cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Ковальова Т.І.
Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2016 року справа №812/590/16
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Сухарька М.Г., Ястребової Л.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року у справі №812/590/16 за позовом державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ліспрод» про стягнення коштів за податковим боргом, -
ВСТАНОВИВ:
Податковий орган просив стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих боржника у погашення податкового боргу із земельного податку 83333,34 грн.
В обґрунтування зазначив, що у відповідача за період з 01.08.2014 року по 27.05.2016 року утворився податковий борг з земельного податку з юридичних осіб на загальну суму 83 333,34 грн., в тому числі: сума основного боргу 67 405,11 грн, сума несплаченої пені 3 200,02 грн, сума штрафних санкцій 12 728,21 грн.
Сума основного податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб виникла в зв'язку з несплатою товариством самостійно визначених податкових зобов»язань в податкових деклараціях за 2014 -2016 роки.
Сума несплачених штрафних санкцій підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями.
Позивачем виставлена товариству податкова вимога №48-25 від 08.02.2014 року, яка отримана уповноваженою особою відповідача. Податкова вимога не оскаржена та є чинною.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року в задоволенні позову відмовлено у повному обсязі.
Не погодившись з судовим рішенням, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою задовольнити позов.
В обґрунтування зазначив, що суд першої інстанції неправильно застосував норми Закону №1669, без врахування внесених до нього змін Законом №1365 від 17.05.2016 року.
Крім цього суд першої інстанції неправильно зазначив позивача в резолютивній та описовій частині: замість ДПІ у м. Лисичанську вказав ДПІ у м. Сєвєродонецьку.
Сторони в судове засідання не прибули, про час, дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, тому за приписами п. 2 ч. 1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.
ТОВ «Ліспрод» зареєстроване в якості юридичної особи Лисичанським міськвиконкомом 07.12.1999, ідентифікаційний код 30482032, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 8).
Податковий борг виник у зв»язку з несплатою ТОВ «Ліспрод» самостійно визначених у податкових деклараціях з плати за землю податкових зобов»язань, а саме:
- податкова декларація з земельного податку за 2014 рік №9007692860 від 18.02.2014 року. Згідно декларації щомісячна сплата земельного податку становить 3 477,24 грн (а. с. 13-14);
- податкова декларація з земельного податку за 2015 рік №9012375526 від 10.02.2015 року. Згідно декларації щомісячна сплата земельного податку становить 4 346,55 грн (а. с. 15-16).
- податкова декларація з земельного податку за 2016 рік №9021669649 від 22.02.2016 року. Згідно декларації щомісячна сплата земельного податку становить 270,22 грн (а. с. 17-18).
Податковим органом у зв'язку з несплатою податкових зобов'язань нарахована пеня у розмірі 3 200,02 грн (а. с. 28-33).
За порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення відносно ТОВ «Ліспрод»:
- №0005741502 від 18.12.2015 року на суму 10 477,98 грн (а. с. 19);
-№ 0005711502 від 18.12.2015 року на суму 52,44 грн (а. с. 20);
-№ 0005721502 від 18.12.2015 року на суму 190,63 грн (а. с. 21);
-№ 0005731502 від 18.12.2015 року на суму 295,29 грн (а. с. 22);
-№ 0005751502 від 18.12.2015 року на суму 1 711,87 грн (а. с. 23).
Таким чином, за ТОВ «Ліспрод» рахується податковий борг з земельного податку за період з 01.08.2014 року по 27.05.2016 року у загальному розмірі 83333,34 грн.
Податковим органом надіслано ТОВ «Ліспрод» податкову вимогу форми «Ю» №48-25 від 08.02.2014 року, яка отримана уповноваженою особою відповідача (а. с. 26).
На підставі пп. 20.1.34 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
На підставі ст..270 ПК України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як визначено пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК УКраїни контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань у разі, якщо згідно з податковим та іншим законодавством відповідальною особою за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені є контролюючий орган.
Згідно з п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення відносно ТОВ «Ліспрод» від 18.12.2015 року №0005741502,№ 0005711502, № 0005721502,№ 0005731502, № 0005751502 за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб , визначеного п.287.3 ст.287 ПК України та на підставі ст..126 ПК України зобов'язано сплатити відповідні штрафи за платежем земельний податок з юридичних осіб.
Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою ТОВ «Ліспрод» 29.12.2015 року (а.с.24)
До теперішнього часу зазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржені та не скасовані, тому є узгодженими.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначеної норми Податкового кодексу України податковий орган надіслав відповідачу податкову вимогу, яка отримана уповноваженою особою ТОВ «Ліспрод» (а.с.26)
Таким чином наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначення позивачем податкового боргу відповідно до податкових повідомлень-рішень на загальну суму 12728,21 грн (а.с.19-23)
На підставі п.п.16.1.4. п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.п. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.95.1. ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На підставі п.95.2. ст.95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Оскільки податкові повідомлення-рішення не оскаржені та не скасовані, вони є узгодженими, на їх підставі виник податковий борг за штрафними санкціями на суму 12728,21 грн, тому суд першої інстанції в цій частині помилково відмовив в задоволенні позову ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС в Луганській області.
Тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню
Що стосується частини позовних вимог про стягнення коштів у погашення податкового боргу із земельного податку в розмірі 67405,11 грн, пені в розмірі 3200,02 грн, судова колегія зазначає наступне.
Указом Президента України від 14.04.2014 року №405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року «Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України» та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької і Луганської областей.
Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02.09.2014 року №1669 (далі Закон №1669).
Відповідно до ст..1 Закону №1669 територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14.04.2014 року №405/2014.
Розпорядженням КМУ №1275 від 02.12.2015 року затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Зазначеним переліком місто Лисичанськ Луганської області віднесено до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція.
На підставі ч.ч.2-3 ст.11 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1669 цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення цього Закону.
Антитерористична операція розпочата 14 квітня 2014 року та триває по теперішній час.
Статтею 6 Закону №1669 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що під час проведення антитерористичної операції звільнено суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
На підставі ч.3 ст.11 Прикінцеві та перехідні положення Закону №1669 закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Оскільки відповідач ТОВ «Ліспрод» зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність на адміністративній території Луганської області де здійснювалася антитерористична операція, період проведення антитерористичної операції триває, нормою прямої дії Закону передбачено, що такі суб'єкти господарювання звільнені від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, заборгованість відповідача за земельним податком з юридичних осіб рахується за період з 01.08.2014 року по 27.05.2016 року, тому з відповідача заборгованості з земельного податку юридичних осіб в розмірі 67405,11 грн, пені в розмірі 3200,02 грн. суперечить приписам Закону № 1669.
За таких обставин, позовні вимоги щодо стягнення з відповідача податкового боргу з земельного податку юридичних осіб в розмірі 67405,11 грн, пені в розмірі 3200,02 грн. задоволенню не підлягають.
Судова колегія не приймає доводи апелянта, що у додатках 1 і 2 до розпорядження КМУ №1085 від 07.11.2014 року відсутнє м. Лисичанськ Луганської області, оскільки ці доводи спростовуються Додатком до розпорядження КМУ №1275-р від 02.12.2015 року - Переліком населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, в якому визначено м. Лисичанськ Луганської області.
Антитерористична операція розпочалася 14.04.2014 року та триває по теперішній час.
Щодо доводів про неправильне зазначення назви позивача в тексті постанови Луганського окружного адміністративного суду від 18.08.2016 року, суд апеляційної інстанції звертає увагу апелянта на наявність в матеріалах справи ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 02.09.2016 року (а.с.79-80), якою виправлено описку у вступній, описовій та резолютивній частинах постанови, а саме: вказано правильну назву позивача - ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС України підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Оскільки постанова суду першої інстанції не відповідає вимогам щодо законності та обґрунтованості, судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, тому постанова підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови про часткове задоволення позову, в зв'язку з чим апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.
Керуючись статтями 24, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року у справі №812/590/16 - задовольнити частково.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2016 року у справі №812/590/16 - скасувати.
Прийняти нову постанову.
Позов державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ліспрод» про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити частково.
Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Ліспрод» у банківських установах кошти в рахунок погашення податкового боргу за штрафними санкціями за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 12728 (дванадцять тисяч сімсот двадцять вісім) гривень 21 копійка.
В задоволенні решти позовних вимог державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ліспрод» про стягнення коштів за податковим боргом - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання нею чинності.
Суддя-доповідач І.Д. Компанієць
Судді М.Г. Сухарьок
Л.В. Ястребова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2016 |
Оприлюднено | 27.10.2016 |
Номер документу | 62194044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні