Дата документу 17.11.2016
Справа № 501/1134/16-а
2-а/501/48/16
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2016 року Іллічівський міський суд Одеської області у складі:
головуючого судді - Пушкарського Д.В.,
при секретарі - Тимко М.Л.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Іллічівського міського суду Одеської області справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ін-Ком-Буд» до Чорноморської міської ради Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень та зобов'язання суб'єкта владних повноважень прийняти рішення ,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ін-Ком-Буд» звернулося до суду з позовом до Чорноморської міської ради Одеської області в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Чорноморської міської ради Одеської області №80/21-VII від 12 квітня 2016 року «Про відмову у встановленні Товариству з обмеженою відповідальністю «Ін-Ком-Буд» нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна 6,8 (колишня адреса: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Пляжна, 6,8) та зобов'язати Чорноморську міську раду Одеської області на найближчій сесії після набуття законної сили постановою у справі прийняти рішення про встановлення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0085), яка перебуває в оренді у Товариства з обмеженою відповідальністю «Ін-Ком-Буд», за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Пляжна 6,8 з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 (землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під майбутнє будівництво) (а.с.2-5).
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що між позивачем та відповідачем 07 травня 2015 року було укладено Договір оренди землі № 44, за яким позивачу була передана в оренду строком на 49 років земельна ділянка площею 0,375 га несільськогосподарського призначення із земель житлової та громадської забудови. Згідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. № 18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за № 388/12262 (далі - Порядок) а також Порядку встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5, затвердженого рішенням Чорноморської (тоді - Іллічівської) міської ради Одеської області № 256-VI від 07 грудня 2012 року (а.с.39), вбачається, що під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт функціонального використання земель який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (Додаток 1 до Порядку),що ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності та становить для категорії земель за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - Кф = 2,5, інші землі - Кф = 0,5.
13 січня 2016 року позивач звернувся до відповідача з клопотанням про встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 та разом з заявою, у відповідності до Порядку надав ОСОБА_3 про початок виконання будівельних робіт від 22 січня 2014 року № ОД 083140240058 (а.с.19-21), але відповідач своїм рішенням № 80/21- VII від 12 квітня 2016 року відмовив позивачу у встановлені нормативно грошової оцінки земельної ділянки з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 як для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під майбутнє будівництво без зазначення причини такої відмови.
Під час судового засідання представник позивача підтримала позовні вимоги та просила задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, проти задоволення позову заперечував, надав до суду заперечення (а.с.35-38).
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що між позивачем та відповідачем укладено довгостроковий Договір оренди землі №44 від 07 травня 2015 року, за яким позивачу в оренду надається земельна ділянка площею 0,375 га несільськогосподарського призначення із земель житлової та громадської забудови (кадастровий номер 5110800000:02:026:0085) за адресою: м. Чорноморськ (колишній Іллічівськ), вул. Пляжна, 6-8, з цільовим призначенням - під існуюче кафе-бар та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з об'єктами благоустрою (а.с.6-18).
На підставі укладеного Договору оренди землі №44 від 07 травня 2015 року та ОСОБА_3 про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 22.01.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області за №ОД 083140240058, позивач розпочав роботи з будівництва на орендованій земельній ділянці готельно-ресторанного комплексу, в зв'язку із чим, керуючись Порядком, 13 січня 2016 року позивач звернувся до відповідача з клопотанням про встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 як для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під майбутнє будівництво.
12 квітня 2016 року Чорноморська міська рада Одеської області прийняла рішення №80/21-VII, яким відмовила позивачу у встановленні нормативно грошової оцінки земельної ділянки з коефіцієнтом 0,5 як для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під майбутнє будівництво, без зазначення причин такої відмови (а.с.27).
Суд не може погодитися з таким рішенням відповідача та вважає його протиправним, оскільки при винесенні рішення відповідачем не було дотримано норм діючого законодавства України в сфері регулювання даних правовідносин.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно підпунктів а), к) ч.1 ст.12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, а також вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
У відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель» та Порядку передбачено, що під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт функціонального використання земель. Про це йдеться і в Порядку встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5, затвердженого рішенням Чорноморської (тоді - Іллічівської) міської ради Одеської області № 256-VI від 07 грудня 2012 року.
Дані розрахунки нормативно грошової оцінки земель населених пунктів проводять компетентні органи у сфері земельних відносин на підставі рішення місцевої ради відносно встановлення нормативно грошової оцінки земельної ділянки з відповідним коефіцієнтом.
В свою чергу, нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (п. 1.3 розділу 1 Порядку).
Суд зауважує, що згідно п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України, саме органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (Додаток 1 до Порядку), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності та становить для категорії земель за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - Кф = 2,5, інші землі - Кф = 0,5. Категорія інших земель, зокрема, включає у себе: землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво.
Згідно п.3.5 Порядку, коефіцієнт який характеризує функціональне використання земельної ділянки, враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.
В Додатку 1 (таблиця 1.1) до Порядку встановлені коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), зокрема, такий коефіцієнт для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, становить 0,5.
Суд зазначає, що абзацом 3 п.1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 16.05.2011 №45 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2012 №122), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 червня 2011 р. за №651/19389, визначено, що будівництво - це нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація та капітальний ремонт об'єктів будівництва.
А отже, заперечення відповідача, з приводу використання позивачем земельної ділянки не за цільовим призначенням суд вважає хибними, оскільки цільове призначення земельної ділянки переданої в оренду за Договором,- під існуючий кафе-бар та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з об'єктами благоустрою, що в розумінні вищенаведеної норми входить до визначення терміну «будівництво».
З матеріалів справи також вбачається, що аналогічна заява позивача щодо застосування коефіціенту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативно грошової оцінки у 2015 році була задоволена Рішенням Іллічівської міської ради Одеської області №667/58-VI від 21.08.2015 року та встановлено позивачу нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що передана в оренду за Договором оренди №44, з коефіцієнтом 0,5 як такої, що зайнята поточним будівництвом та відведена під майбутнє будівництво, терміном до 31 грудня 2015 року(а.с.22). Отже суд звертає увагу на непослідовність рішень відповідача.
Частиною 2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Відповідачем не надано суду доказів правомірності оспорюваного рішення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення відповідача, щодо відмови позивачу у встановленні нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га, з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 є протиправним, оскільки беручи до уваги норми Порядку та Рішення Іллічівської міської ради Одеської області №256-VI від 07 грудня 2012 року, що також затверджує порядок встановлення такого коефіцієнту за умови надання позивачем ОСОБА_3 про початок виконання будівельних робіт та Договору оренди землі, яким передбачено відповідне цільове призначення землі, встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 є обов'язком, а не правом відповідача, а тому, відмовляючи у задоволенні клопотання ТОВ «Ін-Ком-Буд», відповідач діяв не у спосіб, передбачений чинним законодавством України.
Згідно з п.1 ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Разом з тим, суд приходить до висновку, що до компетенції суду не входить зобов'язання відповідача приймати на сесії будь-яке конкретне рішення, оскільки відповідно до чинного законодавства України суд не має права брати на себе повноваження, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування. Суд може за наявності достатніх правових підстав визнати неправомірними дії відповідача або визнати неправомірним необґрунтоване зволікання з розглядом питання, однак не може брати на себе функцію дозвільного органу, яка не покладена на суд законом.
Керуючись ст.ст.158-163 КАС України , суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Ін-Ком-Буд» до Чорноморської міської ради Одеської області - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Чорноморської міської ради Одеської області №80/21-VІІ від 12 квітня 2016 року «Про відмову у встановленні товариству з обмеженою відповідальністю «Ін-Ком-Буд» нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Пляжна, 6,8 (колишня адреса: Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Пляжна, 6,8).
В іншій частині вимог позову відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Іллічівський міський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її проголошення.
Суддя
Суд | Іллічівський міський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2016 |
Оприлюднено | 29.11.2016 |
Номер документу | 62920058 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Іллічівський міський суд Одеської області
Пушкарський Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні