Справа № 755/22751/15-к
Ухвала
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" листопада 2016 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві, підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , погодженеіз прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 , про призначення перевірки на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32015100040000106 від 04.12.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 212, ч.3 ст. 212 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Дніпровського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у Дніпровському районі м. Києва підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 про призначення позапланової документальної перевірки, на підставі матеріалів досудового розслідування за № 32015100040000106 від 04.12.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 212, ч.3 ст. 212 КК України.
Подане клопотання обґрунтоване тим, що в провадженні слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32015100040000106 від 04.12.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 212, ч.3 ст. 212 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ «Капітал Ріелті ЛТД» (ЄДРПОУ 39123430) з метою ухилення від сплати податків, в період з січня-жовтня 2015 року шляхом взаємовідносин з підприємство, що має ознаки фіктивності, а саме ТОВ «Укртрастбуд» (ЄДРПОУ 39437150), що призвело до заниження суми податку на додану вартість в розмірі 3816400,06 грн., яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет. Зазначені збитки відображені в дослідженні управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у м. Києві № 218/16-00/39123430 від 27.11.2015 року.
Крім того, згідно рапорту оперативного управління ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС України у м. Києві, невстановлені слідством особи, протягом 2015-2016 років, з метою сприяння в умисному ухиленні від сплати податків діючими платниками, організували створення та придбання суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) , в тому числі ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704), яке зареєстроване на особу, що не має відношення до здійснення фінансово-господарських операцій.
В ході досудового розслідування встановлено, що невстановленими особами були зареєстровані на підставних осіб ряд підприємств, в тому числі ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704) з метою прикриття незаконної діяльності, шляхом використання їх реквізитів та банківських рахунків у злочинних схемах зі створення штучної документальної видимості здійснення фінансово-господарських операцій для незаконного завищення витрат та податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки.
Допитаний по кримінальному провадженню як свідок засновник та директор ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704) ОСОБА_5 показав, що на посаді директора ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704) ніколи не працював. Господарську діяльність підприємства ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704) не здійснював. Фінансово-господарські документи ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704) та податкові декларації ніколи не підписував.
Також, в ході подальшого досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВ «Торговий Дім «Гекта» (ЄДРПОУ 37047746) формувало податковий кредит за рахунок підприємства ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704), що призвело до несплати податків до бюджету.
ТОВ «Торговий Дім «Гекта» (ЄДРПОУ 37047746) зареєстровано Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві 20.04.2010 року за податковою адресою м. Київ, вул. Ю.Шумського, 1-Б літера А, кв. 118.
Необхідність проведення перевірки виникла у зв`язку з вирахуванням збитків завданих державі діями службових осіб ТОВ «Торговий Дім «Гекта» (ЄДРПОУ 37047746).
В зв`язку із зазначеним слідчий просив про задоволення клопотання.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив про його задоволення.
Заслухавши пояснення слідчого, вивчивши та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно дост. 11 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу України» позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форм власності, які не віднесені цим законом до підконтрольних установ, проводиться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
Згідно ч. 11 ст.11 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу України» тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Відповідно доЗакону України від 26.01.93 року № 2939-ХІІ(2939-12) «Про державну контрольно-ревізійну службу України» головним завданням КРС є здійснення державного контролю за витрачанням коштів і матеріальних цінностей, їх збереженням, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і звітності в міністерствах, відомствах, державних комітетах, державних фондах, бюджетних установах, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів та державних валютних фондів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Відповідно до п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно п.75.1.1ст.75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Пунктом75.1.2ст.75 Податкового кодексу Українипередбачено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Згідно п.78.1.11ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, зокрема, якщо отримано рішення слідчого судді про призначення перевірки.
Виходячи з положень п. 2 ст.7, ст.9 КПК Українищодо забезпечення засад законності у кримінальному провадженні, при здійсненні досудового розслідування відповідні органи повинні керуватись як вимогами цьогоКодексу, так і вимогами інших актів законодавства, що регламентують питання здійснення ними процесуальних повноважень, тобто у даному випадку - також наведеними вимогамиПодаткового кодексу Українив частині порядку призначення позапланових перевірок платників податків контролюючим органом на підставі рішення слідчого судді.
Оскільки прямо нормамиКПК Українипитання розгляду вказаних питань слідчим суддею не врегульовані, відповідно до вимог ч. 6ст. 9 КПК Українив даному випадку застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1ст. 7 цього Кодексу, у тому числі засада законності, за змістом якої призначення позапланової перевірки слідчим суддею повинне здійснюватися безпосередньо на підставі вимогПодаткового кодексу України.
Таким чином, з метою належного розслідування кримінального провадження та встановлення обставин, які підлягають доказуванню, необхідним є призначення позапланової податкової перевірки, яка може здійснюватися лише на підставі рішення суду.
Зважаючи на викладене вище, слідчий суддя приходить до висновку про можливість задоволення клопотання.
Виходячи із вищезазначеного та керуючись ст. ст.91-93,110,369-372 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого слідчого відділу фінансових розслідувань ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві, підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , погодженеіз прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 , про призначення перевірки на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32015100040000106 від 04.12.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 212, ч.3 ст. 212 КК України - задовольнити.
Призначити позапланову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ «Торговий Дім «Гекта» (ЄДРПОУ 37047746) по проведеним фінансово-господарським операціях щодо правильності нарахування та сплати до бюджету України податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства при проведенні фінансово-господарських операцій з ТОВ «СП Трейд» (ЄДРПОУ 39370704) за весь період взаємовідносин.
Проведення перевірки доручити співробітникам ГУ ДФС у м. Києві у строки встановленіПодатковим кодексом України.
Надати співробітникам співробітникам ГУ ДФС у м. Києві, матеріали кримінального провадження, які свідчать про викладені обставини.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2016 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 62876829 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Матієк Тетяна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні