Постанова
від 15.03.2011 по справі 2а-130/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 березня 2011 року 17:43 № 2а-130/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Патратій О.В., при секретарі Бузінській А.В., за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 10.01.2011 р. № 5/10-021),

від відповідача: ОСОБА_2 (довіреність б/н від 22.12.2010 р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Святошинському районі м.Києва до Дочірнього підприємства "Авто-Київ" про стягнення заборгованості у розмірі 14 859,25 гривень,- В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Святошинському районі міста Києва (далі -позивач, ДПІ у Святошинському районі м. Києва) звернулась до суду з позовом до Дочірнього підприємства «Авто-Київ»(далі -відповідач, ДП «Авто-Київ») про стягнення податкового боргу у розмірі 14 859,25 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що згадана сума є податковим боргом, не сплаченим у встановлений законом строк. Вжиті податковим органом заходи по стягненню цієї суми не призвели до позитивного результату, що стало підставою для звернення до суду з метою примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу відповідно до пп. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 січня 2011 року відкрито скорочене провадження у даній справі, враховуючи пред'явлення позивачем вимоги, передбаченої пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

31 січня 2011 року було постановлено ухвалу про перехід до загального провадження відповідно до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України та призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні на 11 лютого 2011 року.

Відповідно до ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.02.2011 р. провадження у справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2а-14349/10/2670 за позовом ДП «Авто-Київ»до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про визнання протиправним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Ухвалою суду від 24 лютого 2011 року провадження у справі було поновлено та призначено судовий розгляд справи на 15 березня 2011 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечував, посилаючись на те, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 01.06.2010 р., на підставі якого було заявлено вимогу про стягнення податкового боргу у розмірі 14 859,25 гривень, скасовано в судовому порядку.

З огляду на вищенаведене, відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить суд відмовити у їх задоволенні в повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ТОВ «Авто-Київ»зареєстроване Святошинською районною у м. Києві державною адміністрацією 06 березня 2003 року (код за ЄДРПОУ 32312646) та перебуває на податковому обліку в ДПІ у Святошинському районі м. Києва, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків форми № 4-ОПП за № 1233/10/29-01 від 30.06.2006 р.

Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Святошинському районі м. Києва було проведено планову виїзну перевірку ДП «Авто-Київ»з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.01.2008 року по 31.12.2009 року валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008 року та 31.12.2009 року, за результатами якої складено Акт перевірки від 12.05.2010 року № 69/23-50/32312646 (далі -Акт перевірки).

На підставі Акту перевірки ДПІ у Сятошинському районі м. Києва було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.06.2010 року № НОМЕР_1, яким до ДП «Авто-Київ»застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 14 859,25 гривень за порушення п. 2.6 п. 2 «Положення про проведення касових операцій в національній валюті в Україні» № 637 від 15.12.2004 р. на підставі абз. 3 ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2. ст. 5 Закону № 2181, у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Вказане вище рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідачем було оскаржене в адміністративному порядку, за результатами якого скарги ДП «Авто-Київ» були залишені без задоволення, а рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 01.06.2010 р. - без змін.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження ДП «Авто-Київ»звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до ДПІ у Святошинському районі м. Києва про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 01.06.2010 р.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.11.2010 р. по справі № 2а-14349/10/2670, позов задоволено в повному обсязі, скасовано рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 01.06.2010 р.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду України від 08.02.2011 р. у справі № 14349/10/2670 відмовлено в задоволенні апеляційної скарги ДПІ у Святошинському районі м. Києва, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.11.2010 р. -залишено без змін.

Відповідно до ч. 3, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження; постанова або ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Таким чином, постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.11.2010 р. по справі № 2а-14349/10/2670 набрала законної сили 08 лютого 2011 року -з моменту проголошення вищевказаної ухвали Київського апеляційного адміністративного суду України від 08.02.2011 р.

Виходячи з положень пп. 5.2.2, 5.2.4 ст. 5 Закону № 2181 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) у випадку оскарження рішення податкового органу про нарахування податкового зобов'язання в адміністративному або судовому порядку, такі зобов'язання вважаються узгодженими у день закінчення, відповідно, процедури адміністративного оскарження або у день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до пп. «в» пп. 6.4.1 п. 6.4 ст. 6 Закону № 2181 та підпункту «в»п. 6.1 Наказу Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 р. № 253 «Про затвердження порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 липня 2001 р. за № 567/5758, які були чинними на момент прийняття рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, податкове повідомлення або податкові вимоги вважаються відкликаними , якщо рішення контролюючого органу про нарахування суми податкового зобов'язання або стягнення податкового боргу скасовується чи змінюється судом.

Згідно підпункту 6.4.4 п. 6.4. ст. 6 Закону № 2181 у випадках, визначених пп. «в»пп. 6.4.1 цього пункту, податкове повідомлення або податкові вимоги вважаються відкликаними у день отримання платником податків відповідного рішення суду.

Аналогічна норма містяться в підпункті 60.1.4. пункту 60.1 статті 60 Податкового кодексу України та підпункті 5.1.3 п. 5.1. ст. 5 Наказу Державної податкової адміністрації України «Про затвердження порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків»від 22.12.2010 р. № 985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 30.12.2010 р. № 1440/18735, чинних на момент вирішення даної справи, якими передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним , якщо рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу.

Таким чином, виходячи з положень вказаних нормативно-правових актів, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0002172330 від 01.06.2010 р. вважається відкликаним, відтак підстави стягнення для визначеної ним суми штрафних (фінансових) санкцій відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи вищенаведене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи відсутність документально підтверджених витрат відповідача на користь якого ухвалено рішення, судові витрати відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України компенсації з Державного бюджету України не підлягають.

Керуючись вимогами ст. ст. 69-71, ч. 4 ст. 94, 160-162, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя О.В. Патратій

Повний текст постанови складено та підписано: 22 березня 2011 року

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.03.2011
Оприлюднено22.11.2016
Номер документу62784323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-130/11/2670

Постанова від 15.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 31.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 24.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 12.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 27.09.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні