Ухвала
від 28.11.2016 по справі 554/9811/16-к
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 28.11.2016 Справа № 554/9811/16-к

Справа № 554/4232/16-к

Провадження № 1-кс/554/4476/2016

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2016року м.Полтава

Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 :

при секретарі ОСОБА_2

за участю слідчого ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого відділу СУ Головного управління Національної поліції в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 , розглянувши матеріали кримінального провадження № 12016170000000655 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України про проведення екологічної перевірки, -

В С Т А Н О В И В :

28 листопада 2016 року в провадження слідчого судді надійшло клопотання слідчого відділу СУ Головного управління Національної поліції в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 про екологічної перевірки, погоджене прокурором у кримінальному провадженні В якому прохали: призначити перевірку з питань дотримання приватного підприємства фірми «АРНІКА» (ЄДРПОУ 23276845), яке здійснює свою діяльність по вул. Приморській, 45а у с. Кишеньки, Кобеляцького району, Полтавської області, екологічного законодавства, та здійснити розрахунок заподіяної шкоди, у разі підтвердження наявності порушення законодавства, терміном 30 робочих днів, з 25.11.2016 року.

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ст.107 КПК України.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали справи, з метою забезпечення всебічного, повного та об`єктивного досудового розслідування, приходжу до висновку про задоволення клопотання.

З матеріалів клопотання вбачається, що Досудовим розслідуванням встановлено, що 11.11.2016 року до СУ ГУНП в Полтавській області надійшли документальні матеріали, відповідно до яких ФОП ОСОБА_4 , здійснюючи підприємницьку діяльність, пов`язану із виробництвом дерев`яного вугілля та його реалізацією на території с. Кишеньки Кобеляцького району Полтавської області, порушує встановлені діючим законодавством правила безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою.

11.11.2016 року СУ ГУНП в Полтавській області розпочато за даним фактом досудове розслідування, відомості щодо якого внесено до ЄРДР за №12016170000000655 за ч.1 ст.272 КК України.

Допитані в якості свідків ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які є депутатами Світлогірської сільської ради показали, що за адресою: АДРЕСА_1 знаходиться колишній Кишеньківський цегляний завод, який належить ОСОБА_4 .. Останній на даній території здійснює діяльність пов`язану з випалюванням дерев`яного вугілля. Сировину на виробництво вугілля ОСОБА_4 незаконно отримує шляхом вирубки деревини над проїзджими частинами села Кишеньки та с. Брачки. Про отримання дозволу або погодження від сільської ради на викиди забруднюючих речовин ОСОБА_4 із заявою до виконавчого комітету не звертався. Коли здійснюється випалювання деревяного вугілля в бочках, стоїть великий сморід на території прилеглих сіл, розповсюджується велика кількість диму, який завдає великої шкоди здоровю населення.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_7 який є секретарем Світлогірської сільської ради показав, що ОСОБА_4 зареєстрований як фізична особа-підприємець та являється керівником та засновником ПП «Арніка». Крім цього ОСОБА_4 , на скільки йому відомо, зареєстрував за собою право власності на об`єкти нерухомого майна, колишнього Кишеньківського цегляного заводу, що знаходиться за адресою: с. Кишеньки Кобеляцького р-ну Полтавської області, вул. Приморська 45а, але разом з тим ОСОБА_4 категорично відмовляється отримувати та реєструвати правовстановлюючі документи на земельні ділянки площею, близько 5 гектарів земель промисловості, які разом з приміщеннями використовуються ОСОБА_4 .. На території колишнього цегельного заводу за вищевказаною адрескою ОСОБА_4 здійснює свою діяльність пов`язану з виготовленням древесного вугілля, шляхом випалювання деревини в п`ятьох металевих ємностях. Під час випалювання древесного вугілля територію даного підприємства, села Світлогірське та Кишеньки покриває хмара чорного диму та сажі, на що постійно скаржаться жителі даних селищ. Окрім цього ОСОБА_4 використовує під час випалювання деревини водяну скважину, на яку в останнього відсутні будь-які документи дозвільного характеру. Наскільки йому відомо, то в ОСОБА_4 також немає жодного документу про дозвіл на викиди забруднюючих речовин та роботи з об`єктами підвищеної небезпеки. Також нещодавно ОСОБА_4 почав проводити демонтаж приміщень, розташованих за вищевказаною адресою, у зв`язку з чим на прилеглій території з`явилося багато будівельного сміття. Таким діями ОСОБА_4 використовує незаконно надра (воду), забруднює навколишнє середовище, та землі сільської ради без будь-яких на те дозволів та правовстановлюючих документів. Також в ОСОБА_4 працюють місцеві жителі з порушенням трудового законодавства без офіційного працевлаштування та без дотримання норм з охорони праці під час виконання робіт на об`єкті підвищеної небезпеки.

Будучи опитаним ОСОБА_8 показав, що з 14.08.2016 року він почав неофіційно працювати охоронником території цегляного заводу, який належить ОСОБА_4 .. На даній території ОСОБА_4 в бочках випалює вугілля. На початку жовтня 2016 року на території даного заводу привезли 2 бочки для випалювання дерев`яного вугілля. До цього ОСОБА_4 здійснював свою діяльність за допомогою 2 бочок об`ємом 40 м? та 10 м?. Під час випалювання вугілля біля бочок обов`язково чергують люди. На території заводу також розміщена та функціонує водонапорна скважина, через яку споживається близько 200 м? води в день.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №73780515 від 23.11.2016 року, цілісний майновий комплекс, розташований за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності приватному підприємству фірмі «АРНІКА».

Згідно інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, засновником та керівником приватного підприємства фірми «АРНІКА» являється ОСОБА_4 , який зареєстровай за адресою: АДРЕСА_2 .

Таким чином у слідства виникла необхідність у проведенні перевірки з питань дотримання вимог екологічного приватного підприємства фірми «АРНІКА» (ЄДРПОУ 23276845), яке здійснює свою діяльність по вул. Приморській, 45а у с. Кишеньки, Кобеляцького району, Полтавської області.

Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Отже, перевірка в кримінальному провадженні не захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному в розділі ІІ КПК, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.

Згідно положень чинного законодавства України слідчий або прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки.

Так, відповідно до пп.б, п.12 прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінально процесуальному кодексі України виключено положення п.6 ч.2 ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до пп.в, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII у Кримінальному процесуальному кодексі України виключено пункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня-грудня 2014 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки»

Крім того, на виконання ст.31 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2014 рік" Кабінетом Міністрів України було затверджено Постанову «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 р. № 408, відповідно до п. 2 якої надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно до додатку до Постанови «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 р. № 408, однієї із держаних інспекцій, якій надається дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців є Держекоінспекція України.

Згідно п.п.2 «б» п.4 Положення про Державну екологічну інспекцію України затвердженого Указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) здійснює державний нагляд (контроль) за одержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель

Згідно п.п.5 п.6 зазначеного положення Держекоінспекція України має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.

Відповідно до п.7 зазначеного положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря)

Згідно п.1 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04.11.2011 Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Відповідно до п.п.«б» п.4.2. зазначеного положення Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель.

Згідно п.6.4 зазначеного положення Держекоінспекція має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.).

Матеріали перевірки Держекоінспекції України з питань дотримання вимог земельного законодавства у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а саме за допомогою цих матеріалів можливо встановити факти порушення екологічного законодавства приватним підприємством фірмою «АРНІКА» (ЄДРПОУ 23276845), яке здійснює свою діяльність по вул. Приморській, 45а у с. Кишеньки, Кобеляцького району, Полтавської області.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог екологічного законодавства підприємством фірмою «АРНІКА» (ЄДРПОУ 23276845), яке здійснює свою діяльність по вул. Приморській, 45а у с. Кишеньки, Кобеляцького району, Полтавської області.

Керуючись ст.ст.40, 107, 131, 309 КПК України, ст.78 Податкового кодексу України ,

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого відділу СУ Головного управління Національної поліції в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 , задовольнити.

Надати дозвіл на призначення перевірки з питань дотримання приватного підприємства фірми «АРНІКА» (ЄДРПОУ 23276845), яке здійснює свою діяльність по вул. Приморській, 45а у с. Кишеньки, Кобеляцького району, Полтавської області, екологічного законодавства, та здійснити розрахунок заподіяної шкоди, у разі підтвердження наявності порушення законодавства, терміном 30 робочих днів, з 25.11.2016 року.

Проведення позапланової перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Полтавській області протягом 15 (п`ятнадцяти) робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_9

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення28.11.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу63158796
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —554/9811/16-к

Ухвала від 04.12.2017

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 06.11.2017

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 09.11.2017

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 13.09.2017

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 18.08.2017

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 18.08.2017

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 28.11.2016

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні