Справа № 364/74/16-ц Головуючий у І інстанції Ткаченко О. В. Провадження № 22-ц/780/5005/16 Доповідач у 2 інстанції Сліпченко О. І. Категорія 46 08.11.2016
УХВАЛА
Іменем України
08 листопада 2016 року колегія суддів судової палати в цивільних справах апеляційного суду Київської області у складі:
головуючого: Сліпченка О.І.,
суддів: Мережко М.В., Олійника В.І.,
за участю секретаря: Тимошевська С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві матеріали цивільної справи за апеляційною скаргою Головного управління Держгеокадастру у Київській області на рішення Володарського районного суду Київської області від 17 лютого 2016 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання недійсним наказів Головного управління Держгеокадастру у Київській області про втрату чинності наказів ГУ Держземагенства в Київській області,-
Заслухавши доповідь судді Апеляційного суду, вислухавши учасників процесу, перевіривши матеріали справи в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів,-
встановила:
У січні 2016 року ОСОБА_2 звернувся до суду з указаним позовом, посилаючись на те, що наказами Головного управління Держземагентства у Київській області йому було надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області та виготовлені проекти землеустрою були затверджені Наказами Головного управління Держземагентства у Київській області, тож відповідно до Наказів ГУ Держаземагенства в Київській області ОСОБА_2 було передано в оренду в адміністративних межах Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області 10 земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства, загальною площею 747,7053 га. На запит ОСОБА_2 від 24.11.2015 року про надання публічної інформації його було повідомлено про те, що Накази, видані раніше на ОСОБА_2 втратили чинність.
Позивач просив суд визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держагеокадастру у Київській області «Про втрату чинності наказів Головного управління Держземагенства у Київській області» від 13.11.2015 року №№10-6965/36-15-сг, 10-6959/36-15-сг, 10-6968/36-15-сг, 10-6964/36-15-сг, 10-6962/36-15-сг, 10-6960/36-15-сг, 10-6958/36-15-сг, 10-6957/36-15-сг, 10-6970/36-15-сг, 10-6967/36-15-сг та від 30.11.2015 року №№ 10-8268/36-15-сг, 10-8267/36-15-сг, 10-8266/36-15-сг, 10-8264/36-15-сг, 10-8265/36-15-сг, 10-8269/36-15-сг, 10-8270/36-15-сг, 10-8263/36-15-сг, 10-8261/36-15-сг, 10-8262/36-15-сг, щодо земельних ділянок, які розташовані на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, кадастрові номери: НОМЕР_1 (107,1969 га); НОМЕР_2 (116,8489 га); НОМЕР_3 (158,4833 га); НОМЕР_4 (12,6750 га); НОМЕР_5 (42,6892 га); НОМЕР_6 (50,7583 га); НОМЕР_7 (81,1333 га); НОМЕР_8 (102,5800 га); НОМЕР_9 (50,0000 га); НОМЕР_10 (25,3404 га) та стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Київській області сплачений судовий збір в сумі 551 гривня 20 копійок та 275 гривень 60 копійок.
Рішенням Володарського районного суду Київської області від 17 лютого 2016 року позов задоволено.
Ухвалою апеляційного суду Київської області від 04 квітня 2016 року рішення Володарського районного суду Київської області від 17 лютого 2016 року скасовано. Провадження у справі за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру у Київській області закрито.
Ухвалою Колегії суддів судової палати у цивільних справах Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 06 липня 2016 року касаційну скаргу позивача задоволено частково, а ухвалу апеляційного суду Київської області від 04 квітня 2016 року скасовано, справу передано для продовження розгляду до суду апеляційної інстанції.
У апеляційній скарзі Головне управління Держгеокадастру у Київській області, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права просить скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.
При розгляді апеляційної скарги з метою представництва держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Київській області прокурор Київської області вступив даний процес.
Апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.
Згідно зі ст.ст. 213, 214 ЦПК України рішення суду повинно бути законним і обґрунтованим. Під час ухвалення рішення суд вирішує такі питання: чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги і заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; чи є інші фактичні дані (пропущення строку позовної давності тощо), які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин.
Згідно ст. 303 ЦПК України під час розгляду справи в апеляційному порядку апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції.
Вказаним вимогам рішення суду першої інстанції - відповідає.
Згідно ч. 1 ст. 60 ЦПК України, кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу.
Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях (ч.ч. 3,4 ст. 60 ЦПК України).
Згідно ст. 179 ЦПК України предметом доказування під час судового розгляду є факти, які обґрунтовують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для вирішення справи (причини пропуску строку позовної давності тощо) і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Для встановлення у судовому засіданні фактів, зазначених у частині першій цієї статті, досліджуються показання свідків, письмові та речові докази, висновки експертів.
Згідно ст. 212 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Результати оцінки доказів суд відображає в рішенні, в якому наводяться мотиви їх прийняття чи відмови у прийнятті.
Згідно ст. 308 ЦПК України, апеляційний суд відхиляє апеляційну скаргу і залишає рішення суду першої інстанції без зміни, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Згідно ст. 10 п.3 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, а суд згідно ст.11 п.1 ЦПК України розглядає цивільну справу в межах заявлених вимог і на підставі наданих сторонами доказів.
Не може бути скасоване правильне по суті і справедливе рішення суду з одних лише з формальних міркувань.
Вирішуючи даний спір, суд першої інстанції обґрунтовував свої висновки тим, що накази про втрату чинності наказів ГУ Держземагенства у Київській області про надання дозволу на розробку проектів землеустрою та наказів про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області прийнято в супереч Законодавству України та Положенню «Про Дежравний земельний кадастр».
Такі висновки суду є правильними і такими, що відповідають обставинам справи і вимогам закону.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Питання надання земельних ділянок державної або комунальної власності в оренду для створення фермерських господарств регулюється Законом України «Про фермерське господарство» та Земельним кодексом України.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
За ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідно до ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до копій наказів Головного управління Держземагенства у Київській області № КИ/3221683600:09:004/00011268 від 30.12.2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 107,1969 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.10); № КИ/3221683600:09:004/00011269 від 30.12.2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 116,8489 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.11); № 10-2533/15-14-сг від 02.07.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 107,1969 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.12); № 10-2310/15-14-сг від 26.06.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 12,6750 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.13); № 10-2315/15-14-сг від 26.06.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 50,7583 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.14); № 10-2313/15-14-сг від 26.06.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 42,6892 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.15); № 10-2307/15-14-сг від 26.06.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 158,4833 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.16); № 10-5889/15-14-сг від 22.09.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 50,0000 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.17); № 10-6219/15-14-сг від 01.10.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 25,0000 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.18); № 10-5890/15-14-сг від 22.09.2014 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, розташованої на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, орієнтовним розміром 102,0000 га, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, із земель сільськогосподарського призначення державної власності (а.с.19). Згідно Наказів Головного управління Держземагенства у Київській області про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки № КИ/3221683600:09:001/00014463 від 25.02.2014 року; № КИ/3221683600:09:004:00015502 від 05.03.2014 року; № 10-10277/15-14-сг від 21.11.2014 року; № 10-10276/15-14-сг від 21.11.2014 року; № 10-10278/15-14-сг від 21.11.2014 року; № 10-4229/15-14-сг від 11.08.2014 року; № 10-4231/15-14-сг від 11.08.2014 року; № 10-4227/15-14-сг від 11.08.2014 року; № 10-4232/15-14-сг від 11.08.2014 року; № 10-4234/15-14-сг від 11.08.2014 року, відповідно до яких ОСОБА_2 було передано в оренду земельні ділянки загальною площею 747,7053 га строком на 49 років (а.с.20-29).
Відповідно до наказів Головного управління Держагеокадастру у Київській області «Про втрату чинності наказів Головного управління Держземагенства у Київській області» від 13.11.2015 року №№10-6965/36-15-сг, 10-6959/36-15-сг, 10-6968/36-15-сг, 10-6964/36-15-сг, 10-6962/36-15-сг, 10-6960/36-15-сг, 10-6958/36-15-сг, 10-6957/36-15-сг, 10-6970/36-15-сг, 10-6967/36-15-сг та від 30.11.2015 року №№ 10-8268/36-15-сг, 10-8267/36-15-сг, 10-8266/36-15-сг, 10-8264/36-15-сг, 10-8265/36-15-сг, 10-8269/36-15-сг, 10-8270/36-15-сг, 10-8263/36-15-сг, 10-8261/36-15-сг, 10-8262/36-15-сг, щодо земельних ділянок, які розташовані на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, кадастрові номери: НОМЕР_1 (107,1969 га); НОМЕР_2 (116,8489 га); НОМЕР_3 (158,4833 га); НОМЕР_4 (12,6750 га); НОМЕР_5 (42,6892 га); НОМЕР_6 (50,7583 га); НОМЕР_7 (81,1333 га); НОМЕР_8 (102,5800 га); НОМЕР_9 (50,0000 га); НОМЕР_10 (25,3404 га), визнано такими, що втратили чинність вищезазначені накази про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельних ділянок на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області загальною площею 747,7053 га, ОСОБА_2 та про надання дозволу на виготовлення розроблення документації із землеустрою (а.с.31-50).
Згідно відповіді ГУ Держгеокадастру у Київській області, ГУ було проведено колегію та рішенням колегії вирішено вжити вичерпних заходів по визнанню такими, що втратили чинність наказів ГУ Держземагентсва у Київській області щодо передачі в оренду земельних ділянок, так як тривалий час не здійснюється державна реєстрація речових прав на землю, або не розроблені проекти землеустрою, як таких, що використовуються не раціонально та не забезпечують надходження коштів до бюджету, та окрім того на адресу ГУ надійшов лист від Володарської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_3, в якому ОСОБА_3 просить скасувати накази про передачу в оренду земельних ділянок ОСОБА_2, через не наповнення державного бюджету від сплати за використання землі (а.с.30).
16 квітня 2015 року та 01 вересня 2015 року ОСОБА_2 звернувся до Володарської районної ради Володарського району Київської області з клопотанням розглянути та прийняти рішення щодо затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки на земельні ділянки загальною площею 735,0303 га та 12,6750 га (а.с.51,52), проте рішення Володарською районною радою Київської області на відповідне звернення, рішення не прийнято.
Звернувшись повторно в листопаді 2015 року, 16 листопада 2015 року ОСОБА_2 отримав відповідь, що на даний час не сформовано постійних комісій, які уповноважені розглядати дані питання, після проведення чергових місцевих виборів 25 жовтня 2015 року (а.с.56). 27 листопада 2015 року ОСОБА_2 повторно звернувся до Володарської районної ради Київської області із проханням розглянути питання щодо затвердження технічних документацій з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок в адміністративних межах Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області площею 747,7 га (а.с.53). 23 листопада 2015 року Володарською районною радою Київської області було направлено ОСОБА_2 лист, де Володарська районна рада просить повідомити про подальші наміри щодо розгляду питання затвердження технічних документацій з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок у зв'язку з втратою чинності наказів ГУ Держземагенства у Київській області щодо надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та передачі в оренду земельних ділянок ОСОБА_2 (а.с.55). 10 листопада 2015 року ОСОБА_2 до ГУ Держгеокадастру в Київській області подано клопотання про розгляд проектів договорів оренди земельних ділянок (а.с.71-72). Проте, не розглянувши даного клопотання позивача ОСОБА_2, ГУ Держгеокадастру в Київській області виносить накази від 13.11.2015 року та 30.11.2015 року «Про втрату чинності наказів Головного управління Держземагенства у Київській області».
Згідно доказів, наданих позивачем, які містяться в матеріалах справи, вбачається, що не здійснення державної реєстрації земельних ділянок відбулося не з вини позивача. Комісією ГУ Держгеокадастру в Київській області не з'ясовано обставини не проведення реєстрації земельних ділянок, рішення прийнято лише на підставі листа голови Володарської районної державної адміністрації Київської області. Проте, чому з квітня 2015 року не розглядається клопотання ОСОБА_2 про затвердження технічної документації з нормативно-грошовою оцінкою не досліджено та не вивчено, що вказує на упередженість при прийнятті рішення в супереч вимог чинного Законодавства.
Тобто ГУ Держгеокадастру в Київській області не був дотриманий порядок скасування своїх попередніх наказів, які були прийняті раніше. Наказ про скасування та наказ про надання земельних ділянок позивачу не є нормативно-правовими актами, а є актами індивідуальної дії, які спрямовані на реалізацію ГУ Держгеокадастру в Київській області своїх повноважень в сфері земельних правовідносин. Приймаючи накази про скасування попередніх наказів, відповідач вийшов за межі наданих йому повноважень та прийняв оскаржувані накази у спосіб, що не передбачений Конституцією України та чинним Законодавством України.
Відповідно до ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Згідно з ч. 1 ст. 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Статтею 116 ч. 1, 2 ЗК України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Тобто, наявність рішення відповідного органу виконавчої влади про надання її в оренду чинним законодавством визначається в якості обов'язкової передумови подальшого укладення договору оренди земельної ділянки. Отже, правовою підставою для укладення спірних договорів оренди у даній справі є накази Головного управління Держземагентства у Київській області, які також мали б бути прийняті тільки після рішення Володарської районної ради Київської області.
За таких обставин суд прийшов до правильного висновку, про те, що накази про втрату чинності наказів ГУ Держземагенства у Київській області про надання дозволу на розробку проектів землеустрою та наказів про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства на території Лобачівської сільської ради Володарського району Київської області прийнято в супереч Законодавству України та Положенню «Про Дежравний земельний кадастр», тому їх слід визнати недійсними та скасувати.
Крім того, - після затвердження технічної документації із землеустрою та набуття особою права власності (констатації факту та наділення особи суб'єктивним правом) накази, як адміністративні акти, що вичерпали свою дію, не можуть бути скасованими чи зміненими.
Аналогічна правова позиція міститься в рішенні Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року у справі № 1-9/2009 за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої ст. 19, ст. 144 Конституції України, ст. 25, ч.14 ст. 46, ч.1, 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"(справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), в якому Конституційний Суд України постановив, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені після їх виконання.
Докази та обставини, на які посилається апелянт в апеляційній скарзі, були предметом дослідження судом першої інстанції та додаткового правового аналізу не потребують, оскільки при їх дослідженні та встановленні судом були дотримані норми матеріального та процесуального права.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, розглядаючи спір повно та всебічно дослідив і оцінив обставини справи, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює, а тому визнає дане рішення законним та обґрунтованим. Підстав для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення колегія суддів не вбачає.
Керуючись ст.ст. 303, 307, 308, 313-315, 317, 319 ЦПК України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Київській області- відхилити.
Рішення Володарського районного суду Київської області від 17 лютого 2016 рокузалишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів.
Головуючий:
Судді:
Суд | Апеляційний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2016 |
Оприлюднено | 14.11.2016 |
Номер документу | 62562272 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Апеляційний суд Київської області
Сліпченко О. І.
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ізмайлова Тетяна Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні