Ухвала
від 25.10.2016 по справі 805/2487/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

25 жовтня 2016 р. Справа № 805/2487/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голошивець І.О., при секретарі Белікові Д.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Відділ Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

за участю:

позивачів - не з'явились,

представника позивачів - не з'явився,

представника відповідача - не з'явився,

від третьої особи - не з'явився,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 звернулись до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області з наступними вимогами:

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, викладені у листах від 23 травня 2016 року про відмову позивачам в наданні дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистих селянських господарств, орієнтовною площею по 2,0000 га, що є частинами земельної ділянки, кадастровий № 1421283600:03:001:0990, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332) повторно розглянути клопотання ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистих селянських господарств орієнтовною площею по 2,0000 га кожній особі, які є частинами земельної ділянки кадастровий № 1421283600:03:001:0990, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області.

В обґрунтування позовної заяви позивачі посилаються на те, що відповідач, відмовляючи у наданні дозволу на розробку документації з землеустрою, порушуючи вимоги закону, прийняв необґрунтоване рішення та зазначили, що Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області, як уповноважений орган державної влади, наділений адміністративно - управлінськими функціями в частині передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність діяв протиправно. Також, позивачі посилаються на те, що аналізуючи чинне законодавство, що суб'єкт владних повноважень - Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області, приймаючи оскаржувані рішення про відмову в наданні ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_1В, ОСОБА_2, ОСОБА_3 дозволу на розробку документації зі землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства не дотримався принципу верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини, вимог чинного законодавства України, міжнародних договорів.

Представник позивачів у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Через відділ документообігу та архівної роботи надав клопотання про розгляд справи без участі представника позивачів.

Представник відповідача надав заперечення проти адміністративного позову, в обґрунтування якого посилається на те, що відмова Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області в задоволенні клопотань позивачів стосовно надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею по 2,0000 га кожному із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області є правомірною. Оскільки, витребувані позивачами земельні ділянки є частинами загальної земельної ділянки, що сформована та зареєстрована в Національній кадастровій системі з кадастровим номером 1421283600:03:001:0990. Так, відповідно в процесі взаємодії з територіальними органами в частині реалізації повноважень щодо визначення земельних ділянок до продажу на земельних торгах прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності за рахунок коштів виконавців земельних торгів, Головним управлінням отримано лист Відділу Держгеокадастру в Великоновосілківському районі Донецької області з пропозиціями добору земельних ділянок сільськогосподарського призначення у Великоновосілківському районі. Крім того, відповідач посилається на те, що клопотання позивачів стосовно подання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею по 2,0000 га кожному із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого сільського господарства на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області надійшли до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області вже після прийняття рішення про включення вказаної земельної ділянки до продажу прав на земельну ділянку на земельних торгах.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник третьої особи до судового засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України), неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проте, за клопотанням сторони та з урахуванням обставин у справі суд може відкласти її розгляд.

З огляду на наведене, а також з метою дотримання вимог ч. 1 ст. 122 КАС України, суд не вбачає перешкод для розгляду справи по суті у даному судовому засіданні.

За умов ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Представник відповідача у наданих суду запереченнях зазначив, що згідно договору оренди від 13 березня 2001 року земельна ділянка розташована на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області перебувала у користуванні ОСОБА_8. Строк вищезазначеного договору сплинув 14 березня 2016 року, колишній орендар відмовився від продовження строку на користування земельною ділянкою (т. 1, а.с. 134-135).

У зв'язку із переходом з 1 січня 2013 року повноважень щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності від районних державних адміністрацій перейшла до головних управлінь Держгеокадастру (Держземагентства) України у областях. В зв'язку з чим, позивач правомірно звернувся з клопотанням про погодження проекту землеустрою та передачу позивачу у власність зазначеної у проекті земельної ділянки до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області.

З матеріалів справи встановлено, що 16 березня 2016 року ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 звернулись до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області з клопотаннями, відповідно до яких просили, з метою задоволення особистих потреб шляхом виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, реалізації її надлишків та надання послуг із використанням майна особистого сільського господарства, у тому числі й у сфері сільськогосподарського зеленого туризму, надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність площею 2,0000 га рілля, що перебуває у запасі на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області для ведення особистого селянського господарства (т. 1, а.с.54, 58, 62, 66, 70, 74, 79).

Відділ Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області листами від 05 квітня 2016 року № 22-28-0.3-1354/2-16, № 22-28-0.3-1360/2-16, № 22-28-0.3-1342/2-16, № 22-28-0.3-1320/2-16, № 22-28-0.3-1330/2-16 та від 06 квітня 2016 року № 22-28-0.3-1376/2-16, № 22-28-0.3-1382/2-16 повідомляло Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області, що за позивачами не має зареєстрованих до 01 січня 2013 року земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення особистого сільського господарства на території Великоновосілківського району Донецької області (т.1, а.с. 51, 55, 59, 63, 67, 71, 75).

Відповідно до інформаційних довідок від 05 квітня 2016 року № 22-28-0.3-1011/2-16, № 22-28-0.3-1319/2-16, № 22-28-0.3-1329/2-16, № 22-28-0.3-1359/2-16, № 22-28-0.3-1353/2-16, та від 06 квітня 2016 року № 22-28-0.3-1375/2-16, № 22-28-0.3-1381/2-16 Відділ Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області повідомляв, що витребувані гр. ОСОБА_1, гр. ОСОБА_2, гр. ОСОБА_3, гр. ОСОБА_4, гр. ОСОБА_5, гр. ОСОБА_6 та гр. ОСОБА_7 земельні ділянки загальною площею по 2,0000 га, у тому числі по 2,0000 га рілля, для ведення особистого сільського господарства на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області, за даними форми 6-зем належать до земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у резервному фонді. Зазначені земельні ділянки відносяться до особливо цінних земель. Ділянки в користування чи власність не надавались в тому числі до земель природно - заповідного фонду, історико - культурного призначення та земель іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення не віднесені. Витребувані земельні ділянки є частиною земельної ділянки яка сформована, зареєстрована в Національній кадастровій системі з кадастровим номером 1421283600:03:001:0990 (т. 1, а.с. 52, 56, 60, 64, 68, 72, 76).

23 травня 2016 року відповідачем були розглянуті клопотання позивачів та прийняті рішення № Т-1376/0-1279/6-16, Б-1371/0-1270/6-16, Т-1343/0-1265/6-16, Б-1378/0-1272/6-16, Д-1359/0-1247/6-16, Д-1357/0-1253/6-16, К-1349/0-1249/6-16 про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. У зазначеному рішенні відповідач зазначає, що згідно інформаційних довідок відділу Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області від 05 квітня 2016 року № 22-28-0.3-1329/2-16, № 22-28-0.3-1319/2-16, № 22-28-0.3-1341/2-16, № 22-28-0.3-1354/2-16, № 22-28-0.3-1359/2-16 від 06 квітня 2016 року№ 22-28-0.3-1375/2-16, № 22-28-0.3-1381/2-16, витребувані земельні ділянки є частиною земельної ділянки, яка сформована, зареєстрована в Національній кадастровій системі з кадастровим номером 1421283600:03:001:0990. Відповідно до Наказу Держземагенства України від 22 жовтня 2014 року № 343 «Про методичні рекомендації щодо підготовки територіальними органами Держземагенства до продажу на земельних торгах прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності за рахунок коштів виконавців земельних торгів», витребувані позивачами земельні ділянки на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які можуть бути встановлені на земельних торгах (т. 1, а.с. 40 - 46).

Судом з матеріалів справи встановлено, що 16 березня 2016 року Відділом Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області на адресу начальника Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області ОСОБА_9 був направлений лист № 22-28-0.3-1075/2-16 відповідно до якого зазн, а саме: площею 64,5780 га ріллі (кадастровий номер 1421283600:03:001:0990), 72,4857 га ріллі (кадастровий номер 1421283600:03:001:0994) та 33,0228 га ріллі (кадастровий номер 1421283600:03:001:0992) які відносяться до земель резервного фонду сільськогосподарського призначення державної власності, які розташовані за межами населених пунктів на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району. Зазначені землі сформовані та зареєстровані у Національній кадастровій системі. Згідно договору оренди землі від 13 березня 2001 року, зареєстрованого Новопетриківською сільською радою 15 березня 2001 року за № 1, укладеному між Новопетриківською сільською радою та гр. ОСОБА_8, термін оренди складав 15 років і закінчився 14 березня 2016 року. Нормативна грошова оцінка зазначених ділянок не проводилась (т. 1, а.с. 139).

24 березня 2016 року Наказом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області № 26 «Про визначення переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які виставляються на земельні торги» прийнято рішення про включення земельних ділянок (у тому числі земельна ділянка площею 64,5780 га ріллі, кадастровий номер 1421283600:03:001:1990) до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, права на які виставляються на земельні торги, згідно додатку № 1 (т. 1, а.с. 136-137).

Розглядаючи позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішеннь Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, викладені у листах від 23 травня 2016 року про відмову позивачам в наданні дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистих селянських господарств, орієнтовною площею по 2, 0000 га, що є частинами земельної ділянки, кадастровий № 1421283600:03:001:0990, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області, та про зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332) повторно розглянути клопотання ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистих селянських господарств орієнтовною площею по 2,0000 га. кожній особі, які є частинами земельної ділянки кадастровий № 1421283600:03:001:0990, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У відповідності до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій процесуальній нормі термін В«суб'єкт владних повноваженьВ» позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС).

Таким чином, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Відповідно до ст. 2 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III (далі - Земельний кодекс) земельні відносини - це відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Згідно п. В«аВ» ч. 3 ст. 22 Земельного кодексу (в редакції, чинної станом на час виникнення спірних правовідносин), землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування: а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Відповідно до ч. 1 с. 32 Земельного кодексу, громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Згідно ст. 116 Земельного кодексу громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному ч. 1 ст. 128 цього Кодексу (ч. 1). Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 2).

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу.

Згідно з ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Таким чином, наведені вище нормативно-правові приписи встановлюють порядок передачі земельної ділянки у власність громадян та визначають органи, уповноважені вирішувати ці питання. Зазначені приписи передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у власність зацікавлена особа звертається до відповідних органів із визначеними документами (зокрема, із погодженим в установленому порядку проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки), за результатами розгляду наданих документів належний орган держаної влади приймає рішення, яким вирішує питання щодо надання (або ненадання) особі у власність земельної ділянки, тобто, приймає рішення щодо цивільного права цієї особи.

Враховуючи приписи статей 2, 3, 17 КАС України суд дійшов висновку, що позовні вимоги, предметом яких є законність/незаконність рішення суб'єкта владних повноважень (або вимоги про зобов'язання зазначеного суб'єкта прийняти таке рішення), яке не має своїм наслідком передачу земельної ділянки у власність (або користування) певній особі (наприклад, рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або про відмову у наданні такого дозволу), підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, так як в межах даного спору не вирішується спір про право, а позовні вимоги щодо законності/незаконності рішень суб'єктів владних повноважень, наслідком яких є вирішення питання щодо матеріального права особи (в тому числі, рішення, якими вирішується питання щодо надання у власність або у користування особі земельної ділянки (або щодо відмови у такому наданні), не може бути розглянуто за правилами адміністративного судочинства, так як у даних правовідносинах суб'єкт владних повноважень діє як власник зазначених матеріальних благ, вирішуючи питання щодо цивільного права цієї особи.

Зазначений висновок суду узгоджується із правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у його постановах від 7 червня 2016 року (21-1341а16), від 9 грудня 2014 року (21-308а14), від 11 листопада 2014 року (493а14), від 1 березня 2016 року (21-3174а15) та інших постановах.

Частиною 2 ст. 161 КАС України визначено, що при виборі правової норми, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд зобов'язаний враховувати висновки Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 237 цього Кодексу.

Як вбачається зі змісту ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Таким чином, рішення про затвердження проекту землеустрою та рішення про надання земельної ділянки у власність оформлюється одним рішенням належного органу, тобто, Земельним кодексом не передбачено прийняття окремого рішення про затвердження проекту землеустрою без одночасного вирішення питання щодо передачі земельної ділянки у власність.

Крім того, суд звертає увагу на те, що Наказом від 25 липня 2016 року № 1650 - СГ «Про проведення земельних торгів у формі аукціону» прийнято рішення продати право оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, у тому числі земельної ділянки кадастровий номер 1421283600:03:001:0990 площею 64,58780 га ріллі за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області (т. 1, а.с. 140).

30 серпня 2016 року були проведені земельні торги по продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської рада Великоновосілківського району Донецької області, кадастровий номер 1421283600:03:001:0990, площа 64,578 га (т. 1, а.с.184 - 185).

За результатами проведених торгів переможцем став СТзОВ «Прогрес» в особі директора ОСОБА_10.

30 вересня 2016 року між Головним управлінням Держгеокадастру у Донецькій області та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Прогрес» був укладений договір про прийняття в строкове платне користування земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у запасі, за кадастровим номером 1421283600:03:001:0990 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться на території Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області за межами населених пунктів (т. 1, а.с. 186-193).

В зв'язку з тим, суд звертає увагу, що земельна ділянка, на частини якої позивачі просили Головне управління Держгеокадастру надати дозвіл на розробку документації зі землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, вже передана у користування СТзОВ «Прогрес» відповідно до договору оренди земельної ділянки.

Отже, правовідносини які виникли між сторонами випливають зі спору цивільної юрисдикції. Таким чином, вимоги позивача повинні розглядатися в порядку цивільного судочинства місцевим загальним судом.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 157 КАС України передбачено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 2 ст. 157 КАС України якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої п. 1 ч. 1 цієї статті, суд повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 15 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, зокрема, щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Відділ Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, викладених у листах від 23 травня 2016 року про відмову позивачам в наданні дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистих селянських господарств, орієнтовною площею по 2, 0000 га, що є частинами земельної ділянки, кадастровий № 1421283600:03:001:0990, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області; та зобов'язання Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332) повторно розглянути клопотання ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистих селянських господарств орієнтовною площею по 2,0000 га кожній особі, які є частинами земельної ділянки кадастровий №1421283600:03:001:0990, яка розташована за межами населених пунктів Новопетриківської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області.

Повний текст ухвали складено та підписано 31 жовтня 2016 року.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 17, 157, 160, 165, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Провадження у справі за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Відділ Держгеокадастру у Великоновосілківському районі Донецької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - закрити.

Роз'яснити позивачам, що їх право на звернення із даним позовом належить до юрисдикції місцевого загального судів.

Ухвала прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 25 жовтня 2016 року.

Повний текст ухвали складається у відповідності до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Голошивець І.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2016
Оприлюднено02.11.2016
Номер документу62329263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2487/16-а

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні