Постанова
від 08.11.2016 по справі 823/1058/16
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2016 року справа № 823/1058/16

м. Черкаси

12 год. 05 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Тимошенко В.П.,

суддів - Мишенка В.В., Орленко В.В.,

за участю секретаря судового засідання - Цаплі І.Ю.,

представників позивача - Перероби А.О. - за посадою, Теслі О.М., Бородійчук М.В. - за довіреностями,

представника третьої особи - Бойка В.М. - за посадою,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства "Монастирищенське АТП 17140" до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа товариство з обмеженою відповідальністю "Круїз - Авто", про визнання дій протиправними та скасування рішення,

встановив:

04 серпня 2016 року до суду з позовною заявою звернулося приватне акціонерне товариство "Монастирищенське АТП 17140", в якій просить:

1) визнати протиправними дії Державної служби України з безпеки на транспорті про оголошення переможцем на конкурсі від 08.07.2015 ТОВ "Круїз-авто" за об'єктами конкурсу Монастирище - Київ, рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361-362, Христинівка - Київ рейс 23/24;

2) скасувати рішення Державної служби України з безпеки на транспорті, що оформлене протоколом №43 від 08.07.2015, про визначення переможцем на конкурсі від 08.07.2015 ТОВ "Круїз - авто" за об'єктами конкурсу Монастирище - Київ, рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361-362, Христинівка - Київ рейс 23/24.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 08.07.2015 року організатором конкурсу - Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті, проведено конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) (далі - конкурс). За результатами проведення конкурсу конкурсним комітетом прийнято рішення про визнання переможцем конкурсу - товариства з обмеженою відповідальністю «Круїз-Авто» на самостійне виконання рейсів рейс 23/24 маршруту Христинівка - Київ, рейсу 383/384 Монастирище - Київ, рейсу 361/362 Монастирище - Київ. Однак позивач вважає, що визначення переможця проведено з порушенням вимог чинного законодавства, а саме відповідач не виконав покладений на нього обов'язок, щодо перевірки достовірності інформації та визнав переможцем конкурсу ТОВ «Круїз - Авто».

З огляду на вказане позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю та просили позов задовольнити.

Представник Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті надав суду заперечення в яких вказав, що під час проведення зазначеного конкурсу, конкурсний комітет дотримувався порядку та процедури проведення конкурсу, що передбачені Законом України «Про автомобільний транспорт» та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008.

Директор товариства з обмеженою відповідальністю «Круїз - Авто» проти задоволення позову заперечував повністю і просив відмовити в його задоволенні.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до такого.

На офіційному Інтернет сайті Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті та інформаційно - аналітичному віснику органів державної влади, державних підприємств автомобільної галузі розміщено оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут), який відбудеться 08.07.2015. В даному оголошенні зазначені об'єкти конкурсу, умови конкурсу, вимоги, яким повинні відповідати претенденти конкурсу.

Позивачем та ТОВ «Круїз - Авто» подано для участі в конкурсі всі необхідні документи за об'єктами конкурсу Монастирище - Київ, рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361-362, Христинівка - Київ рейс 23/24;

08.07.2015 організатором конкурсу - Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті, проведено конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) по маршрутах загального користування Монастирище - Київ рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361-362, Христинівка - Київ рейс 23/24, за результатами якого переможцем конкурсу оголошено товариство з обмеженою відповідальністю «Круїз-Авто», а ПАТ «Монастирищенська АТП 17140» не допущено до участі в конкурсі, як таке що подало до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію. Зазначене знайшло своє відображення у протоколі №43 від 08.07.2015.

У свою чергу позивач був недопущений до участі у конкурсі, як такий, що подав до участі у конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію, а тому оскаржуване рішення порушує його права, свободи та інтереси.

Вирішуючи спір по суті суд зазначає таке.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про автомобільний транспорт» № 2344-ІІІ від 05.04.2001року та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1081 від 03.12.2008.

Статтею 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено, що організація пасажирських перевезень на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), покладено на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затвердженого Указом Президента України № 387/2011 від 06.04.2011 року державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури України.

Згідно ст. 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Як зазначено статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року (далі - Порядок) передбачено, що цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Пунктом 4 Порядку передбачено, що Укртрансінспекція є організатором конкурсу на міжміському та приміському маршрутах, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Відповідно до п. 7 Порядку об'єкт конкурсу визначається організатором.

Пунктом 10 Порядку передбачено, що організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Згідно п. 14 Порядку організатор залучає робочий орган, на який покладаються функції з підготовки матеріалів для проведення конкурсу, приймання документів на конкурс, перевірки достовірності одержаної від перевізника-претендента інформації, їх аналізу та оцінки відповідності конкурсних пропозицій перевізника-претендента умовам конкурсу, підготовки паспортів автобусних маршрутів та матеріалів для подальшого встановлення відносин між організатором та автомобільним перевізником - переможцем конкурсу.

Відповідно до п. 28 Порядку організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію, а саме на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності.

Суд звертає увагу, що в заявах на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування (а.с.12, 15, 18) ТОВ «Круїз - Авто» посилається на назву та номер друкованого видання, в якому розміщено оголошення про проведення конкурсу на обслуговування маршрутів Монастирище - Київ рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361-362, Христинівка - Київ рейс 23/24, а саме журнал «Перевізник UA» №5/2015. Однак в даному журналі у переліку об'єктів конкурсу відсутні вищезазначені рейси, є рейс номер №23/24 за маршрутом Кривий Ріг - Бобринець (а.с.213-214).

Згідно п. 29 Порядку для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:

1) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);

2) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу;

3) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;

4) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;

5) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;

6) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);

7) перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;

8) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;

9) копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.

Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.

Пунктом 32 Порядку передбачено, що до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до пункту 32 Порядку №1081 до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою, визначеною у додатку 5 Порядку, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Пунктом 37 Порядку №1081 встановлено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених п. 29 цього Порядку, перевіряється організатором не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Відповідно до п. 67 Порядку № 1081, інформація, що міститься в документах, поданих претендентами-перевізниками для участі в конкурсі, повинна бути достовірною за станом на момент подачі документів для участі в конкурсі.

Таким чином, перевізник допускається до участі у конкурсі по результатам перевірки його відомостей робочим органом, і рішення про допуск (чи не допуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу.

Відповідно до п.п. 3, 4 п. 55 Порядку організатор має право:

- достроково розірвати договір (позбавити дозволу) з автомобільним перевізником у разі:

- порушення ним умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на маршруті призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення дії договору (дозволу), який було розірвано (позбавлено), а в разі його відмови чи відсутності - призначати до проведення конкурсу іншого автомобільного перевізника один раз на строк не більш як три місяці;

- надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання ним недостовірної інформації;

- порушення ним умов договору (дозволу) під час виконання перевезень на маршруті як перевізника, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце;

- укласти договір (видати дозвіл) з автомобільним перевізником, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:

- настання обставин, що передбачені абзацом третім підпункту 3 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано;

відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу).

Відповідно до п. 56 Порядку контроль за виконанням умов договору (дозволу) здійснює організатор та інші органи виконавчої влади згідно з компетенцією, за наявності відповідного звернення або доручення організатора.

Суд зазначає, що ТОВ «Круїз - Авто» в анкеті до заяви для участі в конкурсі в розділі пасажиромісткість автобусів вказано (заявлено) автомобіль Mercedes-Benz 815, ідентифікаційний номер WDB67037331N076775, що є переобладнаним з вантажного транспортного засобу.

Відповідно до п. 32 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ від 18.02.1997 №176, забороняється надання послуг з перевезення пасажирів з використанням автобусів, переобладнаних з транспортних засобів іншого призначення, за відсутності протоколів випробувань таких автобусів на відповідність вимогам правил Європейської економічної комісії - N 43 (перевірка маркування безпечного скла); N 36 чи N 52 (залежно від пасажиромісткості, в обсязі вимог законодавчо регульованої сфери до автобусів, що перебувають в експлуатації); N 80 (вимоги до міцності сидінь та елементів їх кріплення, застосування сертифікованих сидінь, відповідність кріплення сидінь типовим схемам та конструктивним рішенням, перевіреним випробуваннями), виданих акредитованими Національним агентством з акредитації випробувальними лабораторіями. Зразок протоколу затверджується спільним наказом МВС та Мінінфраструктури.

Згідно з висновком експертного дослідження №531Е-07/15 від 23.07.2015 заводом виробником автомобіль Mercedes-Benz 815, ідентифікаційний номер WDB67037331N076775 виготовлявся як вантажне шассі (а.с.210).

Відповідно до постанови КМУ «Про затвердження Порядку переобладнання транспортних засобів» спеціально уповноважених організацій, що погоджують переобладнання транспортного засобу належать:

- державне підприємство «ДержавтотрансНДІпроект»;

- Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС.

Листом від 26.08.2015 №1.13-14/2573 Державне підприємство «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут», що ДП «ДержавтотрансНДІпроект» не надавав висновків НТЕ щодо погодження можливості переобладнання зазначеного транспортного засобу із вантажного автомобіля класу ІІІ (а.с.211). Також дану інформацію у своєму листі від 28.08.2015 №45/4606 підтвердив Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС (а.с.212).

Таким чином суд зазначає, що відповідач визначив переможця конкурсу не перевіривши достовірність поданої учасниками конкурсу інформації, зокрема ТОВ «Круїз - Авто», тобто не виконав вимоги пункту 37 Порядку №1081.

Згідно частин 1, 2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірності прийняття свого рішення відображеного в протоколі № 43 від 08.07.2015 року, а тому позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню повністю.

Згідно з частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуждає всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 56, 58, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Державної служби України з безпеки на транспорті про оголошення переможцем на конкурсі від 08.07.2015 ТОВ "Круїз-авто" за об'єктами конкурсу Монастирище - Київ, рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361/362, Христинівка - Київ рейс 23/24.

Скасувати рішення Державної служби України з безпеки на транспорті, що оформлене протоколом №43 від 08.07.2015, про визначення переможцем на конкурсі від 08.07.2015 ТОВ "Круїз - авто" за об'єктами конкурсу Монастирище - Київ, рейс 383/384, Монастирище - Київ рейс 361/362, Христинівка - Київ рейс 23/24.

Стягнути з бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (ідентифікаційний код 39816845) на користь приватного акціонерного товариства "Монастирищенське АТП 17140" (ідентифікаційний код 03119530) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий В.П. Тимошенко

Судді В.В. Мишенко

В.І. Орленко

Повний текст постанови виготовлено14 листопада 2016 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2016
Оприлюднено22.11.2016
Номер документу62713261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1058/16

Постанова від 26.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Постанова від 08.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні