Постанова
від 25.11.2016 по справі 819/3205/15
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/3205/15

25 листопада 2016 р.м. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

секретарі судового засідання Твердохліб Н.В.

за участю: представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" Левків П.Б., довіреність від 10 листопада 2016 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" звернулося до суду з адміністративним позовом до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області, в якому просить визнати протиправною і скасувати постанову № 11/40-1019/1734-15 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 11.09.2015 року

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що посадовими особами відповідача 08.09.2015 року було відмовлено в наданні для ознайомлення постанови про проведення перевірки старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Тернопільській області капітана податкової міліції Дядьо І.В. від 14.07.2015 року, на підставі чого керівник позивача не мав можливості встановити наявність дійсної підстави для проведення позапланової перевірки, на яку зроблено посилання у направленні для проведення позапланової перевірки від 31.08.2015 року та наказі про проведення позапланової перевірки № 746 від 14.07.2015 року. Зазначені обставини діють підстави стверджувати, що в діях директора ТзОВ "Едем-Ф" відсутній склад правопорушення, передбаченого абз.2 п.1 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" і незаконно накладено штраф у розмірі шість тисяч дев'ятсот гривень.

В судовому засіданні представник позивача повністю підтримав заявлені позовні вимоги та надав письмові пояснення згідно з наведеними у позовній заяві обґрунтуваннями, які долучені до матеріалів справи. Просив суд позов задовольнити - визнати протиправною та скасувати постанову № 11/40-1019/1734-15 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, прийняту відповідачем 11 вересня 2015 року.

Представник відповідача повторно в судове засідання не з'явився, хоча своєчасно і належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду відповідно до ст.ст. 33,35 КАС України, про що свідчить поштове рекомендоване відправлення від 15.11.2016 року.

Відтак, суд вважає, що ним вжито достатніх заходів для належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи з метою реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів.

Відповідно до ч.2 ст.40 КАС України особи, які беруть участь у справі і які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов'язані завчасно повідомити про це суд.

Згідно із ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Таким чином, судовий розгляд даної справи здійснено у відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши представника позивача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, вважає, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

11.09.2015 року відповідачем управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесена постанова № 11/40-1019/1734-15 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 12180 грн., (прописом зазначено шість тисяч дев'яносто гривень), оскільки товариство з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.2 п.1 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Згідно з ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: на підставі, у межах повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безстороннього (неупередженого); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В розумінні КАС України виявлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності слугує підставою для задоволення адміністративного позову за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Суд звертає увагу на те, що дії відповідача при оскаржуваної постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності аналізуються судом на предмет її правомірності та відповідності вимогам чинного законодавства України станом на момент вчинення цієї дії, обсягу доказів та інших фактичних обставин, які існували на цей момент.

Правовий статус Державної архітектурно-будівельної інспекції України та повноваження їх посадових осіб визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI), Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 08 квітня 2011 року №439/2011 (далі - Положення №439/2011).

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.41 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абз.2 п.1 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами.

Згідно п.1 Положення №439/2011, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Як встановлено п.6 Положення №439/2011, Держархбудінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києва та Севастополі або міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька регіонів) територіальні органи.

Управління Державного архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції України, діє від її імені, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

У відповідності до пп.1,2,3 п.2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно - технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Частиною 4 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року № 3038-VI та пунктом 11 Порядку № 553 визначено, що посадові особи інспекцій під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право серед іншого: - безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню; - складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; - видавати обов'язкові для виконання приписи; - проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації.

Згідно п.5 вищевказаного Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою, згідно п.7 зазначеного вище Порядку, вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки, крім іншого, є: зокрема вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Згідно п.13 Порядку № 553 встановлено, що суб'єкт містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право, зокрема, вимагати від посадових осіб інспекції дотримання вимог законодавства; перевіряти наявність у посадових осіб інспекції службових посвідчень; бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; отримувати та ознайомлюватися з актами перевірки; подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного інспекцією за результатами перевірки.

Згідно наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 14.07.2016 року № 746 "Про проведення позапланової перевірки" відповідно до ч.1 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", п.4 ч.2 ст.40 та ч.7 ст.110 Кримінального процесуального кодексу України, на підставі постанови старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Тернопільській області капітана податкової міліції Дядьо Ігоря Васильовича про призначення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32014210000000061 від 14.07.2015 року управлінню Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області доручено провести позапланову перевірку ТзОВ "Едем-Ф" з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва тепличного комплексу, що знаходиться за адресою: с. Синьків Заліщицького району Тернопільської області.

Пунктом 2 вказаного наказу вказано оформити в установленому порядку направлення для проведення позапланової перевірки.

Статтею 3 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено основні принципи державного нагляду (контролю), зокрема державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.

За нормами ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення). Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу. Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення). Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання. Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

В направленні про проведення позапланової перевірки управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 31.08.2015 року № 420 вказано, що відповідно до Указу Президента України від 08 квітня 2011 року №439 "Про Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України" та постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 "Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю" направляється начальник інспекційного відділу у південному регіоні управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області - Гальтюк Світлана Зіновіївна, завідувач адміністративного сектору управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області - Медвідь Роман Тарасович, головний державний інспектор інспекційного відділу у південному регіоні управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області - Горин Микола Ярославович, головний державний інспектор інспекційного відділу у південному регіоні управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області - Дидина Володимир Григорович для здійснення позапланової перевірки ТзОВ "Едем-Ф" (ЄДРПОУ 37888305), мале підприємство "Партнер" у формі - товариства з обмеженою відповідальністю (ЄДРПОУ 21464100), мале науково-виробниче підприємство "Інжтехбуд" (ЄДРПОУ 13721907) з питань дотримання вимог містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва тепличного комплексу за адресою: с. Синьків Заліщицького району Тернопільської області на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 14.07.2016 року № 746, постанови про проведення перевірки старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Тернопільській області капітана податкової міліції Дядьо І.В. від 14 липня 2015 року. Направлення дійсне при пред'явленні службового посвідчення. Строк дії направлення не вказано, однак зазначено, що працівники Держбудінспекції України та її територіальних органів мають право безперешкодного доступу на місце будівництва об'єкта і відповідальність за недопущення працівників Держбудінспекції України та її територіальних органів для здійснення перевірки передбачена частиною другою статті 188-42 Кодексу України про адміністративні правопорушення та пунктом 2 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" не допустило працівників відповідача до проведення перевірки.

Зі слів представника позивача направлення для проведення позапланової перевірки від 31.08.2015 року № 420, яке не містило в собі строку дії в порушення ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" є не чинним, а тому в діях директора товариство з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" відсутній склад правопорушення, передбаченого абз.2 п.1 ч.6 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

При цьому, суд вважає необґрунтованими твердження позивача про безпідставність проведення перевірки згідно постанови старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Тернопільській області капітана податкової міліції Дядьо І.В. від 14 липня 2015 року, однак неналежне оформлення направлення для проведення позапланової перевірки від 31.08.2015 року № 420 давало позивачу можливість ставити під сумнів законність такої перевірки.

Крім того, в спірній постанові № 11/40-1019/1734-15 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 12180 грн., (прописом зазначено шість тисяч дев'яносто гривень) на товариство з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф" вказано різні суми штрафу, що виключає однозначне розуміння та виконання.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Виходячи із зазначеного, з урахуванням встановлених в судовому засіданні обставин, на підставі аналізу норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку щодо доведеності та обґрунтованості позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Едем-Ф, у зв'язку з чим такі вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.2,6,11,86,122,158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області № 11/40-1019/1734-15 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11 вересня 2015 року.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

Дата ухвалення рішення25.11.2016
Оприлюднено05.12.2016
Номер документу63089363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/3205/15

Постанова від 25.11.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 28.07.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні