КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30. тел/факс 254-21-99, e-mail: inbox@apladm.ki.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Горобцова Я.В. Суддя-доповідач: Епель О.В.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2016 року Справа № 810/1186/16
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Епель О.В.,
суддів: Желтобрюх І.Л., Мамчура Я.С.,
за участю секретаря: Тищенко Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Реєстраційної служби Лубенського міськрайонного управління юстиції Полтавської області ОСОБА_3, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: ОСОБА_4, товариство з обмеженою відповідальністю міжнародного молодіжного туризму «Супутник», Реєстраційна служба Білоцерківського міськрайонного управління юстиції у Київській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до державного реєстратора Реєстраційної служби Лубенського міськрайонного управління юстиції Полтавської області ОСОБА_3, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4, товариство з обмеженою відповідальністю міжнародного молодіжного туризму «Супутник», Реєстраційна служба Білоцерківського міськрайонного управління юстиції у Київській області про:
1) визнати протиправними реєстраційних дій щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних записів: а) від 03.03.2016 р. № НОМЕР_1 (державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна складу або інформація про засновників); б) від 04.03.2016 р. № НОМЕР_1 (внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів); в) від 04.03.2016 р. НОМЕР_1 (підтвердження відомостей про юридичну особу, зміна інформації про утворення юридичної особи, зміна додаткової інформації);
2) скасування внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних записів: а) від 03.03.2016 р. № НОМЕР_1 (державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна складу або інформація про засновників); б) від 04.03.2016 р. № НОМЕР_1 (внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів); в) від 04.03.2016 р. № НОМЕР_1 (підтвердження відомостей про юридичну особу, зміна інформації про утворення юридичної особи, зміна додаткової інформації).
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про задоволення адміністративного позову в повному обсязі, так як, на думку апелянта, оскаржувана постанова суду прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, ТОВ Міжнародного молодіжного туризму «Супутник» (далі - ТОВ ММТ «Супутник») є юридичною особою, статутний капітал якої поділений на такі частки між учасниками : 35% корпоративних прав вказаного товариства належать позивачу, а 65% - належали ОСОБА_5, який помер 06.03.2015 р.
Корпоративні права ОСОБА_5 успадкувала його дружина ОСОБА_4
02.03.2016 р. ОСОБА_4 звернулась до державного реєстратора Лубенського міськрайонного управління юстиції Полтавської області із заявою про проведення реєстраційної дії (за принципом екстериторіальності) «державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» - Товариство з обмеженою відповідальністю міжнародного молодіжного туризму «Супутник», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Для проведення реєстраційної дії ОСОБА_4 подала державному реєстратору наступні документи: нову редакцію установчих документів, документ, що засвідчує смерть ОСОБА_5, свідоцтво про право на спадщину за законом, рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу та копію квитанції, видної банком.
03.03.2016 р. ОСОБА_4 звернулася до державного реєстратора із заявою про проведення реєстраційної дії «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» та подала такі документи: рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, в тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); документ, що підтверджує плату за надану адміністративну послугу; реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
04.03.2016 р. ОСОБА_4 звернулася до державного реєстратора із заявою про проведення реєстраційної дії «підтвердження відомостей про юридичну особу» та подала такі документи: рішення про продовження діяльності на підставі модельного статуту; заяву про державну реєстрацію переходу юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту; реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
За результатами розгляду заяв та документів відповідачем було здійснено внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних записів: а) від 03.03.2016 р. № НОМЕР_1 (державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна складу або інформація про засновників); б) від 04.03.2016 р. № НОМЕР_1 (внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів); в) від 04.03.2016 р. НОМЕР_1 (підтвердження відомостей про юридичну особу, зміна інформації про утворення юридичної особи, зміна додаткової інформації).
Позивач, вважаючи зазначені дії протиправними, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Судова колегія встановила, що відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані дії вчинені відповідачем на підставі повного пакету документів, у межах його повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством.
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Спірні правовідносини врегульовані Конституції України, Цивільним кодексом України (далі - ЦК України), Законами України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань» від 15.05.2003 р. № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV), «Про господарські товариства» від 19.09.1991 № 1576-XII (далі - Закон № 1576-ХІІ), Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 р. № 359/5 (далі - Порядок № 359/5).
Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону № 755-ІV закріплено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону № 755-ІV державна реєстрація базується на заявницькому принципі.
Частинами 2, 3 статті 6 Закону № 755-ІV передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Державний реєстратор під час проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця у зв'язку з її смертю або оголошенням її померлою, а також під час державної реєстрації змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи у зв'язку із смертю або оголошенням померлим відповідного засновника (учасника), обов'язково використовує відомості Державного реєстру актів цивільного стану громадян шляхом безпосереднього доступу до нього.
Відповідно до п.п. 1, 5, 6 ч. 1 ст. 15 Закону № 755-ІV документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
У ч. 4 ст. 17 Закону № 755-ІV визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 25 Закону № 755-ІV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Частинами 1, 2 статті 27 Закону № 755-ІV визначено, що підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.
Згідно з п. 1-10 ч.1, ч. 4 ст. 28 Закону № 755-ІV підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.
Аналогічні правові норми закріплені в розділах І, ІІ Порядку № 359/5.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1219 ЦК України не входять до складу спадщини права та обов'язки, що нерозривно пов'язані з особою спадкодавця, зокрема, право на участь у товариствах та право членства в об'єднаннях громадян, якщо інше не встановлено законом або їх установчими документами.
Згідно з ч. 5 ст. 147 ЦК України частка у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю переходить до спадкоємця фізичної особи або правонаступника юридичної особи - учасника товариства, якщо статутом товариства не передбачено, що такий перехід допускається лише за згодою інших учасників товариства.
У ст.ст. 55, 60 Закону № 1576-ХІІ визначено, що при реорганізації юридичної особи, учасника товариства, або у зв'язку із смертю громадянина, учасника товариства, правонаступники (спадкоємці) мають переважне право вступу до цього товариства.
Загальні збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 50 відсотками голосів.
Таким чином, з викладених правових норм вбачається, що достатньою та необхідною правовою підставою для внесення державним реєстратором до ЄДР змін до відомостей про юридичну особу, включаючи зміни до її установчих документів є одночасна сукупність наступних умов: 1) подання уповноваженою особою відповідного пакету документів; 2) відсутність підстав для зупинення їх розгляду та для відмови в державній реєстрації.
Разом з тим, колегія суддів встановила, що ОСОБА_4 є спадкоємцем корпоративних прав ОСОБА_5 в ТОВ ММТ «Супутник» у розмірі 65%.
01.03.2016 р. на загальних позачергових зборах учасників (засновників) ТОВ ММТ «Супутник», зокрема було прийнято рішення (оформлені протоколами №№2-4):
- про прийняття до складу учасників товариства після ОСОБА_5 - ОСОБА_4;
- про затвердження статуту ТОВ ММТ «Супутник» в новій редакції та надання повноваження щодо його підписання учаснику (засновнику) ОСОБА_4, що володіє часткою в розмірі 65% статутного капіталу товариства;
- про призначення з 01.03.2016 р. директором товариства ОСОБА_4;
- про перехід товариства з 01.03.2016 р. з власного установчого документа на діяльність на підставі модельного статуту.
02.03.2016 р. ОСОБА_4 звернулась до державного реєстратора Лубенського міськрайонного управління юстиції Полтавської області із заявою про проведення реєстраційної дії (за принципом екстериторіальності) «державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» - Товариство з обмеженою відповідальністю міжнародного молодіжного туризму «Супутник», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Для проведення реєстраційної дії ОСОБА_4 подала державному реєстратору наступні документи: нову редакцію установчих документів, документ, що засвідчує смерть ОСОБА_5, свідоцтво про право на спадщину за законом, рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу та копію квитанції, видної банком.
03.03.2016 р. ОСОБА_4 звернулася до державного реєстратора із заявою про проведення реєстраційної дії «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» та подала такі документи: рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, в тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); документ, що підтверджує плату за надану адміністративну послугу; реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
04.03.2016 р. ОСОБА_4 звернулася до державного реєстратора із заявою про проведення реєстраційної дії «підтвердження відомостей про юридичну особу» та подала такі документи: рішення про продовження діяльності на підставі модельного статуту; заяву про державну реєстрацію переходу юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту; реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
За результатами розгляду заяв та документів відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних було внесено записи: а) від 03.03.2016 р. № НОМЕР_1 (державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна складу або інформація про засновників); б) від 04.03.2016 р. № НОМЕР_1 (внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів); в) від 04.03.2016 р. НОМЕР_1 (підтвердження відомостей про юридичну особу, зміна інформації про утворення юридичної особи, зміна додаткової інформації).
Вищезазначені рішення загальних зборів ТОВ ММТ «Супутник», які стали підставою для вчинення відповідачем оскаржуваних реєстраційних дій, були оскаржені ОСОБА_2 в порядку господарського судочинства.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 14.09.2016 р. у справі № 911/1262/16, яке набрало законної сили, в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 було відмовлено і встановлено законність процедури прийняття вказаних рішень загальних зборів та їх правомірність і такі обставини, у відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України, мають преюдиціальне значення для вирішення даного адміністративного спору.
Таким чином, колегія суддів звертає увагу на те, що оскаржувані реєстраційні дії були вчинені відповідачем на підставі повного пакету документів, визначених законодавством, зокрема рішень загальних зборів товариства, які підтверджують повноваження ОСОБА_4 на звернення з відповідними заявами про державну реєстрацію та правомірність прийняття яких встановлена рішенням суду, що набрало законної сили, а отже, при вчиненні таких реєстраційних дій відповідач діяв на підставі, у спосіб та в межах повноважень, наданих йому законодавством, зокрема ст.ст. 4, 6, 15, 25 Закону № 1952-IV, та у відповідності до Порядку № 359/5.
При цьому, підстави, виключний перелік яких наведено у ст.ст.27, 28 Закону № 755-ІV, для зупинення розгляду поданих ОСОБА_4 документів та/або для відмови у вчиненні реєстраційних дій за ними у даному випадку у відповідача були відсутні.
Крім того, апеляційний суд зазначає, що предметом даного адміністративного спору є безпосередньо правомірність дій державного виконавця при вчиненні оскаржуваної реєстрації змін про юридичну особу та її установчі документи, які підлягають перевірці судом у відповідності до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України, а правовідносини щодо прийняття рішень загальними зборами товариства належать до корпоративних і, як відзначалося вище, вирішені господарським судом.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення даного адміністративного позову.
Доводи апелянта про те, що ОСОБА_4 успадкувала лише право на корпоративні права ТОВ ММТ «Супутник», а не право на участь у товаристві, і що рішення, які стали підставою для вчинення оскаржуваних реєстраційних дій (про прийняття її до складу учасників ТОВ, про призначення директором та про перехід товариства на модельний статут), ним як учасником ТОВ не приймались і прийняті ОСОБА_4 одноособово, апеляційний суд вважає не обґрунтованими, оскільки, як вказувалось вище, правомірність прийняття вказаних рішень встановлена постановою суду, яка набрала законної сили, і корпоративні правовідносини не є предметом судового розгляду у межах даної адміністративної справи.
Посилання апелянта на те, що при первісному зверненні ОСОБА_4 12.01.2016 р. до державного реєстратора щодо вчинення відповідних реєстраційних дій подані нею документи були залишені без розгляду, судова колегія вважає такими, що не можуть бути прийняті до уваги, оскільки зазначені обставини мали місце до прийняття загальними зборами товариства відповідних рішень від 01.03.2016 р., на підставі яких 03.03.2016 р. та 04.03.2016 р. відповідачем вчинено саме оскаржувані у даній справі реєстраційні дії, та не належать до предмету судового розгляду в даній адміністративній справі.
Таким чином, проаналізувавши ці та всі інші доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції.
Враховуючи зазначені обставини та докази у їх сукупності, у відповідності до ст. 86 КАС України, апеляційний суд приходить до висновку, що судом першої інстанції було повно встановлено фактичні обставини справи, правильно визначено норми матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню, з дотриманням вимог ст. 159 КАС України.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на це, апеляційна скарга ОСОБА_2 підлягає залишенню без задоволення, а постанова Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року - без змін.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст рішення, відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України, виготовлено 27 жовтня 2016 року.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Епель О.В.
Судді: Мамчур Я.С
Желтобрюх І.Л.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2016 |
Оприлюднено | 31.10.2016 |
Номер документу | 62260459 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Епель О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні