21.09.2016 Справа № 200/10718/16-а
провадження № 2а/200/444/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2016 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська у складі:
головуючого - судді Кудрявцевої Т.О.
при секретарі - Васенко К.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» до Дніпропетровської міської ради про визнання дій неправомірними, зобов"язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом до відповідача. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що Обслуговуючий кооператив «Автогаражний кооператив «Дніпро» зареєстрований 09.02.1995 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради за № 43Р та створений для задоволення потреб громадян спочатку в будівництві гаражів за рахунок власних коштів, а в подальшому для зберігання в них особистого автотранспорту. Зазначений кооператив не є прибутковою організацією і надає податкову звітність як не прибуткова організація, фінансово-господарська діяльність якої будується тільки за рахунок надходження в касу організації внесків від членів кооперативу. Рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №1954/1 від 18.12.1997 року Обслуговуючому кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» надано земельну ділянку площею 0,31 га по вул. Рогальова, 14 в м. Дніпропетровську на умовах оренди на період будівництва та проектування автогаражного кооперативу «Дніпро». До цього на цих ділянках знаходилось звалище сміття та на межі ділянок була круча висотою більш ніж 12,5 метрів та вздовж 97 метрів. Були зроблені великі протизсувні роботи по зміцненню схилу і будівля «АГК «Дніпро» є частиною протизсувних споруд, завдяки якій тримається увесь схил від вул. Дзержинського до вул. Барикадної. В 2007 році «АГК «Дніпро» був збудований та на нього оформлено право власності. На даний час кооператив є орендарем земельних ділянок: земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0138 площею 0,1666 га по вул. Рогальова,14 згідно договору оренди землі від 23.06.2011 року по фактичному розміщенню автогаражного комплексу та земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0225 площею 0,1525 га по вул. Рогальова,14 згідно договору оренди землі від 23.06.2011 року по фактичному розміщенню автогаражного комплексу.
Позивач зазначає, що він 21.10.2014 року звернувся з листом-клопотанням за вих. №21/1 до Дніпропетровської міської ради щодо отримання згідно ст. 41 ЗКУ безоплатно у власність вищевказаних земельних ділянок. Відповідач листом №7/22-4201 від 25.12.2014 року на це клопотання надав відповідь про те, що при отриманні висновку ГоловАПУ щодо відповідності передачі у власність земельної ділянки по вул. Рогальова, 14 містобудівним умовам затвердженого Генерального плану міста питання буде розглянуто у встановленому чинним законодавством порядку. Позивач за вимогою Дніпропетровської міської ради 24.04.2015 року звернувся з листом-клопотанням №23/04/15 від 23.04.2015 року до Дніпропетровської міської ради щодо безоплатного отримання у власність вищевказаних земельних ділянок, до якого були додані всі документи, що вимагались відповідачем. Відповідачем було підготовлено проект відповідного рішення, яке було опубліковано на офіційному інтернет-порталі Дніпропетровської міської ради 10.06.2015 року, проте потім було встановлено, що всі документи втрачено, тому позивач змушений був 02.02.2016 року за № 02/02/2016 на адресу відповідача направити клопотання щодо підготовки проекту рішення про безоплатну передачу у власність обслуговуючому кооперативу "Автогаражний кооператив "Дніпро" земельних ділянок за адресами вул. Рогальова, 14 відповідно до положень ст. 41 ЗК України. 22.02.2016 року листом №7/13-201 відповідач відмовив в задоволенні клопотання щодо безоплатного отримання у власність вказаних земельних ділянок, посилаючись на ч.1 ст.41 ЗК України та ст.14 Конституції України.
Посилаючись на зазначене, позивач просить визнати неправомірною відмову Дніпропетровської міської ради у задоволенні клопотання від 02.02.2016 року №02/02/2016 про підготовку проекту рішення щодо безоплатної передачі у власність позивача земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0138 площею 0,1666 га по вул.Рогальова,14 та земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0225 площею 0,1525 га по вул.Рогальова,14, яка викладена у листі №7/13-201 від 22.02.2016 року; визнати неправомірною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не розгляду по суті клопотання позивача №02/02/2016 від 02.02.2016 року про підготовку проекту рішення щодо безоплатної передачі у власність позивача відповідно до ст.41 ЗК України земельних ділянок, розташованих по вул.Рогальова, 14 у м. Дніпропетровську; зобов'язати Дніпропетровську міську раду прийняти відповідне рішення по суті клопотання № 02/02/2016 від 02.02.2016 року; зобов'язати Дніпропетровську міську раду до прийняття вказаного рішення та/або після його прийняття здійснити весь комплекс юридичних дій, передбачених чинним законодавством України, спрямованих на передачу у власність АГК «Дніпро» відповідно до норм ст.41 ЗК України земельних ділянок по фактичному розміщенню автогаражного комплексу по вул. Рогальова, 14 у м.Дніпропетровську: площею 0,1666 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0138) та площею 0,1525 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0225) без розробки додаткової землевпорядної документації.
В судове засідання представник позивача не з"явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду заяву про розгляд справи у його відсутність, позовні вимоги підтримав.
В судове засідання представник відповідача не з"явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив, тому суд вважає можливим розглянути справу у його відсутність.
Дослідивши докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1, 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ . До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень , крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду , якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, Обслуговуючий кооператив «Автогаражний кооператив «Дніпро» зареєстрований 09.02.1995 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради за № 43Р та створений для задоволення потреб громадян спочатку в будівництві гаражів за рахунок власних коштів, а в подальшому для зберігання в них особистого автотранспорту. Згідно зі Статутом Обслуговуючий кооператив «Автогаражний кооператив «Дніпро» є правонаступником прав і обов'язків (угод, дозволів, рішень, ліцензій) автогаражного кооперативу «Дніпро» (код 23066482).
Зазначений кооператив не є прибутковою організацією і надає податкову звітність як не прибуткова організація, фінансово-господарська діяльність якої будується тільки за рахунок надходження в касу організації внесків від членів кооперативу. Підприємницька діяльність на території будівлі і використання гаражів з метою отримання додаткових доходів його членами за рахунок організації складів, майстерень, холодильників і інше заборонена згідно п.2.1. Статуту. Основною метою діяльності згідно п.2.2. Статуту кооперативу є забезпечення збереження і запобігання угону автотранспортних засобів, а також надання його членам комунальних послуг, в тому числі: подача електроенергії в гаражі (гаражні бокси), забезпечення водою через водозабірні колонки загального користування, прибирання території і вивіз сміття, забезпечення охорони та руху автотранспортних засобів по території будівлі у будь-який час доби і року.
Рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 1954/1 від 18.12.1997 року Обслуговуючому кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» надано земельну ділянку площею 0,31 га по вул. Рогальова, 14 в м. Дніпропетровську на умовах оренди на період будівництва та проектування автогаражного кооперативу «Дніпро». До цього на цих ділянках знаходилось звалище сміття та на межі ділянок була круча висотою більш ніж 12,5 метрів та вздовж 97 метрів. Позивачем були зроблені великі протизсувні роботи по зміцненню схилу і будівля «АГК «Дніпро» є частиною протизсувних споруд, завдяки якій тримається увесь схил від вул. Дзержинського до вул. Барикадної.
23.06.2011 року між Обслуговуючим кооперативом «Автогаражний кооператив «Дніпро» в особі голови правління ОСОБА_1 та Дніпропетровською міською радою в особі першого заступника міського голови ОСОБА_2 були укладені договори оренди земельних ділянок, відповідно до яких Дніпропетровська міська рада надала, а орендар - Обслуговуючий кооператив «Автогаражний кооператив «Дніпро» прийняв у строкове терміном на 15 років, платне користування земельні ділянки площею 0,1666 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0138 ) та площею 0,1525 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0225 ) по фактичному розміщенню автогаражного кооперативу, які розташовані на території Жовтневого району по вул.Рогальова, 14 в м.Дніпропетровську. Данні договори були посвідчені приватним нотаріусом Дніпропетровського нотаріального округу ОСОБА_3 та зареєстровані в реєстрі за №2298 та за №2299 відповідно, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 25.07.2011 року за №121010004000164 та за №121010004000163 відповідно.
Таким чином, на даний час позивач є орендарем земельних ділянок: земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0138 площею 0,1666 га по вул. Рогальова,14 згідно договору оренди землі від 23.06.2011 року по фактичному розміщенню автогаражного комплексу та земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0225 площею 0,1525 га по вул. Рогальова,14 згідно договору оренди землі від 23.06.2011 року по фактичному розміщенню автогаражного комплексу, власником якого він є.
Позивач 21.10.2014 року звернувся з письмовим клопотанням за вих. № 21/1 до Дніпропетровської міської ради, в якому просив вирішити на сесії міської ради питання щодо передачі у власність кооперативу вищевказаних земельних ділянок та укладання відповідних цивільно-правових угод згідно ст. 41 Земельного Кодексу України.
Відповідач листом №7/22-4201 від 25.12.2014 року на це клопотання надав відповідь про те, що 25.07.2007 року рішенням міської ради № 2/17 при отриманні висновку ГоловАПУ щодо відповідності передачі у власність земельної ділянки по вул. Рогальова, 14 містобудівним умовам затвердженого Генерального плану міста питання буде розглянуто у встановленому чинним законодавством порядку.
24.04.2015 року позивач звернувся до Дніпропетровської міської ради з клопотанням № 23/04/15 від 23.04.2015 року, в якому просив надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрію щодо відновлення (встановлення) меж вищевказаних земельних ділянок з метою їх безоплатної передачі у власність кооперативу відповідно до ст. 41 Земельного кодексу України. До клопотання позивачем були надані копії слідуючих документів, а саме: статутних документів ОК "АГК "Дніпро", рішення Третейського суду від 20.08.2007 року про визнання за ОК "АКГ Дніпро" права власності на автогаражний комплекс, витяг КП "ДМБТІ" про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 05.11.2007 року, технічного паспорту на автогаражний комплекс від 08.04.2011 року, договорів оренди вказаних земельних ділянок від 23.06.2011 року, довіреності від 01.10.2014 року, графічних матеріалів, що забезпечують чітке відображення всіх елементів та написів, що містить графічне зображення земельних ділянок із зазначенням місця розташування їх меж, контурів об"єктів нерухомого майна, розташованих на земельних ділянках із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок.
Відповідачем було підготовлено проект відповідного рішення, яке було опубліковано на офіційному інтернет-порталі Дніпропетровської міської ради 10.06.2015 року, проте потім було встановлено, що всі документи втрачено, тому позивач змушений був повторно звернутися до відповідача з цього питання.
02.02.2016 року за № 02/02/2016 на адресу відповідача позивачем повторно направлено клопотання щодо підготовки проекту рішення про безоплатну передачу у власність обслуговуючому кооперативу "Автогаражний кооператив "Дніпро" земельних ділянок за адресами вул. Рогальова, 14 відповідно до положень ст. 41 Земельного Кодексу України.
Листом від 22.02.2016 року за №7/13-201 відповідач повідомив позивача про неможливість передачі земельної ділянки по фактичному розміщенню ОК "АГК Дніпро" у власність з посиланням на те, що у ч.1 ст. 41 Земельного кодексу України йдеться саме про приватизацію ділянок кооперативами як юридичними особами, але в той же час ЗКУ не передбачає процедури безоплатного набуття земельних ділянок юридичними особами, а також не визначає компетенції органів виконавчої влади з цього питання. Також, в листі зазначено, що ЗКУ не надає повноважень міським радам щодо визначення процедури безоплатного набуття земельних ділянок юридичними особами, а відповідно до ст. 14 Конституції України право власності на землю набувається виключно до закону.
Суд вважає вказану відмову протиправною, зважаючи на наступне.
Відповідно до ст. 41 Земельного Кодексу України житлово-будівельним та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового або гаражного будівництва можуть передаватись у власність або в оренду в розмірі, який встановлюється відповідно до землевпорядної документації.
Житлово-будівельні (житлові) та гаражно-будівельні кооперативи можуть набувати земельні ділянки у власність за цивільно-правовими угодами.
Статтею 12 Земельного Кодексу України визначені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин. Відповідно до ч.1, 2 цієї статті - до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать: 1) надання відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до закону; 2) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст. 116 Земельного Кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу. Відповідно до ч.2 цієї статті -.набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Відповідно до ч.5 цієї статті - земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Відповідно до ч.1 ст. 122 Земельного Кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ст. 123 Земельного Кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Відповідно до ч. 2 цієї статті - особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до ч.3 цієї статті - відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.4, 5 цієї статті - проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. У разі якщо місце розташування об'єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згідно з вимогами статті 151 цього Кодексу, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект погодженню не підлягає. Відповідно до ч.6 цієї статті - відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Відповідно до ч.10 цієї статті - рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Відповідно до ст. 11 - у разі надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки.
Відповідно до ч.13, 14 Земельного Кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Згідно з ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень і на пленарних засіданнях приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України, визнаються незаконними у судовому порядку.
Відповідно до положень п 1 ст. 3 КАС України суд перевіряє чи прийняте оскаржуване рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.5 ч. 3 ст. 49 КАС України особи, які беруть участь у справі, мають право: подавати докази, брати участь у дослідженні доказів.
Відповідно до ч.1, 2 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Відповідно до ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч.1, 2, 4 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали. Суд може збирати докази з власної ініціативи. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Таким чином, вказаними положеннями законодавства не визначено порядку безоплатної приватизації земельних ділянок юридичними особами, проте статтею 123 Земельного Кодексу України встановлений порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, а статтею 118 Земельного Кодексу України встановлений порядок безоплатної приватизації земельних ділянок у власність громадян із земель державної та комунальної власності
Положеннями ч.7 ст. 9 КАС України визначено, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Таким чином? зважаючи на зазначені положення чинного законодавства та встановлені вказані обставини, суд вважає протиправною відмову Дніпропетровської міської ради у задоволенні клопотання позивача від 02.02.2016 року №02/02/2016 про підготовку проекту рішення щодо безоплатної передачі у власність земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0138 площею 0,1666га по вул.Рогальова,14 та земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:328:0225 площею 0,1525 га по вул.Рогальова,14, яка викладена у листі №7/13-201 від 22.02.2016 року; та вважає необхідним визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не розгляду по суті клопотання позивача №02/02/2016 від 02.02.2016 року про підготовку проекту рішення щодо безоплатної передачі у власність позивача відповідно до ст.41 ЗК України земельних ділянок, розташованих по вул.Рогальова, 14 у м. Дніпропетровську.
З метою поновлення прав позивача суд вважає за необхідне зобов'язати Дніпропетровську міську раду прийняти відповідне рішення по суті клопотання № 02/02/2016 від 02.02.2016 року та зобов'язати Дніпропетровську міську раду до прийняття вказаного рішення та після його прийняття здійснити весь комплекс юридичних дій, передбачених чинним законодавством України, спрямованих на передачу у власність АГК «Дніпро» відповідно до норм ст.41 ЗК України земельних ділянок по фактичному розміщенню автогаражного комплексу по вул. Рогальова, 14 у м.Дніпропетровську: площею 0,1666 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0138) та площею 0,1525 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0225), без розробки додаткової землевпорядної документації.
Будь-яких доказів в спростування позовних вимог позивача відповідачем суду не надано.
Згідно до ч.1 ст. 94 КАС України суд вважає за необхідне присудити на користь позивача понесені ним витрати по справі в сумі 1378 грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9 , 69-71, 158-163 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» до Дніпропетровської міської ради - задовольнити.
Визнати протиправною відмову Дніпропетровської міської ради у задоволенні клопотання Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» (код ЄДРПОУ 23066482) від 02.02.2016 року №02/02/2016 про підготовку проекту рішення щодо безоплатної передачі у власність Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:328:0138 площею 0,1666га по вул.Рогальова,14 та земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:328:0225 площею 0,1525 га по вул.Рогальова,14 в м. Дніпро, яка викладена у листі №7/13-201 від 22.02.2016 року.
Визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не розгляду по суті клопотання Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» (код ЄДРПОУ 23066482) №02/02/2016 від 02.02.2016 року про підготовку проекту рішення щодо безоплатної передачі у власність Обслуговуючому кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» відповідно до ст.41 ЗК України земельних ділянок, розташованих по вул.Рогальова, 14 у м. Дніпро.
Зобов'язати Дніпропетровську міську раду прийняти відповідне рішення по суті клопотання Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» (код ЄДРПОУ 23066482) № 02/02/2016 від 02.02.2016 року.
Зобов'язати Дніпропетровську міську раду прийняти відповідне рішення по суті клопотання Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» (код ЄДРПОУ 23066482) № 02/02/2016 від 02.02.2016 року та після його прийняття здійснити передбачені чинним законодавством України дії, спрямовані на передачу у власність Обслуговуючому кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» відповідно до положень ст.41 ЗК України земельних ділянок по фактичному розміщенню автогаражного комплексу по вул. Рогальова, 14 у м.Дніпро: площею 0,1666 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0138) та площею 0,1525 га (кадастровий номер 1210100000:03:328:0225), без розробки додаткової землевпорядної документації.
Стягнути на користь Обслуговуючого кооперативу «Автогаражний кооператив «Дніпро» (код ЄДРПОУ 23066482) понесені ним витрати по справі в сумі 1378 грн. 00 коп. з рахунку бюджетних асигнувань Дніпропетровської міської ради .
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду через Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня отримання її копії. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Т.О. Кудрявцева
Суд | Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2016 |
Оприлюднено | 08.12.2016 |
Номер документу | 63180046 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні