УХВАЛА
22 листопада 2016 р.Справа № 816/1548/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Сіренко О.І.
Суддів: Спаскіна О.А. , Любчич Л.В.
за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.
представників позивача Полєтаєва Ю.Г., Шумаєвої С.В.
представника відповідача Боровик Ю.Є.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2016р. по справі № 816/1548/16.
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервісна Інжинірингова Компанія"
до Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області
про скасування податкового повідомлення - рішення ,
ВСТАНОВИЛА:
25 жовтня 2016 року постановою Полтавського окружного адміністративного суду задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервісна Інжинірингова Компанія" до Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області про скасування податкового повідомлення - рішення.
01 листопада 2016 року на зазначену постанову суду Головним управлінням Державної фіскальної служби у Полтавській області подано апеляційну скаргу, яка не була оплачена судовим збором.
До апеляційної скарги також додано клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову суду по справі.
Обґрунтовуючи зазначене клопотання, заявник вказує, що на даний час відповідно до кошторисів територіальних органів ДФС у Полтавській області здійснюється періодичне виділення коштів в розрізі окремих інспекцій по коду бюджетної кваліфікації за яким здійснюються видатки по сплаті судового збору, а саме, КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки", що не дозволяє в повній мірі забезпечити всі потреби на сплату судового збору.
За таких обставин, відповідно до ст. 8 Закону України "Про судовий збір" просить звільнити від сплати судового збору за подання апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, представників позивача та представника відповідача, дослідивши доводи заявленого клопотання та матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для його задоволення.
Гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Це відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя‚ від 14 травня 1981 року № R (81) 7: „В тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати" (підпункт 12 пункту D).
Отже, сплата судового збору за подання заяв, скарг до суду є складовою доступу до правосуддя.
Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 87 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" (тут і далі, в редакції, що є чинною на час подання апеляційної скарги).
Положеннями ч. 1 ст. 88 Кодексу адміністративного судочинства України, які кореспондуються з приписами ч. 1 та ч. 2 ст. 8 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що єдиною підставою для зменшення розміру належних для оплати судових витрат, звільнення від їх оплати, відстрочення або розстрочення сплати судового збору є врахування судом майнового стану сторони, тобто фізичної або юридичної особи (наприклад, довідка про доходи, про склад сім'ї, про наявність на утриманні непрацездатних членів сім'ї, банківські документи про відсутність на рахунку коштів, довідка контролюючого органу про перелік розрахункових та інших рахунків тощо).
При цьому, особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно зі ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий/фінансовий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Як вбачається зі змісту клопотання, заявник посилається на відсутність необхідного бюджетного фінансування як на підставу для звільнення від сплати судового збору.
Колегія суддів вважає, що наведені заявником підстави не є достатніми для його задоволення. Обмежене фінансування установи не може бути підставою для її звільнення від сплати судового збору, встановленого законом. Доказів, на підтвердження того, що матеріальне становище скаржника позбавляло його можливості сплатити судовий збір у встановленому розмірі на час подання апеляційної скарги скаржником також не надано.
Крім того, відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Аналогічний висновок щодо застосування норм права викладений в ухвалі Верховного Суду України від 25 вересня 2015 року по справі № 21-5401а15.
Таким чином, враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що обставини, викладені скаржником у клопотанні не знайшли свого підтвердження, відтак в його задоволенні слід відмовити.
Керуючись ст. 88, 160, 167, 187, 196, 205, 206, 211, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
У задоволенні клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2016 року по справі № 816/1548/16 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Сіренко О.І. Судді Спаскін О.А. Любчич Л.В.
Повний текст ухвали виготовлений 23.11.2016 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2016 |
Оприлюднено | 28.11.2016 |
Номер документу | 62912958 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Сіренко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні