ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2016 року 14 год. 55 хв. Справа № 808/2940/16 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду (далі іменується - суд) надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі іменується - позивач) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача суму податкового боргу у розмірі 21 653 грн. 79 коп.
В обґрунтування вимог подання зазначає, що Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 має податковий борг перед бюджетом, який виник в результаті несплати відповідачем узгодженої суми грошових зобов'язань з орендної плати з фізичних осіб, самостійно визначених платником податків у деклараціях та донарахованих контролюючим органом штрафних санкцій і пені. Зазначає, що позивачем вживались, передбачені нормами Податкового кодексу України заходи щодо стягнення з фізичної особи-підприємця заборгованості, однак, направлена 06.06.2016 на його адресу податкова вимога форми «Ф» від 25.05.2016 № 25-25 залишилась без виконання. Враховуючи, що на сьогодні податковий борг відповідача є не погашеним до бюджету, ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області просить стягнути його в судовому порядку.
Ухвалою судді від 07.10.2016 відкрито провадження в адміністративній справі №808/2940/16, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 19.10.2016.
Позивач у судове засідання не з'явився.
19.10.2016 до суду надійшло клопотання від представника позивача від вх. № 29805 про розгляд справи без його участі, на заявлених вимогах наполягає.
Відповідач у судове засідання також не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заперечень чи пояснень по суті позовних вимог від відповідача до суду не надходило.
За змістом ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ст.41 КАС України у зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Фізична особа - підприємець ОСОБА_2, зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності 22.12.1997 року.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Як передбачено ст. 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з даними облікової картки платника податків, Фізична особа - підприємець ОСОБА_2 має податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на території Новоданилівської сільської ради у розмірі 11 246,76 грн., який виник на підставі самостійно визначених зобов'язань у поданих до податкового органу деклараціях, зокрема,
за 2013 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_1 від 20.02.2013 року, згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті - 3 379,31 грн. (рівними частинами щомісяця з лютого по грудень - 281,59 грн.; за січень - 281,82 грн). Несплаченою за вказаною декларацією залишалась сума зобов'язань 281,59 грн. по строку сплати на 30.01.2014;
за 2014 рік з плати за землю (земельний податок та/або плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_2 від 18.02.2014 року, згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті становить - 5 396,34 грн., (рівними частинами щомісяця з січня по листопад - 449,69 грн.; за грудень 449,72 грн.;
за 2015 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_3 від 01.02.2015 згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті становить - 7 007,52 грн. (рівними частками щомісяця з січня по грудень - 583,96 грн);
за 2016 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_4 від 04.02.2016 року, згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті становить - 10 041,77 грн. ( рівними частками щомісяця з січня по листопад - 836,81 грн.; за грудень 836,86 грн.).
Також, відповідач має податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на території Радівоновської сільської ради у розмірі 11 246,76 грн., який виник на підставі самостійно визначених зобов'язань у поданих до податкового органу деклараціях, зокрема,
за 2013 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_5 від 20.02.2013 року, згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті - 4 423,60 грн. (рівними частинами щомісяця з лютого по грудень - 368,63 грн.; за січень - 368,67 грн). Несплаченою за вказаною декларацією залишалась сума зобов'язань 368,63 грн. по строку сплати на 30.01.2014;
за 2014 рік з плати за землю (земельний податок та/або плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_6 від 29.01.2014 року, згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті становить - 4 423,60 грн. (рівними частинами щомісяця з щомісяця з лютого по грудень - 368,63 грн.; за січень - 368,67 грн);
за 2015 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_7 від 25.01.2015 згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті становить - 5 525,16 грн. (рівними частками щомісяця з січня по грудень - 460,43 грн);
за 2016 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № НОМЕР_8 від 05.02.2016 року, згідно якої річна сума орендної плати за рік, яка підлягає сплаті становить - 7 917,55 грн. ( рівними частками щомісяця з січня по листопад - 659,80 грн.; за грудень 659,75 грн.).
За правилами п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Сума самостійно задекларованих податкових зобов'язань згідно вищезазначених податкових декларацій з орендної плати заземельні ділянки державної або комунальної власності не сплачена відповідачем в повному обсязі у визначені законодавством строки..
Також, відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з орендної плати за землю на територіях Новоданилівської сільської ради та Радівоновської сільської ради відповідачу була нарахована пеня у розмірах 707,13 грн. та 707,62 грн. відповідно.
Крім того, за результатами проведеної перевірки відповідача ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області складено акт від 26.12.2014 року № 794/08-21-15-03/НОМЕР_9 та винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_10 від 26.12.2014 року на суму штрафних санкцій 449,49 грн., яке було вручене особисто відповідачу.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України зазначено, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Донараховані податковим органом штрафні санкції з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності відповідачем не сплачені та набули статусу податкового боргу.
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності складає 21 653,79 грн.
У відповідності до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктами 59.1 та 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
З метою погашення податкового боргу, ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Запорізькій області вжила заходи передбачені статтею 59 Податкового кодексу України, а саме відповідачу була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкова вимога форми «Ф» №25-25 від 25.05.2016, яка була вручена відповідачу.
Згідно з пп. 95.1 - 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з пунктом 87.11 статті 87 Податкового кодексу України, орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог Податкового кодексу України, не сплачено суму податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності складає 21 653,79 грн.
На підставі викладеного, суд вважає вимоги позивача по стягненню з відповідача податкової заборгованості у вказаному розмірі обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (ідентифікаційний код 37849575) податковий борг з оредної плати з фізичних осіб в сумі 10 407,03 грн. на користь УК Якимівському районі /Радивонівка (р/р 33214815700027, код ЄДРПОУ 37997243, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 18010900) та в сумі 11 246,76 грн. на користь УК Якимівському районі /Новоданилівка (р/р 33218815700023, код ЄДРПОУ 37997243, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 18010900).
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2016 |
Оприлюднено | 16.11.2016 |
Номер документу | 62649548 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні