Справа № 818/271/16Суддя-доповідач Бенедик А.П. УХВАЛА
03 листопада 2016 р.м. Харків Суддя Харківського апеляційного адміністративного суду Бенедик А.П. , розглянувши заяву Державної архітектурно-будівельної інспекції України про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 09.06.2016р. по справі №818/271/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Афганський центр"
до Державної архітектурно-будівельної інспекції України
про визнання протиправними та скасування приписів, наказу та постанови, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 09.06.2016р. задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Афганський центр" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування приписів, наказу та постанови, зобов'язання вчинити дії.
На зазначену постанову суду Державною архітектурно-будівельною інспекцією України подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 04.08.2016 року апеляційну скаргу залишено без руху та наданий для усунення недоліків тридцятиденний строк з моменту отримання копії ухвали, шляхом направлення до суду, зокрема, оригіналу квитанції про сплату судового збору в розмірі згідно зі ст. 4 Закону України "Про судовий збір".
Згідно повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, копія вищезазначеної ухвали була отримана заявником апеляційної скарги 12.08.2016 року.
02.09.2016 року до Харківського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання про продовження терміну виконання вимог про залишення апеляційної скарги без руху. В обґрунтування клопотання посилається на необхідність надання додаткового часу для здійснення відповідного платежу.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 17.10.2016 року продовжено Державній архітектурно-будівельній інспекції України строк для усунення недоліків апеляційної скарги. Наданий строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги - 7 (сім) днів з моменту отримання копії даної ухвали.
Згідно повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, копія вищезазначеної ухвали була отримана 21.10.2016 року.
На момент постановлення ухвали, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України не було надано доказів усунення недоліків апеляційної скарги.
Проте, 31.10.2016 року до суду надійшла заява, в якій заявник просить відстрочити сплату судового збору до прийняття судом рішення по справі. В обґрунтування клопотання посилається на те, що сплата судового збору вирішується виключно Державною архітектурно-будівельною інспекцією, структурним підрозділом якої є апелянт по справі.
Дослідивши клопотання, суд дійшов висновку про його необґрунтованість, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 88 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведена норма кореспондується зі статтею 8 Закону України "Про судовий збір", згідно якої, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
З наведених положень Закону вбачається, що їх застосування підлягає виключно до осіб, рівень статків яких обмежений, для усунення для таких осіб перешкод фінансового характеру для доступу до правосуддя. Інших (ніж незадовільний майновий стан особи) підстав законодавством не визначено.
Таким чином, фактично єдиною підставою для відстрочення, розстрочення, звільнення від сплати судового збору є незадовільний майновий стан скаржника. Доказів незадовільного майнового стану відповідача, що спричиняє неможливість сплати судового збору матеріали справи не містять.
Обмежене фінансування бюджетної установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
Наведене узгоджується із правовою позицією Вищого адміністративного суду України, яка викладена у постанові Пленуму від 05.02.2016 року №2 "Про судову практику застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" у редакції Закону України від 22 травня 2015 року 484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору". Таку ж позицію підтримав Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 25.09.2015 року по справі К/800/41360/15(№ 2а-10730/10/1570)
Також, відсутність бюджетного фінансування не є підставою для звільнення скаржника від законодавчо встановленого обов'язку зі сплати судового збору. Зазначена позиція також відповідає висновкам Європейського суду з прав людини у рішенні по справі "Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України" від 18 жовтня 2005 року (заява № 70297/01).
Крім того, відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 22.05.2015 року №484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Вищенаведене узгоджується із правовою позицією Верховного суду України, що викладена в ухвалі від 25.09.2015 року по справі №21-5401а15.
Виходячи з наведеного, вказані заявником апеляційної скарги обставини не є підставою для відстрочення сплати судового збору.
Інших доказів, щодо наявності підстав для відстрочення сплати судового збору або інших поважних причин, які б позбавляли можливості сплатити судовий збір заявником апеляційної скарги надано не було.
Згідно з ч. 1 та 2 ст. 49 КАС України, особи, які беруть участь у справі, мають рівні процесуальні права і обов'язки. Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом передбачає єдиний правовий режим, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов'язків.
Сплата судового збору за подання апеляційної скарги в силу положень ст. 187 КАС України процесуальним обов'язком сторони, що звертається до суду з апеляційною скаргою.
Виходячи з наведеного, заявлене заява є необґрунтованою, тому не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 88, 187 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви Державної архітектурно-будівельної інспекції України про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня отримання її копії, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Суддя: (підпис) Бенедик А.П.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2016 |
Оприлюднено | 08.11.2016 |
Номер документу | 62487685 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бенедик А.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні