Постанова
від 14.12.2016 по справі 382/1444/16-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 382/1444/16-а Головуючий у 1-й інстанції: Карпович В.Д.

Суддя-доповідач: Карпушова О.В.

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 грудня 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кобаля М.І., секретар судового засідання Тищенко Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України апеляційну скаргу Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області на постанову Яготинського районного суду Київської області від 07 листопада 2016 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

09.09.2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовною заявою до Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області (далі по тексту - Управління) про визнання незаконним та скасування рішення відповідача про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_1 від 04.07.2016 року за № 1842/04-06, зобов`язання Управління призначити пенсію на підставі ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на п`ять років.

Постановою Яготинського районного суду Київської області від 07 листопада 2016 р. в частині вимог ОСОБА_1 , про поновлення строку для звернення до суду із адміністративним позовом відмовлено із-за безпідставності цих вимог. Визнано неправомірним рішення Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області № 1842/04-06 від 04.07.2016 року про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах. Визнано за ОСОБА_1 право на пільгову пенсію за віком, та зобов`язано Яготинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», із зменшенням пенсійного віку встановленого статтею 26 Закону України « Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», на п`ять років, починаючи з дня подання ним заяви.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Яготинського районного суду Київської області від 07 листопада 2016 р., як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що у позивача відсутні первинні документи, що підтверджують період роботи в зоні відчуження в періоди участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що є підставою для відмови в призначенні пенсії відповідно до ст.55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Сторони, які належним чином були повідомлені про дату, час і місце апеляційного розгляду справи, до суду не прибули. За приписами ч.1 ст.41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в 1986 році (категорія 3). Посвідчення перереєстроване 30.09. 1998 року.(а.с. 9)

05.04.2016 року позивач звернувся до відповідача із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах згідно ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Рішенням від 04.07.2016 року № 1842/04-06 Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі відмовило ОСОБА_1 у призначенні пенсії з огляду на відсутність документів, які б підтвердили факт перебування на ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС(а.с.7-8)

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені і знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи, і не є спірними.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Право призначення пенсії особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи регулюються законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Згідно зі ст. 10 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.1 ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено зниження пенсійного віку на 5 років учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, які працювали з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року у зоні відчуження від 1 до 5 календарних днів, у 1987 році - від 10 до 14 календарних днів, у 1988 році - не менше 30 календарних днів, на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві - не менше 14 календарних днів у 1986 році.

Постановою правління Пенсійного фонду України затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі - Порядок № 22-1).

Пунктом 7 Порядку визначений перелік документів, які долучаються до заяви про призначення пенсії, зокрема, посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.88 N 122, або довідка військової частини, в складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об`єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на цих територіях, видана органами місцевого самоврядування (при призначенні пенсії із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

З матеріалів справи вбачається, що Рішенням Яготинського районного суду від 03.02.1993 року встановлено, що ОСОБА_2 знаходився в зоні відчуження в селі Бобер Поліського району Київської області з 1 по 12 жовтня 1986 року. (а.с. 10,11).

ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 досяг 55 річного віку, що підтверджується копією паспорта. (а.с. 4,5).

З трудової книжки позивача вбачається, що він з 17.06.1981 року по 11.07.2003 рік працював водієм в Яготинській Райсільгоспхімії» (а.с.6).

Згідно довідки Управління соціального захисту населення Яготинської РДА від 27.10.2016 року ОСОБА_1 користується пільгами відповідно до Закону України «Про статус та соціальний захист населення постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС». (а.с.63).

Крім того, колегія суддів зазначає, що ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 3 категорії за участь в роботах в зоні відчуження, про що видано посвідчення від 22.12.1992 р., і вказаного статусу він не позбавлений, а згідно вимог ст. 12 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" такий статус встановлюється лише учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Таким чином, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що позивач має право на призначення йому пенсії відповідно до ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" із зниженням пенсійного віку до 5 років, тому дії Управління щодо відмови у призначені ОСОБА_3 пенсії за віком із зниженням пенсійного віку відповідно до вимог ст. 55 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» є протиправними.

Аналогічна правова позиція була висловлена також Вищим адміністративним Судом України в ухвалі від 11.07.14 року у справі К/800/21812/14.

Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, проте постанову ухвалено без додержання норм кодексу адміністративного судочинства, тому підлягає зміні в частині викладення резолютивної частини.

Водночас, ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23.11.2016 у даній справі апелянту відстрочено сплату судового збору за подання апеляційної скарги у розмірі 606,32 грн. до ухвалення судового рішення у справі.

Оскільки апелянтом на час розгляду апеляційної скарги судовий збір не сплачений, він підлягає стягненню.

Повний текст постанови виготовлено 19.12.2016 р.

Керуючись ст. 41, 195, ст. 196 ч.1 п.2, ст. 198 ч.1 п.1, ст. 201, ст. 205 ч.1 п.2, ст. 206, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області на постанову Яготинського районного суду Київської області від 07 листопада 2016 р., задовольнити частково.

Постанову Яготинського районного суду Київської області від 07 листопада 2016 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, змінити.

Резолютивну частину постанови Яготинського районного суду Київської області від 07 листопада 2016 р. викласти в наступній редакції:

«Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Яготинському районі Київської області про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати неправомірним рішення Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області № 1842/04-06 від 04.07.2016 року про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах.

Зобов`язати Яготинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України « Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», на п`ять років, починаючи з дня подання ним заяви».

Стягнути на користь спеціального фонду Державного бюджету України (одержувач: УДКСУ у Печерському районі; рахунок отримувача: 31211206781007; код класифікації доходів бюджету: 22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; код банку отримувача (МФО): 820019) судовий збір в сумі 606 (шістсот шість) гривень 32 копійки за рахунок бюджетних асигнувань Яготинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області (код ЄДРПОУ 40379092), адреса: 07700, м. Яготин, вул. Шевченка, 235).

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

М.І. Кобаль

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Кобаль М.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2016
Оприлюднено29.09.2022
Номер документу63483071
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —382/1444/16-а

Постанова від 14.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 23.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 23.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Постанова від 07.11.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні