КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
15 серпня 2016 року м.Київ 810/1823/15
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., за участю секретаря судового засідання: Волощук Л.В.,
позивача - ОСОБА_1,
представників сторін:
від позивача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
від відповідача - не з'явились,
від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - не з'явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Національного університету державної податкової служби України про закриття провадження в адміністративній справі
за позовом ОСОБА_1
до Національного університету Державної податкової служби України
третя особа: в.о. ректора Національного університету Державної податкової служби України Пашко Павло Володимирович
про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Національного університету Державної податкової служби України, третя особа: в.о. ректора Національного університету Державної податкової служби України Пашко Павло Володимирович про визнання протиправним та скасування наказу від 27.03.2015 № 406 "Про рішення щодо висновків службового розслідування" в частині притягнення його до дисциплінарної відповідальності (з урахуванням уточнення позовних вимог від 15.08.2015).
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 30.04.2015 відкрито провадження в адміністративній справі № 810/1823/15, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Під час судового розгляду справи, а саме у судовому засіданні 05.06.2015 представником Національного університету державної податкової служби України було заявлено клопотання про закриття провадження по справі № 810/1823/15 на підставі пункту 1 частини 1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України.
В обгрунтування доводів вказаного клопотання представник Національного університету державної податкової служби України зазначив, шо оскаржуваний наказ № 406 від 27.03.2015 та висновок службового розслідування від 17.03.2015 ніяким чином не порушують прав та законних інтересів позивача, оскільки ці документи жодних правових наслідків для позивача не несуть та є лише зовнішнім виявом бачення надзвичайної події, що сталася 02.02.2015 в Університеті керівництвом Національного університету, а тому предмет спору у даній справі відсутній. Також, представник відповідача зауважив, що позивач станом на 04.06.2015 проходить службу в Національному університеті ДПС України. При цьому, наказ щодо звільнення позивача відповідачем не видавався та до відмова позивача у встановленому законом порядку не доводився, а тому підстави для його поновлення на службі відсутні.
За наведених обставин відповідач стверджує, що предмет спору в даній справі відсутній, а отже на дану справу не поширюється юрисдикція адміністративних судів.
Позивач та представники позивача заперечували проти задоволення вказаного клопотання з підстав його необгрунтованості.
Крім того, у судовому засіданні 15.08.2016 позивач уточнив позовні вимоги та просив суд лише визнати протиправним та скасувати наказ від 27.03.2015 № 406 "Про рішення щодо висновків службового розслідування" в частині притягнення його до дисциплінарної відповідальності.
Розглянувши доводи зазначеного клопотання, заслухавши думку позивача та представників позивача, суд дійшов висновку, що дане клопотання задоволенню не підлягає з таких підстав.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Частиною другою вказаної норми передбачено, якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.
Отже з аналізу наведених приписів законодавства вбачається, що суд при вирішенні питання про закриття провадження у справі зобов'язаний не лише встановити, що компетенція адміністративних судів не поширюється на заявлені у справі вимоги, а й роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.
Водночас, суд не зазначає, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи, якщо вимога має не правовий характер і не може розглядатися жодним судом України.
Як вбачається зі змісту клопотання відповідач стверджує, що у даній справі відсутній предмет спору, проте, суд не погоджується з такими доводами відповідача та не приймає їх до уваги з огляду на наступне.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Як встановлено судом, предметом даної адміністративної справи є спір фізичної особи - ОСОБА_1 з суб'єктом владних повноважень - Національним університетом Державної податкової служби України щодо оскарження його рішень (акта індивідуальної дії), а саме пункту 2 наказу Національного університету державної податкової служби України від 27.03.2015 № 406 "Про рішення щодо висновків службового розслідування" в частині: "За вчинення дисциплінарного проступку, що проявилося у порушеннях вимог ст.ст. 1, 7 та 8 Дисциплінарного статуту органів ОВС України, затвердженого Законом України від 22.02.2006 № 3460, на підставі статей 2, 12, 14, 16 Дисциплінарного статуту органів внутрішніх справ заступника начальника 4 курсу факультету підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників податкової міліції лейтенанта податкової міліції ОСОБА_1 притягнути до дисциплінарної відповідальності шляхом накладення дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення з органів податкової міліції".
При цьому, суд не приймає до уваги доводи відповідача відносно того, що оспорюваний наказ від 27.03.2015 № 406 не порушує права та законні інтереси позивача, оскільки саме на підставі цього наказу позивач може бути фактично звільнений.
Інші доводи відповідача викладені в обґрунтування клопотання про закриття провадження у справі не приймаються судом до уваги, оскільки позивачем не заявлено таких позовних вимог як визнання протиправним та скасування висновку службового розслідування від 17.03.2015 та поновлення його на службі в органах податкової міліції.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що спірні правовідносини підпадають під юрисдикцію адміністративних судів, а даний спір належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи викладене, підстави для закриття провадження у справі відсутні, а отже у задоволенні клопотання слід відмовити.
Керуючись статтями 49, 156, 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні клопотання Національного університету державної податкової служби України про закриття провадження у справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення і окремому оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути викладені в апеляційній чи касаційній скарзі на постанову суду.
Суддя Панова Г. В.
Дата виготовлення і підписання повного тексту ухвали - 22 серпня 2016 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2016 |
Оприлюднено | 23.11.2016 |
Номер документу | 62804515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні