Постанова
від 07.11.2016 по справі 382/1444/16-а
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд Київської області

Справа 382/1444/16

Провадження 2-а/382/41/16

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 листопада 2016 року Яготинський районний суд

Київської області, в складі;

Головуючого; судді Карпович В.Д.

При секретарі Шипота Я.В.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яготині, справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , Представник позивача: Адвокат Лісовий Анатолій Володимирович до Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі, про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Встановив:

В позові до суду позивач вказав, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЄС у 1986 році, що підтверджується відповідним посвідченням серія НОМЕР_1 квітня 2016 року він звернувся до Відповідача із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах.Згідно з нормами ч. 1 ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" із зменшенням пенсійного віку на п`ять років.

14 липня 2016 року отримав Рішення про відмову у призначенні пенсії за № 1842/04-06.

Разом з тим в міру своєї юридичної необізнаності позивач пропустив місячний строк для оскарження даної відмови. Вважає дане рішення незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

Просив: Поновити строк позовної давності для звернення до суду.

Визнати незаконним та скасувати Рішення Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_1 від 04.07.2016 року за № 1842/04-06. Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі призначити ОСОБА_1 пенсію на підставі ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на п`ять років.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги позивача. Відповідач позов не визнав, та надіслали до суду свої заперечення, в якій вказали наступне:

Згідно Порядку подання та оформлення документів для призначення пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійого фонду України 07.07.2014 р.), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846, документами, які засвідчують особливий статус особи є, зокрема, посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про періоди участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 р. № 122, або довідка військової частини, в складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт, чи об`єкт де особою проводились роботи по ліквідації аварії на ЧАЕС.

Для призначення пенсії позивачем було надано такі документи;.

-копія та оригінал трудової книжки; копія паспорту; копія ідентифікаційного номеру; копія посвідчення учасника ліквідації аварії на ЧАЕС НОМЕР_2 ; копія військового квитка НОМЕР_3 ; довідка № 125 від 26.11.2015 р. (форма № 122); довідка № 124 від 26.11.2015 р.; копії відомостей про нарахування заробітної вдати за вересень, жовтень, 1986 р.; копії відомостей про нарахування заробітної плати за лютий 1993 р. Розглянувши надані заявником документи з`ясували, що за даними довідки № 125 від 26.11.2015 р. (форма № 122) Швадченко був відряджений в населений пункт с. Стечанка, Чорнобильського району строком на 3 дні з 12.09.1986 р. по 14.09.1986 р. для проведення робіт по ліквідації аварії на ЧАЕС. Підстави видачі довідки відсутні (номера та дати наказів про відрядження на ліквідацію наслідків на ЧАЕС).

Відповідно до п.п. З п. 4.2 (Прийняття, оформлення і розгляд документів) Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообо`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 р. № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 07.07.2014 р. № 13-1) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 р. за № 1566/11846, орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій дооформлення у тримісячний строк з дня поданої заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обгрунтованість їх видачі. В зв`язку з цим була проведена перевірка первинних документів, на підприємстві ПАТ «Яготинагрохім» (Яготинське районне об`єднання «Сільгоспхімія»). Для перевірки підприємством було надано відомості по нарахуванню заробітної плати за вересень 1986 р., в ході перевірки було виявлено, що на підприємстві відсутні документи (розпорядження, накази, маршрутні листи та наказ про відрядження на ліквідацію наслідків аварії| на ЧАЕС), які могли б підтвердити період; відрядження в зону відчуження, назву населеного пункту та підставу видачі довідки форми № 122. Як результат незрозуміло на що спиралася організація при видачі довідки форми № 122. Тобто, підстави для видачі довідки форми № 122 відсутні.

В судовому засіданні встановлено наступне:

ОСОБА_1 являється учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в 1986 році / категорія 3. Посвідчення перереєстроване 30.09. 1998 року / а.с. 9 /

Відповідно до ст.. 55 Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» Особам, які являються Учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку на п`ять років;

-які працювали з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року у зоні відчуження від 1 до 5 календарних днів, у 1987 році - від 10 до 14 календарних днів, у 1988 році - не менше 30 календарних днів, на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві - не менше 14 календарних днів у 1986 році

Рішенням Яготинського районного суду від 03.02. 1993 року встановлено, що ОСОБА_2 знаходився в зоні відчуження в селі Бобер Поліського району Київської області з 1 по 12 жовтня 1986 року. / а.с. 10,11 /.

Із копії паспорта ОСОБА_1 видно, що 14 квітня 2016 року, він досяг 55 річного віку. /а.с. 4,5 /. Із копії трудової книжки виданої на ім`я ОСОБА_1 видно, що він із 17.06. 1981 року та по 11.07. 2003 рік працював водієм в в Яготинській Райсільгоспхімії» / а.с. 6 /. Із довідки Управління соціального захисту населення Яготинської РДА від 27.10. 2016 року видно, що ОСОБА_1 користується пільгами відповідно до Закону України « Про статус та соціальний захист населення постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС. / а.с. 63 /.

Таким чином враховуючи, що ОСОБА_1 є Учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС/ посвідчення перереєстроване 30.09.1998 року /, перебував в зоні відчуження в селі Бобер Поліського району в першого по дванадцяте жовтня 1986 року з метою проведення робіт по дезактивації грунтів, користується пільгами відповідно до Закону України « Про статус та соціальний захист населення постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС, 14.04. 1961 року досяг 55 річного віку, то суд вважає безпідставними відмову Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі, щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні пенсії відповідно до ст.. 55 Закону України « Про статус та соціальний захист населення постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС.

Відповідно до ст.. 99 п. 2 КАСУ, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше обчислюється з дня, коди особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх праві, свободи чи інтересів.

Рішення про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_1 було винесено 04.07. 2016 року, тому суд вважає вимоги позивача про поновлення йому строку для звернення до суду із адміністративним позовом безпідставними, так як шестимісячний строк ним не порушено, а всі інші вимоги підлягають до задоволення.

В силу ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування , посадових і службових осіб.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Ураховуючи наведене, суд приходить до висновку про те, що дії Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України щодо не призначення ОСОБА_1 пенсії на пільгових умовах є неправомірними, а позов ОСОБА_1 є обґрунтованим, та таким що підлягає до задоволення.

Керуючись ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ст. ст. 2, 11, 86, 160 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

В частині вимог ОСОБА_1 , про поновлення строку для звернення до суду із адміністративним позовом відмовити, із- за безпідставності цих вимог..

Визнати неправомірним рішення Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області № 1842/04-06 від 04.07.2016 року, про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах.

Визнати за ОСОБА_1 право на пільгову пенсію за віком, та зобов`язати Яготинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст.. 55 Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», із зменшенням пенсійного віку встановленого статтею 26 Закону України « Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», на п`ять років, починаючи з дня поданні ним заяви.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Яготинський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня її проголошення. У випадку проголошення вступної та резолютивної частини постанови апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Карпович В.Д.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.11.2016
Оприлюднено29.09.2022
Номер документу62511241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —382/1444/16-а

Постанова від 14.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 23.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 23.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Постанова від 07.11.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні