Постанова
від 17.10.2016 по справі 369/6820/16-а
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/6820/16-а

Провадження № 2-а/369/533/16

ПОСТАНОВА

іменем України

17.10.2016 року Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі

головуючої судді Дубас Т.В.

при секретарі Пркимета І.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення міської ради , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ФОП ОСОБА_1 звернулась до Києво-Святошинського районного суду Київської області в порядку адміністративного судочинства, мотивуючи свої вимоги тим що, 16 червня 2016 року Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області VII скликання на XIII сесії було прийнято рішення № 1-01/ХІІІ7-13 про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради №9/43 від 26.02.2015 «Про надання ФО-П ОСОБА_2 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А».

Дане рішення позивач вважала протиправним та таким що підлягає скасуванню.

Позивач є власником магазину в м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області по вул. Жовтнева, 39-А згідно договору купівлі-продажу нежитлового приміщення від 04.04.2008. Крім того, Позивач є власником земельної ділянки з кадастровим номером 3222410600:01:009:5029 по вул. Жовтнева, 39-А, що у м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області , та користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 3222410600:01:009:5030 по вул. Жовтнева, 39-А .

У зв'язку з необхідністю проведення реконструкції будівлі, Позивач, у відповідності до приписів законодавства України, звернувся до Виконавчого комітету Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області з заявою про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А та надав всі необхідні документи.

Зважаючи на повну відповідність поданих документів вимогам законодавства та відсутності підстав у відмові, Виконавчим комітетом Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області було прийнято рішення №9/43 від 26.02.2016 «Про надання ФО-П ОСОБА_2 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А для реконструкції громадської будівлі».

Отримавши містобудівні умови забудови земельної ділянки, 17 вересня 2015 року Позивачем була зареєстрована в Департаменті державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Декларація про початок виконання будівельних робіт за №КС 083152601668. Після початку виконання робіт з реконструкції будівлі, в липні 2016 року, Позивачеві стало відомо про прийняте Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області VII скликання на XIII сесії - рішення № 1-01/ХІІІ7-13 про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради №9/43 від 26.02.2015 «Про надання ФО-П ОСОБА_1 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А».

Зважаючи на те, що оскаржуваним рішенням Відповідача фактично було позбавлено права вільно володіти та розпоряджатись належним йому майном, позивач вважала, що рішення № 1-01/ХІІІ7-13 про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради №9/43 від 26.02.2015 є протиправним і таким, що підлягає скасуванню.

Зважаючи на те, що Позивач є власником земельної ділянки та побудованого на ній об'єкту, прийняття рішення Відповідачем яким скасовується рішення про надання дозволу на реконструкцію належного Позивачеві об'єкта порушує інтереси Позивача та права володіння майном.

На думку позивача, відповідне рішення відповідача суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та правовій позиції Конституційного Суду України, викладеній у Рішенні від 16 квітня 2009 року N 7-рп/2009.

Тому позивач просила визнати протиправним та скасувати рішення Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області № 1-01/ХІІІ7-13 від 16 червня 2016 року про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради №9/43 від 26.02.2015 «Про надання ФО-П ОСОБА_2 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А». Вирішити питання стосовно судових витрат.

В судовому засіданні представник позивача вимоги позову підтримав та просив позов задоволити.

Представник відповідача проти вимог позову заперечувала та просила в позові відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін по справі, перевіривши матеріали справи та зібрані в ній письмові докази, приходить до висновку про необхідність відмови у вимогах позову, виходячи з наступного.

Як встановлено в судовому засіданні, відповідно рішення виконавчого комітету Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області №9/43 від 26.02.2015 «Про надання ФО-П ОСОБА_2 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А», було надано фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39-а для реконструкції громадської будівлі. Погоджено ОСОБА_1 проектну документацію по реконструкції даної громадської будівлі із балансоутримувачем будинку № 39 по вул. Жовтневій в м. Вишневе. 3обов'язано ФОП ОСОБА_1 укласти договір з виконкомом міської ради про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту.

16 червня 2016 року Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області VII скликання на XIII сесії, розглянувши звернення мешканців будинку 39 по вул. Жовтневій в м. Вишневе щодо недопущення проведення будівництва на земельній ділянці по Жовтневій, 39-а, представлені документи, було прийнято рішення № 1-01/ХІІІ7-13 про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради №9/43 від 26.02.2015 «Про надання ФО-П ОСОБА_2 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки за адресою: м. Вишневе, вул. Жовтнева, 39А».

Згідно ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно рішення Конституційного суду України від 16 квітня 2009 року

№ 7-рп/2009 у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), встановлено що у Законі передбачено, що рішення виконавчого комітету ради з питань, які належать до компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою, і що раді належить право скасовувати акти виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень (частина дев'ята статті 59 , пункт 15 частини першої статті 26 ).

Зі змісту частини другої статті 144 Конституції України та частини десятої статті 59 Закону вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку. Однак, як вважає Конституційний Суд України, це не позбавляє орган місцевого самоврядування права за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).

Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч. 1ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси (ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України).

В той же час відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З наведених вище норм закону України, та враховуючи рішення Конституційного суду України, суд приходить до висновку про правомірність дій відповідача міської ради Києво-Святошинського району Київської області, оскільки Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області скасовано рішення виконавчого комітету у відповідності до ч. 9 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до якої рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою.

В той же час, оспорюване рішення міської ради, приймалось не з мотивів невідповідності рішення виконавчого комітету Конституції або законам України, а відповідно до звернення мешканців відповідного будинку, а отже закон не визначає імперативного характеру оскарження рішення виконавчого комітету в судовому порядку.

Враховуючи вищезазначене суд вважає, що адмінстративний позов не підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст. 8, 9, 11, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

В позові Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення міської ради - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Києво-Святошинський районний суд протягом 10 днів з моменту оголошення.

Суддя: Дубас Т.В.

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення17.10.2016
Оприлюднено31.10.2016
Номер документу62241252
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —369/6820/16-а

Постанова від 21.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Постанова від 19.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 27.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 02.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 15.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні