Рішення
від 20.10.2016 по справі 369/8166/16-ц
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/8166/16

Провадження № 2/369/3648/16

РІШЕННЯ

Іменем України

20.10.2016 року Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі головуючої судді Ковальчук Л.М., при секретарі Завойській В.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за позовом ОСОБА_1 до Публічного акціонерного товариства «Київобленерго», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Гореницька сільська рада Києво-Святошинського району Київської області, про визнання незаконною відмову в укладенні договору про приєднання до електричних мереж і видачі технічних умов стандартного приєднання, та визнання укладеним договору про приєднання до електричних мереж,

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2016 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до відповідача Публічного акціонерного товариства «Київобленерго», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Гореницька сільська рада Києво-Святошинського району Київської області, про визнання незаконною відмову в укладенні договору про приєднання до електричних мереж і видачі технічних умов стандартного приєднання, та визнання укладеним договору про приєднання до електричних мереж.

Свої вимоги позивач обґрунтовував тим, що він є власником земельної ділянки та жилого будинку, які розташовані за адресою: АДРЕСА_1.

Будівництво вказаного будинку проводилось у відповідності до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», що підтверджується повідомленням про початок виконання будівельних робіт.

22 січня 2016 року з метою електрифікації земельної ділянки він звернувся до ПАТ «Київобленерго», однак замість підписання договору про приєднання електроустановок до електричних мереж та отримання технічних умов, електропостачальник відмовив в укладанні відповідного договору начебто через належність земельної ділянки до території, що підлягає комплексній забудові, та через отримання Гореницькою сільською радою Технічних умов на електрифікацію житлового масиву по АДРЕСА_1.

Згідно листа № К-212/02/від 11 березня 2016 року Гореницька сільська рада повідомила, що через процес передачі електромереж на баланс ПАТ «Київобленерго» не має можливості надати дозвіл на приєднання до електромереж.

До даного часу будинок не приєднаний до електричних мереж.

Враховуючи викладене позивач ОСОБА_1 просив зобов'язати ПАТ «Київобленерго» укласти з ним договір про приєднання до електричних мереж (об'єктів) електроенергетики (стандартне приєднання) жилого будинку в АДРЕСА_1..

В подальшому на підставі вимог ст. 31 ЦПК України позивач ОСОБА_1 подав заяву про зміну позовних вимог, в якій просив визнати відмову ПАТ «Київобленерго» в укладенні договору про приєднання до електричних мереж та видачі технічних умов стандартного приєднання незаконною; визнати укладеним між ним та ПАТ «Київобленерго» договір про приєднання до електричних мереж.

У судовому засіданні представники позивача ОСОБА_1 позов підтримали та просили його задовольнити.

У судовому засіданні представник ПАТ «Київобленерго» позов не визнав та заперечував проти його задоволення.

У судовому засіданні представник третьої особи Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району не заперечувала проти задоволення позовних вимог позивача.

Суд, вислухавши думку учасників процесу, дослідивши письмові докази, дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі договору дарування від 23 липня 2015 року ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, та ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, законним представником яких є ОСОБА_1 належить земельна ділянка площею 0,0609 га з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер НОМЕР_1, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 01 липня 2016 року ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, та ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, законним представником яких є ОСОБА_1 належить житловий будинок загальною площею 163,4 кв.м., житловою площею 69,1 кв.м., який розташований за адресою: АДРЕСА_1.

Згідно Декларації про готовність об'єкта до експлуатації серія № КС 142153550570, виданий 21 грудня 2015 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, технічний паспорт серії № б/н, виданий 19 листопада 2015 року, жилий будинок, який розташовано за адресою: АДРЕСА_1 введено в експлуатацію.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 звертався до ПАТ «Київобленерго» із заявою від 22 січня 2016 року з проханням про приєднання електроустановок житлового будинку потужністю 15 кВт, ІІІ категорії за надійністю електропостачання, який розташований за адресою: АДРЕСА_1.

Згідно наданої відповіді ПАТ «Київобленерго» на звернення ОСОБА_1 за вих. № 05/361-Пр/266 від 05 лютого 2016 року було повідомлено про те, що з метою електрифікації АДРЕСА_1, АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 між ПАТ «Київобленерго» та Гореницькою сільською радою укладено та діє договір про приєднання до електричних мереж № К-00-15-0774 від 01 липня 2015 року, невід'ємним додатком якого є технічні умови № К-00-15-0774 від 01 липня 2015 року, на приєднання електроустановок житлового будинку. Приєднання вказаних електроустановок житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1, буде можливим після належного завершення електрифікації масиву (АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3) згідно отриманих Гореницькою сільською радою технічних умов № К-00-15-0774 від 01 липня 2015 року, у порядку та на умовах, передбачених Договором та Правилами.

Згідно листа Гореницької сільської ради за № К-212/2-12 від 11 березня 2016 року на звернення ОСОБА_1 йому було повідомлено, що електромережі та об'єкти, які належать Гореницькій сільській раді, знаходяться в процесі передачі на баланс ПАТ «Київобленерго». Виконавчий комітет Гореницької сільської ради, Києво-Святошинського району, Київської області не має можливості надати дозвіл на приєднання до електромереж.

Слід зазначити, що відносини, які виникають під час приєднання новозбудованих електроустановок замовників до електричних мереж, регулюються Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ) № 32 від 17 січня 2013 року.

Згідно п. 1.2. Правил приєднання електроустановок до електричних мереж термін «стандартне приєднання» визначається як приєднання електроустановки (крім електроустановок, призначених для виробництва електричної енергії) замовника до діючих мереж електропередавальної організації на відстань, що не перевищує 300 метрів по прямій лінії від місця забезпечення потужності до місця приєднання, яке диференціюється за ступенем потужності об'єкта замовника: перший ступінь - до 16 кВт включно; другий ступінь - від 16 кВт до 50 кВт включно, третій ступінь від 50 кВт до 160 кВт включно.

Згідно п. 1.3. Правил, електропередавальна організація не має права відмовити в приєднанні до її мереж електроустановки замовника за умови дотримання ним вимог цих правил.

Згідно положень п. 1.6 Правил приєднання електроустановок замовника на території, що підлягає комплексній забудові (мікрорайон/квартал, вулиця) здійснюється відповідно до умов цих правил після виконання електропередавальною організацією, яка здійснює на цій території ліцензовану діяльність, електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, згідно з планами забудови відповідної території.

Функції замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові , може виконувати суб'єкт, уповноважений згідно положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об'єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об'єктів будівництва, а також на благоустрій території. Комплексна забудова території може здійснюватися шляхом комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду одним або кількома інвесторами.

Згідно ч. 2 ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районна державна адміністрація відповідно до їх повноважень у порядку, передбаченому цим Законом. Рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Згідно ч. 3 ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» функції замовника на будівництво виконавчий орган місцевої ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації виконують безпосередньо або можуть делегувати їх на конкурсній основі генеральному підряднику (підряднику) у порядку, встановленому законодавством. Функції замовника комплексної забудови території може виконувати власник (користувач) відповідної земельної ділянки в межах такої земельної ділянки, переданої (наданої) йому в установленому законом порядку.

Відповідно до ч. 4 ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території здійснюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, районною державною адміністрацією відповідно до їх повноважень шляхом надання містобудівних умов та обмежень або видачі будівельного паспорта відповідно до містобудівної документації у порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 18 Закону України «Про електроенергетику» проектування та будівництво (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення) обєктів електроенергетики здійснюються відповідно до законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Згідно ч. 3 ст. 18 Закону України «Про електроенергетику» розвиток електричних мереж, які перебувають у власності або користуванні електропередавальних організацій, передбачається інвестиційними програмами, схваленими національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, та фінансується за рахунок коштів, передбачених у тарифах на передачу або розподіл електричної енергії, оплати вартості послуг з приєднання, поворотної фінансової допомоги замовників, банківських кредитів, коштів, залучених з інших джерел, не заборонених законодавством. Кошти, отримані як поворотна фінансова допомога замовників для фінансування робіт з приєднання, обліковуються окремо та використовуються електропередавальною організацією для приєднання електроустановок замовників. Розвиток електричних мереж електропередавальної організації має узгоджуватися з планами забудови відповідної території.

Порядок приєднання новозбудованих, реконструйованих чи технічно переоснащених електроустановок регулюється «Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики від 17 січня 2013 року № 32.

Відповідно до п. 1.2 Правил передбачено, що приєднання електроустановки - це надання електропередавальною організацією послуги замовнику зі створення технічної можливості для передачі (прийняття) у місце приєднання електроустановки замовника відповідної потужності до електричних мереж електропередавальної організації (у тому числі новозбудованих) електричної енергії необхідного обсягу з дотриманням показників її якості та надійності.

Згідно пункту 1.6 Правил приєднання електроустановок функції замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, може виконувати суб'єкт, уповноважений згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Після здійснення електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, всі електричні мережі залишаються у власності електропередавальної організації, на території здійснення ліцензованої діяльності якої розташована територія комплексної забудови.

Точки приєднання на території, що підлягає комплексній забудові, встановлюються на межах земельних ділянок та/або на електроустановках об'єктів замовників, які є складовими частинами території, що підлягає комплексній забудові.

Електрифікація території, що підлягає комплексній забудові, здійснюється за рахунок складової тарифу на передачу електричної енергії або, за згодою суб'єкта, який виконує функції замовника електрифікації, за рахунок поворотної фінансової допомоги.

Як вбачається з матеріалів справи, між ПАТ «Київобленерго» та Гореницькою сільською радою Києво-Святошинського району Київської області був укладений Договір про приєднання до електричних мереж № К-00-15-0774.

Відповідно до умов п. п. 1.1 вказаного договору про приєднання до електричних мереж за цим договором до електричних мереж виконавця послуг або іншого власника мереж приєднуються житлові будинки (опис об'єкта замовника), місце розташування об'єкта замовника: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3. Місце забезпечення потужності об'єкта замовника встановлюється на ПС 35/10кв Гореничі РУ-35кВ.

Згідно умов п. п. 3.1.1, 3.2 договору виконавець послуг зобов'язаний у встановленому порядку забезпечити приєднання об'єкта замовника (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електропостачання об'єкта замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) у строки, зазначені в договорі, після виконання замовником зобов'язань, передбачених п. 3.2 цього розділу. Замовник зобов'язаний розробити на підставі технічних умов від 01 липня 2015 року № К-00-15-0774, які є додатком до цього договору, проектну документацію та погодити її з виконавцем послуг, передати її виконавцю, ввести в експлуатацію власний об'єкт та електроустановки зовнішнього забезпечення від точки приєднання об'єкта.

У судовому засіданні при наданні пояснень по справі представник третьої особи Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району зазначила про те, що наразі Гореницькій сільській раді невідома інформація щодо виконання умов договору про приєднання до електричних мереж, укладеного між ПАТ «Київобленерго» та Гореницькою сільською радою Києво-Святошинського району 01 липня 2015 року за № К-00-15-0774.

В наданих письмових поясненнях третьої особи Гореницької сільської ради також зазначено про те, що станом на даний час Гореницька сільська рада Києво-Святошинського району Київської області не вважає за доцільне та можливе виконання раніше укладеного договору про приєднання до електричних мереж № К-00-15-0774. Гореницька сільська рада Києво-Святошинського району Київської області наразі ініціює питання перегляду всіх договірних відносин ПАТ «Київобленерго», зокрема через безпідставне витрачання бюджетних коштів на утримання трансформаторних підстанцій, розміщених на території населених пунктів Гореницької сільської ради, споживачами яких є фізичні особи.

У судовому засіданні представник відповідача ПАТ «Київобленерго» зазначив, що підключення позивача ОСОБА_1 до електромереж наразі є неможливим, оскільки немає ліній електропередач до 300 м до будинку, не встановлені технічні умови підключення. Також представник відповідача зазначив, що умови договору про придання до електричних мереж, укладеного між ПАТ «Київобленерго» та Гореницькою сільською радою Києво-Святошинського району Київської області, не виконані.

Відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» обов'язок приймати рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території покладено на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації відповідно до їх повноважень у порядку, передбаченому цим Законом.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі виданих технічних умов № К-00-15-0774 передбачалось приєднання до електричних мереж за місцем знаходження об'єкта замовника: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3. Однак, у судовому засіданні представник відповідача ПАТ «Київобленерго» та представник третьої особи Гореницької сільської ради зазначили, що умови договору про приєднання до електричних мереж на даний час сторонами не виконані, хоча договір є дійсним, та ніким зі сторін не оспорювався.

Також всупереч вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» суду не надано детального плану території с. Гореничі або розроблення плану електрифікації території у встановленому законом порядку.

З викладеного вбачається, що при зверненні з даним позовом до суду позивач ОСОБА_1 не надав суду належних доказів щодо можливості підключення до електричних мереж житлового будинку, який розташований за адресою: АДРЕСА_1.

Разом з тим слід зазначити, що у відповідності до вимог ч. 1 ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відносини між учасниками договірних відносин у сфері надання послуг з електропостачання здійснюються виключно на договірних засадах.

В даному випадку відповідач ПАТ «Київобленерго» заперечує щодо укладання з позивачем типового договору про приєднання до електричних мереж, у зв'язку з відсутністю електричних мереж відповідача на вказаній території (АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3), та зазначає про те, що приєднання позивача до електричних мереж буде можливим після комплексної електрифікації масиву згідно отриманих Гореницькою сільською радою технічних умов, затверджених 01 липня 2015 року.

В матеріалах справи відсутні докази того, що Гореницькою сільською радою проведено комплексну електрифікації масиву з планами забудови відповідної території.

Згідно вимог ст. 60 ЦПК України кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір.

Суд, з'ясувавши дійсні обставини справи, давши оцінку зібраним доказам в їх сукупності, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки позивачем не надано належних і допустимих доказів у їх обгрунтування, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст. 18 Закону України «Про електроенергетику», ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. ст. 10, 60, 213, 215, 218 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Публічного акціонерного товариства «Київобленерго», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Гореницька сільська рада Києво-Святошинського району Київської області, про визнання незаконною відмову в укладенні договору про приєднання до електричних мереж і видачі технічних умов стандартного приєднання, та визнання укладеним договору про приєднання до електричних мереж, відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Київської області через Києво-Святошинський районний суд Київської області шляхом подання апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення рішення суду або шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення в разі відсутності в судовому засіданні осіб, які брали участь у справі, під час проголошення судового рішення.

Суддя Ковальчук Л.М.

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення20.10.2016
Оприлюднено08.11.2016
Номер документу62409168
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —369/8166/16-ц

Ухвала від 20.09.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Євтушенко Олена Іванівна

Ухвала від 27.03.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Євтушенко Олена Іванівна

Ухвала від 27.02.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Євтушенко Олена Іванівна

Рішення від 24.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Фінагєєв В. О.

Рішення від 24.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Фінагєєв В. О.

Ухвала від 25.11.2016

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Фінагєєв В. О.

Ухвала від 25.11.2016

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Фінагєєв В. О.

Рішення від 20.10.2016

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Ковальчук Л. М.

Рішення від 20.10.2016

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Ковальчук Л. М.

Ухвала від 07.09.2016

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Ковальчук Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні