Постанова
від 30.11.2016 по справі 815/4996/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4996/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л. І.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса до Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради про стягнення, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса з адміністративним позовом до Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради про стягнення капіталізованих платежів у сумі 404056,99 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.

Представник відповідача до суду не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та завчасно, надіслав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні. В своїх запереченнях на адміністративний позов відповідач позов не визнає (аркуші справи 41-43), оскільки, відповідно до актів про нещасні випадки, всі потерпілі були працівниками гімназії, а не відділу освіти Київського району, відділ освіти Київського району був платником, оскільки загальноосвітні заклади освіти не ведуть самостійну фінансову діяльність. Одеська гімназіям №9 Одеської міської ради Одеської області до 31.07.2016 року підпорядковувалася відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради, однак, рішенням Одеської міської ради від 30.06.2016 року №921-VII створена комунальна установа «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ освіти Київського району м. Одеси», яка з 01.08.2016 року здійснює обслуговування і фінансування поточних витрат закладів освіти району, а тому ця установа здійснює нарахування та виплату заробітної платні та перерахування усіх податків відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України суд розглядає справу в порядку писмового провадження в разі надходження від всіх осіб, які беруть участь у справі, клопотань про розгляд спрви за їх відсутності.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України, суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відділ освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради зареєстрований у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса з 10.01.2003 року за №1517000682, як суб'єкт страхування згідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 року № 1105-ХIV.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 року №77-VІІІ, який набрав чинності з 01.01.2015 року, Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 року №1105-ХIV викладено в редакції як Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Згідно даних проведення державної реєстрації юридичних осіб, внесення змін до установчих документів та внесення змін до відомостей про юридичних осіб відділенню Фонду у м. Одеса стало відомо, що 12.08.2016 року внесено до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників щодо припинення юридичної особи - відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради з підстав ліквідації.

У відділі освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради на обліку перебували дві особи, справи яких перейшли до Відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 - потерпілі на виробництві продовжують отримувати страхові виплати та соціальні послуги по трудовому каліцтву.

Позивач 26.08.2016 року звернувся до Голови ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради із листом № 03/3614 щодо розрахунку потреб в капіталізації платежів для страхових виплат ОСОБА_1 та ОСОБА_2, особові справи яких, як потерпілих, передані у Відділення Фонду відділом освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради. Всі необхідні документи, що підтверджують факт настання нещасних випадків з ОСОБА_1 та ОСОБА_2, а також знаходження їх на обліку у відділенні Фонду у м. Одесі були також додані до листа (аркуш справи 8).

Однак, відповіді від ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради позивач до теперішнього часу не отримав.

Відповідно до листа Виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 01.08.2014 року № 446-07-13, а також з урахуванням середньостатистичних даних очікуваності тривалості життя чоловіків та жінок України за 2016 рік від Державної служби статистики України, відділенням Фонду у м. Одесі було проведено розрахунок потреби в капіталізації коштів відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради для розрахунку з вказаними потерпілими на виробництві.

Згідно розрахунку потреби в капіталізації коштів відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради для розрахунку з даними потерпілими встановлений загальний розмір капіталізованих платежів, що складає - 404056,99 грн. (аркуш справи 17).

Відповідно до ч. 1, ч. 7 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» страховими виплатами є грошові суми, які Фонд виплачує застрахованому чи особам, які мають на це право, у разі настання страхового випадку.

Страхові виплати складаються, зокрема, з страхової виплати втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Згідно зі ст. 1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Абзацом 2 частини 2 статті 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» визначено, що фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок, зокрема, капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Отже, юридична особа, що ліквідується, зобов'язана сплатити Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань капіталізовані платежі для виконання зобов'язання, що виникли внаслідок ушкодження здоров'я громадян.

Суд не приймає до уваги заперечення відповідача, оскільки відповідно до статті 11 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно із п. 1 п. 5-1 «Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №765 від 06.05.2000 року встановлено, що відповідно до цього Порядку здійснюється капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, у тому числі застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку.

Згідно з пунктом 3 Порядку капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1-5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Суд звертає увагу на те, що вищезазначеними нормами передбачений обов'язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації, а не лише у випадку ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута, діяльність якого направлена на отримання прибутку.

Таким чином, безпідставними є посилання відповідача на те, що положення постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 765 не розповсюджуються на дані правовідносини, оскільки Відділ освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради не є суб'єктом підприємницької діяльності - банкрутом, діяльність якого направлена на отримання прибутку.

Зазначений висновок суду узгоджується з правовою позицією Верховного суду України викладеною, зокрема, у постанові від 26.06.2012 року у справі № 21-156а12.

При цьому, відповідно до ч. 1, 2 ст. 244-2 КАС України висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, установлену законом.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 1205 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов'язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.

Відповідно до ч. 1 ст. 1195 Цивільного кодексу України фізична або юридична особа, яка завдала шкоди каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я фізичній особі, зобов'язана відшкодувати потерпілому заробіток (дохід), втрачений ним внаслідок втрати чи зменшення професійної або загальної працездатності, а також відшкодувати додаткові витрати, викликані необхідністю посиленого харчування, санаторно-курортного лікування, придбання ліків, протезування, стороннього догляду тощо

Відповідно до 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно із ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги встановлене законодавством обов'язкове проведення капіталізації платежів під час ліквідації підприємства з метою продовження страхових виплат, які потерпілий повинен отримувати протягом життя, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одеса до Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради про стягнення капіталізованих платежів у сумі 404056,99 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради (65114, м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 9, код ЄДРПОУ 02145369) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі (65049, м.Одеса, вул. І. Франка, 55, код ЄДРПОУ 38723446) капіталізовані платежі у сумі 404056,99 грн.

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Л.І. Свида

Дата ухвалення рішення30.11.2016
Оприлюднено07.12.2016

Судовий реєстр по справі —815/4996/16

Постанова від 25.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні