судового рішення, та здійснення повного розрахунку з КП В«Харківські теплові мережіВ» ДП В«ХНАТОБВ» ще раз звернулося до народних депутатів України з проханням ініціювати внесення змін вже до ЗУ В«Про державний бюджет України на 2016 рікВ» .

Так, 12.07.2016р. зареєстрований Проект Закону про внесення змін до Закону України В«Про Державний бюджет України на 2016 рікВ» (щодо збільшення видатків Міністерства культури України на фінансову підтримку Харківського національного академічного театру опери та балету імені ОСОБА_4).

В пояснювальній записці до Проекту Закону народними депутатами України наголошується на недопустимості закриття єдиного на цей час державного національного академічного культурного закладу на Сході України. В записці йдеться мова саме про необхідність погашення заборгованості ДП В«ХНАТОБВ» перед КП В«Харківські теплові мережіВ» , та здійснення Театром всіх залежних від нього дій спрямованих на погашення існуючої заборгованості.

На даний час сплата всієї суми одразу, що залишилася до стягнення 7 592 726,71 грн., є великою і може призвести до зупинки діяльності Театру та його неплатоспроможності взагалі. У випадку повторного арешту рахунків ДП В«ХНАТОБВ» , в процесі здійснення стягнення у виконавчому провадженні, це заблокує господарську діяльність театру та унеможливить повне виконання ним боргових зобов'язань перед кредиторами і в майбутньому призведе до його банкрутства. Маючи істотну заборгованість перед позивачем та іншими контрагентами, ДП В«ХНАТОБВ» ризикує утворити заборгованість перед бюджетом, податків та зборів, заробітної плати, тому стягнення суми боргу, у зв'язку із браком коштів негативно вплине на законні майнові інтереси відповідача. Вважаємо, що завадити таким негативним наслідкам можливо лише за умови надання розстрочки виконання рішення суду, шляхом сплати 35 тис. грн. щомісяця протягом календарного року з дня винесення ухвали та сплати 7172726, 71 грн. на протязі наступних 5 років згідно графіку:

У випадку ненадання судом розстрочки виконання рішення суду, негативними наслідками зупинення діяльності ДП В«ХНАТОБВ» стане:

- виникнення заборгованості по виплаті заробітної плати, заборгованості по сплаті податків та внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

- порушення встановлених строків виконання зобов'язань перед замовниками по договорам та нарахування штрафних санкцій за невиконання зобов'язань;

- наявна загроза банкрутства національного закладу культури.

Відповідно до Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012р. В«Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів УкраїниВ» , господарський суд на підставі статті 121 ГПК України має право за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за власною ініціативою у виняткових випадках залежно від обставин справи відстрочити, розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови (далі - рішення), змінити спосіб та порядок їх виконання. Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час після набрання рішенням законної сили і до його фактичного повного виконання, в межах строку пред'явлення наказу до виконання. Також не обмежується право заявника на повторне звернення з відповідною заявою, якщо вона вже розглядалася судом.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК України, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

В частині 5 пункту 7.8. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №9 від 17.10.2012р. "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" зазначено, що господарський суд не має права самостійно скасувати надану ним відстрочку чи розстрочку виконання судового рішення, в тому числі з тих мотивів, що такі умови не виконуються відповідачем. Але, оскільки відстрочка і розстрочка є складовим способу та порядку виконання судового рішення, то умови їх надання може бути переглянуто.

Так, в порядку вищенаведеної статті ДП В«ХНАТОБВ» вже зверталося до Господарського суду Харківської області з заявою про зміну способу і порядку виконання рішення по справі.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 03.03.2016р. заяву ДП В«ХНАТОБВ» задоволено. Відстрочено виконання рішення господарського суду Харківської області від 18.12.2013р. по справі № 922/3223/13, в частині несплаченої суми, що складає 7595726,71 гривень, на строк 6 місяців з дня винесення вказаної ухвали.

Протягом вказаного періоду, з метою недопущення відключення Театру від теплопостачання Заявником сплачувалась поточна заборгованість за теплопостачання. Але оскільки вищезгаданий проект Закону України В«Про внесення змін до ЗУ В«Про державний бюджет України на 2015 рікВ» так і не був прийнятий Верховною ОСОБА_6 України, ДП В«ХНАТОБВ» не має можливості в строк, наданий ухвалою Господарського суду Харківської області від 03.03.2016р. виконати рішення суду від 18.12.2013р.

Крім того, слід звернути увагу суду на фактичну неможливість погашення повної суми заборгованості перед КП В«Харківські теплові мережіВ» в строк, встановлений рішенням і ухвалою Господарського суду Харківської області, оскільки щомісячні нарахування за теплопостачання а також інші необхідні витрати ДП В«ХНАТОБВ» (виплата заробітної плати, розрахунки з бюджетом і т.п.) значно перевищують щомісячні доходи Театру, що унеможливлює здійcнення повного розрахунку із контрагентами.

Таким чином, факт звернення боржника із даною заявою про розстрочку виконання рішення, не є свідченням ухилення від виконання грошового зобов'язання театру чи навмисним затягуванням процесу виконання рішення суду. Розстрочка погашення боргу буде в інтересах обох сторін, оскільки забезпечить здійснення господарської діяльності з отримання прибутку та реальну можливість погашення боргу.

З графіком погашення заборгованості, наданим боржником, КП В«Харківські теплові мережіВ» не погоджується. Однак, пропонує наступний графік виконання вищезазначеного рішення шляхом надання розстрочки в частині несплаченої суми заборгованості в розмірі 7 595 726,71 грн., щомісячно рівними частинами по 126595,45 грн. до 20-го числа місяця протягом 60 місяців з дня винесення ухвали, тобто наступним чином:

до 20 листопада 2016 року - 126 595,45 грн.

до 20 грудня 2016 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2017 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2017 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2018 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2018 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2019 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2019 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2020 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2020 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2021 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2021 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2021 року - 126 595,16 грн.

Відповідно до статті 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Зазначена норма кореспондується зі ст.36 Закону України "Про виконавче провадження", частиною першою якої встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.

Під відстрочкою і розстрочкою виконання рішення слід розуміти створення судом оптимальних умов для належної та якісної реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можливе при недостатності коштів на рахунку боржника, стихійного лиха, тощо.

Відповідно до п.7.1.2. постанови пленуму Вищого господарського суду України №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" від 17.10.2012р., розстрочка означає виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі. Строки виконання кожної частки також повинні визначатись господарським судом. При цьому, слід мати на увазі, що розстрочка можлива при виконанні рішення, яке стосується предметів, що діляться (гроші, майно, не визначене індивідуальними ознаками; декілька індивідуально визначених речей тощо).

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо. (п. 7.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" від 17.10.2012р.).

Рішенням господарського суду Харківської області від 18.12.2013 р. вже було вирішено питання щодо заяви боржника про розстрочку виконання рішення по цій справі, а саме: виконання рішення розстрочене на 30 місяців щомісячними платежами (до 20-го числа місяця), згідно графіку.

В частині 5 пункту 7.8. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №9 від 17.10.2012р. "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" зазначено, що господарський суд не має права самостійно скасувати надану ним відстрочку чи розстрочку виконання судового рішення, в тому числі з тих мотивів, що такі умови не виконуються відповідачем. Але оскільки відстрочка і розстрочка є складовим способу та порядку виконання судового рішення, то умови їх надання може бути переглянуто.

Враховуючи вищевикладене, та беручи до уваги той факт, що боржник просить відстрочити виконання рішення суду по справі №922/3223/13, маючи на меті добровільне погашення заборгованості перед стягувачем, за для уникнення накладення арештів на розрахункові рахунки та майно боржника з боку виконавчої служби, що в подальшому може перешкоджати швидкому виконанню рішення, суд вважає за можливе відстрочити виконання рішення за графіком, запропонованим стягувачем.

Керуючись ст.ст.86,121 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити частково заяву Державного підприємства "Харківський національний академічний театр опери та балету ім. М.В. Лисенка" (06.10.2016 р. за вх.№32976).

Розстрочити виконання рішення господарського суду Харківської області від 18.12.2013 р. по справі №922/3223/13, в частині несплаченої суми заборгованості в розмірі 7 595 726,71 грн., щомісячно рівними частинами по 126 595,45 грн. до 20-го числа місяця протягом 60 місяців з дня винесення ухвали, за наступним графіком:

до 20 листопада 2016 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2016 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2017 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2017 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2017 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2018 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2018 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2018 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2019 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2019 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2019 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2020 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2020 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 грудня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 січня 2020 року - 126 595,45 грн.;

до 20 лютого 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 березня 2021 року -126 595,45 грн.;

до 20 квітня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 травня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 червня 2021 року -126 595,45 грн.;

до 20 липня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 серпня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 вересня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 жовтня 2021 року - 126 595,45 грн.;

до 20 листопада 2021 року - 126 595,16 грн.

Направити ухвалу до відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області до відома.

Головуючий суддя Суддя Суддя ОСОБА_7 ОСОБА_8 ОСОБА_9

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення19.10.2016
Оприлюднено27.10.2016
Номер документу62177042
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3223/13

Ухвала від 19.10.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 10.10.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 19.09.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 09.09.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 05.09.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 30.09.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Окрема ухвала від 23.09.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 23.09.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 07.09.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

Ухвала від 12.11.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аріт К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні