Постанова
від 07.02.2008 по справі 2-а-38/2008
БАРИШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-38/2008 рік

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

7 лютого 2008 року Баришівський районний суд Київської обла сті у складі

головуючого судді Ли сюк О.Д.

при секретарі Ющенко Л. А.

з участю представника відп овідача Яксун Л.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі су ду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управл іння праці та соціального за хисту населення Баришівсько ї районної державної адмініс трації Київської області про визнання дій протиправними, стягнення недоотриманої що річної одноразової допомоги на оздоровлення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернув ся до суду з позовом про визна ння дій Управління праці та с оціального захисту населенн я Баришівської районної держ авної адміністрації неправо мірними, стягнення з відпові дача недоплаченої суми компе нсації на оздоровлення за 2005-200 7 роки. Свої вимоги обґрунтову є тим, що вона є евакуйованою із зони аварії на Чорнобильс ькій АЕС ( категорія 2 ), та пере буває на обліку в УПСЗН Бариш івської райдержадміністрац ії і відповідно до ст. 48 Закон у України " Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи " має право на компенсаційні виплати на оздоровлення у розмірі 3-х мін імальних заробітних плат щор ічно, розмір якої визначаєть ся на момент виплати. Відпові дач в порушення зазначеного Закону, вказану компенсацію виплачував у значно меншому розмірі.

Посилаючись на неправомір ність дій відповідача, проси ть суд стягнути з Управління праці та соціального захист у населення на його користь щ орічної допомоги на оздоровл ення з урахуванням інфляції за період з 2005 по 2007 роки.

В судовому засіданні позив ач ОСОБА_1 заявлений позов підтримала в повному об'ємі т а просить стягнути суму недо плат за 2005-2007 роки.

Представник відповідача У правління праці та соціально го захисту населення Баришів ської районної державної адм іністрації Яксун Л.Д. заявлен ий позов не визнала та поясни ла, що виплата вказаної допом оги на оздоровлення за 2005-2007 рок и позивачеві проведена у роз мірах, визначених

постановами Кабінету Міні стрів України. Управління пр аці та соціального захисту н аселення не є розпорядником бюджетних коштів, діє в межах наданих йому асигнувань і не може виходити за межі бюджет них призначень, визначених Д ержавним бюджетом України.

Окрім того, у відповідност і із ст. 99 КАСУ для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів встановлюється річний строк, а тому, оскільки позив ач пропустив вказаний строк, просить постановити рішенн я, яким в позові відмовити.

Заслухавши пояснення ст орін, дослідивши матеріали с прави суд вважає, що заявлени й позов підлягає до частково го задоволення виходячи з на ступних міркувань.

Згідно ст. . 104 КАС України, д о адміністративного суду має право звернутися з адмініст ративним позовом особа, яка в важає, що порушено її права, с вободи чи інтереси у сфері пу блічно-правових відносин.

Даний спір за участю Управл іння праці та соціального за хисту населення Баришівсько ї районної державної адмініс трації як суб'єкта владних по вноважень ( п.7 ч.1 ст. 3 КАС Украї ни) є публічно-правовим і його вирішення згідно п.1 ч.1 ст. 17 КА С України належить до компет енції адміністративних суді в України, оскільки УПСЗН як суб'єкт владних повноважень реалізовувало у спірних прав овідносинах надані йому чинн им законодавством управлінс ькі функції щодо соціального захисту населення.

Вирішуючи питання про наяв ність чи відсутність порушен ня прав позивача з боку відпо відача щодо виплати щорічної допомоги на оздоровлення, су д керується наступним.

Судом встановлено, і це не з аперечується відповідачем, що позивач ОСОБА_1 є еваку йованим із зони аварії на Чор нобильській АЕС та має посві дчення категорії 2 ( серія НО МЕР_1), та перебуває на облік у в Баришівському управлінні праці та соціального захист у населення Баришівської рай онної державної адміністрац ії, а тому, їй щорічно виплачу валася допомога на оздоровле ння, зокрема в 2004 році 15 грн.70 коп ., а з 2005 року по 2007 роки-по 75 грн. зг ідно Постанови KMУкраїни № 836 ві д 26.07.1996 року виплачувалася допо мога : інвалідам 2-ї групи в сум і 26.70 грн, інвалідам 3-ї групи в с умі 21.50 грн, евакуйованим із зо ни відчуження в 1986 році, включ аючи дітей - три мінімальні за робітні плати. У 2005-2007 роки згідн о постанови KMУкраїни № 562 від 12.07 .2005 року виплачувалася допомо га: інвалідам 2-ї групи в сумі 120 грн., учасникам ліквідації н аслідків аварії на ЧАЕС в сум і 100 грн, інвалідам 3-ї групи в су мі 90 грн. та евакуйованим із зо ни відчуження в 1986 році, включ аючи дітей - 75 грн.

В липні місяці 2007 року позива ч звернувся до Управління пр аці та соціального захисту н аселення із заявою про перер ахунок та виплату допомоги н а оздоровлення за період 2005-2007 р оки в розмірі згідно ст. .48 Зак ону України « Про статус та со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи» , одн ак відповідач своїм листом в ідмовив в здійсненні такого перерахунку.

Вказані обставини визнают ься сторонами і згідно ч.3 ст. 7 2 КАС України доказуванню не п іддягають.

Спірні правовідносини пов инні регулюватися ч.4 ст. 48 Зак ону України « Про статус та со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи», згі дно якої, щорічна допомога на оздоровлення виплачується і нвалідам 2-ї групи в розмірі 5-т и мінімальних заробітних пла т, яка визначається на момент виплати.

З наведеного вбачається, щ о позивач мав право на отрима ння щорічної допомоги на озд оровлення в розмірі 3-х мініма льних розмірів заробітної пл ати, а тому, виплата відповід ачем такої допомоги в фіксов аних розмірах з 2005 року по 75 грн ., тобто меншому ніж встановл ено Законом, порушує право по зивача і суперечить вимозі с т. .48 вказаного Закону.

Доводи відповідача про нео бхідність застосування пост анови KMУкраїни для визначенн я розмірів виплат позивачу щ орічної допомоги на оздоровл ення необгрунтовані і супере чать ч.2 ст. 19 Конституції Укра їни, згідно якої, органи держ авної та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставах і в межах повноваж ень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією України та З аконами України.

Зазначеними

постановами KMУкраїни № 836 від 26.07.1996 року та № 562 від 12.07.2005 року вст ановлено конкретні розміри щ орічної допомоги на оздоровл ення в твердій грошовій сумі , що суперечить вимогам ст. .48 З акону України 2 Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок авар ії на Чорнобильській АЕС», як ий встановив розмір такої до помоги як величину кратну мі німальній заробітній платі.

В даному випадку мають врах овуватися засади пріорітено сті Законів України над уряд овими нормативними актами та вимоги ст. .92 Конституції Укра їни, згідно якої, виключно За конами України визначаються права і свободи людини і гром адянина ( п.1) та основи соціаль ного захисту ( п.60)

Вирішуючи питання про стяг нення щорічної допомоги на о здоровлення за 2005-2007 роки суд ке рується наступним.

З 1 січня 2005 року почав діяти К одекс адміністративного суд очинства України, за нормами ч.2 ст. 99 якого, адміністратив ний позов може бути подано в м ежах строку звернення до адм іністративного суду, встано вленого законом. Для звернен ня до адміністративного суду за захистом прав, свобод та і нтересів особи встановлюєть ся річний строк, який , якщо н е встановлено інше, обчислює ться з дня, коли особа дізнал ася або повинна була дізнати ся про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно ст. 100 КАС України, пр опущення строку звернення до адміністративного суду є пі дставою для відмови в задово ленні позову за умови, якщо н а цьому наполягає одна із сто рін. Якщо суд визнає причину п ропущення строку поважною, с права розглядається за прави лами КАСУ.

Враховуючи, що позивач про пустив річний строк зверненн я до адміністративного суду за захистом свого права, а на ведені ним причини суд вважа є не поважними, оскільки не п озбавляли права пред'явити п озов до суду, а також беручи д о уваги, що на цьому наполяга є відповідач, суд відмовляє в позові про стягнення недопл аченої щорічної допомоги на оздоровлення за 2005 рік у зв'язк у з пропуском позивачем стро ку звернення до суду та відсу тності поважними причин для його поновлення.

Щодо вимог позивача про стя гнення щорічної допомоги на оздоровлення за 2006 рік з приво ду яких позивачем строк позо вної давності не пропущено, т о суд також відмовляє в цій ча стині, керуючись п.37 ст. 77 Зако ну України « Про державний бю джет України на 2006 рік» згідно якого, на 2006 рік зупинена дія ст. .48 Закону України « Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и « в частині виплати компенс ацій і допомог в розмірах від повідно до мінімальної зароб ітної плати.

Вказані положення Закону У країни « Про державний бюдже т України на 2006 рік « не скасова ні та не визнані не конституц ійними.

Вимоги позивача щодо випла ти щорічної допомоги на оздо ровлення згідно Закону за 2007 р ік підлягають до задоволення виходячи з наступних міркув ань.

Законом України " Про держав ний бюджет України на 2007 рік" бу ла також зупинена дія абзацу третього частини четвертої статті 48 Закону України " Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи " в частині виплати компе нсацій і допомог у розмірах в ідповідно до мінімальної зар обітної плати згідно із Зако ном N 3235-IV(3235-15) від 20.12.2005р.).

Однак, Конституційний Суд України своїм рішенням від 09.0 7.2007 року № 6-рп в справі за консти туційним поданням 46 народних депутатів щодо відповідност і Конституції України положе нь ст. 29, 36, частини другої стат ті 56, частини другої ст. .62, час тини першої ст. 66, пунктів 7, 9, 12, 1 3, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98 , 101, 103, 111 Закону України " Про держ авний бюджет", визнав такими, що не відповідають Конститу ції України дані положення з акону.

Пункт 2 статті 152 Конституції України встановлює, що закон и, інші правові акти або їх ок ремі положення, що визнані не конституційними, втрачають чинність з дня ухвалення ріш ення Конституційним Судом Ук раїни рішення про їх неконст итуційність.

Таким чином, дія абзацу тре тього частини четвертої стат ті 48 Закону України " Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи " почала знову діяти із 09.07.2007 рок у.

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що заява позивача про перерахун ок допомоги за 2005-2007 роки, подан а до УПСЗН в липні місяці 2007 рок у, тобто після ухвалення ріше ння Конституційним судом Укр аїни та до закінчення бюджет ного року ( згідно ч.1 ст. 3 Бюдже тного Кодексу

України бюджетний період д ля всіх бюджетів становить о дин рік, який починається 1 сі чня і закінчується 31 грудня ць ого року) підлягає до задовол ення в частині донарахування допомоги на оздоровлення за 2007 рік.

Згідно ст. . 19 Конституції Ук раїни органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, визначений Кон ституцією і Законами України .

Частина 2 ст. 162 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачає, що у разі з адоволення адміністративно го позову, суд може визнати п ротиправними дії суб'єкта вл адних повноважень та зобов'я зати його вчинити певні дії щ одо усунення порушень або пр ийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і зах ист прав суб'єктів у сфері пуб лічно-правових відносин.

По скільки судом встановле но, що відповідач неправомір но відмовив позивачу у донар ахуванні допомоги на оздоров лення за 2007 рік, то суд визнає т акі дії Управління праці та с оціального захисту населенн я Баришівської районної держ авної адміністрації протипр авними та зобов'язує управлі ння провести перерахунок поз ивачеві щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 рік в розмі рі, який передбачений ст. .48 За кону України « Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи» , а са ме в розмірі кратному мініма льній заробітній платі на мо мент виплати щорічної допомо ги.

В решті позову суд відмовл яє з наведених вище міркуван ь.

Керуючись ст. . 19 Конституці ї України, ст. 48 Закону Україн и " Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи", ст. .77 Закону Украї ни « Про державний бюджет Укр аїни на 2006 рік», рішення Конст итуційного Суду України № 6-рп від 09.07.2007 року, ст. ст. 2, 11, 17, 70, 71, 99, 100, 1 59-163 КАСУ

постановив:

позов ОСОБА_1 до Управл іння праці та соціального за хисту населення Баришівсько ї районної державної адмініс трації Київської області про визнання дій протиправними, стягнення недоотриманої що річної одноразової допомоги на оздоровлення, задовольни ти частково.

Визнати дії Управління пра ці та соціального захисту на селення Баришівської районн ої державної адміністрації щ одо відмови у перерахунку що річної допомоги на оздоровле ння за 2007 рік в розмірі передба ченому ст. .48 Закону України « Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи», протиправними.

Зобов'язати Управління пра ці та соціального захисту на селення Баришівської районн ої державної адміністрації К иївської області провести пе рерахунок та виплатити ОСО БА_1 щорічної допомоги на оз доровлення за 2007 рік в розмірі передбаченому ст. .48 Закону Ук раїни « Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи» , а саме в ро змірі кратному до мінімально ї заробітної плати, на момент виплати щорічної допомоги.

В решті позову відмовити

постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Баришівський районний су д Київської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення, яка може бути подана до суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

СудБаришівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.02.2008
Оприлюднено04.12.2009
Номер документу6296360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-38/2008

Ухвала від 05.05.2008

Цивільне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Чумак Т.А.

Постанова від 02.09.2008

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Андрєєв П.Ф.

Ухвала від 01.09.2008

Адміністративне

Жидачівський районний суд Львівської області

Сидорак Б.Г.

Ухвала від 25.02.2008

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Сенчишин Ф.М.

Ухвала від 19.11.2008

Адміністративне

Валківський районний суд Харківської області

Бондаренко В. М.

Ухвала від 17.03.2008

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Д'яченко В.І.

Постанова від 07.02.2008

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О.Д.

Ухвала від 27.08.2008

Адміністративне

Жашківський районний суд Черкаської області

Первак М.О.

Постанова від 07.02.2008

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Лисюк О.Д.

Постанова від 25.04.2008

Адміністративне

Кривоозерський районний суд Миколаївської області

Дулдієр А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні