ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 лютого 2017 р.м.ОдесаСправа № 501/1134/16-а
Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Пушкарський Д.В.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого - Милосердного М.М.,
суддів - Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,
при секретарі - Шепель О.В.,
за участю: представника Чорноморської міської ради Одеської області- Дабіжа Віктора Івановича та представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Ін-Ком-Буд" - Шолар Олени Юріївни,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Чорноморської міської ради Одеської області на постанову Іллічівського міського суду Одеської області від 17 листопада 2016 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ін-Ком-Буд" до Чорноморської міської ради Одеської області про визнання протиправним та скасування та зобовязання прийняти рішення,
В С Т А Н О В И Л А :
У травні 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Ін-Ком-Буд" (далі - ТОВ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Чорноморської міської ради Одеської області (далі - Чорономорська міська рада) про визнання протиправним та скасування рішення №80/21-VII від 12 квітня 2016 року "Про відмову у встановленні ТОВ нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна 6,8 (колишня адреса: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Пляжна, 6,8), також просили зобовязати на найближчій сесії після набуття законної сили постановою у справі, прийняти рішення про встановлення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0085), яка перебуває в оренді у позивача, за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Пляжна 6,8 з коефіцієнтом функціонального використання 0,5 (землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під майбутнє будівництво).
Постановою Іллічівського міського суду Одеської області від 17 листопада 2016 року адміністративний позов ТОВ "Ін-Ком-Буд" задоволено частково. Суд визнав протиправним та скасував рішення Чорноморської міської ради Одеської області №80/21-VІІ від 12 квітня 2016 року, в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з постановою суду, представником Чорноморської міської ради подана апеляційна скарга, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, судом неповно з'ясовані обставини, що мають значення у справі, тому постанова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволені адміністративного позову.
Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України, ч. 1. ст. 9 КАС України державні органи та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Також, відповідно до п. 3 ч. 3 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно підпунктів "а", "к" ч.1 статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, а також вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Рішенням Іллічівської міської ради Одеської області від 07.12.2012 року № 256-VI було затверджено та введено в дію з 01 січня 2013 року "Порядок встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які перебувають на стадії будівництва або відведені під майбутнє будівництво".
Відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель" та "Порядку" передбачено, що під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт функціонального використання земель.
Дані розрахунки нормативно грошової оцінки земель населених пунктів проводять компетентні органи у сфері земельних відносин на підставі рішення місцевої ради відносно встановлення нормативно грошової оцінки земельної ділянки з відповідним коефіцієнтом.
В свою чергу, нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (п. 1.3 розділу 1 Порядку).
В силу п. 284.1 ст. 284 ПК України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам. Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
Судом першої інстанції встановлено, що між ТОВ "Ін-Ком-Буд" та Іллічівською міською радою (зараз Чорноморська) укладено довгостроковий Договір оренди землі №44 від 07 травня 2015 року, за яким позивачу в оренду надається земельна ділянка площею 0,375 га несільськогосподарського призначення із земель житлової та громадської забудови (кадастровий номер 5110800000:02:026:0085) за адресою: м. Чорноморськ (колишній Іллічівськ), вул. Пляжна, 6-8, з цільовим призначенням під існуюче кафе-бар та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з обєктами благоустрою.
На підставі укладеного Договору оренди землі №44 від 07 травня 2015 року та Декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 22.01.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області за №ОД 083140240058, позивач розпочав роботи з будівництва на орендованій земельній ділянці готельно-ресторанного комплексу.
13 січня 2016 року позивач звернувся до міської ради з клопотанням про встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 як для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під майбутнє будівництво.
Підставою звернення до суду стало рішення Чорноморської міської ради №80/21-VII від 12 квітня 2016 року, про відмову у встановленні нормативно грошової оцінки земельної ділянки з коефіцієнтом 0,5 як для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під майбутнє будівництво, без зазначення причин такої відмови.
Свої позовні вимоги ТОВ обґрунтовує тим, що рішенням Чорноморської (тоді - Іллічівської) міської ради Одеської області № 256-VI від 07 грудня 2012 року було затверджено "Порядок встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які перебувають на стадії будівництва або відведені під майбутнє будівництво", пунктами 3 та 4 якого встановлено, що застосування коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок із земель Іллічівської міської ради Одеської області (в межах м. Іллічівська, с. Бурлача Балка, с. Малодолинське, сел. Олександрівка), які перебувають на стадії будівництва або відведені під майбутнє будівництво. Встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок із земель Іллічівської міської ради Одеської області (в межах м. Іллічівська, с. Бурлача Балка, с. Малодолинське, сел. Олександрівка), які перебувають на стадії будівництва або відведені під майбутнє будівництво здійснюється тільки при наявності дозволу на будівництво об'єкта містобудування (дозвіл на виконання будівельних робіт або декларація про початок виконання будівельних робіт).
Вирішуючи справу та задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції погодився з доводами позивача та вважав, що з урахуванням зазначеного рішення, що затверджує порядок встановлення такого коефіцієнту за умови надання позивачем Декларації про початок виконання будівельних робіт та Договору оренди землі, яким передбачено відповідне цільове призначення землі, встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 є обов'язковим. Також, суд вважав протиправним рішення відповідача "Про відмову у встановленні ТОВ нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3750 га з коефіцієнтом функціонального використання 0,5.
Колегія суддів не може погодитися з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Згідно умов укладеного Договору оренди землі №44 від 07.05.2015 року між Чорноморською (Іллічівською) міською радою "Орендодавцем" та ТОВ "Ін-Ком-Буд" "Орендарем" (пункти - 4.2., 4.4) розмір орендної плати встановлюється згідно норм Податкового кодексу України, у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватися Іллічівською міською радою в межах норм передбачених законодавством.
Згідно п. 4.4 Договору "Орендар" не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності.
Умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладення відповідних угод, які будуть невід'ємними частинами цього договору, крім випадків: зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України; коригування "Грошової оцінки земель м. Іллічівська", яка затверджується рішенням Іллічівської міської ради; зміни функціонального призначення будівлі або його частини.
У цих випадках розмір орендної плати змінюється "Орендодавцем" та в існуючий договір сторін зміна та доповнення з цього приводу не проводяться.
Згідно з п. 5.1. Договору, земельна ділянка передана в оренду - під існуючим кафе - баром та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з об'єктами благоустрою.
Також, згідно з 5.2. Договору цільове призначення земельної ділянки - під існуючим кафе - баром та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з об'єктами благоустрою. Вид використання земельної ділянки - для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування.
Що також підтверджується актом прийому - передачі земельної ділянки, відповідно до якого Іллічівська міська рада передала, а ТОВ "Ін-Ком-Буд" прийняло земельну ділянку, розташовану за адресою Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Пляжна, 6,8 на 07 травня 2015 р., площею 0,3750 га, надану на підставі рішень сесії Іллічівської міської ради від 26.12.2014 року № 571/42-VI та від 09.04.2015 року № 615/38-VI під існуючим кафе - баром та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з об'єктами благоустрою (а.с.14).
Разом з тим, як вбачається з копії Декларації про початок виконання будівельних робіт: Будівництво готельно - ресторанного комплексу, зареєстрованою Інспекцією ДАБК в Одеській області від 22.01.2014р. № ОД 083140240058, зазначено що позивач почав нове будівництво, а саме будувати готельно - ресторанний комплекс (а.с.19-21).
Таким чином, зазначене протирічить умовам використання Орендарем земельної ділянки, а саме земельна ділянка передавалася в оренду з цільовим призначенням під існуюче кафе-бар та для реконструкції будівлі торговельного павільйону під кафе з обєктами благоустрою.
Відповідно до підпунктів 3 - 4 "Порядку встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які перебувають на стадії будівництва або відведені під майбутнє будівництво", затвердженого рішенням сесії Іллічівської міської ради від 07.12.2012 року № 256-VI, та на який посилається ТОВ в обгрунтування своїх позовних вимог, встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок із земель Іллічівської міської ради Одеської області (в межах м. Іллічівська, с. Бурлача Балка, с. Малодолинське, сел. Олександрівка), які перебувають на стадії будівництва або відведені під майбутнє будівництво здійснюється тільки при наявності дозволу на будівництво об'єкта містобудування (дозвіл на виконання будівельних робіт або декларація про початок виконання будівельних робіт).
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється тільки на підставі рішення Іллічівської міської ради про встановлення цього коефіцієнту.
Примаючи до уваги, що декларація про початок виконання будівельних робіт, а саме будівництво готельно - ресторанного комплексу, протирічить умовам використання позивачем земельної ділянки, тобто фактично у позивача відсутня декларація про початок виконання тих будівельних робіт з метою яких земельна ділянка була передана в оренду, а тому колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції про обов'язок міської ради встановлення коефіцієнту функціонального використання 0,5 є помилковим, а позовні вимоги, з посиланням на п.4 зазначеного Порядку, необґрунтованими.
Тому, з урахуванням встановлених фактів, колегія суддів вважає, що у спірних правовідносинах Чорноморська міська рада діяла правомірно, а оскаржуване Рішення №80/21-VII від 12 квітня 2016 року відповідає критеріям правомірності, встановленими частиною 3 статті 2 КАС України.
Підсумовуючи усе вищевикладене колегія суддів вважає, що судом першої інстанції, при вирішенні справи, порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також висновки суду не відповідають обставинам справи, що відповідно до пунктів 3, 4 частини 1 статті 202 КАС України, є підставою для скасування постанови суду першої інстанції і прийняття по справі нової постанови.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, судова колегія -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Чорноморської міської ради Одеської області - задовольнити.
Постанову Іллічівського міського суду Одеської області від 17 листопада 2016 року - скасувати, та прийняти по справі нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Ін-Ком-Буд" до Чорноморської міської ради Одеської області про визнання протиправним та скасування та зобовязання прийняти рішення - відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Повний текст судового рішення виготовлений 7 лютого 2017 року.
Головуючий: М.М. Милосердний
Судді: А.І.Бітов
І.Г.Ступакова
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2017 |
Оприлюднено | 13.02.2017 |
Номер документу | 64596472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Милосердний М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні