Справа №766/12156/16-к
н/п 1-кс/766/6471/16
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.10.2016 м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ прокуратури Херсонської області ОСОБА_2 , погоджене з прокурором прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до суду з вищевказаним клопотанням посилаючись на те, що слідчим відділом прокуратури Херсонської області розслідується кримінальне провадження № 42016230000000261, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 03.10.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, за фактом зловживання службовим становищем співробітниками територіальних органів ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою одержання неправомірної вигоди для юридичних осіб, а саме використання службового становища в супереч інтересам служби, що має вираз у не проведенні передбачених чинним законодавством дій під час здійснення екологічного контролю експортних партій металобрухту, що завдає шкоди державним інтересам у вигляді подальшого заниження митної вартості товару, що експортується.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в порушення вимог Порядку здійснення екологічного контролю експортних партій брухту чорних і кольорових металів територіальними органами ІНФОРМАЦІЯ_1 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.1998 № 999, завантаження здійснюється без проведення радіологічного контролю та хіміко-аналітичних випробувань, передбачених першим етапом екологічного контролю в період формування експортних партій металобрухту в місцях його накопичення.
Досудовим розслідуванням встановлено, що під час проведення екологічного контролю металобрухту, відповідно до Порядку здійснення екологічного контролю експортних партій брухту чорних і кольорових металів територіальними органами ІНФОРМАЦІЯ_1 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.1998 № 999 (далі Порядок), державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища має перевірити відповідність складу вантажу зазначеній документації, у т. ч. шляхом відбирання зразків для проведення хіміко-аналітичних, радіохімічних досліджень, результатом проведення яких є підтвердження фактичних властивостей металобрухту заявленим експортером показникам, відповідно до державних стандартів України (ДСтУ).
Так, у разі не здійснення інспектором відбирання зразків для проведення хіміко-аналітичних, радіохімічних досліджень, не можливо встановити відповідність фактичних показників металобрухту, тим які були заявлені експортером, в результаті чого можливе заниження митної вартості металобрухту, що має наслідком зменшення суми обов`язкових митних платежів.
Крім того, у зв`язку з не проведенням співробітниками ІНФОРМАЦІЯ_2 екологічного контролю відповідно до вимог чинного законодавства України, можливе вивезення за кордон у складі партії, радіаційного чи хімічно-забрудненого металобрухту.
У ході проведення слідчих (розшукових) дій встановлено, що 05.10.2016 на адресу ІНФОРМАЦІЯ_2 надійшла заявка від ПП « ОСОБА_4 », відповідно до якої ПП « ОСОБА_4 » просить здійснити контроль експортної партії металобрухту в кількості 2600 м.т., і надати ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Однак, відповідно до сертифікату походження товару виданого ІНФОРМАЦІЯ_4 від 12.10.2016 експортна партія металобрухту має бути завантажена в акваторії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на судно m/v «Lime».
Згідно Положення про морські екологічні інспекції, затвердженого Наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 від 04.11.2011 № 429, проведення екологічного контролю експортних партій брухту чорних та кольорових металів у морських портах входить до повноважень ІНФОРМАЦІЯ_7 .
У зв`язку з викладеним, ІНФОРМАЦІЯ_8 здійснює зловживання службовим становищем в інтересах юридичної особи ПП « ОСОБА_4 ».
Крім того, на виконання ухвали слідчого судді 13.10.2016 слідчим проведено обшук в ІНФОРМАЦІЯ_9 , у ході якого вилучено документи, які були складені у ході здійснення екологічного контролю експортної партії металобрухту в інтересах ПП « ОСОБА_4 » на території ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 ».
Так, 13.10.2016 слідчим проведено огляд місця накопичення у т. ч. вказаної партії металобрухту, у ході якого виявлено та вилучено металобрухт, на який 17.10.2016 накладено арешт.
Одночасно, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_11 надійшла скарга ОСОБА_5 , відповідно до якої посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 зловживають службовим становищем в інтересах ПП « ОСОБА_4 », порушуючи вимоги Порядку під час здійснення екологічного контролю.
Одночасно, наказом Голови ІНФОРМАЦІЯ_11 від 19.10.2016 № 147 призначено перевірку викладеної у скарзі ОСОБА_5 інформації.
Так, встановити факт видачі співробітниками ІНФОРМАЦІЯ_12 поза межами своєї компетенції без проведення екологічного контролю у відповідності до вимог чинного законодавства можливо лише шляхом огляду судна із залученням відповідних спеціалістів, будь-яким іншим способом виявити та зафіксувати відомості щодо обставин вчинення кримінального правопорушення не можливо.
Відповідно до Порядку здійснення екологічного контролю експортних партій брухту чорних і кольорових металів територіальними органами ІНФОРМАЦІЯ_1 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.1998 № 999, екологічний контроль експортних партій металобрухту в місцях його накопичення здійснюється на підставі заявки експортера, яка подається за 15 днів до початку відвантаження експортної партії.
Враховуючи, що заявка ПП « ОСОБА_6 » датується 05.10.2015, останній день проведення екологічного контролю можливий 20.10.2015.
Крім того, відповідно до Порядку перший етап екологічного контролю експортної партії металобрухту здійснюється в місці його накопичення, у зв`язку з чим огляд судна, має на меті встановити та зафіксувати факт його завантаження без проведення співробітниками територіальних органів ІНФОРМАЦІЯ_13 в інтересах ПП « ОСОБА_4 ».
Відповідно до ч. 2 ст. 84 КПК України, процесуальним джерелом доказів зокрема є документи.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 99 КПК України, до документів можуть належати матеріали складені в порядку, передбаченому цим Кодексом, протоколи процесуальних дій та додатки до них, а також носії інформації, на яких за допомогою технічних засобів зафіксовано процесуальні дії.
Згідно ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, у т. ч. зберегли на собі сліди вчинення кримінального правопорушення, або містять інші відомості, які можуть бути використані, як доказ факту чи обставин, що встановлюється під час кримінального провадження.
Згідно ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Таким чином, з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню відповідно до ст. 91 КПК України, зокрема події кримінального правопорушення (часу, місця, способу та інших обставини вчинення кримінального правопорушення), винуватості обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форми вини, мотиву і мети вчинення кримінального правопорушення, а також з метою захисту суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування даного кримінального провадження і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, виникла необхідність у проведенні огляду судна m/v «LIME» (IMO: НОМЕР_1 ) в акваторії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (адреса: АДРЕСА_1 ).
Дослідивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки з метою встановлення обставин, які підлягають доказуванню відповідно до ст. 91 КПК України, зокрема події кримінального правопорушення (часу, місця, способу та інших обставини вчинення кримінального правопорушення), винуватості обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форми вини, мотиву і мети вчинення кримінального правопорушення, а також з метою захисту суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування даного кримінального провадження, необхідно надати дозвіл слідчому на проведення огляду судна m/v «LIME» (IMO: НОМЕР_1 ) в акваторії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (адреса: АДРЕСА_1 ).
Керуючись ст. ст. 234, 237 КПК України, суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати старшому слідчому слідчого відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_2 , або за його письмовим дорученням будь-якому іншому співробітнику оперативного підрозділу, дозвіл на проведення огляду судна m/v «LIME» (IMO: НОМЕР_1 ), яке перебуває в акваторії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (адреса: АДРЕСА_1 ), з метою фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, а саме факту завантаження судна без проведення першого етапу екологічного контролю.
Строк дії ухвали визначити до 20.11.2016 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2016 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 62257761 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Мусулевський Я. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні