ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Симона Петлюри, 16. тел. 235-95-51
У Х В А Л А
"08" листопада 2016 р. Справа № 911/2753/16
Суддя господарського суду Київської області Подоляк Ю.В. розглянувши матеріали справи
за позовом Першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоджик Україна», м. Київ треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача 1. Міністерство екології та природних ресурсів України 2. Національний природний парк «Голосіївський» 3. Коцюбинська селищна рада про витребування майна з чужого незаконного володіння за участю представників:
прокуратури:ОСОБА_1 - посв. від 05.08.2015 № 034764 позивача:ОСОБА_2 - дов. від 10.05.2016 № 9-5/1036 відповідача:не з'явився, про час і місце судового засідання повідомлений належним чином третіх осіб:не з'явився, про час і місце судового засідання повідомлений належним чином встановив:
До господарського суду Київської області надійшла позовна заява Першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоджик Україна» (далі - відповідач), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство екології та природних ресурсів України (далі - третя особа 1), Національний природний парк «Голосіївський» (далі - третя особа 2), Коцюбинська селищна рада (далі - третя особа 3) про витребування з незаконного володіння відповідача на користь держави в особі позивача земельну ділянку площею 0,15 з кадастровим номером 3210946200:01:042:0157, вартістю 86000 грн.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на те, що на підставі незаконного рішення Коцюбинськаої селищної ради «Про затвердження проекту землеустрою та передачу у приватну власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по вул. Травневій, 53 в смт Коцюбинське» від 25.12.2008 № 2108/25-5, яке було визнано недійним в судовому порядку, ОСОБА_3 затверджено проект землеустрою щодо відведення та передачі у приватну власність земельної ділянки площею 0,15 га з кадастровим номером 3210946200:01:042:0157, для вказаних цілей. В подальшому ОСОБА_3, який безпідставно за вищезазначених обставин набув право власності на зазначену земельну ділянку, шляхом укладення договору купівлі-продажу відчужив її відповідачу. За наслідками вказаних неправомірних дій спірна земельна ділянка вибула з власності держави поза її волею, у зв'язку з чим, на думку прокурора, незаконне перебування земельної ділянки у власності відповідача порушує майнове право власності держави на вказану земельну ділянку, яке підлягає захисту шляхом витребування на користь держави в особі Кабінету Міністрів України, земельної ділянки площею 0,15 з кадастровим номером 3210946200:01:042:0157, на підставі ст. 388 Цивільного кодексу України з незаконного володіння відповідача.
В процесі розгляду справи суд для встановлення місцезнаходження земельної ділянки площею 0,15 з кадастровим номером 3210946200:01:042:0157, ухвалами від 20.09.2016 та 18.10.2016 зобов'язав прокурора та позивача - Кабінет Міністрів України надати суду докази знаходження спірної земельної ділянки поза межами міста Києва, в межах території Київської області.
Прокурор та Кабінет Міністрів України вказаних вимог ухвал суду не виконали, належних та допустимих доказів знаходження спірної земельної ділянки поза межами міста Києва, в межах території Київської області, суду не надали.
Суд ухвалами від 20.09.2016 зобов'язав Головне управління Держгеокадастру у Київській області та Головне управління Держгеокадастру у м. Києві надати суду відомості стосовно цільового призначення земельної ділянки загальною площею 0.1500га, кадастровий номер 3210946200:01:042:0157, а також надати інформацію стосовно місцезнаходження зазначеної земельної ділянки, зокрема, в межах міста Києва, чи в межах території Київської області.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 1 ст. 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).
Згідно п. 4 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
У відповідності до п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: здійснює державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю; координує топографо-геодезичну і картографічну діяльність та здійснює методичне керівництво топографо-геодезичними та картографічними роботами; здійснює ведення державного обліку топографо-геодезичних і картографічних робіт, організовує зберігання матеріалів, одержаних за результатами їх виконання; організовує топографо-геодезичне, картографічне та гідрографічне забезпечення делімітації, демаркації і перевірки державного кордону України, формування відповідної бази топографо-геодезичних та картографічних даних; забезпечує формування та ведення Державного картографо-геодезичного фонду України, регіональних картографо-геодезичних фондів, бази цифрових і електронних карт та геопросторових даних, які використовуються у топографо-геодезичному та картографічному виробництві; забезпечує формування і ведення банку геодезичних даних та баз топографічних даних; здійснює ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; забезпечує користування відомостями Державного земельного кадастру, організовує роботи з підготовки та підвищення кваліфікації державних кадастрових реєстраторів; створює інформаційну базу даних з питань землеустрою; надає роз'яснення з питань, що належать до його компетенції; здійснює інші повноваження, визначені законом.
На виконання вимог ухвали суду від 20.09.2016 щодо надання суду відомостей стосовно цільового призначення земельної ділянки загальною площею 0.1500га, кадастровий номер 3210946200:01:042:0157, а також щодо надання інформації стосовно місцезнаходження зазначеної земельної ділянки, зокрема, в межах міста Києва, чи в межах території Київської області від Головного управління Держгеокадастру у Київській області на адресу суду надійшов лист, в якому управління, зокрема, повідомляє, що у зв'язку з ти, що в Управлінні Держгеокадастру у м. Ірпені Київської області відсутні документальні та картографічні матеріали щодо затвердження у встановленому законодавством порядку меж селища Коцюбинське, надати інформацію стосовно місцезнаходження вказаної земельної ділянки (в межах міста Києва, чи в межах території Київської області) немає можливості.
На виконання вимог ухвали суду від 20.09.2016 від Головне управління Держгеокадастру у м. Києві на адресу суду надійшов лист від 06.10.2016 № 9-26-0.21-12246/2-16, в якому зазначено, що згідно матеріалів індексно-кадастрової карти спірна земельна ділянка з кадастровим номером 3210946200:01:042:0157 належить до території м. Києва.
Враховуючи, що прокурором та позивачем у справі не надано суду належних та допустимих доказів знаходження спірної земельної ділянки поза межами міста Києва, в межах території Київської області, суд у даному випадку приймає в якості належного та допустимого доказу місцезнаходження спірної земельної ділянки відповідь Головного управління Держгеокадастру у м. Києві надану в листі від 06.10.2016 № 9-26-0.21-12246/2-16, згідно якої спірна земельна ділянка з кадастровим номером 3210946200:01:042:0157 належить до території м. Києва.
Відповідно до ч. 8 ст. 16 Господарського процесуального кодексу України справи у спорах, передбачених пунктом 6 частини першої статті 12 цього Кодексу, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням об'єктів земельних відносин або основної їх частини, за винятком справ, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Згідно п. 6 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.
З огляду на те, що підсудність справ господарському суду у спорах, що виникають із земельних відносин визначається за правилами ст. 16 ГПК України, то дана справа у відповідності до ч. 8 ст. 16 Господарського процесуального кодексу України підлягає розгляду за правилами виключної підсудності за місцезнаходженням об'єкту земельних відносин, який знаходиться в місті Києві.
Згідно із ст. 17 Господарського процесуального кодексу України, якщо справа не підсудна даному господарському суду, матеріали справи надсилаються господарським судом за встановленою підсудністю.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що матеріали справи № 911/2753/16 підлягають передачі згідно встановленої виключної підсудності до господарського суду міста Києва.
Керуючись ст.ст. 16, 17, 86 Господарського процесуального кодексу України суд -
ухвалив:
Матеріали справи № 911/2753/16 за позовом Першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоджик Україна», за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство екології та природних ресурсів України, Національний природний парк «Голосіївський», Коцюбинська селищна рада про витребування майна з чужого незаконного володіння надіслати за встановленою виключною підсудністю до господарського суду міста Києва.
Суддя Ю.В. Подоляк
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2016 |
Оприлюднено | 16.11.2016 |
Номер документу | 62631159 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Подоляк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні